Alle kiesbeloftes........

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 mei 2019, 07:08

Alle kiesbeloftes kunnen weldra de vuilbak in

Het kon tijdens de campagne niet op met beloftes: lagere belastingen, hogere pensioenen, minder lang werken voor hetzelfde loon, meer pensioen, gratis dokters en gratis openbaar vervoer. Nog vier dagen en alles kan de vuilbak in.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 mei 2019, 07:47

Zo is het altijd geweest en zo zal het blijven Wie gelooft die onzin allemaal nog Wij gaan alleen maar krijgen en niks betalen! :lol:

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 mei 2019, 08:30

Na de verkiezingen zullen veel belastingcontoleurs de opdracht krijgen om de brave burger zijn spaarvarken te verkrachten !!

https://www.youtube.com/watch?v=0bt86ar1eGg

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 mei 2019, 09:03

Een campagne van luid gekakel en weinig eieren

De verkiezingscampagne was lang, er ontbrak een uitgesproken thema en stond bol van de irrealistische beloftes. Niemand durft de kiezer te vertellen dat de komende jaren vooral gesaneerd moet worden.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 mei 2019, 09:28

Altijd dezelfde zever....
Veel mooie beloftes, maar als er dan gevraagd werd waar ze er het geld gingen voor halen, dan bleef het stil, rond de pot gedraaid of irréalistische oplossingen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
dejules

24 mei 2019, 10:07

Na de verkiezingen ; "We willen wel maar mogen niet van Europa".

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

24 mei 2019, 10:09

Ik begrijp niet hoe sommige mensen daar dagen kunnen naar luisteren / kijken. Ik geniet liever van de natuur, van mooie muziek, van leuke fietstochten. Ik zou mij dat niet kunnen voorstellen van een hele dag voor die stomme TV te zitten kijken naar al die roeptoeters.

Al die mensen ken ik niet en wat ik doe is enkel mijn zaak. Vreemde onbekende mensen laten mij koud en hebben mij écht niets te zeggen.
Fazal

24 mei 2019, 18:48

Toch wel ..., ze gaan uw pensioen verhogen, u (en mij) alles gratis geven(sic), en 'proberen' ons te doen geloven dat god bestaat, plus dat Maria onbevlekt ontvangen is. En alsof dat nog niet genoeg is ..., gaan ze ook nog Sinterklaas en daarna de Kerstman inschakelen. Wacht maar ..., nà de verkiezingen zal alles duidelijk worden.
In ieder geval voor degenen voor wie het nog altijd niet duidelijk was, is ..., en eigenlijk nooit zal zijn! 8) :wink: :D :D :D
Fazal

24 mei 2019, 22:14

Nee jongens ..., en meisjes uiteraard ..., als jullie niet weten voor wie kiezen, kies dan blanco of ongeldig, of beter nog, blijf gewoon thuis. Anders is de uitslag v/d verkiezing zowiezo verwrongen en aldus ongeldig.

Als je niet weet voor wie te kiezen, en je kleurt ergens een bolletje, dan heb je gekozen zonder echt te kiezen!
Blijf tenminste trouw aan uzelf, in dat hokje ben je vrij om te doen wat je wil.
Het is niet omdat u opkomstplichtig bent, dat je ook uw stem moet uitbrengen.
Stemmen is NIET verplicht!

Blanco of ongeldig kiezen, of helemaal niet kiezen, is ook een stem.
Een stem uit protest, of niet politiek geïnteresseerd. Dat is iedereen's goed recht!

Er is ook niemand die naar het voetbal of het wielrennen, of naar eender welke sport gaat kijken als hij/zij er niet is in geïnteresseerd. Nogmaals, blijf vooral trouw aan uzelf!
Als je uw stem uitbrengt, doe het dan tenminste uit politieke overtuiging voor een of andere partij, of persoon.
Of doe het omdat je gelooft in de beloftes welke die of die partij heeft gedaan.

Doe het niet omdat je die of welke persoon sympathiek, of mooi vindt, zoals er velen zijn, omdat ze toch niet weten voor wie ze zouden moeten kiezen. Dat beïnvloedt het resultaat, en zorgt ervoor dat er een partij of een persoon aan de macht 'kan' komen die het niet verdient.

En luister niet naar degenen die zeggen: "jamaar, dan moet je achteraf niet komen klagen hé"!
Blanco, ongeldige of niet-stemmers klagen niet achteraf, gezien zij niet verantwoordelijk voor de uitslag kunnen worden geacht. Sommigen spreken het schande maar dat is het zéker NIET!

Met alle respect voor de kiezers die weten wat ze willen ..., of ze het nadien ook zullen krijgen, dat is een andere zaak.
België is een vrij land, maar opkomstplicht bewijst juist het tegendeel.

Blijf trouw aan uzelf en kies 'niet zomaar' om te kiezen, zo blijf je ook trouw aan uw volk!

En NEE ...! Blanco- of ongeldige stemmen gaan NIET naar de meerderheid!
Laatst gewijzigd door Fazal op 25 mei 2019, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

24 mei 2019, 22:44

Al die verkiezingsbeloften en die klimaathoax van extreemlinks komen me de strot uit.
Anuna komt me ook de strot uit en het cordon is antidemocratisch.
Zondag stem ik dus gezwind voor het Vlaams Belang.
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mei 2019, 07:41

maior domus schreef:
24 mei 2019, 22:44
Al die verkiezingsbeloften en die klimaathoax van extreemlinks komen me de strot uit.
Anuna komt me ook de strot uit en het cordon is antidemocratisch.
Zondag stem ik dus gezwind voor het Vlaams Belang.
Als u voor Vlaams Belang stemt dan stemt u in feite voor links ondanks dat Vlaams Belang extreem rechts is.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mei 2019, 07:42

Kunt u besturen met Groen?

De Wever: ‘Als ik dat programma lees, wordt dat moeilijk. Met zijn betonstop mogen 30.000 hectare bij wijze van spreken vanaf morgen niet meer worden bebouwd. Ze willen de mensen vergoeden door hen de oorspronkelijke aankoopwaarde plus de index te geven. Wie zo’n bouwgrond heeft, verliest ontzettend veel geld, want de prijzen zijn veel sterker gestegen dan de index. Het zou de grootste staatsonteigening ooit zijn. En wat gebeurt er met de prijzen van de andere bouwgronden? Die zullen skyrocketing gaan. En dat soort standpunten staat a plenty in dat programma van Groen. Ze willen een staatsbank om het spaargeld aan te slaan om renovatieprojecten te financieren. Zie dan maar dat uw geld weg is bij de staatsbank Belfius, of Almaci zal zeggen waarin het wordt geïnvesteerd. (schertsend) Als Groen de verkiezingen wint, komt er een run on the bank.’
dejules

25 mei 2019, 08:43

petrol schreef:
25 mei 2019, 07:42
Kunt u besturen met Groen?

De Wever: ‘Als ik dat programma lees, wordt dat moeilijk. Met zijn betonstop mogen 30.000 hectare bij wijze van spreken vanaf morgen niet meer worden bebouwd. Ze willen de mensen vergoeden door hen de oorspronkelijke aankoopwaarde plus de index te geven. Wie zo’n bouwgrond heeft, verliest ontzettend veel geld, want de prijzen zijn veel sterker gestegen dan de index. Het zou de grootste staatsonteigening ooit zijn. En wat gebeurt er met de prijzen van de andere bouwgronden? Die zullen skyrocketing gaan. En dat soort standpunten staat a plenty in dat programma van Groen. Ze willen een staatsbank om het spaargeld aan te slaan om renovatieprojecten te financieren. Zie dan maar dat uw geld weg is bij de staatsbank Belfius, of Almaci zal zeggen waarin het wordt geïnvesteerd. (schertsend) Als Groen de verkiezingen wint, komt er een run on the bank.’
Het verleden heeft geleerd dat partijvoorzitters die roepen dat je alleen voor hun partij moet stemmen want anders valt de hemel op je hoofd, een averechts effect creëren. De Wever gaat zondagavond rare bekken trekken!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mei 2019, 09:56

We gaan naar een corrupte linkse regering met aan het hoofd de PS.

Op de fraaie Grote Markt van Bergen heeft elk café dezelfde tafels, stoelen en parasols op het terras. Het stadsbestuur wilde niet dat de cafébazen er elk afzonderlijk een onsamenhangend zootje van zouden maken en plaatste één grote bestelling voor iedereen. “In Italië bij een familielid van Elio Di Rupo”, zegt Christophe, de baas van café Le Comte de Flandre. “We betalen er elk jaar 2.400 euro voor.” Waarom zijn bruine kroeg genoemd is naar de Graaf van Vlaanderen weet hij niet. “Ik heb het café maar een paar jaar geleden overgenomen.”

Calatrava

In 2015 was Bergen de culturele hoofdstad van Europa. Het pronkstuk van dat feestjaar had de opening van het nieuwe station moeten worden, een futuristisch ontwerp van de Spaanse architect Santiago Calatrava. Maar ondertussen zijn we vier jaar verder en moeten de reizigers nog steeds een lange omweg voorbij de werf maken om het station in en uit te komen. Alleen het geraamte is al zichtbaar. François Bellot (MR), de federale minister van Mobiliteit, zegt dat het station pas in 2021 klaar zal zijn en voegt er meteen aan toe dat, als hij het destijds voor het zeggen had gehad, hij het geld in vlottere treinverbindingen had gestoken in plaats van in prestigearchitectuur.

Dat vindt ook Véronique Jottrand. Zij runt de tweedehandsboekhandel L’Oiseau-Lire in de Rue du Hautbois. “Wij ijverden destijds voor het behoud van het oude station”, zegt ze. “Dat was een gebouw uit de jaren vijftig in de typische blauwe steen van de streek. Maar Di Rupo wilde per se een station van Calatrava, omdat die van Luik er ook een hebben. Hij smeet er miljoenen tegenaan. We hadden een petitie opgesteld om dat plan tegen te houden, maar veel mensen durfden die niet te tekenen. Uit schrik voor represailles van de PS. En nu zeggen Di Rupo en co. dat het onze schuld is dat het station nog niet klaar is.” Ze zucht: “Er is geen politiek debat meer in deze stad.”

GVA

Geen nood het stomme Vlaamse klootjesvolk betaald al jaren de prestige projecten in Wallonistan!!
Laatst gewijzigd door petrol op 25 mei 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mei 2019, 10:00

De Wever of de corrupte PS van Di Rupo ???

Juleke wil Magnette of Di Rupo als premier en gaat mee de daklozen van Samu social bestelen !!!