Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2019, 23:59

De laatste tijd lees ik meer en meer stukjes waarin imams - kenners van het islamitisch geloof - uitspraken doen of daden stellen die elke westerling toch wel even doen slikken. De woorden en het gedrag die ik zie voorbij komen, gaan van goedkeuring van polygamie tot het misbruiken van kinderen en peuters. In deze laatste zaak lijken ze niet veel te verschillen van sommige geestelijken uit de christelijke groep. Echter, het aantal gevallen dat men kan vaststellen en het gebrek aan algemene verontwaardiging vanwege collega-imams lijken erop te wijzen dat deze clerici toch een andere kijk hebben op kindermisbruik dan wat we in het Westen gewoon zijn.


Vandaag gelezen:

Abdur-Rauf, de directeur van het 'Nigeria Office of International Institute of Islamic Therapy' heeft vrouwen opgeroepen om appreciatie op te brengen voor polygamie omdat het een element is dat bijdraagt aan de opbouw van langdurige relaties.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mei 2019, 06:01

Als ze polygamie met de paplepel ingegeven worden gaan ze dat op de duur wel normaal vinden ,die immams brainwashen de mensen en die slikken het allemaal, t'is te gek om los te lopen maar zij vinden dat normaal.
Is ook een reden waarom Christelijk Geloof en Islam op veel punten lijnrecht tegenover elkaar staan en dat uit zich ook in ons dagelijks omgaan met elkaar , er zijn te weinig raakpunten.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

15 mei 2019, 06:45

Als er polygamie is betekend dat toch dat er vele anderen op hun kin kunnen kloppen. Dat is toch om problemen vragen, niet?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mei 2019, 06:55

Ze mengen wel , je kan niet jaloers zijn van een ander want je doet het zelf , want als jaloezie de kop opsteekt is het hek van de dam :lol:

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

15 mei 2019, 10:17

het is hier bij ons amper 50 jaar geleden dat de priesters vanop de preekstoel predikten niet te stemmen voor de Volksunie. op straf van in de hel te belanden

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2019, 10:39

popov1 schreef:
15 mei 2019, 10:17
het is hier bij ons amper 50 jaar geleden dat de priesters vanop de preekstoel predikten niet te stemmen voor de Volksunie. op straf van in de hel te belanden
Er is een duidelijk verschil:
• de pastoors die dat deden, gingen in tegen de scheiding kerk/staat. Nu kan een christen wel zeggen 'Die scheiding, dat is een uitvinding van mensen.' Maar in de Bijbel staat: 'Geef aan de keizer wat de keizer toekomt , en aan God wat aan God toekomt.' - → Dat is de scheiding van kerk en staat.
We zullen vandaag nog zelden een pastoor horen preken over te maken politieke keuzes bij verkiezingen. Hij zou dan immers moeten ingaan tegen het advies van Jezus.

• de imam, daarentegen, zit in een veel comfortabelere positie. Hij kan verwijzen naar het rechtstreekse en onveranderlijke woord van Allah. In het hoofdstuk 'De Vrouwen' - hfst. 4 vers 3 staat dit:
En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten.
[en de uitdrukking 'wat uw rechter hand bezit' , dat betekent 'slavinnen']
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2019, 17:23

De Palestijnse geestelijke Nidhal Siam sprak buiten de Al-Aqsa moskee in Jeruzalem de toehoorders toe. Daar vertelde hij dat 'elke moslim een tijdbom is die wacht om af te gaan' . Het teken zal worden gegeven wanneer de kalief van de moslims hen oproept om de jihad in gang te zetten.
Amerika, Rusland en het VK - de duivels volgens Siam - zullen ervan lusten, zo weet hij te vertellen.

En dan hoor ik sommige mensen hier claimen dat jihad eigenlijk betekent 'de strijd tegen je eigen slechte neigingen' . Iemand moet ergens iets verkeerd begrepen hebben naar mijn gevoel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2019, 15:55

Wat lees ik nu, dat er in Zweden in één maand tijd al 3 belangrijke imams in voorhechtenis zitten?
Daar is dan deze week Abdel-Nasser el Nadi, chief executive van de Vetenskapsskolan (wetenschapsschool) bijgekomen. El Nadi is wellicht opgepakt in het kader van een onderzoek naar een netwerk van islammilitanten.

Ik blijf het raar vinden dat deze jongens, die de religie van de vrede toch ten gronde zullen begrijpen, om één of andere reden de boodschap verkeerd ontvangen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

18 mei 2019, 13:52

Als je in HLN leest welke toelage die kastaars krijgen, hallo!!!!!


Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2019, 10:40

De blanke, in Duitsland geboren islamitische prediker Sven Lau, zal weer worden vrijgelaten. Hij was de man die in 2014 in Wuppertal de shariapolitie door de straten liet patrouilleren.

Afbeelding

Hij is in 2015 opgepakt omdat hij klanten ronselde voor 'de strijd op het pad van Allah' (lees 'jihad' ) en ook nachtkijkers en 250 euro naar de broeders in Syrië had verzonden.

Nu laat het Hof hem weer lopen want 'hij heeft zich afgekeerd van zijn voormalige 'islamistische standpunten'. Goed nieuws, zeker? Er is in de hemel immers meer vreugde om één verloren schaap dat weerkeert naar de kudde …. althans, dat is de Bijbelse versie. In de koran wordt zo'n type beschreven als een hypocriet en voor zulke jongens is er het vuur van de hel. Daar kiest een moslim nooit voor.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2019, 15:33

Weer een imam die aantoont dat het in de praktijk toepassen van de humanitaire principes niet de eerste bekommernis was van deze kerel: imam Mozammel Haque (Bangladesh) heeft de tienerdochter van een halfblinde bedelaar verkracht. Onder het mom van haar Engelse les te geven, nam hij haar mee en deed hij zijn 'godsdienst' oneer aan.

Wellicht geeft hij een verkeerde lezing aan de heilige teksten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mei 2019, 20:02

De aantrekkingskracht van het vlees: ook voor imams is het een strijd, zo las ik hier.
Een imam in Bangladesh verkracht een jongen van 8 jaar die bij hem kwam Arabisch leren (om de koran beter te begrijpen, vanzelfsprekend). Dergelijk gedrag komt wekelijks voor bij sommige leraars van de godsdienst van de vrede.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mei 2019, 23:39

Een imam in Duitsland (Kaiserslautern) heeft in zijn preek nog eens alle cliché's en vooroordelen bovengehaald die over joden bestaan.
- ze zijn gierig
- ze zijn hebzuchtig
- ze zijn arrogant
- ze kijken neer op anderen, want zij zijn het uitverkoren volk
- ze werken nog steeds om de eenheid van de moslims uiteen te drijven

Diezelfde kenmerken staan al in de koran beschreven. Als er iemand nog niet zou overtuigd zijn waar de jodenhaat in de islamitische wereld vandaan komt ... lees de bronteksten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2019, 19:32

Een geestelijke leider van 'de godsdienst van de vrede' Muhammad Al-Hassan Ould Al-Dadou Al-Shanqiti roept de moslims op om ernaar te streven om atoomwapens te bezitten. Kwestie van de machtsverhoudingen in evenwicht te houden, zo zegt deze kenner van het geloof.

Wie had dát nu gedacht? Zoiets als 'wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan' staat duidelijk niet in het grote boek van de islamideologie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2019, 22:29

Inderdaad, rare jongen, deze imam uit Kenia.

Hij ging in de moskee op de vuist met iemand die daar kwam bidden omdat deze man volgens de geestelijke leider een lid was van Al-Shabaab, de moslimterroristenbende. Misschien rekende hij op het 'thuisvoordeel' bij zijn vechtpartij met de volgeling van de religie van de vrede?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.