Antwerpen kapt resoluut de knoop door: de kiezer beslist.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

19 okt 2018, 17:54

Is dat hier een draad van de mistevredenen?????????? Mensen mensen toch …………...
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 okt 2018, 15:04

Van Besien wil meer sociale woningen.
Hij moet maar wat wachten; men is al jaren bezig de oude sociale blokken aan het renoveren op het Kiel. Reeds onder PJ.
Maar dat gaat niet op één jaar. Het gebouw dat ik als kind in woonde is nu aan de beurt. Goed voor meer dan 100 gezinnen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

11 nov 2018, 15:26

MaLoReg schreef:Een droomscenario voor Antwerpen zou zijn dat NV-A het Vl. belang mee in de boot neemt.
't Zit eraan te komen! DE politicologen staan al te springen gelijk een duiveltje in een wijwatervat!!! 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 nov 2018, 15:30

Maar waar zit Crombez??
Horen we over Zelzate niks vanuit het SPA partij bestuur.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 nov 2018, 17:52

""Horen we over Zelzate niks vanuit het SPA partij bestuur."

Als je doof bent hoor je natuurlijk niks  :wink:  Maar ik zal U uit de nood helpen- reactie Crombez:

"Sp.a-voorzitter John Crombez begrijpt de heisa niet. “Tienduizenden mensen zijn steeds meer pensioen kwijt, elektriciteit en medicijnen zijn steeds duurder en niet voorradig, de kinderarmoede stijgt. Aan de partijen uit de regering, geef een seintje als we het daarover kunnen hebben”, meldt hij op Twitter."

Zo heel nu en dan zegt de man ook wel eens iets dat hout weet te snijden.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 nov 2018, 18:34

frits1955 schreef:""Horen we over Zelzate niks vanuit het SPA partij bestuur."

Als je doof bent hoor je natuurlijk niks  :wink:  Maar ik zal U uit de nood helpen- reactie Crombez:

"Sp.a-voorzitter John Crombez begrijpt de heisa niet. “Tienduizenden mensen zijn steeds meer pensioen kwijt, elektriciteit en medicijnen zijn steeds duurder en niet voorradig, de kinderarmoede stijgt. Aan de partijen uit de regering, geef een seintje als we het daarover kunnen hebben”, meldt hij op Twitter."

Zo heel nu en dan zegt de man ook wel eens iets dat hout weet te snijden.
Vind ge...… als het maar een rode idioot is die wat lult is het blijkbaar allemaal goed voor U hé Fritz..  

Heb dat stuk onbenul nooit gehoord al zijn partijvriendjes de pensioenkassen plunderden in hun hoedanigheid van minister of staatssecretaris van pensioenen
  • 2009-2011:Michel Daerden (PS)2008-2009:Marie Arena (PS)2007-2008:Christian Dupont (PS)2004-2007:Bruno Tobback (sp.a)1999-2004: Frank Vandenbroucke (SP) - (sp.a)1999: JanPeeters (SP)1994-1999:Marcel Colla (SP)1992-1994:Freddy Willockx (SP)1990-1992:Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)1990-1992:Gilbert Mottard (PS) 1988-1990:Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)1988-1990: Alain Van der Biest (PS) [s][/s]
[s][/s][s][/s]
Fazal

11 nov 2018, 18:50

Ik vraag mij eigenlijk af wanneer we hier in Gent een nieuwe burgemeester gaan hebben!?
Den ene belooft ons van alles, en den andere, zal ons alles afnemen wat we nog hebben..
Paaltjes hier, en paaltjes ginder. Nergens geen doorgang meer.
En het zal hier niet bij blijven. Rondjes rijden, en nog eens rondjes rijden, terwijl je juist aan de overkant moet zijn.
Voor 100 meter, dien je minstens 3 km om te rijden.
Ik zou op de fille-baan (kleine ring rond Gent) NIET willen wonen.
Ze staan daar van 's morgens tot 's avonds stil, roet in de lucht te blazen. 
Ik zie daar trouwens geen enkel venster meer open staan.
Watteeuw, keer terug naar West-Vlaanderen, en laat de Gentenaars met rust a.u.b.!
Het is hier nu al het ene faillissement na het andere.  :twisted:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 nov 2018, 18:55

frits1955 schreef:Zo heel nu en dan zegt de man ook wel eens iets dat hout weet te snijden.
Jep, en het nieuwe gemeentebestuur in Zelzate ook: het kondigt een "eerlijke tax shift aan waarbij bedrijven meer moeten afdragen". Dan kunnen ze weer komen janken als er weer een deel de boeken toe doen of verhuizen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 nov 2018, 19:26

MichelN schreef:
frits1955 schreef:Zo heel nu en dan zegt de man ook wel eens iets dat hout weet te snijden.
Jep, en het nieuwe gemeentebestuur in Zelzate ook: het kondigt een "eerlijke tax shift aan waarbij bedrijven meer moeten afdragen". Dan kunnen ze weer komen janken als er weer een deel de boeken toe doen of verhuizen.
Joepieeeee zegt de SP-A, weeral een pak werklozen bij waar we geld voor opstrijken.....Die worden slapend rijk.
De zon is gratis voor iedereen

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

11 nov 2018, 19:48

Paul Siemons schreef:
frits1955 schreef:""Horen we over Zelzate niks vanuit het SPA partij bestuur."

Als je doof bent hoor je natuurlijk niks  :wink:  Maar ik zal U uit de nood helpen- reactie Crombez:

"Sp.a-voorzitter John Crombez begrijpt de heisa niet. “Tienduizenden mensen zijn steeds meer pensioen kwijt, elektriciteit en medicijnen zijn steeds duurder en niet voorradig, de kinderarmoede stijgt. Aan de partijen uit de regering, geef een seintje als we het daarover kunnen hebben”, meldt hij op Twitter."

Zo heel nu en dan zegt de man ook wel eens iets dat hout weet te snijden.
Vind ge...… als het maar een rode idioot is die wat lult is het blijkbaar allemaal goed voor U hé Fritz..  

Heb dat stuk onbenul nooit gehoord al zijn partijvriendjes de pensioenkassen plunderden in hun hoedanigheid van minister of staatssecretaris van pensioenen
  • 2009-2011:Michel Daerden (PS)2008-2009:Marie Arena (PS)2007-2008:Christian Dupont (PS)2004-2007:Bruno Tobback (sp.a)1999-2004: Frank Vandenbroucke (SP) - (sp.a)1999: JanPeeters (SP)1994-1999:Marcel Colla (SP)1992-1994:Freddy Willockx (SP)1990-1992:Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)1990-1992:Gilbert Mottard (PS) 1988-1990:Leona Detiège (SP) (staatssecretaris)1988-1990: Alain Van der Biest (PS) [s][/s]
[s][/s][s][/s]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Oei! Ik doe het topic weer niet weg. Pekspeer gaat weer donderen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 nov 2018, 19:52

""Jep, en het nieuwe gemeentebestuur in Zelzate ook: het kondigt een "eerlijke tax shift aan waarbij bedrijven meer moeten
afdragen".

Ik zal u wat voorbeelden geven uit het bestuursakkoord van Zelzate en dan zullen jullie begrijpen waarom De Wever & Co met dichtgeknepen billen zitten en reageren als door een horzel gestoken  :wink:

. 2 schepenambten afgeschaft - besparing van 100.000€ per jaar die zal gebruikt worden voor armoedebestrijding in Zelzate.
. Gratis dienstauto en tankkaart voor de burgemeester: afgeschaft.
. Gratis Ipads etc : afgeschaft.
. Belastingverlaging voor zelfstandigen en KMO's; verhoging voor multinationals die op het grondgebied van Zelzate liggen.
  Momenteel zorgen de bewoners van Zelzate en de zelfstandigen/KMO's voor 87% van de belastinginkomsten en de grote     
  bedrijven slechts voor 13%.
. Totale transparantie wat betreft uitgaven, openbare werken... - de bevolking wordt via wijkraden voortdurend
  geraadpleegd en kan adviseren.
. Na 3 jaar bestuur door deze coalitie kan de bevolking van Zelzate het schepencollege evalueren.

Het volledige akkoord: https://pvda.be/sites/default/files/ima ... kkoord.pdf

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 nov 2018, 20:32

Als ze maar oppassen met hun taxen.
De staalindustrie ligt nu al op zijn gat.
Nog wat meer werklozen 

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

11 nov 2018, 22:12

Zelzate lijkt mij de start van een nieuwe politieke cultuur ... als de mayonaise pakt.
Best zou zijn dat de resultaten inderdaad binnen 3 jaar bekend en besproken worden, maar blauw en neo-blauw zien dat niet zo goed zitten nadat ze hun Ipad moeten inleveren (met abonnement) en zelfs de dienst (?) wagen voor Meneer de burgemeester. Zelfs de chauffeur is hij kwijt .....
Geneeskunde voor het gepeupel is dus de sleutel !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 nov 2018, 09:20

Zouden er nu ook zulke bestuursakkoorden kunnen afgesloten worden met lokale afdelingen van het Vlaams Belang waarop niets valt aan te merken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 nov 2018, 09:53

Nu nog maar eens afwachten hoe ze daar in de Zelzaatse nieuwe linkse formule   hun beloofd  programma gerealiseerd krijgen . Het moet namelijk ook kunnen betaald worden .
Show time ! Maar of het 'the money'  zal zijn ; ... groot vraagteken !

Hun mantra aldaar en voor de hand liggende oplossing  van  'de rijke(n) moeten het betalen' klinkt mooi maar ik ben benieuwd hoe een paar nieuwe, toch zeg maar ,  politieke stedelijke lichtgewichten Arcelor Mittal nog méér belastingen gaan doen betalen  ?! 
De mogelijkheid bestaat immers altijd dat  'de rijken' hun actieterreinen verleggen en dan zitten hun geplaagde arbeiders helemaal op straat !

Aan herverdeling doen dus ? In de verheerlijkte communistische gedachte van 'allemaal even weinig '. Dat kan hé , kijk maar  in elk land waar men die visie hanteert en tot uitvoering brengt is het zéér goed leven :roll: . Venezuela, Cuba  etc...


Bij de Walen in de PS  binnenkamers weten ze het anders wél . Een PS met hun core-business die drijft op cliëntilisme  durft het zelfs niet aan om met de onbetaalbare en irrealistische programma's van PTB aldaar in zee te gaan .

Extreem links : het zijn en blijven roepers aan de kant en Sp.a heeft in zijn wanhoop om toch maar niet verder te verzuipen gekozen voor , wat naar mijn gevoel zal blijken op termijn , de verkeerde kant , in de eerste plaats ten nadele van hun  eigen spartelende vertegenwoordigers van het volk ! .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....