Alle kiesbeloftes........

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

28 mei 2019, 10:32

wd schreef:
28 mei 2019, 09:32
De verkiezingen zijn pas voorbij en daar steekt de draak van de overkant van de taalgrens haar kop uit naar de Vlamingen die ze jaren al van het begin vorige eeuw gedomineerd hebben. Nu voelen ze de hete adem van het "confederalisme" , ze beseffen maar al te goed dat dit voor ons land de beste oplossing is ieder zijn eigen keuken, maar de panische angst dat geheel hun systeem als een pudding in elkaar zal vallen omdat de geld kraan vanuit "Vlaanderen" dan weg valt gaan ze nu met man en macht proberen de Vlamingen buiten de Nationale regering te houden enkel diegene die mee huilen met de wolven zouden welkom zijn.
Nu gaan we eigenlijk zeer duidelijk zien wie en welke partijen het opnemen voor de Vlamingen nu tonen ze hun ware gelaat .
Precies, wd.
Reeds jaren wordt de Vlaamse meerderheid gedomineerd en gepluimd door de franstalige minderheid met medeplichtigheid van de (pseudo!)vlaamse politici, die telkens hun ziel verkochten aan de duivel voor de graaipostjes en daarmee de Vlamingen verraden hebben.
Tel daarbij de hordes moslim immigranten die de Vlamingen ook nog gedwongen worden te onderhouden ten koste van hun eigen welvaart en je hebt de verklaring waarom Vlaanderen extreem rechts stemde!

Vlamingen zijn het spuugzat om uitgemolken te worden voor alles en iedereen en dan nog de schuld in de schoenen geschoven te krijgen door in het verdomhoekje van racisten te worden gezet als ze durven opkomen voor hun Vlaamse rechten als....méérderheid!
Vlamingen zijn het beu om geen politieke vertegenwoordiging te hebben, nooit werden hun rechten verdedigd, zelfs hun Vlaamse stem is MINDER waard dan een franstalige stem - de schánde! En dat was mogelijk dankzij de "VLAAMSE" politici.

De enige uitweg is nog confederalisme: ieder kookt zn eigen pot, met EIGEN inkomsten!
Dat was trouwens toch de bedoeling van al die staatshervormingen? Meer autonomie voor de Gewesten?
Er is zelfs een DURE Vlaamse/waalse regering etc...hiervoor?
Maar ook daarvoor zie je dat de vlaamse dievenregering meewerkte aan het verder bestelen van de Vlamingen: ze gingen volmondig akkoord met "meer autonomie, meer eigen bevoegdheden" (volksverlakkerij) maaaaar het budget bleef achterwege - dát bleef 'federaal' want de verraders vd vlaamse regering halen dat budget wel opnieuw bij de Vlamingen die zo dubbel bestolen kunnen worden: één keer federaal en één keer voor 'vlaams' budget want jah, de vlaamse regering moet toch 'werkingsmiddelen' hebben die ze verzuimden te onderhandelen bij de staatshervorming? :roll:
Zo konden de vlaamse transfers naar wallonië blijven vloeien en heeft de vlaamse dievenregering het perfecte excuus om de vlamingen nog verder te verarmen onder het mom van vlaamse autonomie, dat we uiteraard zélf nog eens moeten financieren.

Waarom betalen Vlamingen oa alleen en dúbbel voor zorg door de verplíchte zorgverzekering?? Ons deel van die koek wordt immers door de federale uitgedeeld!
En dat geldt voor álles, vlamingen betalen dubbel en driedubbel en worden steeds meer uitgesloten en krijgen steeds minder ervoor terug, ook nog!
Met zulke 'vlaamse' politici heeft de vlaming geen vijanden nodig - de grootste vijand zijn de vlaminghaters in de politiek die hun eigen, Vlaamse kiezers, willens en wetens, benadelen, pluimen en verraden. :x
dejules

28 mei 2019, 10:32

Wil. schreef:
28 mei 2019, 09:59



De Vlaamse zelfstandigheid komt met de dag dichterbij. :D
Waarom schrijft De Wever geen referendum uit?
De laatste mars voor Vlaamse onafhankelijkheid bracht 103 mensen op de been!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

28 mei 2019, 10:51

Dit jongetje/meisje mag verder bomen gaan knuffelen.
Haar spijbel klimaatactie is compleet mislukt voor Groen.

https://sceptr.net/2019/05/anuna-de-wev ... 2ikU2q36tg

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 mei 2019, 11:10

Dat er iets moet gebeuren met het klimaat daar ben ik volledig mee eens, maar dachten die klimaatactivisten nu echt dat groen de verkiezing ging winnen, laat mij niet lachen.
Zij kunnen beter gaan betogen tegen het plunderen en leeg zuigen van onze zorg kas en OCMW.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 mei 2019, 11:19

Vlaanderen heeft ouderwets gekozen zegt La Anuna.
So what?
Jullie, groene elite, bijten in het zand door steeds maar neer te kijken op de man en de vrouw in de straat.
Het verdiende loon voor de betweters.
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 mei 2019, 11:23

Naast 't Belang en AMADA zijn de Groenen de enige die zondag 26 mei NIET verloren hebben ...
Ice

28 mei 2019, 11:39

E.T. schreef:
28 mei 2019, 11:23
Naast 't Belang en AMADA zijn de Groenen de enige die zondag 26 mei NIET verloren hebben ...
De winst vd groenen was onbeduidend en niks om fier over te zijn.
Maar ze krijgen nog een kans om mee te profiteren van de winst van ecolo..

Dat verwend snotjong werd gebruikt door de groenen voor electoraal gewin, helaas veel te vroeg ingezet want hun spijbelacties duurden zo lang dat het afgezaagd en vervelend werd en het doel voorbij schoot: de groene 'doorbraak' bleef net daardoor uit. :twisted:

Oops, de groene ecofascisten schoten zo in eigen voet, hahaha
Groene jongeren zouden beter eens gaan betogen voor het klimaat in landen waar de echte, gróte vervuilers zitten om op wereldschaal wat resultaat te kunnen boeken ipv zich voor de kar te laten spannen bij de verkiezingen voor politieke macht van een erdogan aanhangster en eco-calveren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2019, 11:54

frits1955 schreef:
28 mei 2019, 10:09
De Vlaamse zelfstandigheid komt met de dag dichterbij.
Het zal toch maar voor 2024 zijn hoor mannen. In deze legislatuur kan dat niet.
"met de dag dichterbij" wil niet zeggen dat het de eerstvolgende jaren gebeurt. Wanneer de ellende in Wallonië niet meer te dragen valt, worden de stappen naar zelfstandigheid plots reuzenstappen.

Ken je de uitdrukking 'nood breekt wet' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

28 mei 2019, 12:23

maior domus schreef:
28 mei 2019, 11:19
Vlaanderen heeft ouderwets gekozen zegt La Anuna.
So what?
Jullie, groene elite, bijten in het zand door steeds maar neer te kijken op de man en de vrouw in de straat.
Het verdiende loon voor de betweters.
Anuna ziet nog veel te GROEN achter haar oren.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mei 2019, 12:34

Petrol klopt als een, bus .

Wat zij Vandeurzen geen prijzenopslag voor de rusthuizen :evil:
Op 1 juli is weer zover . Bijna 50 euro per maand dat er bijkomt . En zijn er die nog meer betalen is te zien welke kamer . Daar gaat opslag van Pensioen plus belastingen de hoogte in .
Spreek dan nog maar over 1 onderwerp .

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

28 mei 2019, 14:53

voorstel om minstens 3 x per jaar verkiezingen uit te schrijven
dan zou er misschien iets bewaarheid worden van de kies beloftes :mrgreen:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 mei 2019, 15:06

Ken je de uitdrukking 'nood breekt wet' ?
Goh - die kende ik niet :lol: :lol:
Ik onthou uit al het geraas na de verkiezingen een verstandige opmerking van Rik van Cauwelaert:" De eigen veto's overstijgen, proberen over de taal- en andere grenzen heen een federale regering op de been te brengen die regeert ( want o.a. te maken krijgt met een al dan niet harde brexit, een immens begrotingsgat etc) en tegelijkertijd als verantwoordelijke politici gaat bespreken wat noord en zuid nog samen willen doen en wat niet - confederatie of een nieuwe staatshervorming die daar zou op neerkomen. Ik zat toen te denken aan een woord dat ik de laatste maanden uit geen enkele politieke mond gehoord heb: staatsmanschap.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2019, 15:21

en tegelijkertijd als verantwoordelijke politici gaat bespreken wat noord en zuid nog samen willen doen en wat niet - confederatie of een nieuwe staatshervorming die daar zou op neerkomen
Laat maar komen! :D

Wanneer oude, wijze mannen het al openlijk durven zeggen, dan moet je niet vragen wat sire Filip intussen zit te denken / te vrezen / te sidderen / te beven. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 mei 2019, 15:29

Kijk, we raken het nog eens verdorie. :wink:
Alleen moet iemand mij eens uitleggen hoe dat dan moet met Brussel en de Vlamingen die daar wonen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2019, 15:35

Stap voor stap. De eerste - richting confederalisme - komt in zicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.