nieuwe politieke partij

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

01 mar 2018, 15:06

voorn schreef:Jacht is allang niet zomaar dieren doodschieten. Maar wel het wildbestand in ere tehouden
Anders krijgt men uitwassen zoals de everzwijnen.

Dat is een goei mop  :lol:
Ken jij er zo nog ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2018, 15:32

De wilde everzwijnen moeten toch eerst verdoofd worden  eer je ze mag slachten?? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

01 mar 2018, 15:45

Wil. schreef:De wilde everzwijnen moeten toch eerst verdoofd worden  eer je ze mag slachten?? :lol:
De mop is voor mij eerder de uitspraak, dat de jagers de natuur in evenwicht houden Wil !
Want als je deze denkwijze doortrekt naar de mensheid, dan is oorlog een rechtvaardige afslachting van een groot deel van de mensheid met het oog op zelfbehoud ! Alleen moet je geluk hebben dat je aan de juiste zijde van de wereldbol staat.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

01 mar 2018, 15:59

Wel ... ik ben geen jager maar door een doorgedreven hobby, gedurende zo'n 50 jaren, ben ik er wel wat tegengekomen.
Om wat wild te hebben op een jachtrevier kost dit wat geld en moeite. De meesten schijnen dat niet te weten. Maar ja dat geldt ook voor varkens- en koeienstallen ... waar ligt uiteindelijk het verschil?
NB: Ben de eerste om een dier te sparen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2018, 16:01

Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:De wilde everzwijnen moeten toch eerst verdoofd worden  eer je ze mag slachten?? :lol:
De mop is voor mij eerder de uitspraak, dat de jagers de natuur in evenwicht houden Wil !
Dat had ik wel door, maar voor jou is dat een mop omdat je onwetend bent. Wat moet er dan gebeuren met de everzwijnenplaag in Limburg, Vrijzinnige? Wat is je oplossing ?

In bepaalde, specifieke omstandigheden is het binnen de perken houden van bepaalde populaties een must. Ik heb het dan niet over fazanten kweken (die zo tam zijn als een huiscavia) en die vervolgens op de dag van de jacht gaan vrijlaten in de natuur.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

01 mar 2018, 17:09

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:De wilde everzwijnen moeten toch eerst verdoofd worden  eer je ze mag slachten?? :lol:
De mop is voor mij eerder de uitspraak, dat de jagers de natuur in evenwicht houden Wil !
Dat had ik wel door, maar voor jou is dat een mop omdat je onwetend bent. Wat moet er dan gebeuren met de everzwijnenplaag in Limburg, Vrijzinnige? Wat is je oplossing ?

In bepaalde, specifieke omstandigheden is het binnen de perken houden van bepaalde populaties een must. Ik heb het dan niet over fazanten kweken (die zo tam zijn als een huiscavia) en die vervolgens op de dag van de jacht gaan vrijlaten in de natuur.

Mogelijk kan de Vlaamse minister voor dierenwelzijn en zijn aanhang, je daarop een antwoord geven Wil !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2018, 19:47

Vrijzinnige schreef:
Mogelijk kan de Vlaamse minister voor dierenwelzijn en zijn aanhang, je daarop een antwoord geven Wil !
Jij kunt dus niet zelf nadenken en een rationeel standpunt bepalen? Maar het is wel een goeie mop, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

01 mar 2018, 20:04

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Mogelijk kan de Vlaamse minister voor dierenwelzijn en zijn aanhang, je daarop een antwoord geven Wil !
Jij kunt dus niet zelf nadenken en een rationeel standpunt bepalen? Maar het is wel een goeie mop, hé?
Oh jawel Wil nadenken lukt nog wel  :lol:
Maar het is niet aan mij om rationele standpunten naar voren te brengen, daarvoor hebben wij dik betaalde politiekers.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2018, 20:18

Dit forum dient daarvoor. Je nickname Vrijzinnige is tamelijk belachelijk: je durft niet vrij je zin te zeggen. :roll:
Maar wel lachen wanneer iemand anders zijn mening duidelijk onder woorden brengt. Tja ....
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

01 mar 2018, 20:44

Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Mogelijk kan de Vlaamse minister voor dierenwelzijn en zijn aanhang, je daarop een antwoord geven Wil !
Jij kunt dus niet zelf nadenken en een rationeel standpunt bepalen? Maar het is wel een goeie mop, hé?
Oh jawel Wil nadenken lukt nog wel  :lol:
Maar het is niet aan mij om rationele standpunten naar voren te brengen, daarvoor hebben wij dik betaalde politiekers.

Mijnheer de vrijzinnige, me dunkt dat de vraag van Wil. was : hoe ga JIJ die everzwijnenplaag oplossen.
Voortaan kun jij beter lichtzinnige genoemd worden.
Jij probeert hier krampachtig de "intellectueel" uit te hangen waar iedereen zo doorheen kijkt.
Een beetje zelfrelativering is jou totaal vreemd en je wordt nooit gehinderd door verklaringen en beweringen die hier al lang geleden met bewijzen van tafel geveegd zijn.
Als Ice volgens jou bijvoorbeeld de inspiratie haalt uit "boekskes" en tijdschriften, waar haalt gij dan die van jou ? Mijnheer de lichtzinnige, ga ergens anders wauwelen met je islaminspiratie en als je zelf geen moslim bent, wat ik betwijfel, ga dan eens naar Borgerocco, of naar Brussel naar die wijken waar zelfs de politie niet meer durft te komen uit angst hun wapens te moeten gebruiken om heelhuids terug weg te raken.
Het is typisch voor lieden van jouw allooi dat je ter verdediging van je "standpunten" steeds weer naar het verleden, lees het VERLEDEN moet verwijzen, de nonnen dragen hoofddoeken. Ja in gesloten kloosters nog wel. De dames, vlaamse EN waalse droegen een hoofddeksel als ze naar de kerk gingen. Jaja, ge hebt gelijk, maar dat is 40 j geleden.
Als het niet aan JOU is om rationele standpunten naar voor te brengen, wat kom je hier dan in Allah's naam
zeveren ?
Lichtzinnige, je "licht" wordt maar zuinig verspreid en zal hier geen schittering kennen en hoe ga JIJ nu dit everzwijnenprobleem oplossen. Ik vermoed dat ik het al weet :  zover als Allah toestaat uit de buurt blijven van deze onreine ( want : varkens ) dieren.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

02 mar 2018, 08:59

vercingetorix schreef:
Vrijzinnige schreef:
Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:
Mogelijk kan de Vlaamse minister voor dierenwelzijn en zijn aanhang, je daarop een antwoord geven Wil !
Jij kunt dus niet zelf nadenken en een rationeel standpunt bepalen? Maar het is wel een goeie mop, hé?
Oh jawel Wil nadenken lukt nog wel  :lol:
Maar het is niet aan mij om rationele standpunten naar voren te brengen, daarvoor hebben wij dik betaalde politiekers.

Mijnheer de vrijzinnige, me dunkt dat de vraag van Wil. was : hoe ga JIJ die everzwijnenplaag oplossen.
Voortaan kun jij beter lichtzinnige genoemd worden.
Jij probeert hier krampachtig de "intellectueel" uit te hangen waar iedereen zo doorheen kijkt.
Een beetje zelfrelativering is jou totaal vreemd en je wordt nooit gehinderd door verklaringen en beweringen die hier al lang geleden met bewijzen van tafel geveegd zijn.
Als Ice volgens jou bijvoorbeeld de inspiratie haalt uit "boekskes" en tijdschriften, waar haalt gij dan die van jou ? Mijnheer de lichtzinnige, ga ergens anders wauwelen met je islaminspiratie en als je zelf geen moslim bent, wat ik betwijfel, ga dan eens naar Borgerocco, of naar Brussel naar die wijken waar zelfs de politie niet meer durft te komen uit angst hun wapens te moeten gebruiken om heelhuids terug weg te raken.
Het is typisch voor lieden van jouw allooi dat je ter verdediging van je "standpunten" steeds weer naar het verleden, lees het VERLEDEN moet verwijzen, de nonnen dragen hoofddoeken. Ja in gesloten kloosters nog wel. De dames, vlaamse EN waalse droegen een hoofddeksel als ze naar de kerk gingen. Jaja, ge hebt gelijk, maar dat is 40 j geleden.
Als het niet aan JOU is om rationele standpunten naar voor te brengen, wat kom je hier dan in Allah's naam
zeveren ?
Lichtzinnige, je "licht" wordt maar zuinig verspreid en zal hier geen schittering kennen en hoe ga JIJ nu dit everzwijnenprobleem oplossen. Ik vermoed dat ik het al weet :  zover als Allah toestaat uit de buurt blijven van deze onreine ( want : varkens ) dieren.

Tja, dat is nu eenmaal het lot van personen die hypocriet gedrag van een populaire politicus en zijn aanhang aanklagen  :lol: :lol: :lol:
Want onverdoofd slachten aan banden leggen, klinkt goed bij het "eigen volk", maar minder goed bij datzelfde "eigen volk" dat van onverdoofd slachten hun hobby maakte.
Dus....koos deze politicus voor de hypocrisie, want zijn naïeve volgelingen willen dit toch niet zien of horen  !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

02 mar 2018, 09:58

Wil. schreef:De wilde everzwijnen moeten toch eerst verdoofd worden  eer je ze mag slachten?? :lol:

DAT moet je Weyts toch ook maar eens gaan vertellen zeg ! :) Een "arm schaap" mag niet lijden , maar een everzwijn , dat mag abgeschossen worden omdat het een "zwijn" is.   Heeft Weyts en de Michel Vandebosch er al wel eens aan gedacht wat zo"n zwijntje aan pijn moet doorstaan als het door een slecht gemikt schot een minutenlange doodstrijd ondergaat.   :cry:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

02 mar 2018, 16:19

Bij de beesten af ....
... en IRMA is alvast kandidate  :arrow:
Afbeelding
  :roll:  hierboven als lokale vedette in "Sch... je rijk"    :o  

Ze beloofde alvast om de gevestigde politici "hun poepie te laten ruiken"
Gast

02 mar 2018, 16:56

Ik lees bv op Wiki het volgende als belangrijkste voorwaarden ivm islamitisch slachten:
  • de slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten;
  • de slachtplaats moet rein zijn;
  • de slachter moet zorg dragen voor het comfort van het dier; het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden; het slachten mag niet door andere dieren gezien worden;
  • het dier wordt met de kop in de richting van de qibla (Mekka) geplaatst;
  • voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden BismillahAllahoe Akbar (in naam van God, God is de grootste) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor God die, volgens de islam, in het voedsel voorziet;
  • worden in één beweging de halsslagader en de luchtpijp doorgesneden.[1]
In een artikel van Doorbraak lees ik dan het volgende: 

" Ten tweede blijkt het verdoven niet uit te sluiten dat het dier ritueel geslacht is, zodat er zich helemaal geen probleem stelt van het verkrijgen van vlees dat aan de godsdienstige regels voldoet. De onevenredigheid wordt afgeleid uit een niet nader gemotiveerd en niet onderzocht uitgangspunt dat onverdoofd slachten behoort tot de essentie van een godsdienstige praktijk.

1.- Als ik dus wiki en de bedenking op doorbraak naast elkaar leg moet ik toch ergens het besluit maken dat het onverdoofd slachten bij de islamieten toch ergens moet genoteerd staan in hun koran of ander geschrift omdat zich daar zo halsstarrig aan vasthouden?  :roll: Staat dit bij de joden wel ergens vermeld?   
2.- " De onevenredigheid wordt afgeleid uit een niet nader gemotiveerd en niet onderzocht uitgangspunt dat onverdoofd slachten behoort tot de essentie van een godsdienstige praktijk. " Werd dit uitgangspunt wel ergens onderzocht? In islamistische middens misschien?  

Komaan mannen/vrouwen en transgenders een reactie als het kan.  :lol:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

02 mar 2018, 17:20

 JOS wil niet voor aap staan en telt de ledenbijdragen na.
Afbeelding 
en zo te zien is de strijdkas goed gevuld :roll: