Arco....

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 mei 2019, 12:07

Leemans (ACV) zei gisteren nog dat Arco het mes op de keel kreeg vd regering om Dexia te redden, die bank stond op omvallen. Daardoor participeerde Arco 90% van haar kapitaal in Dexia-aandelen, met alle gevolgen vandien.
Waarom is men terecht! boos op Arco en niet op de toenmalige regering?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 mei 2019, 16:05

Jullie gaan voorbij aan 't feit dat veel mensen toen geen idee hadden wat 'aandelen' waren. De Bacob coöperanten hadden geen idee welk risico ze namen.

Het was een veilige belegging waar je met open ogen kon op intekenen

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 mei 2019, 16:33

E.T. schreef:
30 mei 2019, 16:05
Jullie gaan voorbij aan 't feit dat veel mensen toen geen idee hadden wat 'aandelen' waren. De Bacob coöperanten hadden geen idee welk risico ze namen.

Het was een veilige belegging waar je met open ogen kon op intekenen


Dat vind ik nu eens dikke zever.

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

30 mei 2019, 16:56

DAT VIND IK OOK PRIMA VERA VOLLEDIG AKKOORD MET JE ,MAN MAN TOCH ZIJN VROEGER ALLEMAAL LOMPE MENSEN GEWEEST DAN ,ONTWETEND ZO GEZEGD OM JE GELD TERUG TE KRIJGEN VAN DE STAAT EN DAT ZIJN(DE STAAT) WIJ DIE DAAR VOOR MOGEN OPDRAAIEN VERGEET HET HE , BETER NADENKEN IN DE TOEKOMST VOOR JE ZOIETS DOET TIS VOOR
IEDEREEN EEN GOK ALS JE ZO IETS DOET ,KAN JE ALTIJD VERLIEZEN EN DAS PIJNLIJK NATUURLIJK DAAR KUNNEN WE INKOMEN ,MAAR DAT DE BELASTINGBETALER HIER DAAR VOOR MAG OPDRAAIEN NADIEN DAS EEN ANDERE ZAAK, DIE HADDEN DAAR GEEN DEELNAME VAN DE WINST IN ALS ZE ERBIJ WONNEN, WAT NU SPIJTIG GENOEG NIET HET GEVAL IS ,ZOU OOK NIET EERLIJK ZIJN TEGENOVER AL DIE ANDERE DIE BIJ ANDERE BANK HETZELFDE MEEMAKEN DAN ARCO DIE ZOUDEN HUN CENTEN OOK NIET TERUGZIEN TIS EN BLIJFT EEN GOK IS STEEDS ZO GEWEEST !!!! ZO NAJIEF
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 mei 2019, 17:05

E.T. schreef:
30 mei 2019, 16:05
Jullie gaan voorbij aan 't feit dat veel mensen toen geen idee hadden wat 'aandelen' waren. De Bacob coöperanten hadden geen idee welk risico ze namen.

Het was een veilige belegging waar je met open ogen kon op intekenen

De grote leugen was de mensen wijsmaken dat het veilig was. Aandelen zijn nooit veilig.
Aandelen zijn een risico dus dat is fout gelopen. Feit is dat ze hun eigen mensen bedrogen hebben en nu de gemeenschap voor hun bedrog willen laten opdraaien. Christelijk??????Jawadde…...
De zon is gratis voor iedereen

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

30 mei 2019, 17:29

Afbeelding
Doe wel en zie niet om !

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

30 mei 2019, 18:36

Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 mei 2019, 19:32

biwanka schreef:
30 mei 2019, 18:36
Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.
Exact, biwanka.
Zo is het gegaan.
Ze hebben ons eerst bedrogen en vervolgens bestolen.
En in plaats van achter de tralies te zitten, lopen de schuldigen nog altijd vrij rond.
En zouden we dan niet eens een keertje kwaad mogen zijn in het stemhokje? Komaan zeg.
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 mei 2019, 08:25

biwanka schreef:
30 mei 2019, 18:36
Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.
De Arco top wist zelfs nog niet wat aandelen waren,laat staan de mensen die erin participeerden.
.
Wie steekt er nu AL zijn geld in één aandeel ??????????En dan nog een aandeel dat vol toxisch afval zat !!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 mei 2019, 08:31

petrol schreef:
31 mei 2019, 08:25
biwanka schreef:
30 mei 2019, 18:36
Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.
De Arco top wist zelfs nog niet wat aandelen waren,laat staan de mensen die erin participeerden.
.
Wie steekt er nu AL zijn geld in één aandeel ??????????En dan nog een aandeel dat vol toxisch afval zat !!
Ik weet dat jullie senioren zijn !
Maar hebben jullie nooit leren lezen, als je de arco aandelen kocht daar stond toch een regelement of voorwaarden op ??
Ik heb enkel het 8ste studiejaar gedaan van de lagere school nog nooit heb ik iets getekend zonder het eerst gelezen te hebben, dikwijls vraag ik het mee om thuis te lezen en gaat dan de dag nadien om te tekenen, dit is meermaals voorgevallen bij de bank.

En het niet weten dat het GEEN aandelen waren kom zeg !

De foto die Fregat hier op geplaatst heeft is toch het beijs zeker !!

het staat zeer duidelijk Belegen in aandelen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 mei 2019, 08:38

denlowie schreef:
31 mei 2019, 08:31
petrol schreef:
31 mei 2019, 08:25
biwanka schreef:
30 mei 2019, 18:36
Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.
De Arco top wist zelfs nog niet wat aandelen waren,laat staan de mensen die erin participeerden.
.
Wie steekt er nu AL zijn geld in één aandeel ??????????En dan nog een aandeel dat vol toxisch afval zat !!
Ik weet dat jullie senioren zijn !
Maar hebben jullie nooit leren lezen, als je de arco aandelen kocht daar stond toch een regelement of voorwaarden op ??
Ik heb enkel het 8ste studiejaar gedaan van de lagere school nog nooit heb ik iets getekend zonder het eerst gelezen te hebben, dikwijls vraag ik het mee om thuis te lezen en gaat dan de dag nadien om te tekenen, dit is meermaals voorgevallen bij de bank.

En het niet weten dat het GEEN aandelen waren kom zeg !

De foto die Fregat hier op geplaatst heeft is toch het beijs zeker !!

het staat zeer duidelijk Belegen in aandelen !
Louwie, voor de goede orde, ik heb nooit Arcopar aandelen in bezit gehad.
Ben zelfs nooit klant geweest bij de BAC Bacob bank waar ze die rommel verkochten.
dejules

31 mei 2019, 09:07

biwanka schreef:
30 mei 2019, 18:36
Wat sommigen hier ook blijven volhouden, wij wisten op het moment dat wij destijds inschreven niet dat het om aandelen ging want anders hadden wij het nooit gedaan. Wij kenden totaal niets van aandelen en beleggen en zouden nooit risico's hebben genomen. Er werd ons gezegd dat het om een spaarrekening ging die meer opbracht dan een gewone spaarrekening.
Bankmedewerkers kregen/krijgen een % op hun verkoop van leningen, spaarformules, …
Op dat moment worden "aandelen" "veilige spaarformules".
De banken speelden daarin mee.
dejules

31 mei 2019, 09:14

petrol schreef:
31 mei 2019, 08:25

Wie steekt er nu AL zijn geld in één aandeel ??????????En dan nog een aandeel dat vol toxisch afval zat !!
Ik heb vele jaren elke maand al mijn "overschot" op Ethias First gezet.
Rendement ongelofelijk, tot 5% zelfs.
Pensioensparen en levensverzekering tot hoogste bedrag om max belastingaftrek te hebben, dat was mijn kleingeld en stelde niks voor in verhouding tot first rekening.
Aandelen : ik had er eentje nl van Porche. Elk jaar kocht ik bij, als mijn vakantiegeld gestort werd. Deze "bagagesleper" had iets meer dan 10.000 € vakantiegeld.
De bankencrisis heeft alles veranderd en achteraf gezien heb ik heel veel geluk gehad.
Om niet te zeggen ONGELOFELIJK geluk.
Ik ken er veel die dat geluk niet gehad hebben!
Zelfs bankmedewerkers die heel veel aandelen kochten van hun eigen bank!!!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 mei 2019, 09:24

dejules schreef:
31 mei 2019, 09:14
petrol schreef:
31 mei 2019, 08:25

Wie steekt er nu AL zijn geld in één aandeel ??????????En dan nog een aandeel dat vol toxisch afval zat !!
Ik heb vele jaren al mijn geld op Ethias First gezet.
Rendement ongelofelijk, tot 5% zelfs.
Pensioensparen en levensverzekering tot hoogste bedrag om max belastingaftrek te hebben, dat was kleingeld in verhouding tot first rekening.
Aandelen : ik had er eentje nl van Porche. Elk jaar kocht ik bij, als mijn vakantiegeld gestort werd. Deze "bagagesleper" had iets meer dan 10.000 € vakantiegeld.
De bankencrisis heeft alles veranderd en achteraf gezien heb ik heel veel geluk gehad.
Om niet te zeggen ONGELOFELIJK geluk.
Ik ken er veel die dat geluk niet gehad hebben!
Zelfs bankmedewerkers die heel veel aandelen kochten van hun eigen bank!!!
Juleke de verdieren pikker.
Ik wist het beter dan mijn bankmedewerker.
Geloof jij dat nu zelf wat ge hier neer kwakt????
dejules

31 mei 2019, 09:45

petrol schreef:
31 mei 2019, 09:24

Ik wist het beter dan mijn bankmedewerker.
Geloof jij dat nu zelf wat ge hier neer kwakt????
Die "bankmedewerker" was mijn schoonbroer.
Die was directielid van Ethias in Luik.