Alle kiesbeloftes........

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 mei 2019, 18:47

Zowat iedereen verstaat iets anders onder confederalisme
Wat dhr Van Cauwelaert bij Ivan opperde staat heel ver af van wat Bartje ons voorhoud …

En niet vergeten de Grondwet is geen vodje papier 8)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 mei 2019, 19:10

De winst vd groenen was onbeduidend en niks om fier over te zijn.
Links de Groenen minimaliseren en langs rechts genomen worden door 't Belang … goe bezig die jongens van de nv-A
:D :D :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2019, 19:13

N-VA en Vlaams Belang zijn twee partijen die ijveren voor Vlaamse Onafhankelijkheid of minstens voor Vlaamse zelfstandigheid (naast andere zaken zoals een sterke economie, immigratie beperken enz.)

De som van deze twee partijen is nu groter dan na vorige verkiezingen. Het gaat de goede kant op.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mei 2019, 19:28

E.T.

Moet eens deze avond reportage van Jambers bekijken :roll:
Heb zo al beetje voorstukjes gezien , dat ik denk ?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ba ... ~a5eeba5b/

Vanavond kan u om 21u40 de volledige aflevering van Jambers in de politiek bekijken bij VTM
Laatst gewijzigd door gast43 op 28 mei 2019, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 mei 2019, 19:53

E.T.
Moet eens deze avond reportage van Jambers bekijken
Heb zo al beetje voorstukjes gezien , dat ik denk ?
:?: :?: :?:

Wa make zou mn buurman zeggen ...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 mei 2019, 19:56

De som van deze twee partijen is nu groter dan na vorige verkiezingen. Het gaat de goede kant op.
Ik hoop het, de vraag is of ze (federaal) mogen meespelen :?:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

28 mei 2019, 19:58

Wil. schreef:
28 mei 2019, 19:13
(..., immigratie beperken enz.)
Ze kunnen beloven wat ze willen maar ingaan tegen Europese richtlijnen zie ik ze niet kunnen doen!
Ze worden dan gewoon vaster op de strafbank genageld!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2019, 20:08

Flashback schreef:
28 mei 2019, 19:58
Wil. schreef:
28 mei 2019, 19:13
(..., immigratie beperken enz.)
Ze kunnen beloven wat ze willen maar ingaan tegen Europese richtlijnen zie ik ze niet kunnen doen!
Ze worden dan gewoon vaster op de strafbank genageld!
Over welke richtlijn heb je het?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

28 mei 2019, 22:59

Wil. schreef:
28 mei 2019, 20:08
Flashback schreef:
28 mei 2019, 19:58
Wil. schreef:
28 mei 2019, 19:13
(..., immigratie beperken enz.)
Ze kunnen beloven wat ze willen maar ingaan tegen Europese richtlijnen zie ik ze niet kunnen doen!
Ze worden dan gewoon vaster op de strafbank genageld!
Over welke richtlijn heb je het?
Lees eens zelf wat je interessert :
https://www.consilium.europa.eu/nl/poli ... pressures/
Jij schreef toch zelf ook :
N-VA en Vlaams Belang zijn twee partijen die ijveren voor Vlaamse Onafhankelijkheid of minstens voor Vlaamse zelfstandigheid (naast andere zaken zoals een sterke economie, immigratie beperken enz.)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 mei 2019, 23:52

Flashback schreef:
28 mei 2019, 19:58
Ze kunnen beloven wat ze willen maar ingaan tegen Europese richtlijnen zie ik ze niet kunnen doen!
Een prachtige reden om zich te blijven afzetten tegen het E.U.-monster dat de zelfbeschikking van de Europese landen en volkeren ondergraaft.
Gefundenes fressen !
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mei 2019, 01:32

Flashback schreef:
28 mei 2019, 22:59
Wil. schreef:
28 mei 2019, 20:08
Flashback schreef:
28 mei 2019, 19:58

Ze kunnen beloven wat ze willen maar ingaan tegen Europese richtlijnen zie ik ze niet kunnen doen!
Ze worden dan gewoon vaster op de strafbank genageld!
Over welke richtlijn heb je het?
Lees eens zelf wat je interessert :
https://www.consilium.europa.eu/nl/poli ... pressures/
Jij schreef toch zelf ook :
N-VA en Vlaams Belang zijn twee partijen die ijveren voor Vlaamse Onafhankelijkheid of minstens voor Vlaamse zelfstandigheid (naast andere zaken zoals een sterke economie, immigratie beperken enz.)
Mijn vraag was niet: waar heb ik iets geschreven over immigratie (want die vraag beantwoord je), maar wel: over welke richtlijn heb je het?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 mei 2019, 05:59

Heb bij de reactie van De Wever toch een bedenking dat hij na het zien van de uitslagen die binnenliepen hij direkt sprak van zijn ontslag als partijvoorzitter te geven.
Een politicus die 5 jaar de touwtjes in handen had kwa bestuur in Belgie (schaduwpremier), laat direkt zijn kopje hangen als de uitslag niet volgens ZIJN zin verloopt.
Je kan dat vergelijken met een generaal die in oorlogstijd 1 veldslag verliest en zijn leger in de steek laat.
Had van De Wever meer maturiteit en vechtlust verwacht, dit valt me tegen en niet van ik alleen als ik zo rondhoor en de mensen hoor praten.
Zolang alles op wieltjes loopt is hij de spilfiguur waar alles rond draait, maar owee als er iets scheef loopt;
vind dat kinderachtig nu dat is denk ik bij politici een tic, lees dat Beke bij de volgende partijvoorzitterverkiezing ook hij zich geen kandidaat meer stelt, er moet toch iets van aan zijn.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mei 2019, 06:35

Wardje.

Deel de zelfde mening .
Zijne wil is wet en niks anders :mrgreen:
Maar dat is zo al vijf jaar aan de gang , je hoort dat regelmatig in de debatten dat er gekibbel is geweest , vorig jaar .( En binnen de partij ( Collega's ) Zijn ook uit zelfde gesneden . En de andere partij VB :roll: is al niet veel beter .
De vraag is wat brengt de toekomst . Ziet er niet rooskleurig uit , meer kun je daar niet op zeggen .
En als er niet snel een regering gevormd word , zal veel geld kosten en ze staan al met schuldenberg :evil:
En al wat er is beloofd , de vuilbak in :wink:
Ice

29 mei 2019, 10:03

E.T. schreef:
28 mei 2019, 18:47
Zowat iedereen verstaat iets anders onder confederalisme
Wat dhr Van Cauwelaert bij Ivan opperde staat heel ver af van wat Bartje ons voorhoud …

En niet vergeten de Grondwet is geen vodje papier 8)
Voor onze vlaamse politiekers betekent confederalisme vast nog meer autonomie voor Vlaanderen met dubbele financiering door Vlamingen voor zowel de federale als vlaamse regering zoals nu al het geval is?
Belastingen federaal blijven betalen en nog eens voor vlaanderen om onze autonomie zelf te financieren?
Laat het dan maar zitten... :roll:

En van de grondwet een vodje papier maken, daar zijn ze volop aan bezig - 17 mei nog:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/re ... ~a6a1992e/

Over wélke artikelen het gaat mogen wij niet weten...het volk krijgt in onze democratie geen inspraak over een grondwetsherziening.
dejules

29 mei 2019, 10:07

wardje schreef:
29 mei 2019, 05:59
Heb bij de reactie van De Wever toch een bedenking dat hij na het zien van de uitslagen die binnenliepen hij direkt sprak van zijn ontslag als partijvoorzitter te geven.
De Wever is DE partij (-top).