Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 jul 2019, 00:18

Meester, meester, hij heeft dat ook gedaan!
Wat een kinderlijke uitleg kan je hier lezen. Wij hebben het wel over de huidige geestelijke leiders hé. En we zijn in 2019.

En ja Bleuvelvet ik voel mij moreel de meerdere van veel 'achterlijke' gelovigen.
Ik leef namelijk in het heden, geloof in de evolutietheorie en niet in Bijbel, Koran, ... Voor mij zijn meisjes gelijk aan jongens en moeten zij hun haren niet bedekken. Ik heb geen problemen met het hele HLTB...
Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil MAAR hij/zij moet de rest van de mensen gerust laten!
Ice

18 jul 2019, 07:26

Precies, E.T.
Blijkbaar is bij sommige mensen echter het schuldgevoel voor wat hun westerse voor/grootouders in het verleden ooit gedaan hebben, zo groot dat ze vinden dat zij nu gestraft moeten worden voor ál de misdaden die begaan worden door anderen uit de hele wereld tot in de eeuwigheid?
Dat zal wel een overblijfsel zijn van de zelfkastijding, destijds gepredikt vanop de kansel, zeker?

Toch merkwaardig: dat zijn dan de grootste roeptoeters die beweren dat is-kinderen naar hier moeten gehaald worden want zij zijn tenslotte niet verantwoordelijk voor de misdaden van hun terroristische vaders?
Maar wij zouden wél verantwoordelijk zijn voor wat onze over/groot/vaders in het verleden in een oorlog zouden gedaan hebben?
:roll:
Bluevelvet?
Ice

18 jul 2019, 08:37

Oké, we mogen dan ook alle oorlogen, gepleegd in het Westen gedurende eeuwen onder terrorisme rekenen ! We zijn niet beter dan de moslims toch ?
Neen, terrorisme wordt gepleegd tegen BURGERS, in een oorlog zijn het militairen die vechten tegen elkaar!
In beide wereldoorlogen vochten legers tegen elkaar, soldaten die getraind waren om te vechten waar dan natuurlijk ook burgerslachtoffers vielen maar die waren níet het doelwit.
Islamitische ea terroristen voeren 'oorlog' door het plegen van aanslagen tegen de bevólking.
Dat is een wezenlijk verschil!
Man, man...en wij zijn geëvolueerd en moslims leven nog in de 6de eeuw en gedragen zich ook zo: zíj vinden zichzelf superieur aan elke niet-moslim, ook aan jou...misschien vindt jij dat beter? Ik niet, ik ben voorstander van gelijkheid.
@Ice, de broeihaard van het zelfverklaarde kalifaat met zijn grote groep strijders was uit Europa afkomstig. Had niemand dat zien aankomen ?
Zo? Je bedoelt de internationale hulp die werd ingeroepen in de strijd tegen daesh/is terroristen in midden-oosten is dus volgens jou het ontstaan van diezelfde groep is/terroristen?
Maar een béétje in de war.... 8O

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 jul 2019, 10:59

In beide wereldoorlogen vochten legers tegen elkaar, soldaten die getraind waren om te vechten waar dan natuurlijk ook burgerslachtoffers vielen maar die waren níet het doelwit.
Jij moet toch zeer dringend een bijscholing "Geschiedenis 20ste eeuw" gaan volgen :lol:
De planmatige geallieerde bombardementen op bijna alle grote Duitse steden vanaf 1942 hadden in de eerste plaats de burgerbevolking tot doel - honderdduizenden kwamen daarbij om. De bedoeling was de Duitse bevolking zo ver te drijven dat ze zich zouden gaan afzetten tegen het nazi regime...Net zo hadden de Duitsers voordien grote Britse steden gebombardeerd waarbij eveneens duizenden burgers omkwamen. En dan zwijgen we nog maar van Rotterdam en Guernica. En de miljoenen die omkwamen in de vernietigingskampen en werkkampen waren ook allemaal soldaten zeker?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 jul 2019, 11:08

En dan vergeet je nog de atoombomaanvallen op Hiroshima en Nagasaki …
Tegenwoordig noemt men dat 'collateral damage' 8O alhoewel onbedoeld???

Blijft het verschil dat bij het huidige terrorisme de ene burger de andere burger probeert om te brengen … Of moet ik de waarheid schrijven? De ene ware strijder probeert de honden af te maken.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 jul 2019, 12:04

E.T. schreef:
18 jul 2019, 00:18
En ja Bleuvelvet ik voel mij moreel de meerdere van veel 'achterlijke' gelovigen.
Ik leef namelijk in het heden, geloof in de evolutietheorie en niet in Bijbel, Koran, ...
E.T. ,
Bedenk het volgende : of nu iemand in God gelooft of in de evolutie in beide gevallen is geloof nodig ! Niemand van ons heeft God gezien of schepping zien gebeuren.
Geen mens, noch wetenschapper heeft ooit een levenssoort zien evolueren tot een andere levenssoort ! Nooit heeft iemand bv. een reptiel tot een zoogdier zien evolueren.
Jij wel :roll: zo niet schaar jij jezelf dan ook onder ‘achterlijke’ gelovigen ?

Iedereen zou zelf het bewijsmateriaal moeten bestuderen en zijn denkvermogen gebruiken om tot logische conclusies te komen, vind je niet ?

Onderstaande kan evenzeer op jou als op alle aanhangers van het Darwinisme van toepassing zijn :idea:
Paca schreef: ..... Gemengd natuurlijk met het ongeloof dat ik heb in het feit dat mensen zich zo kunnen laten beïnvloeden door ... wat anderen beweren ...
@ Ice,
Ik reageer niet meer op onderwerp “oorlog, terrorisme..... “ . Off-topic.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 18 jul 2019, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jul 2019, 12:10

Bleuvelvet, evolutieleer en schepping zijn eveneens off-topic.
Beste groeten en tot later.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 jul 2019, 12:13

I know ! :oops: Kon het niet laten om eventjes te reageren.
Zal het nooit meer doen 8) :D
Ice

18 jul 2019, 12:49

frits1955 schreef:
18 jul 2019, 10:59
In beide wereldoorlogen vochten legers tegen elkaar, soldaten die getraind waren om te vechten waar dan natuurlijk ook burgerslachtoffers vielen maar die waren níet het doelwit.
Jij moet toch zeer dringend een bijscholing "Geschiedenis 20ste eeuw" gaan volgen :lol:
De planmatige geallieerde bombardementen op bijna alle grote Duitse steden vanaf 1942 hadden in de eerste plaats de burgerbevolking tot doel - honderdduizenden kwamen daarbij om. De bedoeling was de Duitse bevolking zo ver te drijven dat ze zich zouden gaan afzetten tegen het nazi regime...Net zo hadden de Duitsers voordien grote Britse steden gebombardeerd waarbij eveneens duizenden burgers omkwamen. En dan zwijgen we nog maar van Rotterdam en Guernica. En de miljoenen die omkwamen in de vernietigingskampen en werkkampen waren ook allemaal soldaten zeker?
Wát begrijp je niet aan:
Er waren ook burgerslachtoffers maar die waren NIET HET DOEL(WIT) van de oorlog?? 8O

Man, man....inderdaad: "de bedoeling was de Duitse bevolking zo ver te drijven dat ze zich zouden gaan afzetten tegen het nazi regime" - toen was de oorlog al twee jaar aan de gang en die oorlog begon niet éérst tegen de Duitse bevolking maar tegen hitler en zijn nazi's of ga je dat ook nog betwisten soms?
En in de werkkampen zaten krijgsgevangenen en in de concentratiekampen de Joden want hitler was, net als moslims, antisemiet en beiden willen de Joden uitroeien.

Er bestaan geen oorlogen zonder burgerslachtoffers want je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken, nitwit - natuurlijk vallen er ook bij élke oorlog burgerslachtoffers, zeker naarmate de oorlog langer duurt, dat weet élk normaal mens maar enkel een idioot poogt hiermee een westerse oorlog te bestempelen als islamitisch terrorisme.
Een OORLOG tussen legers gelijkstellen met het huidige TERRORISME waar in de eerste plaats de bevólking het doelwit van is en het héle maatschappelijke leven ontwricht wordt door islamitische 'extremisten', die als 'burgers' tussen ons leven en dat vaak nog op de kap van hun slachtoffers, het moet niet gekker worden... :roll:
Tss..wie moet eens dringend zijn kop eens uit het zand halen?
En klop nog maar eens mea culpa want je vindt jezelf dan zo, behalve een racist, ook al een oorlogsmisdadiger en terrorist....dringend te biechten gaan.. :twisted:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 jul 2019, 15:39

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/br ... ~ae09a9fe/

Brein achter bloedbad op de Ramblas was dubbelspion
Toen België polste naar imam in Diegem, deed Spanje alsof er niets mis met hem was

(Is nog maar 15% te lezen ) morgen vervolg :)
Het brein achter de aanslagen in Barcelona van twee jaar geleden was een informant van de Spaanse inlichtingendienst. Dat kan verklaren waarom België kreeg te horen dat er niets verdachts aan hem was toen hij hier werkte als imam. De man blijkt trouwens ook nadien nog in ons land verbleven te hebben — net zoals vier terroristen die het bloedbad uitgevoerd hebben.

maar zo zie je maar dat er geen enkele te vertrouwen is , walg van zo mensen !!
familieleden naar Puerto Ventura geweest is eiland tegen Marokko daar zie je geen Spanjaarden VENEZUELA'S en nog veel anderen ? mooie streek maar maffia wil je niet weten .En dan verschieten wij dat zo mensen allemaal naar ons land komen en dat er zo dingen gebeuren . En dan nog geen samenwerking Spaanse inlichtingendienst

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 jul 2019, 18:45

Er waren ook burgerslachtoffers maar die waren NIET HET DOEL(WIT) van de oorlog??
Je geblaat is naast de kwestie. Ik heb het niet over terrorisme en ik stel niks gelijk aan terroristen.Je kan bovenstaande quote toch niet anders interpreteren? Burgers waren WEL het doelwit gedurende WOII. Er zijn overigens veel meer burgerslachtoffers gevallen dan militaire gedurende die oorlog.
De Sovjet-Unie heeft ongeveer 26 miljoen mensen verloren waarvan meer dan de helft onschuldige burgers. Miljoenen Wit-Russen, Oekraïners zijn doelbewust omgebracht na de Duitse opmars omdat ze "Slavisch" waren of "Joods". Dat had helemaal niks met militaire operaties te maken maar met een geplande genocide op "Untermenschen" - ze moesten vervangen worden door "etnische" Duitsers. En dat zwijgen we nog over de vernietigingskampen. De joden, Roma, gehandicapten etc; waren toch het DOELWIT .
Maar om het dan toch even over "terrorisme" te hebben: de bombardementen op Guernica, Nagasaki, Hiroshima, Dresden, de holocaust...waren zuivere vormen van staatsterrorisme.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jul 2019, 00:44

frits1955 schreef:
18 jul 2019, 18:45
Maar om het dan toch even over "terrorisme" te hebben: de bombardementen op Guernica, Nagasaki, Hiroshima, Dresden, de holocaust...waren zuivere vormen van staatsterrorisme.
Nagasaki en co. waren acties die plaatsvonden in een oorlog tussen landen waarvan beiden wisten dat ze in oorlog waren. Het maken van burgerslachtoffers hoorde bij de manier van oorlogvoeren in die tijd. Vandaag kunnen we dat staatsterrorisme noemen, maar toen was het gewone kost en noemde niemand het staatsterreur.

Terrorisme - zoals dat door moslimterroristen wordt gepleegd - verschilt van de bovenvermelde voorbeelden op dit punt: in Maalbeek bv. of op de Ramblas of in de Bataclan enz. wisten de burgers helemaal niet dat ze het slachtoffer zouden kunnen worden van een terreuraanslag (anders was er niemand op die plaatsen aanwezig geweest). Er was geen voorafgaande 'overeenkomst' waarin alle betrokken partijen beseffen dat er een oorlog op handen is en dat die op vuile wijze zal gespeeld worden (zoals Dresden).
Moslimterrorisme is éénzijdig en vindt zijn motivatie en gedrevenheid in de woorden van de beste moslim aller tijden: Mohammed. De uitspraak van hem die de verklaring biedt voor die terreurdaden is deze:
"Ik ben zegevierend gemaakt door terreur". Sahih Boekhari 4.52. Lees nr. 220 op deze blz.

Aangezien Mohammed hét voorbeeld is voor elke vrome moslim, hoeft men er ook niet van op te kijken wanneer een aantal goede moslims die woorden ter harte nemen.
De koran bevat een veelvoud aan aansporingen om het bloed te laten vloeien van 'slechte mensen' - lees: ongelovigen, mensen met een ander geloof en 'verkeerde moslims'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jul 2019, 10:58

De koran bevat een veelvoud aan aansporingen om het bloed te laten vloeien van 'slechte mensen' - lees: ongelovigen, mensen met een ander geloof en 'verkeerde moslims'
Als hun broeders al niet veilig zijn moet je je niet afvragen wat ze van ons Christenen vinden, wij westerlingen zijn minder dan honden. Zij zien ons niet als mensen en hebben dan ook geen scrupules om ons te verdelgen. 8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jul 2019, 12:34

E.T. schreef:
19 jul 2019, 10:58
, wij westerlingen zijn minder dan honden. Zij zien ons niet als mensen en hebben dan ook geen scrupules om ons te verdelgen. 8O
Die 'zij' klinkt hier wel heel algemeen. Er zijn in elk geval bepaalde moslims die zo denken. En die hebben Allah en de profeet achter zich om die visie te verantwoorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 jul 2019, 13:11

Wil. schreef:
19 jul 2019, 12:34
Er zijn in elk geval bepaalde moslims die zo denken. En die hebben Allah en de profeet achter zich om die visie te verantwoorden.
Met andere woorden, de ECHTE moslims.
De andere moslims zijn watjes.

En wie heeft er (helaas) de meeste invloed in hun gemeenschap?
Ondank is 's werelds loon