Belastingdruk nergens zo hoog als in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 mei 2018, 10:47

De enige echte dwaas die hier op dit forum zit ben jij! Precies een klein kind. Einde argumenten, dan maar beginnen schelden. Ik ga verder mijn valies inpakken, we gaan op uitstap voor een paar dagen. Onzinvrij, hè Calimero :D
dejules

22 mei 2018, 11:22

Horus1 schreef:De enige echte dwaas die hier op dit forum zit ben jij!
U heeft de juiste pensioenkeuze gemaakt in 1959 maar U bent geen statutair leegloper, toch?
U bent zelfstandige?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 11:27

Julleke, Julleke toch …. tsss, tsss :roll: Je bobijntje is af, jongen. Zie de feiten onder ogen.

Jij bent allerminst een zelfstandige; je bent naar je eigen zeggen een zelf-liggende: in je hangmat van het SWT.

Ik ben geen zelfstandige, maar ter uwer informatie: ik ben mede-eigenaar van een 10-tal bedrijven. Ik ben nl. aandeelhouder. Daardoor stel ik mee mensen te werk die bijdragen leveren om jouw SWT te betalen. En we klagen daar niet te hard over. Als mede-ondernemer zou ik wel een aantal zaken willen zien veranderen, maar wij, ondernemers, roeien met de riemen die we hebben en zagen en emmeren niet de ganse tijd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 mei 2018, 13:00

Wil. schreef:ik ben mede-eigenaar van een 10-tal bedrijven. Ik ben nl. aandeelhouder.
U bent een statutair leegloper die met belastinggeld aandelen heeft gekocht.
Hoeveel algemene vergaderingen heeft u al bijgewoond als statutair mede-eigenaar voor 1/100.000.000 ste deeltje?


ps een 10 tal aandelen is weinig, toch?
Mevrouw heeft ook aandelen, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 13:52

Ik had het geld onder de matras kunnen steken, of het verbrassen, zoals zoveel krekels hebben gedaan. Maar ik heb gekozen om de economie te steunen. Tenslotte zijn mensen zoals ik de drijvende kracht achter de ganse economie. Zonder risiconemers zoals wij, hangt iedereen maar in zijn hangmat tot het gedaan is, julio.

10 aandelen is inderdaad weinig, maar het wisselt al eens : soms loopt het op tot 15 of bijna 20 bedrijven waarvan ik mede-eigenaar ben.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

22 mei 2018, 14:19

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:  Ik heb de VRAAG gesteld of Siemens en BMW gesubsidieerd worden , en niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen :)
niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen: dat is een dubbele ontkenning, nietwaar?
.....
Tsss ... denk er toch nog eens over na. :)

"ik beweer dat ze subsidies krijgen" ( niet ik maar jij )
"ik beweer dat ze geen subsidies krijgen" ( heb ik niet geschreven )
"ik beweer NIET dat ze geen subsidies krijgen" :D Ik stelde de vraag :)
dejules

22 mei 2018, 14:56

Wil. schreef: soms loopt het op tot 15 of bijna 20 bedrijven waarvan ik mede-eigenaar ben.
U bent dus een statutair leegloper die eigenaar is van een bedrijf maar slechts voor 1/387.147.125 deeltje, toch? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 15:26

Door mijn bijdrage, stel ik mensen te werk. Doet de statutaire werklozensteun trekker Julio dat ook?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 15:29

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:  Ik heb de VRAAG gesteld of Siemens en BMW gesubsidieerd worden , en niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen :)
niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen: dat is een dubbele ontkenning, nietwaar?
.....
Tsss ... denk er toch nog eens over na. :)

"ik beweer dat ze subsidies krijgen" ( niet ik maar jij )
"ik beweer dat ze geen subsidies krijgen" ( heb ik niet geschreven )
"ik beweer NIET dat ze geen subsidies krijgen" :D Ik stelde de vraag :)
OK, Sof, eieren of joeng:

Belgische bedrijven krijgen subsidies.
Duitse bedrijven krijgen ook subsidies: dat geldt bv. voor Siemens, voor BMW en voor vele andere.

Voila, dat is wat ik duidelijk gemaakt heb. Jouw gemelk slaat nergens op want je zegt niets. Je vraagt alleen maar, maar je weet niets.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 mei 2018, 15:52

Wil. schreef: Doet de statutaire werklozensteun trekker Julio dat ook?
Ik heb conventioneel brugpensioen en ben niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Mijn ex-werkgever betaalt nog elke maand rsz voor mij, tot aan mijn pensioen. Echt geld, leegloper! Geen statutair monopoliegeld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 16:56

De staat betaalt je. Dat maakt je een belastingvreter.
Je werkgever betaalt rsz: die trekt hij af van zijn winst. Dat is een stuk belastingen die niet betaald worden en die door alle anderen moeten bijgepast worden. Dat maakt je een tweede keer tot een belastingvreter, julio.

Ik van mijn kant, ik ben (mede)bedrijfseigenaar (nog niet '-leider') en geef mensen werk. Zo zie je maar wie hier aan het leeglopen is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

22 mei 2018, 17:29

Wil. schreef:..

Ik van mijn kant, ik ben (mede)bedrijfseigenaar (nog niet '-leider') en geef mensen werk. ....
Uitzuigen bedoel je. Al het geld van de dividenden zou beter in het loonzakje van de werknemers terechtkomen. Hierdoor geraken ze wellicht gemotiveerd en dat komt ook nog eens het bedrijf ten goede.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 17:36

Je hebt je hele leven gewerkt voor een baas, neem ik aan? Ben je uitgezogen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 mei 2018, 18:18

Ik lees hier veel "kinderagie" en het infantiele "welles, nietes".
dejules

22 mei 2018, 20:39

Wil. schreef: Je werkgever betaalt rsz: die trekt hij af van zijn winst.
Mijn ex-werkgever is niet meer actief in België en heeft uitdrukkelijk verklaard nooit meer die intentie te hebben.