N-VA-er opgepakt voor mensenhandel en afpersing

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

17 jan 2019, 12:43

Ze zijn er niet uit gestemd.

Ze zijn zelf opgestapt , neen ze zijn gaan lopen uit de vergadering beter gezegd ....

En deze week op  canvas , was al jaar dat ze met niks meer tevreden waren hoofd van NV-A zelf gezegd zijn niet mijn woorden ...

En wie heeft de stekker uitgetrokken .... 
Ice

17 jan 2019, 12:45

Bij de les blijven....ze zijn de boel weer aan het omdraaien om een politieke zondebok (beschadiging nva voor de verkiezingen) de verantwoordelijkheid voor dit misdrijf door een turkse politicus in de schoenen te schuiven.
Symptoombestrijding zoals steeds om de eigenlijke misdaad: ménsensmokkel en afpersing onder de mat te kunnen vegen.

Wijzen naar het kabinet, dat de goedkeuring moet geven voor humanitaire visa door het aanbrengen van lijsten waarvoor grof geld afgeperst werd voor zelfverrijking van een turkse mensensmokkelaar in maatpak en met politiek mandaat. 

Op de allereerste plaats heeft dat turks gewetenloos crapuul deze zwendel en mensensmokkel opgezet ...híj heeft lijsten aangelegd en er grof geld voor afgeperst van wanhopige vluchtelingen om daarmee naar het kabinet van francken te kunnen stappen voor goedkeuring om de poen binnen te halen!
Hoe kan dat?
Misschien omdat er door de politiek geen criteria werden vastgelegd (voor de toekenning van) humanitaire visa? En iedereen met een lijst kan komen aandraven?
Misschien omdat de procedure voor humanitaire visa te schimmig is en misbruik in de hand kán werken? 
Misschien doordat misbruikers, zoals dit tuig, de mogelijkheid ziet om er een handeltje van te maken voor eigengewin op kap van oorlogsslachtoffers?

Het is kucam die de crimineel is, door misbruik van vertrouwen zowel van het kabinet (perfect voorbeeld van takkyia!) als van de vluchtelingen - en zoals we leugenachtige moslims/turken reeds kennen, zal deze crimineel de sterren van de hemel liegen, blijven ontkennen en met de vinger wijzen naar ánderen om zijn terechte straf te ontlopen.

Het ontkennen en liegen is reeds begonnen, net als de aanval van de leugenpers door de aandacht te verleggen naar francken en zijn kabinet die in de val van deze geslepen turk trapten.
dejules

17 jan 2019, 13:09

55 Monique schreef: Als je niet alles kan opvolgen als Minister moet je iemand aanstellen die jou alles door brieft , dat je actie kan ondernemen.

Had hij actie genomen van bij begin , had zo geen vaart gelopen , en meegegaan met de persoon in kwestie naar de politie , zowel Bart Somers ook …
Francken was als staatsecretaris de hoogste persoon in rang op zijn departement. Als meerdere mensen naar U toekomen met bezwaarlijke informatie over X dan moet hij handelen nl die persoon om non-actief zetten voor de periode vh onderzoek en het gerecht informeren alsook de Eerste Minister. Francken heeft niets van dat alles gedaan. Hij heeft daarmee zijn incompetentie bewezen. Nogmaals, die is politiek dood en door zijn partij impliciet aan de kant geschoven. Wij gaan daar nooit nog iets van horen.
Ice

17 jan 2019, 13:12

Intussen heeft homans ook begrepen dat kucam als voorzitter van socialehuisvestingsmaatschappij Klemo weleens dezelfde streken zou hebben uitgehaald kunnen hebben door misbruik te maken van zijn functie om turkse landgenoten en gulle 'gevers' voorrang te geven inzake toewijzing van sociale woningen....

kucam zal zich overigens en ongetwijfeld ook in die hoedanigheid wel goed ingedekt hebben zodat hij de schuld van 'onregelmatigheden' in de schoenen van anderen kan schuiven.

Homans mag trouwens als minister dit onderzoek best uitbreiden naar elke sociale huisvestingsmij. én elk ocmw bestuur dat reeds in handen is van turkse politici, onderzoek in álle gemeentes - er zou wat uit die beerput komen want het is een publiek geheim hoe al jarenlang de toewijzing van sociale woningen verloopt waardoor onze mensen op wachtlijsten blíjven staan door de voorrang aan nieuwkomers!

Maar homans moet nu enkel de schade pogen in te perken met een schijnbeweging nu francken en haar partij onder vuur liggen, nietwaar?  :evil:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190116_04107985
Ice

17 jan 2019, 13:19

dejules schreef:
55 Monique schreef: Als je niet alles kan opvolgen als Minister moet je iemand aanstellen die jou alles door brieft , dat je actie kan ondernemen.

Had hij actie genomen van bij begin , had zo geen vaart gelopen , en meegegaan met de persoon in kwestie naar de politie , zowel Bart Somers ook …
Francken was als staatsecretaris de hoogste persoon in rang op zijn departement. Als meerdere mensen naar U toekomen met bezwaarlijke informatie over X dan moet hij handelen nl die persoon om non-actief zetten voor de periode vh onderzoek en het gerecht informeren alsook de Eerste Minister. Francken heeft niets van dat alles gedaan. Hij heeft daarmee zijn incompetentie bewezen. Nogmaals, die is politiek dood en door zijn partij impliciet aan de kant geschoven. Wij gaan daar nooit nog iets van horen.
Burgemeester bart somers wist er OOK al 'enkele maanden' van!
Waarom greep somers niet meteen in, daar hoor je dan weer níks over, hé?

Het is trouwens kucam die terecht moet staan voor een MISDRIJF en niet het minste, níet francken of zijn kabinet voor het onwetend verlenen van humanitaire visa op grond van lijsten waarvoor grof geld betaald werd aan een politieke mensensmokkelaar en afperser!
Dát is de kern van de zaak en het MISDRIJF!
55 Monique

17 jan 2019, 13:21

Ice of je dat nu 1 maal of honderdmaal herhaald ....

Wie was hoofdverantwoordelijke toen , die moet ze opnemen , en als dat niet gaat , moeten ze iemand aanstellen die hem kan bijstaan die de zaak kan opvolgen .En die hem alles door brieft ,als er dan iets verkeerd of fout loopt , kunnen ze sneller ingrijpen , nu is mijn vraag wie tekent de papieren , wie mag eindresultaat tekenen , want er komt wel wat bij kijken al voor het definitief kan doorgaan , Je kan ze moeilijk gaan verhalen op Mevr Magie De Block , want die heeft pas de taak overgenomen .... 

humanitaire visum is wel enorm gestegen .... 





En we gaan strakjes wel horen laat nu gewoon gerecht zijn werk doen 
Ice

17 jan 2019, 14:30

55 Monique schreef:Ice of je dat nu 1 maal of honderdmaal herhaald ....

Wie was hoofdverantwoordelijke toen , die moet ze opnemen , en als dat niet gaat , moeten ze iemand aanstellen die hem kan bijstaan die de zaak kan opvolgen .En die hem alles door brieft ,als er dan iets verkeerd of fout loopt , kunnen ze sneller ingrijpen , nu is mijn vraag wie tekent de papieren , wie mag eindresultaat tekenen , want er komt wel wat bij kijken al voor het definitief kan doorgaan , Je kan ze moeilijk gaan verhalen op Mevr Magie De Block , want die heeft pas de taak overgenomen .... 

humanitaire visum is wel enorm gestegen .... 





En we gaan strakjes wel horen laat nu gewoon gerecht zijn werk doen 
Tja, sommigen snappen het na de 100ste keer nóg niet.

HOOFDVERANTWOORDELIJKE is degene die het MISDRIJF PLEEGDE, níet degene met de politieke verantwoordelijkheid over hoe procedures zouden moeten verlopen.

Sneller ingrijpen als fraudeurs misbruiken plegen? 
Néé, voorkomen dát er misbruiken kúnnen gepleegd worden door criteria en waterdichte wetten en véél strengere straffen om anderen de lust te ontnemen om misbruik voor zelfverrijking ook eens te proberen.

Als deze crimineel geen misdrijf had gepleegd door afpersing en mensensmokkel dan was er nu niks aan de hand?  :roll: 
Dan werden humanitaire visa verstrekt zonder afgeperst te worden door een turkse witteboordcrimineel?
Niet omdraaien en naar de verkeerde wijzen!

Ah, en ook nog vertrouwen in het kromme gerecht?
Niet de mensensmokkelaar en afperser zal terecht staan maar wel francken en de zondebok van zijn kabinet, dat zie je toch zó aankomen?
Maar dán moeten ze de hele bende politici aanklagen die de wet over humanitaire visa hebben opgesteld zonder enige criteria waardoor dit schandelijk misbruik mogelijk werd gemaakt.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 jan 2019, 16:57

Ah, en ook nog vertrouwen in het kromme gerecht?
Niet de mensensmokkelaar en afperser zal terecht staan maar wel francken
en de zondebok van zijn kabinet, dat zie je toch zó aankomen?

Maar dán moeten ze de hele bende politici aanklagen die de wet over
humanitaire visa hebben opgesteld zonder enige criteria waardoor dit
schandelijk misbruik mogelijk werd gemaakt.
Wie de eerste steen werpt......maar los daarvan zit heel de bende politici nu te glimmeren en te lachen ,echt een bende kleine kleuters....zo van mijnheer,hij heeft het gedaan.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fr ... ~a0d89d06/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

17 jan 2019, 17:48

tokkio 

Zou best kunnen dat je ééntje weer krijgt ( Steen) ...Zo gaat dat in de politiek .

Je kan toch niet goedkeuren wat er is gebeurd , en trouwens als je meer onderaan scrolt  HLN 

Gaan we toch moeten afwachten wat er nog zal naar voor komen ..... 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 jan 2019, 19:04

En zo zouden we ook wel eens geheel onverwacht de ware reden kunnen kennen waarom de NVA zo plots ging lopen uit de regering Michel I.
55 Monique

17 jan 2019, 20:12

Die rede is al in aantocht als je hln leest ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sy ... ~a2c53c7f/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/st ... /#comments

Moet niet ver zoeken ....Regering is gevallen daar begon het mee en gerecht was al bijna jaar op de hoogte 
En één iemand beweerde eerst dat hij van niks weet , dan had hij geruchten gehoord geen stappen ondernomen 
En Burgemeester Somers heeft de politie op de hoogte gebracht was al gezegd van bij begin als in de media is gebracht , plus dat hij de mensen heeft doorverwezen om klacht in te dienen , en als je dan advocaat van andere partij leest was Francken al op de hoogte gebracht in juli 2018 door die persoon die ze opgepakt hebben die beweerd dat hij er niks met te maken heeft , ik zeg maar wat ik heb gelezen ....

https://www.youtube.com/watch?v=h9hqEtGo8Jc

Moet eens goed luisteren naar deze clip , was al jaar aan de gang maar zegt het niet met zoveel woorden ....
dat niet goed ging met de andere partijen maar kind moet een naam krijgen om ander te verdoezelen .
En immigratie pact dat heeft doorslag gegeven zogezegd en daarom zijn ze er van onder gemuisd ...Als hij nu nog Minister had geweest had hij zijn ontslag moeten indienen , zo is niet moeilijk uit de regering stappen en ander de schuld geven ....

Als dat niet voldoende duidelijkheid geeft, is een parlementaire onderzoekscommissie een optie , dat is ook aangehaald , zou zogezegd de volgende stap zijn .... 

Geen normale zaak als je mij vraagt , noemen ze dat land besturen 

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jan 2019, 22:10

 Vraag het eens aan Lies :oops:

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 jan 2019, 22:41

Ik vraag me af waar de harde leden van NvA blijven om hun partij te verdedigen.??
Toen het ging over de Sossen, was het uitschot ,kaka en nog meer vieze woorden.
Inderdaad , hun graailijst was groot. N-VA  is nog maar 5 jaar aan zet en hun lijst van graaien begint ook.
Wat me het meest verbaast dat Hij, De Leider, die vuile Sossen zo lief vindt.
3 schepenen in Antwerpen en Hij is de Vlaamse regering al aan het vormen met de “ vuile Sossen “ erbij. Hoe valt dat te rijmen?
Inderdaad, overloper Bracke heeft alle truken van de foor uitgelegd. Leg me een keer uit dat Francken NIETS wist van die geldklopperij? Ga maar naar de politie was zijn gezegde , terwijl hij alles regelde.
Maar ik zou zeveren als ik nog nooit geen stylo of vijs van mijn werk meegenomen heb.
Maar zeg nooit , nooit.
Rij maar eens langs het landgoed in Lubbeek, als dat van een preeke komt, dan val ik van mijn stoel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2019, 23:08

En dat vallen  is je niet goed bekomen, vermoed ik. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

18 jan 2019, 00:48

"En Burgemeester Somers heeft de politie op de hoogte gebracht was al gezegd van bij begin als in de media is gebracht , plus dat hij de mensen heeft doorverwezen om klacht in te dienen , "
Weer een leugen, bart somers heeft gezegd in het nieuws op de radio, de dág dat dit werd naar buiten gebracht, dat hij al ENKELE maanden op de hoogte wás en de mensen heeft doorverwezen naar de politie om klacht in te dienen, dat hijzelf heeft géén contact opgenomen heeft, niet met de politie en niet met het parket!

Hij vermoedde toen deze storm van protest niet en hij hoopte dat francken en nva de klappen zouden krijgen....winst voor ovld, politieke tegenstander nva plat..somers had er alle belang bij om in deze op de achtergrond te blijven en vooral geen aandacht te trekken.

Dat maakt de media er dan achteraf van op aanraden van somers die zich vanzelfsprekend wil indekken zodat deze zwendel nog even, enkel maanden zelfs, kon verdergaan terwijl hij ervan wist.

Als hij zijn grote mond had gehouden, dan had hij zelfs nog kunnen ontkennen dat hij iets wist van wat een nva-gemeenteraadslid van zíjn stad uitvrat......doeme somers toch, je bent te rap geweest met je grote mond, dus breien we er maar een verhaaltje bij aan, de 'plichtsbewuste burgervader' die zelf naar de politie stapte, de leugenpers zal het wel verder verspreiden om zijn imago op te krikken tegen de verkiezingen.  :roll: