Pensioenen werknemers onder N-VA nog lager

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 mei 2019, 11:23

Er zijn heel veel gewone ambtenaren C1-C3 die van zulks een pensioen alleen maar kunnen dromen 8O

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

23 mei 2019, 12:46

Beste Jocky ,

Om te beginnen doet u gegevens weg , is niet nodig u gegevens onderaan bloot te geven .
Misschien versta je mij wat ik bedoel .
Zoveel te beter dat je goed pensioen hebt opgebouwd .
Gaat om de belastingen , waar ik over heb .
Maar kan alleen bevestigen dat ik ieder jaar belasting betaal , en heb ook gewerkt nooit gestempeld .
En tot mijn 65 j zo dus en mijn echtgenote ook .
En dat ieder jaar verhoogd . En dat kan ik ook bevestigen ik ga daar ook niet om liegen .

Als iemand zijn echtgenoot nooit heeft meegewerkt , trek je ook meer terug .

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mei 2019, 21:20

mamacalypso schreef:
23 mei 2019, 02:11
Nee Jockey er is helemaal niks veranderd.Heb geen bijverdienste,ben nog altijd alleen en ook geen andere inkomens.Alles is juist hetzelfde gebleven alleen ongeveer een 30 euro meer.Dus we gaan er echt niet op vooruit!
Sta me toe je de bewijzen te vragen zoals ik ze geleverd heb...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mei 2019, 21:32

gast43 schreef:
23 mei 2019, 12:46
Beste Jocky ,

Om te beginnen doet u gegevens weg , is niet nodig u gegevens onderaan bloot te geven .
Misschien versta je mij wat ik bedoel .
Zoveel te beter dat je goed pensioen hebt opgebouwd .
Gaat om de belastingen , waar ik over heb .
Maar kan alleen bevestigen dat ik ieder jaar belasting betaal , en heb ook gewerkt nooit gestempeld .
En tot mijn 65 j zo dus en mijn echtgenote ook .
En dat ieder jaar verhoogd . En dat kan ik ook bevestigen ik ga daar ook niet om liegen .

Als iemand zijn echtgenoot nooit heeft meegewerkt , trek je ook meer terug .
Welke gegevens doe ik weg? Men persoonlijke gegevens ja, zou je nu willen dat ik die ook nog vrijgeef? Van jullie linkse rakkers weet men nog niet eens uit welke provincie ze zijn... En voor de rest doe ik niets weg, dus ik versta je helemaal niet...
Dat ik een goed pensioen heb is mogelijk, doch dat is Recht evenredig met de afdrachten die ik aan de RSZ heb gedaan tijdens men carriere
Dat je nooit hebt gestempeld dat kan, maar hoeveel overuren heb je misschien wel in het zwart gepresteerd waarop je normaal afdrachten diende op te doen?
Ok, tot je 65, maar hoeveel jaar heb je gewerkt???
"En dat ieder jaar verhoogd" Wat bedoel je daar mee?
Mijn echtgenote heeft wel ooit meegewerkt, doch haar pensioen was dusdanig laag dat we daar wijselijk van hebben afgezien. Ik denk dat het ieders goed recht is om de voordeligste optie te kiezen nietwaar.
Zolang ik hier geen onweerlegbare bewijzen zie vrees ik dat er hier veel gelogen wordt, en wees eerlijk, het zijn allemaal linkse rekels die niets dan negatieve praat verkopen zonder concreet iets te bewijzen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mei 2019, 21:34

E.T. schreef:
23 mei 2019, 11:23
Er zijn heel veel gewone ambtenaren C1-C3 die van zulks een pensioen alleen maar kunnen dromen 8O
Mogelijk, maar ik weet daar geen onweerlegbare cijfers over...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mei 2019, 21:35

petrol schreef:
21 mei 2019, 19:52
Zij die jaaaaaarenlang in de hangmat gelegen en gedopt hebben en van hetgeen er tijdens hun doploopbaan afgedragen is voor hun pensioen,zouden nu ook willen dat hun pensioen er fors op vooruit gaat??????

Deze profitariaat artiesten hebben daarvoor gekozen destijds omdat ze te lam waren om te werken,wel die mogen nu op de blaren gaan zitten.
Dat zijn pas nagels met koppen (voor sommigen)
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

23 mei 2019, 21:37

gast43 schreef:
22 mei 2019, 09:18
Jocky
Dat werd 2 jaar terug ook reeds gezegd, ook dikke zever... Ik trek ieder jaar ongeveer evenveel terug...

Terugtrekken na wat ik heb gelezen gisteren op forum heb u cijfers gelezen ? hallo

Zou je dan beter niet zeggen heb mijn vrouw ten laste ( huismoeder ?) .

Moet je mij dan eens uitleggen . Je kan de mensen zo veel blazen wijsmaken dat je wilt .

Ik weet wat ik moet betalen (Belastingen) ieder jaar .Voor mijn gezin .

En denkt eraan pensioen sparen is gestart in 1986 .
Net zelfde groepsverzekering , wat is volgende wat ze gaan moeten ondernemen , om betaalbaar te blijven .
En de regering weet goed genoeg dat 80% van de bevolking woning bezit .Maar voor onze kinderen en kleinkinderen , moet haalbaar zijn met de prijzen dag van vandaag . Jullie zijn zo gefixceerd op eigen inkomsten , wij gaan niet meer meemaken ,


Als wij niet hadden gespaard op mijn leeftijd .
Er is nog leven na pensioen , en dat moet ook betaald worden gezondheid . Zolang als gezondheid goed gaat , keer als die begint te wankelen .



En volgens Petrol ,

Heb nooit gestempeld , en wordt dit jaar 76 stopt met die onzin te verkopen .
Hangmat was niet aan mij besteed werken ja .
"Jullie zijn zo gefixeerd op eigen inkomsten" Nu nog beter, jullie zijn gefixeerd op een andermans inkomsten! Shame on you!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 mei 2019, 23:11

Jockey schreef:
23 mei 2019, 21:32
Welke gegevens doe ik weg?
Een beleefd gevormde hint van gast43 tenzij uw nummer in het rijksregister niet de vermelde 49_10_05.xxxxx
zou zijn zou ik het toch maar wissen. Het is helemaal niet moeilijk om dat nummer te misbruiken !
Blijkbaar heb je die hint geeneens begrepen !

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

24 mei 2019, 01:26

Flashback schreef:
23 mei 2019, 23:11
Jockey schreef:
23 mei 2019, 21:32
Welke gegevens doe ik weg?
Een beleefd gevormde hint van gast43 tenzij uw nummer in het rijksregister niet de vermelde 49_10_05.xxxxx
zou zijn zou ik het toch maar wissen. Het is helemaal niet moeilijk om dat nummer te misbruiken !
Blijkbaar heb je die hint geeneens begrepen !
Inderdaad, die was me niet opgevallen. Oprecht dank. Ik zal bijlagen maar verwijderen, ze moeten daar niet langer opstaan dan nodig is. Indien mensen nog twijfelen aan men woorden???
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

24 mei 2019, 01:38

petrol schreef:
23 mei 2019, 08:31
Jockey schreef:
22 mei 2019, 21:08
mamacalypso schreef:
22 mei 2019, 19:05


Wel dat begrijp ik niet.Al 13 j pensioen.Ben weduwe en heb verhoogde tegemoetkoming mutualiteit.Kreeg elk jaar terug en dit jaar voor de eerste keer moeten betalen!eerst stoefen we hebben de laagste pensioenen wat opgetrokken en daarachter terughalen door belasting te innen.
Dan is er toch wel iets aan Uw toestand veranderd hoor mamacalypso. Bijverdienste begonnen? Een ander inkomen, uitbetaling van stukken?, nieuwe partner b.v. zodat U geen alleenstaande meer bent? Ik ben geen deskundige, daarom kan ik enkel met feiten men punt bewijzen... Maar ik ben gerust, alhoewel Gast43 ongetwijfeld dezelfde documenten als ik aankrijgt van de pensioendienst gaat hij die zéker kunnen inscannen en men ongelijk bewijzen... Wat ik nog wil toevoegen, ik ben gans men leven arbeider geweest en heb als inkomen enkel men maandelijks pensioen,men verlofgeld en men terugbetaling van de belastingen. Heb wel gans men leven gewerkt zonder zwartwerk te doen en heb ook praktisch gans men loopbaan shift gelopen.
Mooi pensioen heb jij Jockey !
Daar draait het niet om Petrol. Doch de waarheid komt enkel met feiten naar boven. En wat is mooi? Ik ken een gepensioneerd koppel, hij gans zijn leven ambtenaar (schooldirecteur) geweest en zij een ganse carriere als verpleegster. Samen €3600 netto. En die kunnen de eindjes niet aan elkaar knopen zoals men vrouwke dat kan. En eerlijk gezegd Petrol, van mij mogen al die kleine pensioenen een pak bijkrijgen, enkel profiteurs dient men op een andere wijze op te vangen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 mei 2019, 08:35

Jockey schreef:
24 mei 2019, 01:38
petrol schreef:
23 mei 2019, 08:31
Jockey schreef:
22 mei 2019, 21:08


Dan is er toch wel iets aan Uw toestand veranderd hoor mamacalypso. Bijverdienste begonnen? Een ander inkomen, uitbetaling van stukken?, nieuwe partner b.v. zodat U geen alleenstaande meer bent? Ik ben geen deskundige, daarom kan ik enkel met feiten men punt bewijzen... Maar ik ben gerust, alhoewel Gast43 ongetwijfeld dezelfde documenten als ik aankrijgt van de pensioendienst gaat hij die zéker kunnen inscannen en men ongelijk bewijzen... Wat ik nog wil toevoegen, ik ben gans men leven arbeider geweest en heb als inkomen enkel men maandelijks pensioen,men verlofgeld en men terugbetaling van de belastingen. Heb wel gans men leven gewerkt zonder zwartwerk te doen en heb ook praktisch gans men loopbaan shift gelopen.
Mooi pensioen heb jij Jockey !
Daar draait het niet om Petrol. Doch de waarheid komt enkel met feiten naar boven. En wat is mooi? Ik ken een gepensioneerd koppel, hij gans zijn leven ambtenaar (schooldirecteur) geweest en zij een ganse carriere als verpleegster. Samen €3600 netto. En die kunnen de eindjes niet aan elkaar knopen zoals men vrouwke dat kan. En eerlijk gezegd Petrol, van mij mogen al die kleine pensioenen een pak bijkrijgen, enkel profiteurs dient men op een andere wijze op te vangen...
Als den dikke uit Vilvoorde destijds de privé pensioenen niet geplafonneerd had, dan had je nu nog veel meer pensioen gehad.

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

24 mei 2019, 10:13

Ik ben beginnen werken toen ik 18 was. Ik ga op pensioen als ik 63 ben. Ik heb dan 45 jaar gedaan wat ik "moest" doen. Als ik op pensioen ben zal er mij niemand nog moeten komen zeggen wat ik "te doen" heb.

Ik kan dan tijd steken in familie, kleinkinderen, genieten van de mooie dingen in het leven. Al de rest interesseert mij totaal niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2019, 10:41

Die politici die jou totaal niet interesseren gaan nochtans bepalen hoeveel pensioen jij krijgt. En misschien zullen ze het ook verminderen op een bepaald ogenblik. Ze gaan ook proberen te bepalen dat jij geen cash geld meer mag gebruiken en daarna bepalen ze dat je ipv rente te krijgen, rente moet betalen als jij geld op een spaarboekje laat staan, en je kunt het er niet meer afhalen; enkel opdoen kan nog.

Dat zijn een paar zaken (uit een lange lijst) die de mensen waar jij je niets van aantrekt, zouden kunnen doen, Aelbrecht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mei 2019, 15:49

@Jockey
ik ben indertijd als A2-er ambtenaar geworden en mijn netto loon is nu ongeveer gelijk met jouw pensioen, je kan ervan uitgaan dat mijn ambtenaren pensioen zo'n 30% lager zal zijn dus net geen € 2.000 / maand.
Ik denk dat we niet mogen klagen :wink:

PS op een gegeven moment was ook je bankrekening zichtbaar :o

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 mei 2019, 17:43

Jockey schreef:
21 mei 2019, 15:37
dejules schreef:
21 mei 2019, 09:28
En wie moet rondkomen met een klein pensioen (werknemers uit de privésector) heeft zelfs licht aan koopkracht ingeboet.

https://www.tijd.be/dossiers/verkiezing ... 28992.html

Zondag krijgen de nazaten vd collaborateurs uit Antwerpen de rekening gepresenteerd.
Dikke leugens! Mijn pensioen is dit jaar reeds meer dan €60 gestegen...
dejules spreekt niet over zijn PENSIOEN maar over zijn UITKERING. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De zon is gratis voor iedereen