Immigranten?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 aug 2021, 16:44

Waarom vechten die Afghanen niet terug,geef ze wapens en materiaal en laat ze vechten voor hun land, dat ze evengoed kennen als de taliban,nu willen ze naar Europa komen, en misschien nog het liefst naar België , omdat hier de honingpot op tafel staat, maar als ze komen brengen ze hun cultuur ook mee, alla zullen ze niet achter laten :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

13 aug 2021, 18:38

Wil. schreef:
13 aug 2021, 16:30
De Duitse hulverlener Sybille Schnehage voorspelt dat tot 3 miljoen Afghanen de weg naar Europa zullen kiezen als de taliban het land onder controle krijgen.

Culture clash?
3 miljoen op een populatie van 38 miljoen, dat is minder dan 10%
Ik zou eerder denken dat het er een pak méér zullen worden.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 aug 2021, 09:30

Maar U vergeet zij die er al zijn bij die 10% te tellen. :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 aug 2021, 14:52

10 jaar bloedige oorlog door de Sovjet-Unie en 20 jaar interventieoorlogen door de grote westerse militaire machten in Afghanistan - 30 jaar in totaal dus - resulteren in een Taliban die sterker is dan ooit - ze staan weer aan de poorten van Kaboel. Tja...De enigen die dat al die tijd handenwrijvend hebben gadeslagen is de westerse wapenindustrie: alleen de VS al heeft 1000 miljard dollar gestoken in de Afghaanse oorlog.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 aug 2021, 15:13

De Amerikanen zijn verraders.
Eerst in Syrië en nu in Afghanistan
En naar waar gaat iedereen vluchten.
U mag drie maal raden. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2021, 15:33

frits1955 schreef:
14 aug 2021, 14:52
10 jaar bloedige oorlog door de Sovjet-Unie en 20 jaar interventieoorlogen door de grote westerse militaire machten in Afghanistan - 30 jaar in totaal dus - resulteren in een Taliban die sterker is dan ooit - ze staan weer aan de poorten van Kaboel. Tja...De enigen die dat al die tijd handenwrijvend hebben gadeslagen is de westerse wapenindustrie: alleen de VS al heeft 1000 miljard dollar gestoken in de Afghaanse oorlog.
1.000 miljard op 20 jaar. Even rekenen: dat is 50 miljard per jaar of afgerond 1 miljard per week. Ter info: het leger van de VS kost de Amerikaanse belastingbetaler 18 miljard per week.

Als het zo is dat de wapenindustrie dat geld heeft binnengerijfd, dan is dat een 'belasting' die naar de wapenindustrie is gevloeid. Eigenlijk een soort subsidie, mogen we dat zo stellen?
Die subsidie is de binnenlandse bedrijven ten goede gekomen en bijgevolg ook de werknemers en de aandeelhouders. Een positieve zaak voor velen, zo te zien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 aug 2021, 16:56

Wat een baarlijke en cynische nonsens. Uitgaven aan wapentuig gaan beschouwen als een "belasting" en dan ook nog handjeklap doen voor de private aandeelhouders. Ondertussen verkruimelde de Amerikaanse infrastructuur(wegen, bruggen etc) en werden sociale uitgaven ( onderwijs, armoede, gezondheidszorgen etc) drastisch teruggeschroefd waardoor tientallen miljoenen Amerikanen in derde wereld omstandigheden leven.. "War is good for (some) business" - dat is waar. De VS zijn met grote voorsprong de grootste wapenhandelaar ter wereld : 12 Amerikaanse wapenbedrijven staan voor 61% van de wereldwijde wapenomzet. En zo heeft men steeds een nieuw vijandsbeeld nodig om die gigantische uitgaven aan wapentuig te "verantwoorden".
Dat die oorlogen dan ook weer eens vluchtelingenstromen veroorzaken richting Europa schijnt men niet te vatten...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2021, 17:21

frits1955 schreef:
14 aug 2021, 16:56
Wat een baarlijke en cynische nonsens. Uitgaven aan wapentuig gaan beschouwen als een "belasting" en dan ook nog handjeklap doen voor de private aandeelhouders.
Het spijt me dat ik het niet mooier kan verpakken. Al het geld dat de overheid voorbestemt voor het leger, komt van belastingen. Het klopt dus wat ik schreef en bijgevolg is het allerminst 'nonsens'.
Dat die oorlogen dan ook weer eens vluchtelingenstromen veroorzaken richting Europa schijnt men niet te vatten...

Gisteren schreef ik:
De Duitse hulpverlener Sybille Schnehage voorspelt dat tot 3 miljoen Afghanen de weg naar Europa zullen kiezen als de taliban het land onder controle krijgen.
Door die twee aspecten te belichten, krijgt de lezer hier de belangrijkste drijfveren onder ogen die de media aanzetten om 'Afghanistan' en de immigratie uit die hoek van de wereld weer in de spotlight te zetten. Daar gaat het in dit topic toch om?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 aug 2021, 16:07

10 jaar bloedige oorlog door de Sovjet-Unie en 20 jaar interventieoorlogen door de grote westerse militaire machten in Afghanistan - 30 jaar in totaal dus - resulteren in een Taliban die sterker is dan ooit - ze staan weer aan de poorten van Kaboel.
De landen van niet moslims kunnen het nooit winnen in Afghanistan, de brit en de rus heeft het geprobeerd, en dan de amerikaan, maar oorlog in dat berg gebied, en de levens mentaliteit van de moslims de aanzet gegeven tot de extreme taliban,de britten hebben het geprobeerd in 1838, omdat het geostrategische waarde had voor hun brits-indië kolonie,de rus heeft het in 1979 geprobeerd omdat ,nadat ze het bijna communistisch hadden,er een staatsgreep was, en dat konden ze niet laten gebeuren,en de amerikaan ging er na 2001,niet vechten om de aanslag te wreken, maar omdat de rus het opgegeven had , en zo de amerikaanse wapen lobby werk kan geven,ze hebben in die 20 jaar ,juist zover aangemodderd dat steeds een halve overwinning hadden,zodat de wapen industrie kon draaien, en steeds betere en gesofistikeerde wapens kon maken,dat er daarvoor een paar duizend soldaten(en burgers) sneuvelde , is bijkomende schade.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse ... 1979-1989)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse ... 001-heden)
Het leger van de afghanen , bestaat uit 300000 man, maar die zijn niet gemotiveerd, hun bevelhebbers zijn corrupt,er zijn er veel die de taliban gunstig gezind zijn, dat volk is altijd wantrouwig voor al wie niet moslim is en niet in alla geloofd, en zij die nu nog gematigd moslim zijn zullen (verplicht) zich moeten aanpassen aan de sahira.
https://www.hln.be/buitenland/waarom-ge ... ~a163cac1/
En eens de taliban Afghanistan helemaal (her)veroverd heeft ,zullen ze hun aandacht op pakistan richten, en dat land heeft nucleaire wapens.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 aug 2021, 16:42

En zoals altijd en overal, als het te warm wordt zijn de politiekers de eerste die vluchten,natuurlijk met het nodige geld......
https://www.hln.be/dossier-afghanistan- ... ~a815b69f/
En dat de soldaten hun land niet willen verdedigen voor hun president,zal hun worst wezen, de ene dief trapt het af en een andere dief komt in de plaats, voor de Afghaanse mannelijke bevolking maak het niets uit, met de sahira blijven ze meester over hun vrouwen,en als ze zich bij de taliban aansluiten worden ze er nog voor beloond,en voelen ze zich nog meer moslim........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 aug 2021, 17:31

België stuurt 4 vliegtuigen naar Kaboel om 47 Belgen en hun familie op te halen. En ook Afghanen die voor ons gewerkt hebben.
4 vliegtuigen waarom is dat nodig voor die 5 man en een paardenkop.
Of klopt er weer iets niet?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

16 aug 2021, 22:09

Nu er mensen aan het werk krijgen ginds?
Ik denk dat die met 't geweer naar het schoolbord schieten als ze het niet verstaan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

17 aug 2021, 10:27

Als Taliban nu China zand in de ogen strooit zullen ze zodanig veel mogelijkheden hebben om extremistische uitwassen klaar te stomen om heel Europa met de grond gelijk te maken. Dit zou stabiliteit in heel de wereld zodanig verstoren dat pure chaos alleen nog maar kan uitmonden in een derde wereldoorlog.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

24 aug 2021, 10:06

Afbeelding
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 aug 2021, 09:22

Een 20-jarige Irakees grijpt in een trein een meisje van 4 jaar vast wanneer het kind met haar ouders voorbij die man wandelt. Hij kust haar op de mond.

De politie verhoort hem nu wegens aanranding.

Flüchtlinge wilkommen!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.