Pensioenen werknemers onder N-VA nog lager

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

21 mei 2019, 09:28

En wie moet rondkomen met een klein pensioen (werknemers uit de privésector) heeft zelfs licht aan koopkracht ingeboet.

https://www.tijd.be/dossiers/verkiezing ... 28992.html

Zondag krijgen de nazaten vd collaborateurs uit Antwerpen de rekening gepresenteerd.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

21 mei 2019, 15:37

dejules schreef:
21 mei 2019, 09:28
En wie moet rondkomen met een klein pensioen (werknemers uit de privésector) heeft zelfs licht aan koopkracht ingeboet.

https://www.tijd.be/dossiers/verkiezing ... 28992.html

Zondag krijgen de nazaten vd collaborateurs uit Antwerpen de rekening gepresenteerd.
Dikke leugens! Mijn pensioen is dit jaar reeds meer dan €60 gestegen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

21 mei 2019, 19:19

Amaai ! Wat een vooruitgang !
Vooral te danken aan een vanaf januari lagere voorheffing van belastingen.
Je reageert wel op een artikel dat spreekt over 'rondkomen met een klein pensioen' ... even snel gerekend zit jij maandelijks boven de 2.000 €.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

21 mei 2019, 19:52

Zij die jaaaaaarenlang in de hangmat gelegen en gedopt hebben en van hetgeen er tijdens hun doploopbaan afgedragen is voor hun pensioen,zouden nu ook willen dat hun pensioen er fors op vooruit gaat??????

Deze profitariaat artiesten hebben daarvoor gekozen destijds omdat ze te lam waren om te werken,wel die mogen nu op de blaren gaan zitten.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

22 mei 2019, 08:08

Flashback schreef:
21 mei 2019, 19:19
Amaai ! Wat een vooruitgang !
Vooral te danken aan een vanaf januari lagere voorheffing van belastingen.
Je reageert wel op een artikel dat spreekt over 'rondkomen met een klein pensioen' ... even snel gerekend zit jij maandelijks boven de 2.000 €.
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 mei 2019, 09:18

Jocky
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...

Terugtrekken na wat ik heb gelezen gisteren op forum heb u cijfers gelezen ? hallo

Zou je dan beter niet zeggen heb mijn vrouw ten laste ( huismoeder ?) .

Moet je mij dan eens uitleggen . Je kan de mensen zo veel blazen wijsmaken dat je wilt .

Ik weet wat ik moet betalen (Belastingen) ieder jaar .Voor mijn gezin .

En denkt eraan pensioen sparen is gestart in 1986 .
Net zelfde groepsverzekering , wat is volgende wat ze gaan moeten ondernemen , om betaalbaar te blijven .
En de regering weet goed genoeg dat 80% van de bevolking woning bezit .Maar voor onze kinderen en kleinkinderen , moet haalbaar zijn met de prijzen dag van vandaag . Jullie zijn zo gefixceerd op eigen inkomsten , wij gaan niet meer meemaken ,


Als wij niet hadden gespaard op mijn leeftijd .
Er is nog leven na pensioen , en dat moet ook betaald worden gezondheid . Zolang als gezondheid goed gaat , keer als die begint te wankelen .



En volgens Petrol ,

Heb nooit gestempeld , en wordt dit jaar 76 stopt met die onzin te verkopen .
Hangmat was niet aan mij besteed werken ja .

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

22 mei 2019, 11:08

Jockey schreef:
22 mei 2019, 08:08
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...
Totaal naast de kwestie van die 60 € pensioensverhoging het laatste jaar waar de topic over gaat !

Terugtrekken van de belastingen is eigen aan voldoende posten creëren die aftrek mogelijk maken ... of het inbrengen van gehandicapten ten laste enz.
Zeker niets dat iedereen kan doen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 mei 2019, 15:45

Flasback

Totaal naast de kwestie van die 60 € pensioensverhoging het laatste jaar waar de topic over gaat !

Terugtrekken van de belastingen is eigen aan voldoende posten creëren die aftrek mogelijk maken ... of het inbrengen van gehandicapten ten laste enz.
Zeker niets dat iedereen kan doen.

Heb daar niks op tegen waar de mensen recht op hebben , en trekken ze terug ook goed .Maak zeker ander zijn rekening niet verre van , maar dat ze dan eerlijk zijn .

Heb over goeie week belastingbrief in mijn handen gekregen van Familie , om toch te zien of klopt .
Is alleenstaande en bezit ook woning . Hij betaald net als ik belastingen , en nog meer dan andere jaren .Is ook te zien waar je woont federale en gewest en noem maar op is bij ons gestegen .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

22 mei 2019, 16:39

gast43 schreef:
22 mei 2019, 09:18
Jocky
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...

Terugtrekken na wat ik heb gelezen gisteren op forum heb u cijfers gelezen ? hallo

Zou je dan beter niet zeggen heb mijn vrouw ten laste ( huismoeder ?) .

Moet je mij dan eens uitleggen . Je kan de mensen zo veel blazen wijsmaken dat je wilt .

Ik weet wat ik moet betalen (Belastingen) ieder jaar .Voor mijn gezin .

En denkt eraan pensioen sparen is gestart in 1986 .
Net zelfde groepsverzekering , wat is volgende wat ze gaan moeten ondernemen , om betaalbaar te blijven .
En de regering weet goed genoeg dat 80% van de bevolking woning bezit .Maar voor onze kinderen en kleinkinderen , moet haalbaar zijn met de prijzen dag van vandaag . Jullie zijn zo gefixceerd op eigen inkomsten , wij gaan niet meer meemaken ,


Als wij niet hadden gespaard op mijn leeftijd .
Er is nog leven na pensioen , en dat moet ook betaald worden gezondheid . Zolang als gezondheid goed gaat , keer als die begint te wankelen .



En volgens Petrol ,

Heb nooit gestempeld , en wordt dit jaar 76 stopt met die onzin te verkopen .
Hangmat was niet aan mij besteed werken ja .
Euh sorry gast maar mijn reactie was niet voor u bedoelt.Ge moet alles niet zo direct persoonlijk oppakken.

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

22 mei 2019, 19:05

Jockey schreef:
22 mei 2019, 08:08

Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...
Wel dat begrijp ik niet.Al 13 j pensioen.Ben weduwe en heb verhoogde tegemoetkoming mutualiteit.Kreeg elk jaar terug en dit jaar voor de eerste keer moeten betalen!eerst stoefen we hebben de laagste pensioenen wat opgetrokken en daarachter terughalen door belasting te innen.
lieve groetjes,mamacalypso

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

22 mei 2019, 20:53

gast43 schreef:
22 mei 2019, 09:18
Jocky
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...

Terugtrekken na wat ik heb gelezen gisteren op forum heb u cijfers gelezen ? hallo

Zou je dan beter niet zeggen heb mijn vrouw ten laste ( huismoeder ?) .

Moet je mij dan eens uitleggen . Je kan de mensen zo veel blazen wijsmaken dat je wilt .

Ik weet wat ik moet betalen (Belastingen) ieder jaar .Voor mijn gezin .

En denkt eraan pensioen sparen is gestart in 1986 .
Net zelfde groepsverzekering , wat is volgende wat ze gaan moeten ondernemen , om betaalbaar te blijven .
En de regering weet goed genoeg dat 80% van de bevolking woning bezit .Maar voor onze kinderen en kleinkinderen , moet haalbaar zijn met de prijzen dag van vandaag . Jullie zijn zo gefixceerd op eigen inkomsten , wij gaan niet meer meemaken ,


Als wij niet hadden gespaard op mijn leeftijd .
Er is nog leven na pensioen , en dat moet ook betaald worden gezondheid . Zolang als gezondheid goed gaat , keer als die begint te wankelen .



En volgens Petrol ,

Heb nooit gestempeld , en wordt dit jaar 76 stopt met die onzin te verkopen .
Hangmat was niet aan mij besteed werken ja .
En oh ja, "Zou je dan beter niet zeggen heb mijn vrouw ten laste ( huismoeder ?) ." Gezinspensioen is veel eenvoudiger uitgedrukt maar wel krak hetzelfde...

Van 2 jaar terug,


En als je me nog voor leugenaar blijft uitmaken wil ik je men terugstortingen ook nog laten zien...
Laatst gewijzigd door Jockey op 24 mei 2019, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

22 mei 2019, 21:08

mamacalypso schreef:
22 mei 2019, 19:05
Jockey schreef:
22 mei 2019, 08:08

Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...
Wel dat begrijp ik niet.Al 13 j pensioen.Ben weduwe en heb verhoogde tegemoetkoming mutualiteit.Kreeg elk jaar terug en dit jaar voor de eerste keer moeten betalen!eerst stoefen we hebben de laagste pensioenen wat opgetrokken en daarachter terughalen door belasting te innen.
Dan is er toch wel iets aan Uw toestand veranderd hoor mamacalypso. Bijverdienste begonnen? Een ander inkomen, uitbetaling van stukken?, nieuwe partner b.v. zodat U geen alleenstaande meer bent? Ik ben geen deskundige, daarom kan ik enkel met feiten men punt bewijzen... Maar ik ben gerust, alhoewel Gast43 ongetwijfeld dezelfde documenten als ik aankrijgt van de pensioendienst gaat hij die zéker kunnen inscannen en men ongelijk bewijzen... Wat ik nog wil toevoegen, ik ben gans men leven arbeider geweest en heb als inkomen enkel men maandelijks pensioen,men verlofgeld en men terugbetaling van de belastingen. Heb wel gans men leven gewerkt zonder zwartwerk te doen en heb ook praktisch gans men loopbaan shift gelopen.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

23 mei 2019, 02:11

Nee Jockey er is helemaal niks veranderd.Heb geen bijverdienste,ben nog altijd alleen en ook geen andere inkomens.Alles is juist hetzelfde gebleven alleen ongeveer een 30 euro meer.Dus we gaan er echt niet op vooruit!
lieve groetjes,mamacalypso

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 mei 2019, 08:31

Jockey schreef:
22 mei 2019, 21:08
mamacalypso schreef:
22 mei 2019, 19:05
Jockey schreef:
22 mei 2019, 08:08

Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...
Wel dat begrijp ik niet.Al 13 j pensioen.Ben weduwe en heb verhoogde tegemoetkoming mutualiteit.Kreeg elk jaar terug en dit jaar voor de eerste keer moeten betalen!eerst stoefen we hebben de laagste pensioenen wat opgetrokken en daarachter terughalen door belasting te innen.
Dan is er toch wel iets aan Uw toestand veranderd hoor mamacalypso. Bijverdienste begonnen? Een ander inkomen, uitbetaling van stukken?, nieuwe partner b.v. zodat U geen alleenstaande meer bent? Ik ben geen deskundige, daarom kan ik enkel met feiten men punt bewijzen... Maar ik ben gerust, alhoewel Gast43 ongetwijfeld dezelfde documenten als ik aankrijgt van de pensioendienst gaat hij die zéker kunnen inscannen en men ongelijk bewijzen... Wat ik nog wil toevoegen, ik ben gans men leven arbeider geweest en heb als inkomen enkel men maandelijks pensioen,men verlofgeld en men terugbetaling van de belastingen. Heb wel gans men leven gewerkt zonder zwartwerk te doen en heb ook praktisch gans men loopbaan shift gelopen.
Mooi pensioen heb jij Jockey !