De Wever: 'Pensioenleeftijd moet nog hoger'

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 mei 2019, 21:44

Nadat ik ze deze middag bezig zag, ben ik er steeds meer van overtuigd dat die 3 'heren' niet meer weten van welk hout pijlen maken … Met meer van hetzelfde (jobs-jobs-jobs) zullen wij er niet geraken!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mei 2019, 09:17

E.T.

Nadat ik ze deze middag bezig zag, ben ik er steeds meer van overtuigd dat die 3 'heren' niet meer weten van welk hout pijlen maken … Met meer van hetzelfde (jobs-jobs-jobs) zullen wij er niet geraken!
Omhoog

Dat is een duidelijk en correct antwoord , als je bedoeld op de zevende dag .
Toch één iemand met gezond verstand .




Mensen alles beloven wat ze niet kunnen waarmaken , als er geen geld is , met wat gaan ze dat doen .
Telkens grenzen verleggen op andere zaken :evil:
Europa staat op uitkijk

En jobs jobs jobs , zou EENS eerlijk cijfer willen zien . Dat ze dan eens beginnen met stop bij kabinet De Block
en ervoor de Francken .En dan gaan we nog zwijgen over klimaat , daar is ook laatste woord niet van gezegd .
En tot slot waarom geen grondige opvolging buitenlanders tewerkstelling ,hoeveel inkomsten dat ze daar ontlopen .

https://www.hln.be/de-krant/1-op-de-4-v ... 7#comments

Zie naar de armoede 1 op 4 vandaag in de krant ze hebben al zoveel aangedaan volgens Peeters Kris .
Als ik dan die dame hoor 1600 euro alleenstaande mama met drie kinderen .
Wat betaald dan het Calcenter ? en plus kindergeld , met zo bedrag kom je DER niet .
Dan mag er zeker niks verkeerd gaan huishuur gas en elektriciteit en water , dan heb je nog niks anders betaald en nog geen eten en kleding , en als ik dan bij sommige lees we gaan er op vooruit grafieken .
Brandverzekering - familiale verzekering-ziekte verzekering-hosp.verz.pensioensparen-plus bijkomen de kosten mutualiteit tv-internet-gsm , kosten school , daguitstap zal er al niet bij zijn in dit gezin. En spreken we nog niet op hoger onderwijs .En tot slot verzekering wagen , zal dat mens ook al niet bezitten . Doe maar allemaal te voet of met de fiets .
Dit weekend was over sociale huisvesting , woningen huren dat te duur is .En vele krijgen op de prive markt geen woning . Plus dat ze verhoging hebben aangepast naar drie maand waarborg ?

Dan IS iedereen gebuisd bij politiekers en planningbureau , hoe ze daar mee omgaan maken alleen berekening dat in hun KRAAM past .
Wet van 25/12/2017 tot hervorming van de vennootschapsbelasting, zijn de problemen verleggen , wil zeggen dat er geen geld is ook niet slim . Niemand betaald toch vooruit ,dat is pas om miserie vragen betalen op moment zo werkt dat .

Dan is Vlaamse overheid ook gebuisd is onlangs in de media geweest niet iedereen renovatie betalen dat is opgelegd , daar loopt het dan ook fout .
Laatst gewijzigd door gast43 op 20 mei 2019, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 09:57

Sorry hoor maar er zijn er bij die het met minder moeten doen én die er ook geraken, zelfs als alleenstaande én met zelfs 4 kinderen. Tering naar nering zetten weet je nog? Gaat het niet voor hobby's? Laat het dan. Daguitstappen e.d. Heb je het geld niet? Laat het dan.
Vb van iemand die werkt met dienstencheques fulltime als alleenstaande én 4 kinderen ten laste. Zij bezit een auto, woont in een huis van de huisvesting. Zij had gespaard voor haar rijbewijs zodat ze eindelijk een auto kon kopen, haar eerste was een gammele 2dehands auto, nadien een betere 2de hands auto. Haar kinderen doen hobby's zoals voetbal (het zijn meisjes). Nu is ze aan't sparen voor een eigen huisje. Haar ex betaalt nauwelijks of geen alimentatie. Maar dit is een mooi voorbeeld van hoe het echt wel kan om iets bij elkaar te vergaren. Dus zeg niet te vlug : het kan niet of het is niet voldoende.

Maar inderdaad zij gaat niet op restaurant eten e.d. maar stelt alles in het werk om voor haar kinderen te zorgen. Die lopen niet in merkkledij maar ze zijn proper gekleed én gevoed. Het is tegenwoordig de fout dat men ALLES wil én geen rede meer kent. Moet, wil, zal is nu het hoofdthema bij de meesten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2019, 10:06

gast43 schreef:
20 mei 2019, 09:17
https://www.hln.be/de-krant/1-op-de-4-v ... 7#comments

Zie naar de armoede 1 op 4 vandaag in de krant
Afbeelding

4,...% gaat op het einde van de maand in het rood.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mei 2019, 10:07

Zeer mooi van deze dame , dat ze dat allemaal kan realiseren , en dat de gezondheid het toelaat .
Hoop dan alleen dat de kinderen voor haar gaan zorgen in de toekomst .
Schaars aan sociale woningen , want dat wordt ook niet opgevolgd zoals moet zijn .
Zeker in de grootsteden .
Geloofwaardigheid is zoek , heb daar geen andere woorden voor iedere dag vallen ze door de mand .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mei 2019, 10:10

Wil
4,...% gaat op het einde van de maand in het rood.

Rood is de mode trend dit jaar . Maar dat heeft niks te maken met overleven .
Maar niet bij de banken .
Halen zoveel % naar boven , maar of de juiste zijn :evil:
Weet je als grootvader u kinderen of kleinkinderen iets ontzeggen zou mijn hart bloeden .
Maar stel me dan ook in de plaats van dit moedertje , is ook geen leven iedere dag cijferen voor te zien dat je de maand haalt .
Weet je mensen die hard werken en gezin runnen , denk dat die graag gaan slapen zonder zorgen ,.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 11:20

gast43 schreef:
20 mei 2019, 10:07
Zeer mooi van deze dame , dat ze dat allemaal kan realiseren , en dat de gezondheid het toelaat .
Hoop dan alleen dat de kinderen voor haar gaan zorgen in de toekomst .
Schaars aan sociale woningen , want dat wordt ook niet opgevolgd zoals moet zijn .
Zeker in de grootsteden .
Geloofwaardigheid is zoek , heb daar geen andere woorden voor iedere dag vallen ze door de mand .
Dat onze kinderen voor ons gaan zorgen moeten we allemaal hopen. Dit is niet eigen aan een alleenstaande mama van 4 kinderen. Maar als het haar lukt om toch een eigen huisje bij elkaar te sparen, wat ze dus nu aan't doen is, zal ze onafhankelijker zijn van haar kinderen. Maar dat geldt ook voor een koppel.
En het is dan nog ééntje van het zwarte continent ook. Hier aan zie je dat er echt wel mensen zijn die willen en kunnen, vooral dat willen. En buiten dat ze een sociale woning heeft, trekt ze ook niets maar dan totaal niets van wat voor instantie ook.

Ik ken een ander geval én dat is een goede vriendin. Maar wat ik nu schrijf is niet van de laatste 10 jaar of regeerperiode van de Zweedse coalitie.
Het mens heeft heel haar leven in de horeca gewerkt (iedereen weet dat men daar goed geld verdient aan fooien en zwart en wat weet ik nog maar maar voor de helft wettelijk ingeschreven). Alleenstaande mama met 2 kinderen, vent was er uit getrokken en had ook niet veel zin om bij te dragen. Kinderen hebben alles gekregen wat ze wilden, zij werkte zich uit de naad tot en met. Kinderen hebben nooit tevreden geweest met wat ze kregen (hadden ook het egoïstische karakter van hun papa). Ik heb haar leren kennen toen ze met een heel goede vriend van ons getrouwd is. Die vriend had een hoge positie en verdiende goed geld en had een mooie spaarpot. Hij wou echter niet dat ze nog in de horeca werkte en een kleine maand voor ze trouwden (zij was toen ook al een 50-tiger) heeft ze haar werk laten staan. Hij had meer dan voldoende om voor hun 2 te zorgen en een comfortabel leven te leiden, zelfs al huurden ze. Een dikke 2 weken na hun trouw zeeg hij neer en stierf ter plaatse. Daar stond zij dan. Zonder werk, zonder inkomen, gebroken door verdriet. Zij heeft 1 jaartje een overlevingspensioen getrokken want zijn pensioen kreeg ze niet (ze waren geen jaar getrouwd). De soldij van haar zoon (die op dat moment naar 't leger was, was toen nog verplicht legerdienst) kwam haar toe, daar heeft de overheid voor gezorgd. Na dat jaar overlevingspensioen heeft zij er alles aan gedaan om aan werk te raken want dopgeld kreeg ze niet (ze had niet gewerkt en dat overlevingspensioentje werd niet meegeteld). Ze is dan aan de slag gekunnen als naaister/verkoopster van zeilen voor een tentenwinkel tot die gestopt is wegens ouderdom. Ze is dan kunnen gaan stempelen, maar wel het laagste minimum. Ze heeft alles gedaan om rond te komen, ook een woning van de huisvesting e.d. Ze is ziek geworden, is nu dement sinds haar 68ste. Haar kinderen hebben gedaan alsof ze het niet zagen en haar zo lang mogelijk laten ronddobberen. Die is op straat gaan zwerven, op zoek naar haar oude woning of gedacht hebben dat ze daar woonde. Politie heeft haar terug naar huis gebracht. De 2de keer dat het gebeurd is waren haar kinderen kwaad omdat de politie ingeschakeld werd: dat was toch niet nodig. Thuis hadden ze het gas e.d. uitgeschakeld want ze deed domme dingen. Ze plaste in haar broek terwijl je er bij stond. We hebben dan, samen met een buurvrouw boven haar, hulp gaan zoeken, huisdokter ingeschakeld. Uiteindelijk is ze dan toch in een tehuis voor dementerende geraakt. Kinderen zien niet naar haar om, ze hebben geen tijd zegt de éne de andere kan er niet tegen om naar een tehuis op bezoek te gaan. Dus je ziet dat ik meer dan één kant ken hé!

Dat kinderen voor je zorgen, dat is iets dat je moet afwachten. Wij mogen hier zeker zijn van onze zoon, dat gaat nooit een probleem zijn. Maar haar kinderen hebben altijd alles gekregen en ze krijgt stank voor dank.
dejules

20 mei 2019, 12:01

Wil. schreef:
20 mei 2019, 10:06


4,...% gaat op het einde van de maand in het rood.
Gij kunt geen cijfers interpreteren.
Ik wil ze de kost niet geven die niet meer in het rood KUNNEN gaan omdat ze budgetbegeleiding opgelegd kregen, loonbeslag, …
U beseft trouwens niet hoeveel ouders, grootouders, schoonfamilie, … de kinderen bijspringt.
Omgekeerd ook nl kinderen die de rusthuisfactuur van hun ouders (gedeeltelijk) moeten betalen.
Feit is dat de middenklasse steeds meer uitgedund geraakt en dat zij die er uitvallen zelden of nooit meer terug hoger geraken.
En jobs, jobs, jobs is al lang geen garantie meer op een hogere levensstandaard aangezien het veelal precaire jobs zijn nl tijdelijk, deeltijds, uiterst flexibel en slecht betaald.
Het aantal actieven met deeltijdse jobs neemt trouwens dramatische proporties aan!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mei 2019, 12:32

Prima Vera,

Wat vreselijk als je dit leest .Maar is zoals aanhaalt of ze in de toekomst willen meehelpen ?
Normaal gezien zouden ze haar op handen moeten dragen .
Wordt niet altijd beloond goedheid .
Ken ook kennissen die alle beide hard hebben gewerkt , en die nu gebukt door leven gaan .
Maar daar gaat over andere situatie begint met letter D . Maar dat mag je allemaal niet zeggen tegen de kinderen .Nog zien wat je zegt , dat je niet erger maakt dat het al is .
En zeg altijd zeg nooit nooit , want kan evengoed ons ook overkomen hopelijk van niet , met eigen kinderen .En kleinkinderen .
En wij hebben andere tijden gekend , en we waren ook tevreden en waren veel gelukkiger , maar inleveren in deze tijd , geeft meestal problemen zeg ik altijd .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 mei 2019, 12:54

En begint u ook al maar voor te bereiden , in de toekomst medicatie , niet altijd aanwezig zal zijn in apotheek .

Rede leveranciers die moeten leveren aan België verkopen liever in eigen land dan elders .Verdienen ze meer dan aan ons land .Bedankt Mevrouw de Block . Hebben trouwens geen geld voor 2020 :evil: facturen te betalen

Mijn echtgenote is naar drie apothekers moeten gaan , voor mijn medicatie .

En dat kan je ook niet missen . Beloofd voor de toekomst .

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 mei 2019, 18:24

dejules schreef:
15 mei 2019, 10:08
Als ik de vele duizenden reacties leest dan vrees ik dat De Wever politieke zelfmoord heeft gepleegd.
Wat zit je nu te boren mennen beste Jul? Wees gerust, die vele duizenden zijn reeds terug gebracht tot enkele honderden die gewoonweg de zin van een uitleg niet willen horen. Die van partijen zijn die dat eveneens de noodzaak van een verhoging van de pensioenleeftijd in de verre toekomst inzien, zélfs de groenen, maar ja, mensen zoals jij hebben slechts één doel, stokebrand doen. Trouwens deze topic en diegene die je vandaag 20/05 hebt gepost nijgen ook naar het contradictorische nietwaar? :lol: We klappen volgende maandag verder...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

20 mei 2019, 20:02

Wat een commentaar voor iets dat zelfsprekend is.
Er zijn echter veel grotere problemen dan langer werken.
Ik zie België eerder als een virtueel failliet land, waarvan we niet meer kunnen zeggen dat het naar een Griekse toedstand gaat, HET IS EEN TWEEDE GRIEKENLAND.
En iedereen weet (denk ik) wat de inspanningen van het Gieks volk geweest- en nog zijn, om uit de impasse te geraken.

Hoe zullen de pensioenen in de toekomst betaald worden als er geen voldoende geld is ?
Men zal niet meer kibbelen over de pensioenleeftijd en het pensioen.
Zoals de zaken er nu voorstaan en de politici vermijden om drastische maatregelen te treffen zal de staatsschuld blijven oplopen. Zelfs het beslag op de spaargelden zal niet meer voldoende zijn om het te compenseren.
Gedaan met het stoer doen om de beste van de EU te zijn; Marakesh weet je wel ?
Weg met die advocaat politici die geen enkel benul hebben van regeren, daarom worden ze ook graaiers genoemd, en met reden.
Onlangs werd er gewag gemaakt van een "verloren generatie", en dat is het inderdaad.

Ik mag Bart Dewever wel, omdat hij rechtuit is en de zaken noemt zoals ze zijn; geen schijnheiligheid.
A.u.b. méér van die soort.

A+
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 mei 2019, 20:25

Eindelijk iemand die ook eens nadenkt, bedankt Freemate.

Trouwens het draait nog altijd om de gewerkte jaren en om niets anders.
dejules

20 mei 2019, 22:25

freemate schreef:
20 mei 2019, 20:02


Ik mag Bart Dewever wel, omdat hij rechtuit is en de zaken noemt zoals ze zijn; geen schijnheiligheid.
Mijnheer De Wever is nooit economisch actief geweest, heel zijn leven aan de uier vd BELGISCHE schatkist gehangen.
Nooit een halve Eurocent bijgedragen.
Helemaal afhankelijk van anderen.
Hij eigent zich een pensioen toe dat factor 8 hoger is tov de mensen die hij zogezegd vertegenwoordigt en die hij "de hardwerkende Vlaming" noemt.
Schijnheiliger kan niet.
Zelfs als hij over zijn loon praat liegt hij.
In elk geval zijn er dwazen genoeg die hem achterna lopen.
Zo blijft hij verzekerd om aan de vetpotten te kunnen blijven zitten.
Wat U "rechtuit" noemt is niet meer of minder dan dwazen uitlachen in hun gezicht zoals "WIJ zullen allemaal langer moeten werken".
Mijnheer De Wever kan op vervroegd pensioen op 52.5 jaar met 6.000 € in de pocket en een "ontslagvergoeding" van een half miljoen. Vanaf 55 jaar kan hij met rustpensioen aan 9.000 €/maand.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

21 mei 2019, 09:21

dejules schreef:
20 mei 2019, 22:25
freemate schreef:
20 mei 2019, 20:02


Ik mag Bart Dewever wel, omdat hij rechtuit is en de zaken noemt zoals ze zijn; geen schijnheiligheid.
Mijnheer De Wever is nooit economisch actief geweest, heel zijn leven aan de uier vd BELGISCHE schatkist gehangen.
Nooit een halve Eurocent bijgedragen.
Helemaal afhankelijk van anderen.
Hij eigent zich een pensioen toe dat factor 8 hoger is tov de mensen die hij zogezegd vertegenwoordigt en die hij "de hardwerkende Vlaming" noemt.
Schijnheiliger kan niet.
Zelfs als hij over zijn loon praat liegt hij.
In elk geval zijn er dwazen genoeg die hem achterna lopen.
Zo blijft hij verzekerd om aan de vetpotten te kunnen blijven zitten.
Wat U "rechtuit" noemt is niet meer of minder dan dwazen uitlachen in hun gezicht zoals "WIJ zullen allemaal langer moeten werken".
Mijnheer De Wever kan op vervroegd pensioen op 52.5 jaar met 6.000 € in de pocket en een "ontslagvergoeding" van een half miljoen. Vanaf 55 jaar kan hij met rustpensioen aan 9.000 €/maand.
Je bent een BDW-hater hé Jules...
Krijg je te weinig ...... omdat je te weinig bijgedragen hebt ??
Liever leven op andermans kosten ? Niet op de mijne, zeker weten.
Voor het communisme moet je naar noord-korea, daar is het de hemel !

Maak je echter geen zorgen, er zijn er zovelen als jij in dit land.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.