CD&V naar scholen !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 feb 2019, 14:01

CD&V stuurde brieven naar de scholen en stellen voor dat hun Parlementairen willen komen spreken voor de klas !
 Hoe pervers kan je zijn om daar maar aan te denken ! Hun protegé Boeve past het wat aan door te zeggen dat het voor een debat is ! Poging tot indoctrinatie vanop de schoolbanken naar communistisch model ! :evil:
Doe wel en zie niet om !
Ice

05 feb 2019, 02:48

En wat te denken van de kemels die schauvliege vandaag wel schoot?

Eerst beweren dat de betoging een wraakactie is voor 15 jaar geleden en dan was dat opeens een ANEKDOTE.....
"Volgens Schauvliege zouden die acties een wraakactie zijn tegen de protesten van de landbouwers onder toenmalig minister van Leefmilieu Vera Dua (Agalev), dik 15 jaar geleden. 
Natuurorganisaties zouden Schauvliege in het begin van haar legislatuur al gezegd hebben dat ze zich aan betogingen mocht verwachten. 

Ik zie misschien spoken, maar ik denk dat er iets van waarheid in zit. 
Wat ik de voorbije weken in scène zie gezet worden op vlak van klimaat, dat doet er mij heel sterk aan denken. Dat men hier de omgekeerde beweging aan het doen is.”
Veel mensen die betogen, beseffen niet dat ze een stukje deel uitmaken van een opgezet systeem.
 Ik weet wie achter heel die beweging zit. 
Zowel van de zondagse betogingen als de spijbelaars. 
Men heeft me dat ook verteld vanuit de staatsveiligheid.
 Ik kan u garanderen dat ik niet alleen spoken zie en dat de klimaatbetogingen meer zijn dan spontane solidariteitsacties met ons klimaat.”
En ze sleurt er zelfs de staatsveiligheid bij...
MAAR:
Enkele uren nadat nieuwssites haar quotes oppikten, kwam Schauvliege tot inkeer. “Ik heb mijn speech herbekeken en heb mij in het vuur van mijn betoog inderdaad te fors en fout uitgedrukt over de staatsveiligheid.
Excuses aan wie daar aanstoot aan neemt.”
Gluiperige en huichelachtig zoals we cd&v kennen: eerst hoog van de toren blazen en dan de staart weer intrekken...
En sp.a moet er dan meteen weer garen van spinnen met hun commentaar, alhoewel niet geheel onterecht:
“Excuses zijn hallucinant”
Sp.a-fractieleider in het Vlaams Parlement Joris Vandenbroucke kan zijn oren amper geloven.
“Minister Joke Schauvliege heeft gelijk.
De klimaatbetogingen zijn geen toeval. 
Ze zijn het gevolg van haar ambitieloos klimaatbeleid, alleen wil ze dat niet inzien”, klinkt het.
"De excuses die ze inroept om de eisen van de klimaatbetogers niet ernstig te nemen, zijn hallucinant. 
Eerst beschouwde de minister de betogingen als een steunbetuiging, nu beweert ze dat er een complot achter zit. 
Hoe ernstig kunnen wij minister Schauvliege nog nemen eigenlijk?
Het is pijnlijk duidelijk geworden dat we van haar niets meer hoeven te verwachten.”
Natuurlijk zijn de jongeren geschokt dat hun eerlijke bekommernis voor het milieu door schauvliege besmeurd wordt, alsof alle jongeren zo verknipt en leugenachtig zijn als schauvliege en de kliek politici...
En dan komt de 'damage control':
“Waarschuwing voor polarisering”
Het kabinet van Schauvliege stelt tot slot als reactie dat “de minister blij is dat zoveel jongeren het draagvlak voor toekomstige bijkomende en moeilijke klimaatmaatregelen vergroten”. 
“Schauvliege wilde enkel waarschuwen voor een polarisering tussen landbouw en natuur door de persoonlijke anekdote over de betogingen uit 2004 te vertellen”, klinkt het.
Wie denkt de schauvliege nog wat wijs te maken?? Ze heeft zelf kleur bekend en dat niet alleen: 
Ze benadrukte dat ze de klimaatacties van de jongeren “niet politiek wenste te recuperen”.
En.....dat is nu NET wat ze wel wil doen: politieke propaganda in scholen gaan voeren, in de SPERPERIODE voor de verkiezingen nog wel, onder het mom van een DEBAT met leerlingen over het klimaat..
(In de sperperiode parlementsleden van 1 partij zonder politiek debat binnenloodsen in scholen? Dát is politieke recuperatie én niet toegelaten...alsof schauvliege dat niet zou weten?) :roll:

Waarschijnlijk weet ze niet meer van welk hout pijlen te maken en moet ze haar oor al te luisteren gaan leggen bij leerlingen over hoe ze haar departement moet leiden en welk de oplossingen voor het klimaat zijn?!

Uiteraard springt beke haar bij: directies van enkele scholen zouden ook vragende partij zijn om debatten over het klimaat te voeren op school, in plaats van in Brussel op betogingen...tiens, daar hebben ze in scholen géén huichelachtige politici voor nodig die de boel al jaren laten VERROTTEN, me dunkt!  :evil:

En metéén krijgen we allen ook een tipje van de sluier gelicht over aan welke 'maatregelen' deze politieke nitwit denkt:
Ze voelt zich gesterkt en gesteund door de spijbelaars in het verdere beleid dat 'we' moeten voeren -
BETEKENIS: 
Hou je maar vast voor de regelneverij en rooftochten door forse belastingen die we gaan ondernemen, tenslotte betogen jullie er ZELF voor!!!

Dat wordt benadrukt door:
De minister blij is dat zoveel jongeren het draagvlak voor toekomstige bijkomende en moeilijke klimaatmaatregelen vergroten”.

Dat is zoveel gezegd als: kom niet klagen als wíj klimaatmaatregelen zullen nemen die júllie, de bevolking alleen, pijn gaan doen en wij, politici, onze handen in onschuld zullen wassen om verder onze zakken te kunnen vullen!
Jullie hebben er door te betogen zélf om gevraagd!


Zijn jullie die onnozele, transparante, huichelachtige, politieke kuiperijen waarbij wij als idioten worden beschouwd ook zo beu als kouwe pap????  :evil:
dejules

05 feb 2019, 08:20

Die is politiek kapot net als haar partij en kan niet aanblijven als Minister in de Vlaamse regering.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 feb 2019, 09:52

dejules schreef:Die is politiek kapot net als haar partij en kan niet aanblijven als Minister in de Vlaamse regering.
Bovendien zit ze al jaren in de " zak " van de Boerenbond , wat dan weer een negatieve inpakt heeft op haar beleid op " Natuur en Milieu :evil:"
Doe wel en zie niet om !
55 Monique

05 feb 2019, 09:55

Klik er op Heb onlangs debat gehoord , van Minister Schauvliege ...

Maar ze liet niet in haar kaarten kijken , en ze heeft er niet moeten naar vragen op dat moment ...

In alles wat ze naar voor brachten ( faalde die echt in haar uitspraken ) 

En die verschoof alles naar latere datums , dat ik dacht waarom 

Maar je ziet komt uit .... 

We hadden dat ook niet moeten zeggen zeker (onbekwaam) 

http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 504154.xml

Hier kan je ook eens bekijken , en trek nog in twijfel of ze al hebben betaald voor klimaat , wat dit gaat over vroegere datums ... Ben niet 100% zeker of ze daar geld voor hadden toen op dat moment . 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2019, 12:06

"Mijn uitspraken kloppen niet maar ik heb niet gelogen" zegt Schauvliege.
Meer en meer is duidelijk aan het worden dat bepaalde politici gewoon een andere taal spreken dan wij. Wie tijdens een toespraak zegt dat zij haar info gekregen heeft van de staatsveiligheid en 2 dagen later zegt dat ze geen contact gehad heeft met de staatsveiligheid ( die ontkennen ondertussen ook elk contact) heeft gewoon leugens zitten vertellen . Dit is zo verbijsterend allemaal dat een normaal mens toch niet meer kan aanvaarden dat zulk sujet nog kan aanblijven en maandelijks een hoop belastinggeld mag opstrijken voor het verkopen van leugens, het verspreiden van complotverhaaltjes en het in diskrediet brengen van de beweegredenen van vele tienduizenden klimaatactivisten. Over het totaal falende "beleid" van dit sujet zullen we dan maar zwijgen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 feb 2019, 12:32

Schauvliege heeft onder zware politieke druk haar uitspraken moeten nuanceren.
Maar ieder weldenkend mens begrijpt dat de klimaatbetogingen door de ecofascisten van Groen in gang zijn gezet in aanloop naar de komende verkiezingen.
En dit om het thema van de illegalen en de migratie naar de achtergrond te duwen.
Het is een walgelijk politiek spel en La Anuna beseft niet dat zij een pion is van de groenen.
Ondank is 's werelds loon
Ice

05 feb 2019, 13:00

frits1955 schreef:"Mijn uitspraken kloppen niet maar ik heb niet gelogen" zegt Schauvliege.
Meer en meer is duidelijk aan het worden dat bepaalde politici gewoon een andere taal spreken dan wij.
Wie tijdens een toespraak zegt dat zij haar info gekregen heeft van de staatsveiligheid en 2 dagen later zegt dat ze geen contact gehad heeft met de staatsveiligheid ( die ontkennen ondertussen ook elk contact) heeft gewoon leugens zitten vertellen .
Dit is zo verbijsterend allemaal dat een normaal mens toch niet meer kan aanvaarden dat zulk sujet nog kan aanblijven en maandelijks een hoop belastinggeld mag opstrijken voor het verkopen van leugens, het verspreiden van complotverhaaltjes en het in diskrediet brengen van de beweegredenen van vele tienduizenden klimaatactivisten. Over het totaal falende "beleid" van dit sujet zullen we dan maar zwijgen.
Frits, ze doen het állemaal!!
Openlijk staan LIEGEN en dan zichzélf ontmaskeren door hun eigen leugens te ontkennen!
Telkens en veelvuldiger dan ooit.
Wraakroepend is dat ze nog denken dat het gepeupel te dom is om hun smerige spelletjes te doorzien.

En ja, groen is de aanstoker en om nog wat stroop te smeren bij de kiezers eisen ze nu het ontslag van schauvliege.
Het klimaat thema is koren op de molen van groen, daardoor hebben ze nu de kans gezien om immigratie naar de achtergrond te duwen als thema voor de verkiezingen want ze weten dat de bevolking tegen de invoer van nog meer verkrachtende armoezaaiers is.

En als de kiezers zich laten vangen zoals destijds met nva en hun communautaire leugen, dan krijgen we niet enkel een nooitgeziene instroom van immigranten maar ook nog eens forse milieu belastingen door de groene ecofascisten terwijl er níks zal bewegen voor het klimaat, dát schuiven ze dan weer door naar de volgende generaties!  :evil:
dejules

05 feb 2019, 13:05

maior domus schreef: Maar ieder weldenkend mens begrijpt dat de klimaatbetogingen door de ecofascisten van Groen in gang zijn gezet in aanloop naar de komende verkiezingen.
En dit om het thema van de illegalen en de migratie naar de achtergrond te duwen.
Naar het schijnt zit de KGB er achter.
Geruchten dat ook de CIA en de Mossad hier iets mee te maken hebben worden steeds harder.
Volgens hooggeplaatste anonieme bronnen zijn de aanstokers hangmatters, sossen, bruggepensioneerden, werklozen, vakbondsmilitanten, ...
Update : ook de Berbers zitten hier achter.
Update 2 : de bankroof via de riolering is uitgevoerd om de Youth for climate te sponseren.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2019, 13:21

""En ja, groen is de aanstoker"

En neen, Groen is niet de aanstoker. Alsof het onmogelijk is dat mondige burgers stilaan en spontaan activisten worden omdat de zittende politieke klasse enkel de grote bedrijven en de aandeelhouders zit te dienen.
En ja, uiteraard zal Groen hier zijn electoraal voordeel proberen mee te doen - dat doen ze allemaal als het uitkomt.
Francken & Van Grieken zitten al jaren te stoken met het migratiethema omdat zoiets electoraal lonend is. Niets nieuws onder de zon.
Ice

05 feb 2019, 14:16

"Van Grieken zitten al jaren te stoken met het migratiethema omdat zoiets electoraal lonend is. Niets nieuws onder de zon."
Tiens, waarom zit VB dan ook niet in de regering zoals nva als het electoraal lonend zou zijn? Of zit een cordon daar misschien voor iets tussen?  :roll:

Nu verenigen meerderen zich om een klimaatbeleid te eisen....een brééd draagvlak noemen ze dat..
Ze vergeten evenwel om als voorwaarde te stellen dat dat NIET NOG méér belastingen moet betekenen voor de bevolking maar met de miljarden die we reeds betalen (al 10 miljárd extra de afgelopen twéé jaar!) en waarmee de politiek nu smijt en een wánbeleid voert met miljarden als verliesposten door idiote subsidies en prestigeprojecten waar de bevolking níks aan heeft!

Het is goed om te eisen dat er een klimaatBELEID dient gevoerd te worden maar weer NIET ten koste van de bevolking, onze welvaart én ons inkomen!

En áls ze daarvoor opnieuw vers geld nodig hebben: afslanking overheid, BELASTINGEN voor de politieke parasieten zoals voor de bevolking, normalisering van hun lonen én pensioenen, afschaffing partijdotaties....er is nog véel geld te halen waarmee ze een deftig klimaatbeleid kunnen voeren ZONDER de bevolking weer te pluimen!!
Hoog tijd dat de POLITIEK nu ook eens haar duit in het (belasting) zakje doet, ze hebben lang genoeg belastingvrij kunnen teren op onze rug! :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 feb 2019, 15:31

Als ge Groen (Calvo) laat doen met zijn afschaf van subsidie en CO2 taks zal van die Jobs Jobs niet veel overblijven.
Sidmar en de chemie ribedebie.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 feb 2019, 15:51

dejules schreef:
maior domus schreef: Maar ieder weldenkend mens begrijpt dat de klimaatbetogingen door de ecofascisten van Groen in gang zijn gezet in aanloop naar de komende verkiezingen.
En dit om het thema van de illegalen en de migratie naar de achtergrond te duwen.
Naar het schijnt zit de KGB er achter.
Geruchten dat ook de CIA en de Mossad hier iets mee te maken hebben worden steeds harder.
Volgens hooggeplaatste anonieme bronnen zijn de aanstokers hangmatters, sossen, bruggepensioneerden, werklozen, vakbondsmilitanten, ...
Update : ook de Berbers zitten hier achter.
Update 2 : de bankroof via de riolering is uitgevoerd om de Youth for climate te sponseren.
Het is duidelijk dat de NVA er niks mee te maken heeft ! :idea:
Doe wel en zie niet om !
55 Monique

05 feb 2019, 17:16

voorn 

Idd voorn en dan gaan we nog zwijgen over energie .

Maar frits1955  alleen dat we gaan moeten opletten energie 

Hoor ze graag vertellen , maar als er op aankomt zijn ze allemaal zelfde , 

https://www.demorgen.be/binnenland/4-fe ... oogle.com/
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 05 feb 2019, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
55 Monique

05 feb 2019, 18:33

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/li ... ~a129e57a/

LIVE. Vlaams minister Joke Schauvliege geeft haar ontslag :roll: :roll: