ONDERWIJS

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 13:56

Wil. schreef:
pcekspeer schreef:Men stelt vast dat de kwaliteit van het 'afgeleverde materiaal' lager staat dan 30 of 40 jaar geleden.
"Men"...wie zijn die "men"...? Welke criteria en waarop zijn die dan weer gebaseerd...en ten behoeve van wie of wat? De verrijking vh individu of van enkele, lees strikt elitaire, bankrekeningen... op nog meer elitaire leaks in een of andere brousse?

Vroeger, in de goede oude tijden, heette het nog lieflijk "THOR", TotHeilOnzerRibbenkast, ondertussen werd dat geniepig en onmerkbaar, zelfs voor de gevoeligste radar, "TotHeilMijnerLeak"...

En dat allemaal met dergelijk archie slecht "afgeleverd materiaal"...?

Zijn er nog voldoende jongeren om als... THML-materiaal... "omgevormd"... te worden...?

"Omvormen" werd/wordt al te vaak verward met "opleiden tot"...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

04 dec 2018, 02:14

maior domus schreef:Men vindt geen leerkrachten meer frits, omdat inderdaad de werkomstandigheden niet aantrekkelijk zijn.
De jeugd en vooral de vreemden van Meghrebijnse komaf hebben geen enkel respect meer.
Integendeel ze troeven de leraars af, gesteund door hun ouders.
Voor die extremisten die gaan keet schoppen voor de schoolpoorten, veranderen scholen zelfs van naam en belanden leerkrachten in een depressie.
En dan zijn het notabene net die hysterische relschoppers hun nakomelingen waarvoor het niveau van ons onderwijs nog wordt gekelderd (dit terwijl zelfs op de bodem het niveau nog te hoog blijkt te zijn?) overigens zonder enig resultaat want ze wíllen niet studeren....daarbij komt ook nog eens dat ze de sfeer in de klassen verzieken en de lessen verstoren voor leerlingen die wél willen studeren! (Maar dat is niet erg, dat zijn toch maar 'blanke, ongelovige leerlingen' nietwaar?)

Dan moeten we eens bekijken hoe het werken moet zijn voor leerkrachten als de directie/hun werkgever NIET achter hen staat en de leerkrachten telkens in de steek gelaten worden en zelfs als zondebok opgevoerd worden - zelfs bij valse beschuldigingen van seksueel misbruik door een terroriste - dan is het onmogelijk voor leerkrachten om hun job te doen, dáár zit de knoop.

Wie is nog bereid voor een loopbaan als pispaal én boksbal?!! :evil:
Je zou voor minder afhaken als leerkracht, daar kan gene pree tegenop!

Ouders die discriminatie of racisme roepen, intimideren en bedreigen als hun jong gestraft wordt, zouden meteen met hun jong uit de school gejaagd én aangeklaagd moeten worden ipv dat de directie 'ermee in dialoog' gaat uit angst voor verlies van subsidies en represailles van dat tuig.
Directies laten zich intimideren en gijzelen waardoor ze hun personeel blootstellen aan de toenemende agressie van respectloze 'cultuurverrijkers'.

Wie vroeger straf op school kreeg, kreeg van thuis nog een lap rond de oren erbij, nu komen ouders de leerkrachten een pak slaag geven! Ongehoord en onaanvaardbaar!
Dát scheelt er in onze onderwijs!

Nog even en dat respectloze crapuul heeft messen en wapens mee op school...wát gaat de directie dáár dan aan doen? 
Metaaldetectoren en bewakers met honden aan elke schoolpoort moeten zetten om wraakacties en moord te voorkomen zoals in VS?

Exact dezelfde verrotting als in de politiek: zachte heelmeesters maken stinkende wonden en weer is het volk van eigen bodem, met verrader lieven boeve op kop van notabene het Kátholiek Onderwijs in Vlaanderen!, en directies allerhande die de wonden laten verzweren door hun allochtonen/moslim gepamper.

Het onderwijs telt niet meer, dat is bijkomstig geworden door het politiek-correcte gepamper en de leerkrachten moeten het uitzweten op de werkvloer, je zal zo maar moeten werken voor je kost..... :roll:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 dec 2018, 08:40

Gisteren bij Blokken weer een voorbeeld van ons huidig onderwijs.
Een informaticus ( dus zeker niet uit het beroeps onderwijs) kende het Franse woord chausure niet.
Waar zijn we mee bezig.Waren wij dan genieën of was onze basis beter.
Dat ze niet in staat blijken een kruiswoordraadsel op te lossen bewijst hun taalarmoede omdat ze niet lezen.
Ik las zeker één boek per week en ging wekelijks naar de bibliotheek.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 dec 2018, 08:52

voorn schreef:Gisteren bij Blokken weer een voorbeeld van ons huidig onderwijs.
Een informaticus ( dus zeker niet uit het beroeps onderwijs) kende het Franse woord chausure niet.
Ik ken dat ook niet, ben je wel zeker dat het een Frans woord is?
Waar zijn we mee bezig.Waren wij dan genieën of was onze basis beter.
Dat ze niet in staat blijken een kruiswoordraadsel op te lossen bewijst hun taalarmoede omdat ze niet lezen.
Ik las zeker één boek per week en ging wekelijks naar de bibliotheek.
Jaja, met het oplossen van kruiswoordraadsels haal je de taalarmoede uit de wereld. Dat Crevits daar nog niet aan gedacht heeft!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 dec 2018, 09:06

Het was niet chaussure ( schoen) maar chaussette (sok) sorry
Kruiswoordraadsel zijn ideaal voor ouderen om uw geest gezond te houden.
Weet niet of in andere taalgebieden er ook taalarmoede is; het is toch niet normaal dat men zijn eigen taal  niet voldoende beheerst

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 dec 2018, 10:04

voorn schreef: het is toch niet normaal dat men zijn eigen taal  niet voldoende beheerst
Dat is zeker en vast niet normaal.
En die redenering kunnen we doortrekken naar de vreemdelingen :
Als ze zich in ons land willen vestigen wordt ONZE taal, ook HUN eigen taal.
In het Vlaamse landsgedeelte is dat Nederlands.
Maar als ge op straat die gekopvodde soort hoort kwekken, zou je dat niet zeggen.
:evil:
Ze zijn in hun rapen gescheten wanneer we hen als vreemdeling beschouwen, maar ze maken het er zelf naar !!!
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 dec 2018, 10:24

pcekspeer schreef:
Wil. schreef:Men stelt vast dat de kwaliteit van het 'afgeleverde materiaal' lager staat dan 30 of 40 jaar geleden.
"Men"...wie zijn die "men"...? Welke criteria en waarop zijn die dan weer gebaseerd...en ten behoeve van wie of wat?
Verschillende bronnen vertellen me dat.
1. Het PISA-onderzoek maakt dat duidelijk:
Afbeelding

De verrijking vh individu of van enkele, lees strikt elitaire, bankrekeningen... op nog meer elitaire leaks in een of andere brousse?
Laat Marx maar efkes buiten  de klas wachten. Daarover gaat het niet.

2. Ik heb geregeld contact met leerkrachten. Mijn vrouw werkte  in het onderwijs. Ik bespreek met leerkrachten die 20 of 30 of meer jaar dienst hebben hoe zij de zaken zien evolueren.

3. Persoonlijke ervaringen: mijn kinderen hebben ook het ASO afgewerkt. Ik zie waar de zwakke plekken zitten.

 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 10:38

voorn schreef: Ik las zeker één boek per week en ging wekelijks naar de bibliotheek.[/quote
En toch maak jij daar moeiteloos chausure van, omdat je hiermee wilde aantonen hoe belachelijk dom IT-ers zijn in vergelijking met uw eigen beroepscategorie...

Afbeelding

Zo leren we niet alleen iets over sokken maar ook over u.
Waar Blokken al niet goed voor is, zou je denken.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 10:45

[quote="Wil."
Verschillende bronnen vertellen me dat.
Laat Marx maar efkes buiten  de klas wachten. Daarover gaat het niet.
 [/quote]

Laat nu net die "bronnen" ongeloofwaardig zijn, tsja.
Begrijpelijk als je daarvoor ene Marx moet erbij sleuren.
Andere vriendenkring eens opzoeken?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

04 dec 2018, 10:47

voorn schreef:Het was niet chaussure ( schoen) maar chaussette (sok) sorry
Kruiswoordraadsel zijn ideaal voor ouderen om uw geest gezond te houden.
Weet niet of in andere taalgebieden er ook taalarmoede is; het is toch niet normaal dat men zijn eigen taal  niet voldoende beheerst
Was de blokken kandidaat dan een Waal dat hij 'zijn eigen taal' moet beheersen?
Of vind jij dat elke Belg perfect dríetalig dient te zijn?
Beheers jij dan ook, behalve Franstalig, ook de Duitse taal perfect? Of telt Duits niet mee als landstaal...'eigen taal'?
Hoeveel Walen beheersen overigens het Nederlands zoals Vlamingen het Frans?
Wij krijgen wél les in de Franse taal in het onderwijs en de Franstaligen krijgen géén Nederlands op school? Is dat geen discriminatie van de Vlaamse taalgroep, de meerderheid dan nog wel?

Bovendien heeft een informaticus de Engelse taal nodig voor zijn beroep, met de Franse taal kan die niks doen.
Daar is niks abnormaal aan.
Ik beheers de Frans taal ook niet voldoende? Shoot me.... :roll:

En de meeste Vlamingen verstaan het Frans wel zonder het zelf te spreken, dat is wel wat anders met andere talen, pools bijvoorbeeld of arabische gebrabbel..die zijn totaal onverstaanbaar, maar dat schijnt dan minder erg te zijn dan een Vlaamse informaticus die een Frans woordje niet kent in een spelletje blokken... :roll:

On topic: de taalachterstand in de regio/land waar migranten komen leven heeft zware gevolgen voor hun kinderen in het onderwijs én later op de arbeidsmarkt/maatschappij.

Ze kunnen niet mee in het onderwijs en die achterstand halen ze nooit meer in en dat zien we duidelijk aan de resultaten van die minderheidsgroep, die blijft weigeren onze taal te leren maar die dan wél wijzen naar het onderwijs als schuldige!

Onze landverraders verlagen dan maar het niveau van het onderwijs ipv onwilligen te dwingen om te integreren en op de eerste plaats onze taal te beheersen en we zien dat zelfs dat géén oplossing is, integendeel.
Zelfs met dat gepamper kunnen ze nog niet mee...binnenkort krijgen ze hun diploma's zonder examens te moeten doen...voor ónze kinderen blijft het dan wél hetzelfde. :evil:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

04 dec 2018, 10:49

Voorn , ik begrijp wat je bedoelt en geef je gelijk.
De algemene kennis bij doorsnee jeugd gaat er volgens mij ook op achteruit en de redenen hiervoor zijn zeker voor een groot gedeelte te zoeken in het lager leggen van de lat . Het groeiend aantal allochtonen in de klas zal daar ook voor iets tussen zitten .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 10:54

Phoebe schreef:. Het groeiend aantal allochtonen in de klas zal daar ook voor iets tussen zitten .
Zeer zeker, zeer zeker...je hebt weer eens een overschot van gelijk....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

04 dec 2018, 10:59

pcekspeer schreef:
Wil. schreef: Verschillende bronnen vertellen me dat.
Laat Marx maar efkes buiten  de klas wachten. Daarover gaat het niet.
 
Laat nu net die "bronnen" ongeloofwaardig zijn, tsja.
Begrijpelijk als je daarvoor ene Marx moet erbij sleuren.
Andere vriendenkring eens opzoeken?
Zo? Ervaringsdeskundigen, die járen in het onderwijs staan als bron, durf jij ongeloofwaardig te noemen?!

Zij zijn zowat de énigen die de kwalijke evolutie en achteruitgang in het onderwijs kunnen beoordelen...en já de toename van vreemden die weigeren onze taal te leren is de belangrijkste oorzaak dat ons onderwijs naar de knoppen gaat, je ontkent het zonlicht weer. 
Maar liever je gelijk aantonen met gemanipuleerde cijferkes zoals de politiek doet?
Zoals de waard is, vertrouwt ie zn gasten...wéér?
De geloofwaardigheid in twijfel trekken doen enkel leugenaars...verwijten wat ze zelf doen is kenmerkend.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 dec 2018, 11:04

Pc'ke, voor iemand met jouw nick, ben je een verdomd slechte quoter (zie hogerop) , maar dit terzijde.

Het enige wat jij hier tegenover kunt stellen, is jouw gratuite uitspraak dat die bronnen (zoals PISA) ongeloofwaardig zijn. Dat hoef je blijkbaar niet toe te lichten; Pc'ke zegt het, dus ís het zo Afbeelding.

De mensen die in de branche werken, weten er natuurlijk ook niets van, maar een stuurman aan de wal wel, hé? Jezus toch Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 11:04

Diegenen die Jezus en Marx in één zin weten samen te smelten: klasse, om in de "onderwijs-branche" te blijven...zitten.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/