De Winter in Benidorm !!!!!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2019, 13:22

petrol schreef:
19 mei 2019, 09:39
maior domus schreef:
19 mei 2019, 09:03
Waarmee u aangeeft dat het cordon werkt, en dat het een antidemocratische constructie is.
Dat het een verloren stem is, is trouwens niet helemaal waar.
Als zweeppartij wegen de standpunten van het Vlaams Belang op de andere partijen.
De politiek correcte dictatuur heeft schrik van de stem van het volk, vertolkt door het Vlaams Belang!
Door het cordon heeft Vlaams Belang geen fluit te zeggen.
Ook een partij die niet deelneemt aan de macht, kan invloed hebben. De N-VA stuurt haar beleid bij omdat er aan de rechterzijde een rechtlijnigere partij bestaat.

In de jaren '60 kwam de VU niet aan bod, maar mede onder druk van die VU zijn alle partijen gesplitst in een Vlaamse en Waalse partij. Dat is wat een zweeppartij buiten het machtscentrum toch kan bereiken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 mei 2019, 13:29

Als zweeppartij wegen de standpunten van het Vlaams Belang op de andere partijen.
Het Vlaams Belang was de voorbije jaren één van de meest invloedrijke partijen van Vlaanderen - je moet niet in een regering zitten om zwaar invloed uit te oefenen. Kijk maar naar de manier waarop ze de NVA uit het centrum geduwd hebben naar de bijna uiterste rechterkant. Door het overnemen van de migratiethema's van het Vlaams Belang probeerde de NVA de rechtse/extreem-rechtse kiezer bij te houden/weg te lokken van het Vlaams Belang. Dat is faliekant mislukt en momenteel probeert De Wever zijn partij weer langzaam naar het aanvaardbare centrum te sturen.
Wie denkt dat de NVA in coalitie zal gaan met het Vlaams Belang maakt zichzelf blaaskes wijs vrees ik voor hen. Daarmee zou de NVA enkel zichzelf nog meer verzwakken - de rechtse kiezer zal dan voor "the real thing" gaan en dat is dan het Vlaams Belang.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

21 mei 2019, 01:22

Alles wat hier op mijn topic wordt geschreven, gaat enkel over de werkwijze van het Belang ( juist en fout )
Maar wie van het Belang, wil eens antwoorden op zijn campagne in Benidorm ?
Van niemand een antwoord.
Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat Flupke weer te ver aan het gaan is en het Belang hiermede wederom belachelijk maakt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2019, 09:31

Wat is jouw probleem ivm FDW in Benidorm? Ik lees dat jij zomaar aanneemt dat Belgen in Benidorm geen interesse hebben voor politiek. Hoe kom je aan zo'n stelling? Is daar onderzoek naar gedaan? Volgens mij weet FDW hoeveel stemmen daar te rapen vallen en daarom is hij daar aanwezig.

Hoe groot 'dat paljaske' is (en altijd al geweest is, volgens jou) moet je maar eens afwegen aan zijn stemmenaantal, zowel nu als in het verleden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.