Arco....

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

17 mei 2019, 16:17

Wil. schreef:
17 mei 2019, 14:48
Bacob gaf schriftelijk aan dat de belegging ook voor kinderen was!

Worden kinderen verondersteld de kleine lettertjes te lezen?
Alles was goed voor die Bacob gasten om de argeloze beleggertjes hun geld af te troggelen.
Op bevel van de Arco top natuurlijk.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 mei 2019, 16:52

maior domus schreef:
17 mei 2019, 11:26
Paul Siemons schreef:
17 mei 2019, 08:53
Over welke "spaarders" hebt U het...... deelnemers aan ARCO waren aandeelhouders !
Siemons, u bent een even grote en perfide leugenaar als diegenen die ons destijds Arco aansmeerden als een spaarrekening.
U weet even goed als iedereen dat het een bedrog was.

Maar sukkelaarke toch.... kontroleer verdorie je afschriften: "AANDELEN" stond daar vermeld!
Heb op een ander forum al enkele jaren geleden een topic over "ARCO" gevolgd ...... zelfde als hier hé bleiten dat ze bedrogen zijn " het was een spaarrekening" ... tot één van de deelnemers aan het topic eens fijntjes vroeg om de bankafschriften na te gaan : "o ja niet gezien zeg Aandelen" .
Nu moet ge toch wel zo lomp als het achterste eind van een varken zijn om zomaar klakkeloos een handtekening te zetten zonder de kleine lettertjes te lezen als het over geld gaat!!

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

17 mei 2019, 17:04

Als je geld uitzet weet ge van te voren dat daar risico's aan vast hangen, dat je het kunt kwijtspelen en das voor iedereen die dat doet zo !!! ook voor de Arco mensen of willen zij die beweren dat dit niet kan het uit hunne eigen zak betalen ,want indien ze dit ballonetje dat ze oplaten vlak voor de verkiezingen haha toch zou lukken om de Arco mensen hun geld terug te geven dan mogen de brave burgers die daar niks mee te maken hebben allemaal daar voor opdraaien en dat zou belange niet Fair zijn Tjeven :roll: :roll:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 mei 2019, 18:06

Het blijft voor sommigen toch onmogelijk om te begrijpen dat er veel mensen waren die nauwelijks of niet wisten wat aandelen waren en enkel maar afgingen op het advies van hun lokale bankagent die overigens ook maar deed wat hem opgedragen werd.. Nu kan iedereen met een paar muisklikken aandelen verhandelen en nu weet iedereen wat de lusten en de lasten kunnen zijn van naar de beurs te trekken - maar in pre-internet tijden was dat helemaal anders. Probeer dat nu toch eens te vatten.
Verder geef ik iedereen volmondig gelijk die zegt dat de belastingbetaler niet moet opdraaien voor die hele Arco affaire. Iedereen weet waar de schuldigen te situeren vallen .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 mei 2019, 19:42

We worden alle dagen als we niet op onze quivive zijn een hak gezet , de één met arco , de andere met L & H , enz.
Nu kunnen we op alle manieren nagaan hoe we met geld omspringen , 50 jaar terug niet en toen was de Christelijke zuil de van het.
Toen heeft men veel mensen over de schreef getrokken om in Arco in te stappen ( veel werkmensen die geen benul hadden dat ze konden in zak gezet worden , geef toe we zijn nu zoveel jaren later en dat van het ingelegde zo gezegde spaargeld zien ze nooit meer iets van terug.
Europa doet hen de das om , maar des al niet te min het is bedrog geweest van de bovenste plank.
Als ik nu zopas de nieuwe peilingen zie op VTM , en dat de CD&V de 2 de grootste partij is voor het moment kan ik maar één ding uit besluiten de mensen leren niet , hoe meer ze een hak gezet worden hoe liever het (sommigen) hebben is dat van domheid ik weet het niet en laat het ook in het midden, maar begrijpen doe ik niet.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 mei 2019, 06:17

Mensen willen bedrogen worden.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2019, 09:53

Petrol ,

Ik ga er van uit , eerlijkheid duurt langst .
Maar de personen die product hebben aangeboden gaan vrijuit .
Mensen niks wijsmaken dat je niet kan nakomen . ( regering)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mei 2019, 10:58

gast 43;

Wat bedoel je met "Maar de personen die product hebben aangeboden gaan vrijuit ." ; kan hier je redenering niet volgen :wink:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 mei 2019, 11:39

wardje schreef:
18 mei 2019, 10:58
gast 43;

Wat bedoel je met "Maar de personen die product hebben aangeboden gaan vrijuit ." ; kan hier je redenering niet volgen :wink:
Ik kan volgen wat gast 43 bedoeld.In Amerika hadden die Arco gangsters reeds in den amigo gezeten.In Belgie lopen die nog altijd vrij vrolijk rondt.En dat zal helaas zo blijven. :mrgreen:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 mei 2019, 12:16

De bankmensen die ARCO verkochten aan hun klanten, wisten ook niet beter hoor. Er werd ook aan die mensen verteld dat het goede aandelen waren, goed product en si en la. Het zijn de ontwerpers van die aandelen die in de fout gegaan zijn en iedereen een rad voor de ogen hebben gedraaid. De bankbedienden deden ook alleen maar hun job en je zou niet willen weten hoeveel van die bankbedienden ook hun geld kwijt zijn geraakt.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

19 mei 2019, 07:42

Prima Vera schreef:
18 mei 2019, 12:16
De bankmensen die ARCO verkochten aan hun klanten, wisten ook niet beter hoor. Er werd ook aan die mensen verteld dat het goede aandelen waren, goed product en si en la. Het zijn de ontwerpers van die aandelen die in de fout gegaan zijn en iedereen een rad voor de ogen hebben gedraaid. De bankbedienden deden ook alleen maar hun job en je zou niet willen weten hoeveel van die bankbedienden ook hun geld kwijt zijn geraakt.
Het BACOB personeel werd trouwens collectief gepusht om ook in te stappen .....
Doe wel en zie niet om !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 mei 2019, 08:36

Allemaal goed en wel, die mensen verdienen hun geld terug te krijgen !

Maar wie moet dit betalen ??

Vind je het normaal dat gans de gemeenschap er moet voor opdraaien ????

Als ik op de beurs een miskoop doe, dan is het verlies ook voor mij en mijn buur moet me niet vergoeden .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mei 2019, 08:47

denlowie schreef:
19 mei 2019, 08:36
Allemaal goed en wel, die mensen verdienen hun geld terug te krijgen !

Maar wie moet dit betalen ??

Vind je het normaal dat gans de gemeenschap er moet voor opdraaien ????

Als ik op de beurs een miskoop doe, dan is het verlies ook voor mij en mijn buur moet me niet vergoeden .
Just lowie !!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 mei 2019, 09:26

Ik begrijp dat allemaal , en je hebt geen ongelijk ,MAAR over 50 jaar wisten veel niet wat ze aan de hand werden gedaan , nu zijn we veel wijzer door de informatie die ons toestroomt.
De mensen die er in stapten waren meestal werkmensen die niet veel verstand hadden van geldzaken en maar het spaarboekje kenden en die op een sluwe manier het produkt werden aangesmeert.
Door de bankencrisis kwam aan het licht dat de bank het foutief belegd had, plus nog eens de bemoeinissen van het graaiend misbaksel Europa die zomaar alle landen hun wil kan opleggen was het hek volledig van de dam.
Niet vergeten de beloften van de CD&V dat het allemaal in kannen en kruiken zou komen, het resultaat kennen we allemaal.
Maar t'is Beweging.net en Belfius , de twee die constructies hebben uitgevonden ( oa .naamsverandering , het misbaksel Bad Bank ( Dexia), die er moeten voorop draaien om de mensen te vergoeden en niet de bevolking .
T'is al voldoende dat we jaren terug Dexia moesten redden met staatsgeld ( ons geld) en het zijn juist de deze die voet bij stuk houden en de mensen aan het lijntje houden met hun Arco produkt :twisted: :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2019, 09:30

wardje schreef:
19 mei 2019, 09:26
De mensen die er in stapten waren meestal werkmensen die niet veel verstand hadden van geldzaken en maar het spaarboekje kenden en die op een sluwe manier het produkt werden aangesmeert.
(…)
Maar t'is Beweging.net en Belfius , de twee die constructies hebben uitgevonden ( oa .naamsverandering , het misbaksel Bad Bank ( Dexia), die er moeten voorop draaien om de mensen te vergoeden en niet de bevolking .
Als er misleiding is geweest - en dat was zeker het geval - dan moet de misleider ook opdraaien voor de schade. Dat is niet de belastingbetaler; wél de christelijke politieke zuil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.