verkiezingsfolder van groen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

13 mei 2019, 22:06

Het gaat hier over de folder in Harelbeke.
" WE DELEN MEER DAN WE DENKEN"
En verder op de voorpagina een half gezicht van wouter de vriendt en ene jeremy vaneeckhoudt.
Wouter zegt hetvolgende : ik breng menselijkheid naar het hart van de politiek met open blik en realistische oplossingen en onze jeremy vindt er niets beter op dan dit : mensen samenbrengen met één doel in zicht, dat is waar het voor mij om draait. Want alleen samen maken we ons land menselijker, eerlijker en gezonder.
Wouter doet dat met menselijkheid en een "open" blik in de ogen. Dat doet mij denken aan de propagande in duitsland indertijd : zo van die vastberaden open blikken die realistische oplossingen in zich houden. Hetzelfde geldt voor zijn frontpaginakompaan : ... samenbrengen met slechts één doel ( ... ik heb mij tot doel gesteld alle partijen in duitsland van de kaart te vegen) voor ogen.
Welk doel ? Ze blijven daar zéér vaag over, net zoals de pastoors in de kerk met hun vrijblijvende nietszeggende preekjes die ze dan nog moeten aflezen wegens geen enkele begeestering.
Maar goed, op de volgende pagina komt het : een liefst driedeling PLAN A !
Dat plan wordt gestut door drie gigantische peilers : menselijker, eerlijker en gezonder.
Volgens mij is dat een algemene leugen die vooral NU gehanteerd wordt door zowat èlke politieke partij.
Niets exclusief voor groen dus maar als je de enige partij bent die daar dus van overtuigd is bega je stommiteiten.
Zoals bijvoorbeeld in de steunpilaar "menselijker" : daar is sprake van wachtlijsten wegwerken. Tiens, dit is dus volkomen nieuw nietwaar, groen heeft als enige partij dit zeer opmerkzaam geregistreerd : iedereen die zorg nodig heeft krijgt die ook, niet na 10 j wachten maar nu. En dan komt het : we trekken meer middelen uit voor zorg op maat. Zoooooo
gaan ze dat dus realiseren. Als dàt geen originele gedachte is ! Over hoeveel en welke middelen het hier zo een beetje kan gaan laten ze hun kiezer in de duister tasten/ Niet anders dan de andere partijen dus.Bij "meer en betere jobs" gaan ze zelfs bedrijven "belonen" die investeren in een gezonde werkplek. Ik zie de bedrijfsleiders, halfgek van adoratie wegens dat geschenk, op de knieën vallen voor groen, in het besef dat ze eeuwige dankbaarheid oogsten.
In het gedeelte"eerlijker" voeren ze praktijktesten in, waarbij de overheid er zelf opuit trekt om te controleren wie diskrimineert.
De overheid : aanklager rechter, groen zelf dus ?
Verder in de folder gaat het over de buitengewone menselijke eigenschappen van de zich alhier verkiesbaar stellende groenen. Maar juist dààr zijn ze nog te groen achter hun oren : nietszeggend gewauwel en gebazel, behalve onze vriend devriendt die het warempel bestaat kond te doen : gedreven werk ik aan betaalbare pensioenen, waar mensen van kunnen leven. En wie jarenlang een zwaar beroep had, heeft daar sneller recht op dan "iemand als ik" . Zeer juist wouter, zéér juist.
Onze vriend jeremy doet aan politiek om mensen, hoe kun je zoiets origineel bedenken, samen te brengen. Noch min noch meer om mensen samen te brengen. Dit is werkelijk geniaal.
Het hele geval maakt indruk hoor, mooie foto's van hare almaci, devriendt en de rest van de lijst.
Maar het is niet de indruk die groen voor wenselijk houdt, het is er eerder een van pure wanhoop, van bijna bleiten, ondanks de verwoede pogingen van hare almaci en secondant calvé.
Op het gezicht van calvo staat bijna de doodsgrijns af te lezen wegens het fiasco dat ze daar bij groen tegemoet stormen. Je moet hem eens goed bekijken als hij voor de honderdste keer in een week tijd op de vrt verschijnt. Almacy moet noodgedwongen haar toevlucht nemen tot lacherig doen, ontkennen en de rest van leugens beschuldigen die ze nu eindelijk beu is. Het discours van groen is zo oubollig en versleten dat ze ipv een progressieve partij een oerconservatieve partij geworden zijn.
Quantité négligeable.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

14 mei 2019, 21:14

Wil je graag de weg inslaan naar een economisch kerkhof ???
STEM DAN VOOR GROEN !!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 mei 2019, 11:50

Ik lees net de NV-A folder … die is echt niet veel beter hoor 8O

Met op de laatste bladzijde de Koerdische Turkse Demir uit Genk met hare kleine en daarnaast de F35 burgemeester Vandeputte die het openbaar vervoer doorheen gans Limburg naar Maastricht wil boycotten omdat hij enkele vrienden in een villa wijk in Hasselt dat beloofd heeft.

Niet in de folder het (maandelijks) optrekken van de wettelijke pensioen leeftijd :?

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

26 mei 2019, 23:35

Het is gebeurd, net zoals ik hier eerder heb voorspeld : groen is ongelooflijk gedegouteerd door de zege van vlaams belang en hun eigen on-vooruitgang.
Ze zullen zich afvragen aan wat het ligt, zonder het ooit te vinden en mocht het toch gebeuren dan zullen ze zich dat niet realiseren. Net zoals de sossen, die het nog steeds hebben over "solidariteit" : nooit eens over solidariteit van de àndere kant. En de andere partijen haasten zich te verklaren dat er met het VB niet samengewerkt wordt. De verliezers wel te verstaan. Zo gaat Beke het tij keren met welgemanierdheid. Daarbij vergeet hij en alle anderen dat ze wéér eens één vijfde van de vlamingen recht in het gezicht spuwen.
Er zit dus maar één ding op : NVA + VB. En de splitsing van belgie.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 mei 2019, 09:58

Droom maar verder …

't zal zelfs nog niet voor de volgende keer zijn 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mei 2019, 10:30

Men beseft nog niet hoe muurvast de zaak zit. Vooral op het federale niveau.

Misschien maakt men op Vlaams niveau een identieke regering, maar met de hete adem van het Vlaams Belang in de nek wordt het beleid onmiskenbaar meer Vlaams en meer rechts.

Zelfs Miet Smet - ex-aanhoudster en nadien vrouw van W. Martens - wijst erop dat de cd&v moet verrechtsen op het vlak van migratie. Hoe komt dat denk je? Het gaat de goede kant op.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

27 mei 2019, 13:34

Cordon sanitaire voor Groen !!!NU!!!
Vlamingen verraden door met ecolo aan te pappen om hun jobke !!!!

Polmar
Apple Imac Mojave