Niet gaan stemmen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mei 2019, 10:37

angel22 schreef:
25 mei 2019, 08:40
Er zijn voor mij geen partijen die het beste met ons voorhebben.
Toch wel: per definitie de partijen die het opnemen voor eigen volk.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2019, 10:40

E.T. schreef:
26 mei 2019, 10:36
Wij hebben al een zure appel op :!:
Dat was de appel die de voorgaande groep niet had opgegeten. Nu nog de appel die voor ons bedoeld is, en misschien stopt het daarbij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 mei 2019, 10:44

"Eigen volk" wie zijn dat ? ... de 2verdieners ? … de gegoede middenstand ? … de (donker grijze)ondernemers ? …

of toch ook de gepensioneerden, de langdurige zieken, de (onvrijwillige) werklozen, de ouders van de kinderen met een lege brooddoos
Ice

26 mei 2019, 10:54

Prima Vera schreef:
26 mei 2019, 08:50
Neen dat is zuiver wat gij wilt horen niet wat er gezegd wordt door NVa. Maar jij bent selectief doof en blind en dat heb je al aangetoond, niets nieuws onder de zon. En het is een feit dat Belgie één van de weinige landen is waar je eeuwig en ten lange dangen kan doppen. Normaal dat er stemmen opgaan dat dit niet meer kan of niet meer zou mogen. Zou dit moeten veranderen? Ja in mijn ogen wel. Wil dat zeggen dat men dan geen uitzonderingen zou mogen maken voor ouderen die uit de boot vallen? Ja natuurlijk moeten dat uitzonderingen zijn. Maar het feit dat mensen op hun 30ste gewoon uit gemak thuis blijven, dat is iets dat in deze tijd niet meer zou mogen gebeuren. Er zou veel moeten gebeuren en veel moeten veranderen.
Jij vergeet blijkbaar waarvoor SZ en belastingen betaald worden? :roll:
Is dat misschien niet bedoeld om mensen, die onvrijwillig werkloos worden en hun job verliezen, een sociaal vangnet te bieden waarvoor ze zélf bijdroegen?
Zou nva en dat zootje politici dan niet eens beginnen met de profiteurs uit te sluiten die niet en nog nóóit bijdroegen aan de financiering van dat sociale vangnet maar wél in die hangmat mógen liggen ipv het systeem voorbehouden aan wie er wél recht op heeft?

Nee, degenen die het systeem in stand houden, díe gaan ze straffen door uit te sluiten en toevallig zijn dat dan weer onze werkende mensen... 8O
En je vraagt je ook niet af hoe het komt dat er steeds meer werklozen op leeftijd bíjkomen....zou dat misschien te maken kunnen hebben dat oudere werknemers te duur gemaakt werden door de politiek en 'teveel' kosten aan werkgevers?
Bovendien werd het gemakkelijker gemaakt om mensen te ontslaan zodat de oudere werknemers, bijna pensioengerechtigd, op de dop terechtkomen en, zoals we weten, níet meer aan de bak geraken want 45 jaar is al te oud en te duur voor werkgevers.
Zou je voor díe mensen, die vaak al 30 jaar gewérkt en bijgedragen hebben aan het systeem voor de werkloosheid, dan een uitzondering maken?

Dat is nét het tegenovergestelde dan wat de politiek en vooral nva doet want anders zouden ze de dop énkel voorbehouden voor mensen die gewérkt en bijgedragen hebben, maw die récht hebben om dop te kunnen krijgen, toch??

Het feit dat elke profiteur onterecht en levenslang dop kan krijgen, nóg steeds, bewijst de kwaadwilligheid en het selectief uitsluiten van onze eigen, vergrijzende wérkende bevolking bij werkloosheid door de politiek.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mei 2019, 10:56

E.T. schreef:
26 mei 2019, 10:44
"Eigen volk" wie zijn dat ? ... de 2verdieners ? … de gegoede middenstand ? … de (donker grijze)ondernemers ? …

of toch ook de gepensioneerden, de langdurige zieken, de (onvrijwillige) werklozen, de ouders van de kinderen met een lege brooddoos
Dat is alvast niet de overgrote meerderheid van de aangespoelden, want die komen hier alleen maar aanschuiven en onze keukenkast leegvreten.
Ondank is 's werelds loon

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

29 mei 2019, 02:33

hun propagandablaadjes verkopen allemaal dezelfde praat maar ze komen niet overeen.
Ze laten elkaar niet uitpraten, bekvechten, zijn ook minachtend tov elkaar.

Ik geloof niet in de politiek. De problemen zijn al eeuwen dezelfde en ze worden alsmaar erger.

Mijn stem krijgen ze niet.
fijne dag verder
Ice

29 mei 2019, 10:48

angel22 schreef:
29 mei 2019, 02:33
hun propagandablaadjes verkopen allemaal dezelfde praat maar ze komen niet overeen.
Ze laten elkaar niet uitpraten, bekvechten, zijn ook minachtend tov elkaar.

Ik geloof niet in de politiek. De problemen zijn al eeuwen dezelfde en ze worden alsmaar erger.

Mijn stem krijgen ze niet.
Dat bekvechten is maar schijn...achter de schermen zijn ze de beste maatjes om ons samen een poot uit te vijzen tijdens dure diners op onze kosten...hun wanbeleid bewijst dit verraad en bedrog telkens wéér.
Politici noemen dat dan: democratisch consensus vinden en "compromissen" sluiten waarbij de Vlamingen altijd inleveren en het haasje zijn.

Het onderonsje van de vlaamse politici met de franstaligen, waarbij de Vlamingen telkens de Belgische factuur gepresenteerd krijgen, wordt nu verstoord en bedreigd door Vlaams Belang die wél, hopelijk, oprecht opkomt voor Vlamingen....dat zal in de komende tijd blijken áls ze al de kans krijgen om mee te regeren.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 mei 2019, 10:52

verstoord en bedreigd door Vlaams Belang die wél, hopelijk, oprecht opkomt voor Vlamingen....dat zal in de komende tijd blijken
en ze leefden nog lang en gelukkig …
zo eindigen de meeste sprookjes