Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 feb 2024, 19:21

Die uitdrukking verwijst naar een vers uit de koran (5:33)

Gebruiken soennieten en sjiieten niet dezelfde koran? Anders zou hij toch moeten geweten hebben wat hem boven het hoofd hing in een sterk sjiitische georiënteerd land als Iran.
Nu is ook geweten dat sjiieten en soennieten niet bepaald de beste maatjes zijn maar het blijven islamieten.

Zou het dan zo verwonderlijk zijn dat Iran diezelfde stroming (soennieten) binnen de Islam bevechten, een stroming die anderzijds ook hun (sjiitisch) bloed kunnen drinken. Of is het u enkel om Iran te doen en dan is de ene moslim natuurlijk niet gelijk aan de andere?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 feb 2024, 19:30

Deze man had een speech gegeven bij de herdenking van de "vrouwen tegen de hoofddoek" - demonstraties waarbij een vrouw werd gedood.

De Iraanse leiders willen elk protest in de kiem smoren. Het zijn immers religieuze dictators met de ene waarheid aan hun kant. Dat de betrokkene een soenniet is, help hem natuurlijk al evenmin.
Het komt er dus op neer dat wie ingaat tegen de wil van Allah 'corruptie in het land' brengt, en daarop staat in de koran de doodstraf.

Het is nuttig om dat in het achterhoofd te houden nu op enkele plaatsen in Europa de openlijke kritiek op de koran (en dus de islamideologie) wordt verboden of op het punt staat te worden verboden,.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 feb 2024, 19:47

Deze man had een speech gegeven bij de herdenking van de "vrouwen tegen de hoofddoek" - demonstraties waarbij een vrouw werd gedood.

Ik had dat artikel natuurlijk gelezen anders zou ik niet reageren. Hij zou dus perfect kunnen geweten hebben dat dit boven zijn hoofd hing.
De Iraanse leiders willen elk protest in de kiem smoren. Het zijn immers religieuze dictators met de ene waarheid aan hun kant. Dat de betrokkene een soenniet is, help hem natuurlijk al evenmin.

Uw posting deed mij direct aan 'onze vriend' Abdeslam denken. Abdeslam was/is lid van een terroristische cel binnen IS, zijn verwezenlijkheden zijn genoegzaam gekend. Dan lees ik dat IS een extreme soennitische beweging is met een extreme haat tegen sjiieten. Wat ik mij dan afvraag is of deze Iraanse soennitisch koerdische geestelijke niet hetzelfde beoogd als wat IS beoogd maar dan op een gematigder manier, door een volksopstand in het leven te roepen tegen deze sjiietische machthebbers en dat Iran dit onmiddellijk in de kiem wil smoren.
Het gaat mij hier niet om IS of Abdeslam, enkel om de rivaliteit (haat) tussen sjiieten en soennieten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 feb 2024, 19:51

De "opstandeling" is wellicht iemand met liberale ideeën. Dat hebben wij ook gekend binnen de katholieke kerk in Europa. Geestelijken die zich daarmee inlieten wisten ook heel goed dat ze konden worden uitgesloten uit de kerk. Dat is natuurlijk minder erg dan de doodstraf. Die werd enkele 100den jaren eerder nochtans ook toegepast op ketters hier te lande.


Die mensen weten wat ze doen. Meestal omdat ze een geweten hebben dat hen in conflict brengt met de starre regels van Allah en zijn profeet (of hun godsdienst).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 feb 2024, 19:17

Only in Belgium..... :?:

HLN:
"Dit is verwerpelijk en choquerend": heisa over islamitische gezangen in Brussels Parlement

Op sociale media is heisa ontstaan nadat beelden zijn opgedoken van een imam die in het Brussels Parlement islamitische gezangen brengt. Theo Francken (N-VA) reageert gechoqueerd. “Dat iemand in het parlement van de hoofdstad van Europa koranverzen komt opzeggen, is verwerpelijk.” Volgens parlementsvoorzitter Rachid Madrane (PS) had “het evenement niet mogen plaatsvinden”.

https://www.hln.be/binnenland/dit-is-ve ... ~a6fb8391/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 19:31

Inderdaad, een schande. En dat niemand daartegen protesteert terwijl dat gedoe bezig is, dat verbaast me ook. Meer dan waarschijnlijk weet niemand wat hij daar juist rondbazuint. Anderzijds zitten er voldoende islamitische vertegenwoordigers in dat parlement die het wél zouden moeten weten en die hebben evenmin ingegrepen.

Achterover dubbelplooien, jullie ongelovigen!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2024, 21:24

Waarschijnlijk zong hij in het Arabisch!
Net als de boerkens hier begrepen ze niks van het Latijn van de pastoor.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 23:48

Als het uit de koran komt en het is op een plechtige gelegenheid, dan is het altijd in het (klassiek) Arabisch. Er zitten daar genoeg heren (en misschien dames) die Arabisch verstaan. Zeker als het om de gebeden gaat die dagelijks worden opgezegd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 feb 2024, 00:17

Dat deden ze (de boerkes) hier ook vroeger in de kerk meezingen in 't latijn :P

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 feb 2024, 20:21

Charlie Maru schreef:
16 feb 2024, 19:17
Only in Belgium..... :?:

HLN:
"Dit is verwerpelijk en choquerend": heisa over islamitische gezangen in Brussels Parlement

Op sociale media is heisa ontstaan nadat beelden zijn opgedoken van een imam die in het Brussels Parlement islamitische gezangen brengt. Theo Francken (N-VA) reageert gechoqueerd. “Dat iemand in het parlement van de hoofdstad van Europa koranverzen komt opzeggen, is verwerpelijk.” Volgens parlementsvoorzitter Rachid Madrane (PS) had “het evenement niet mogen plaatsvinden”.

https://www.hln.be/binnenland/dit-is-ve ... ~a6fb8391/
In de Jerusalem Post verscheen een artikel over dit incident in het Brussels Parlement.
Het was niet zomaar een oproep tot gebed, zoals her en der te lezen stond, maar de koranverzen waren deze: uit Soera 33 vers 26-27

En Hij deed de mensen van het Boek (= de joden) die hen (de vijand) hielpen uit hun vestingen komen en vervulde hun hart met ontzetting. Gij doodde sommigen en gij naamt anderen gevangen.
En Hij deed u hun land, huizen en hun rijkdommen erven en ook een land waarop gij nog nooit een voet had gezet. Allah heeft macht over alle dingen.



Zoals je kunt lezen, gaat Allah akkoord met de 7 oktober-actie: doden en gevangen nemen. Het lijkt wel alsof de daders zich eerst verdiept hadden in deze soera en daarna de daden hebben laten volgen. Maar dat zal wel mijn verdraaide geest zijn zeker die deze gelijkenis ziet?


En dát werd dus in het Brussels Parlement voorgelezen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 feb 2024, 20:34

Wil. schreef:
18 feb 2024, 20:21
Charlie Maru schreef:
16 feb 2024, 19:17
Only in Belgium..... :?:

HLN:
"Dit is verwerpelijk en choquerend": heisa over islamitische gezangen in Brussels Parlement

Op sociale media is heisa ontstaan nadat beelden zijn opgedoken van een imam die in het Brussels Parlement islamitische gezangen brengt. Theo Francken (N-VA) reageert gechoqueerd. “Dat iemand in het parlement van de hoofdstad van Europa koranverzen komt opzeggen, is verwerpelijk.” Volgens parlementsvoorzitter Rachid Madrane (PS) had “het evenement niet mogen plaatsvinden”.

https://www.hln.be/binnenland/dit-is-ve ... ~a6fb8391/
In de Jerusalem Post verscheen een artikel over dit incident in het Brussels Parlement.
Het was niet zomaar een oproep tot gebed, zoals her en der te lezen stond, maar de koranverzen waren deze: uit Soera 33 vers 26-27

En Hij deed de mensen van het Boek (= de joden) die hen (de vijand) hielpen uit hun vestingen komen en vervulde hun hart met ontzetting. Gij doodde sommigen en gij naamt anderen gevangen.
En Hij deed u hun land, huizen en hun rijkdommen erven en ook een land waarop gij nog nooit een voet had gezet. Allah heeft macht over alle dingen.



Zoals je kunt lezen, gaat Allah akkoord met de 7 oktober-actie: doden en gevangen nemen. Het lijkt wel alsof de daders zich eerst verdiept hadden in deze soera en daarna de daden hebben laten volgen. Maar dat zal wel mijn verdraaide geest zijn zeker die deze gelijkenis ziet?


En dát werd dus in het Brussels Parlement voorgelezen ...
Hoe Brussels is het Brusselse parlement nog ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 feb 2024, 20:42

Hoe Brussels is het Brusselse parlement nog ?
Wees blij dat er enkel door ons tradioneel verkozen vertegenwoordigers zetelen (inclusief gegarandeerde Vlaamse mandaten).

Moest het een afspiegeling zijn van alle inwoners ... je zou nogal wa mee make!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 feb 2024, 20:56

Bij het wegvallen van Jean Baptiste Thielemans "Toots" en Freddy, Thielemans, hebben de laatste ? authentieke Brusselaars Broekzele verlaten. Van hun soort worden er geen meer gemaakt.
Off topic sorry
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 feb 2024, 18:51

In 2018 viel een Syriër 3 mannen aan in een shopping center in Flensburg (D.). De mannen waren er slecht aan toe maar overleefden de aanval.

De reden voor die mesaanval was dat de Syriër de dag daarvoor in een conflict met 1 van de 3 was geraakt en toen wat slaag had gekregen.

De advocaat van de Syriër vraagt nu de vrijspraak omdat zijn cliënt niet meer heeft gedaan "dan zijn eer verdedigen" . Hij noemde het een vorm van 'zelfverdediging'.

Uitspraak 6 maart.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

21 feb 2024, 20:22

https://www.hln.be/binnenland/dit-is-ve ... ~a6fb8391/

Ondanks iedereen het verwerpelijk vond, heeft die janker toch applaus gekregen!?????????

Juist ja, ... dat kan alleen in België! :twisted: