N-VA trekt zijn staart in ...
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
- Locatie: Boemerskonte
Kilometerheffing :
Jarenlang pleitte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voor een kilometerheffing. Nu benadrukt de N-VA dat er nog niets beslist is. De N-VA huivert voor het beeld van een belastingverhoging vlak voor de verkiezingen.
Al een bezigheid van Weyts in de Vlaamse regering sinds 2015, speciale studie besteld en nu die resultaten afwerpt zegt Bart DW als verkiezingsslogan : daar komt niks van als de werkende mensen moeten bijbetalen op hun verkeersbelasting !
Bedoelt hij dan dat de niet-werkende mens alleen belast wordt ?
Of toch elke weggebruiker NA de verkiezingen ?
Boer let goed op uw eieren want er sluipt een vos door de gemeenschap.
Jarenlang pleitte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voor een kilometerheffing. Nu benadrukt de N-VA dat er nog niets beslist is. De N-VA huivert voor het beeld van een belastingverhoging vlak voor de verkiezingen.
Al een bezigheid van Weyts in de Vlaamse regering sinds 2015, speciale studie besteld en nu die resultaten afwerpt zegt Bart DW als verkiezingsslogan : daar komt niks van als de werkende mensen moeten bijbetalen op hun verkeersbelasting !
Bedoelt hij dan dat de niet-werkende mens alleen belast wordt ?
Of toch elke weggebruiker NA de verkiezingen ?
Boer let goed op uw eieren want er sluipt een vos door de gemeenschap.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
Afschaffing van een dienst wagen of vervoersvergoeding.
Inbrengen van een kilometervergoeding.
Dan kan een kaderlid beter een minimumloon aanvragen.en rekken gaan vullen
VB wagen 500€/maand verlies dat gecompenseerd belast wordt
Elke dag naar Brussel en vergaderingen 100km aan 0.5 geeft 5€ dit gedurende min 22 dagen 110€
Proficiat aan GROEN.
Inbrengen van een kilometervergoeding.
Dan kan een kaderlid beter een minimumloon aanvragen.en rekken gaan vullen
VB wagen 500€/maand verlies dat gecompenseerd belast wordt
Elke dag naar Brussel en vergaderingen 100km aan 0.5 geeft 5€ dit gedurende min 22 dagen 110€
Proficiat aan GROEN.
Ik heb alle reacties op Radio 1 en Terzake gevolgd : De N-VA (lees De Wever) is NIET tegen rekeningrijden. Hij vindt dat zelfs ONVERMIJDELIJK. Hij is tegen het feit dat mensen die gaan werken meer moeten betalen.
Dit betekent 2 zaken :
1/ dat werkenden niet moeten betalen tijdens hun woon-werkverkeer maar meer waarschijnlijk dat zij dat bedrag 2 jaar later kunnen recupereren bij de afrekening vd belastingsaanslag via een taxshift bijvoorbeeld op hun inkomen uit arbeid dat minder belast wordt.
2/ wie moet er wel betalen : buitenlanders en mensen die niet op de weg moeten zijn voor hun werk zoals gepensioneerden, werklozen, zieken, invaliden, ...
Dit betekent 2 zaken :
1/ dat werkenden niet moeten betalen tijdens hun woon-werkverkeer maar meer waarschijnlijk dat zij dat bedrag 2 jaar later kunnen recupereren bij de afrekening vd belastingsaanslag via een taxshift bijvoorbeeld op hun inkomen uit arbeid dat minder belast wordt.
2/ wie moet er wel betalen : buitenlanders en mensen die niet op de weg moeten zijn voor hun werk zoals gepensioneerden, werklozen, zieken, invaliden, ...
'Het is nog helemaal niet zeker dat rekeningrijden er komt', zegt Bart De Wever nu.
Dat kennen we : in 2014 was hij er zelfs helemaal zeker van dat de pensioenleeftijd niet zou stijgen.
Zijn kar was snel gekeerd na de verkiezingen.
Nogmaals bekent de wever kleur en valt hij door de mand door zogenaamd in te gaan tegen het voorstel van partijgenoot weyts voor rekeningrijden.
Blijkbaar zijn ze zelfs onderling in die nva partij het niet eens over hun partijprogramma?
Eerst een ballonnetje oplaten door weyts om de tegenstand via de publieke opinie te kunnen inschatten om dan te roepen dat 'rekeningrijden absoluut nog geen zekerheid is' om electorale schade bij de aankomende verkiezingen menen te kunnen inperken door misleiding.
Dé strategie van de wever: verdeel en heers...weyts licht een tipje van de sluier hoe nva ons weer zal gaan bestelen na de verkiezingen en de wever zaait twijfel bij goedgelovige kiezers door te proberen te ontkennen wat ze binnen de partij al lang beslist hebben: rekening-rijden én tegelijkertijd behoud van de verkeersbelasting, wédden?
Compleet ongeloofwaardig zijn de leugenaars van dat partijtje.
Wijzen naar het programma van groen: dat er een tsunami aan lasten en facturen afkomt op de werkende middenklasse onder het mom van klimaat - daar doet nva niet aan mee volgens de wever!
Néé, die tsunami aan lasten en facturen heeft nva de afgelopen 4,5 jaar reeds zélf doorgevoerd als regeringspartij!!!
Groen maakte geen deel uit van de regering, nva wél.
En nva is óók van plan de klimaatleugen te gebruiken om ons nog meer te bestelen met klimaattaksen!
De salariswagen is GEEN bedrijfswagen die mensen nodig hebben voor hun werk!
Salariswagen = woon-werk verkeer in het voordeel van werkgevers om minder loon te betalen
Bedrijfswagen = nodig voor beroepsverplaatsingen dus voor het WERK!
Niet te geloven: de wever haalt uit naar het partijprogramma vóór de verkiezingen van andere partijen, wat die andere partijen zúllen gáán doen ná de verkiezingen terwijl hijzelf met zijn partij nét wat hij uitspuwt en ánderen verwijt te willen doen, zélf al ingevoerd heeft als regeringspartij.
Kan tellen als volksverlakkerij - telkens opnieuw waarschuwt deze lepe leugenaar hiermee voor wat ons te wachten zal staan als nva opnieuw deel zal uitmaken van de regering na de verkiezingen: hun 'verandering': nog meer controles, nog meer belastingen en verarming!
Blijkbaar zijn ze zelfs onderling in die nva partij het niet eens over hun partijprogramma?
Eerst een ballonnetje oplaten door weyts om de tegenstand via de publieke opinie te kunnen inschatten om dan te roepen dat 'rekeningrijden absoluut nog geen zekerheid is' om electorale schade bij de aankomende verkiezingen menen te kunnen inperken door misleiding.
Dé strategie van de wever: verdeel en heers...weyts licht een tipje van de sluier hoe nva ons weer zal gaan bestelen na de verkiezingen en de wever zaait twijfel bij goedgelovige kiezers door te proberen te ontkennen wat ze binnen de partij al lang beslist hebben: rekening-rijden én tegelijkertijd behoud van de verkeersbelasting, wédden?
Compleet ongeloofwaardig zijn de leugenaars van dat partijtje.
Wijzen naar het programma van groen: dat er een tsunami aan lasten en facturen afkomt op de werkende middenklasse onder het mom van klimaat - daar doet nva niet aan mee volgens de wever!
Néé, die tsunami aan lasten en facturen heeft nva de afgelopen 4,5 jaar reeds zélf doorgevoerd als regeringspartij!!!
Groen maakte geen deel uit van de regering, nva wél.
En nva is óók van plan de klimaatleugen te gebruiken om ons nog meer te bestelen met klimaattaksen!
Leugenaar, bewust de termen salariswagen en bedrijfswagen gelijkstellen.De Wever verwees daarbij onder meer naar de mobiliteit. Hij noemde het woord salariswagen “een term van de vijand”. “Het is een bedrijfswagen die mensen nodig hebben voor hun werk”, zei de voorzitter van N-VA.
De salariswagen is GEEN bedrijfswagen die mensen nodig hebben voor hun werk!
Salariswagen = woon-werk verkeer in het voordeel van werkgevers om minder loon te betalen
Bedrijfswagen = nodig voor beroepsverplaatsingen dus voor het WERK!
Niet te geloven: de wever haalt uit naar het partijprogramma vóór de verkiezingen van andere partijen, wat die andere partijen zúllen gáán doen ná de verkiezingen terwijl hijzelf met zijn partij nét wat hij uitspuwt en ánderen verwijt te willen doen, zélf al ingevoerd heeft als regeringspartij.
Kan tellen als volksverlakkerij - telkens opnieuw waarschuwt deze lepe leugenaar hiermee voor wat ons te wachten zal staan als nva opnieuw deel zal uitmaken van de regering na de verkiezingen: hun 'verandering': nog meer controles, nog meer belastingen en verarming!
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
- Locatie: Boemerskonte
Vandaag in HLN :
quote :
Onze opinie: Waarom de kilometerheffing even verdwijnt? Bart De Wever is bang van u !
Dit was in onze krant van 29 december het antwoord van Bart De Wever op de vraag waar hij naar uitkeek in 2019. “De verkiezingen. Maar de campagne is niet mijn favoriete periode. Het zijn maanden waarin de intellectuele eerlijkheid soms ver te zoeken is. Waarin je elkaar dingen toeslingert waarvan je weet: helemaal fair is dit niet. Maar na de verkiezingen kunnen we vijf jaar ongestoord aan de slag.”
quote :
Onze opinie: Waarom de kilometerheffing even verdwijnt? Bart De Wever is bang van u !
Dit was in onze krant van 29 december het antwoord van Bart De Wever op de vraag waar hij naar uitkeek in 2019. “De verkiezingen. Maar de campagne is niet mijn favoriete periode. Het zijn maanden waarin de intellectuele eerlijkheid soms ver te zoeken is. Waarin je elkaar dingen toeslingert waarvan je weet: helemaal fair is dit niet. Maar na de verkiezingen kunnen we vijf jaar ongestoord aan de slag.”
Leterme is de grootste geweest, Verhofstadt, Stevaert, Dewinter, … en nu De Wever.Flashback schreef: ↑09 apr 2019, 11:18Vandaag in HLN :
quote :
Onze opinie: Waarom de kilometerheffing even verdwijnt? Bart De Wever is bang van u !
Dit was in onze krant van 29 december het antwoord van Bart De Wever op de vraag waar hij naar uitkeek in 2019. “De verkiezingen. Maar de campagne is niet mijn favoriete periode. Het zijn maanden waarin de intellectuele eerlijkheid soms ver te zoeken is. Waarin je elkaar dingen toeslingert waarvan je weet: helemaal fair is dit niet. Maar na de verkiezingen kunnen we vijf jaar ongestoord aan de slag.”
Ze worden opgevoerd als "God", "De slimste mens", …
Hun houdbaarheid is beperkt.
En laten we eerlijk zijn : deze stervelingen streven niet het algemeen belang na maar hun eigen belangen.
Nu is het wachten op de volgende populist, toch?
Toen VRT NWS voor de Stemtest aan alle partijen vroeg of ze voor rekeningrijden waren, antwoordden bijna alle partijen duidelijk dat ze daarmee akkoord gingen. Alleen Vlaams Belang en PVDA lieten duidelijk weten dat ze niet akkoord gingen met de stelling.
De kilometerheffing bezorgt de N-VA kopzorgen.
Noemde voorzitter Bart De Wever rekeningrijden tot voor kort nog “onvermijdelijk”, dan neemt zijn partij sinds dit weekend plots veel gas terug en lijkt de partij zelfs een bocht te nemen.
“Het beeld ontstond dat de N-VA voor een belastingverhoging zou zorgen,” zegt politicoloog Carl Devos, “een Ben-belasting”. En dat kan de partij in campagnetijd missen als kiespijn.
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) gaf niet thuis toen de redactie van het Radio 1-programma “De ochtend” hem wilde horen over de nieuwe heffing die de bestaande verkeersbelasting moet vervangen en waar nu plots heel wat over te doen is.
“Na de befaamde Turteltaks dreigde nu een Ben-belasting voor de werkende Vlaming die zich blauw moet betalen aan groen beleid”, aldus Devos. "Dat is exact wat de ecorealisten van de N-VA willen vermijden." En om te vermijden dat het een N-VA-thema wordt, heeft de partij volgens Devos “haar staart ingetrokken en een bocht genomen”.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/09 ... lometerhe/
De kilometerheffing bezorgt de N-VA kopzorgen.
Noemde voorzitter Bart De Wever rekeningrijden tot voor kort nog “onvermijdelijk”, dan neemt zijn partij sinds dit weekend plots veel gas terug en lijkt de partij zelfs een bocht te nemen.
“Het beeld ontstond dat de N-VA voor een belastingverhoging zou zorgen,” zegt politicoloog Carl Devos, “een Ben-belasting”. En dat kan de partij in campagnetijd missen als kiespijn.
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) gaf niet thuis toen de redactie van het Radio 1-programma “De ochtend” hem wilde horen over de nieuwe heffing die de bestaande verkeersbelasting moet vervangen en waar nu plots heel wat over te doen is.
“Na de befaamde Turteltaks dreigde nu een Ben-belasting voor de werkende Vlaming die zich blauw moet betalen aan groen beleid”, aldus Devos. "Dat is exact wat de ecorealisten van de N-VA willen vermijden." En om te vermijden dat het een N-VA-thema wordt, heeft de partij volgens Devos “haar staart ingetrokken en een bocht genomen”.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/09 ... lometerhe/
Ondanks een economische hausse, een bloedbad in de sociale zekerheid, indexsprong, 2 jaar langer werken voor een uiterst laag pensioen, de hoogste belastingdruk vd wereld (incl de verborgen belastingen in facturen voor stroom, water, school, …) steeg de nominale staatsschuld met 72.000.000.000 € en begint de volgende regering met een zoektocht naar 12 miljard €.
De verarming vd bevolking heeft geen zoden aan de dijk bijgebracht. Het einde vd tunnel is niet in zicht. De tunnel is nog veel langer geworden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Waar de NVA ook angstvallig over zwijgt is over de "Bart- taks "die door iedereen zal moeten betaald worden voor de Oosterweelverbinding in Antwerpen nl. 2 € per personenwagen voor wie de Scheldekruising zal gebruiken. Dat zou 250 miljoen moeten opbrengen waarmee dan de lening van 1 miljard van de Europese Investeringsbank moet betaald worden.