Vlaamse regering onmogelijk.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 mei 2019, 16:36

Volkomen verkeerde inzichten. In het Vlaamse bedrijfsleven kijken heel wat bedrijfsleiders uit naar een Vlaams Gewest dat geheel zelf kan bepalen wat er in de arbeidsmarkt dient te veranderen. Lees eens iets in Trends ipv in De wereld morgen
Voor een man die zijn leven lang op een ambtenarenstoel heeft doorgebracht, is het uiteraard bijna een onmogelijke taak, om zich idee te vormen van een bedrijf, laat staan een "arbeids"markt, een vreemd woord waarvan hij de betekenis nooit heeft kunnen ervaren...........tenzij hij ambtenaarshalve zijn namiddagen heeft doorgebracht aan de lunchtafels met de Vlaamse bedrijfslobbyisten.
Hij heeft waarschijnlijk gelezen van de Big 4 die Europa onder de knoet houden, en ziet in zijn nationalistische droom de BIG10 van Flanders. Ik denk hier op de eerste ere-plaats aan de Leysen family, de Van Thillo family, en op een mini schaaltje, de Torfs groep niet te vergeten, allemaal nationalisten van het eerste uur :roll: :roll: Samen met de Europese Big4 kunnen zij dan helpen om de nieuwe Vlaamse wetten van de republiek Vlaanderen op te stellen. Ik denk hier onder andere aan de bedrijfsbelastingen en de wettelijke ontsnappingsroutes om niks te betalen, de minimum en maximumlonen van de werknemers en de supra belastingen die door deze groep zullen betaald worden om de begrotingstekorten van de nieuwe Vlaamse staat in evenwicht te brengen. De mogelijkheden zijn onuitputtelijk, want de Lobby schrijft zelf de wetten voor de ambtenaar om hem geen burn-out te bezorgen. De politieker mag of moet dan nog enkel goedkeuren. De keuze tussen een schandelijk ontslag of een vette bonus of oprot vergoeding is snel gemaakt.
Bovenstaande technieken heeft men binnen de EU in Duitsland al vruchteloos aangeklaagd en proberen te stoppen, Het is een onbegonnen werk, en het is ondertussen een gangbaar gegeven geworden.
Lang leve de nieuwe "Vlaamse schurkenstaat". De juiste lobby en de wettelijke pensioenen van de ambtenaren en politici worden misschien verhoogd met 20%.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2019, 16:50

frits1955 schreef:
31 mei 2019, 16:32
Maar ventje toch - als je het moeilijk krijgt begin je een potje te schelden he -"krijsen", "communisten""proletariër" 'google leren gebruiken" etc.
Oei, ik heb een zenuwtje aangeboord … Scheldwoorden, frits? Zoals communist? Proletariër? Krijsen?
Ik denk dat je vroeger niet goed opgelet hebt in de klas; ga toch maar eens in het woordenboek kijken bij de scheldwoorden.

Ik durf best wel eens cassant of zelfs sarcastisch uit de hoek komen, maar scheldwoorden … neen, komt niet vaak voor, denk ik.

Frits, jij lekker linkselende militant, jij gaat nooit enig geloof hechten aan wat ik ook voorstel. Die 'captains of industry' zet je opzij als een 'rijkemansclubje' . Tja, meestal zijn die mensen iets beter bemiddeld, hé, maar toch zijn ze wel eens voor confederalisme te vinden. Net wat ik zei.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2019, 17:00

de Torfs groep niet te vergeten, allemaal nationalisten van het eerste uur
(…)
Ik denk hier onder andere aan de bedrijfsbelastingen en de wettelijke ontsnappingsroutes om niks te betalen, de minimum en maximumlonen van de werknemers
Kannibaal, heb jij het over de eigenaar van die schoenwinkel Torfs? Over de man die al 5 jaar na elkaar als beste werkgever uit de bus kwam? Hier een foto van den baas met zijn uitgezogen slavenbende. Bemerk hoe ze met doffe blik voor zich uitstaren; de ellende van de volgende dag tegemoet, niet wetend of ze hun kindertjes een snede broods zullen kunnen toestoppen. Maar opgeven doen deze verworpenen niet. Nooit!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 mei 2019, 17:27

Wil. schreef:
31 mei 2019, 17:00
de Torfs groep niet te vergeten, allemaal nationalisten van het eerste uur
(…)
Ik denk hier onder andere aan de bedrijfsbelastingen en de wettelijke ontsnappingsroutes om niks te betalen, de minimum en maximumlonen van de werknemers
Kannibaal, heb jij het over de eigenaar van die schoenwinkel Torfs? Over de man die al 5 jaar na elkaar als beste werkgever uit de bus kwam? Hier een foto van den baas met zijn uitgezogen slavenbende. Bemerk hoe ze met doffe blik voor zich uitstaren; de ellende van de volgende dag tegemoet, niet wetend of ze hun kindertjes een snede broods zullen kunnen toestoppen. Maar opgeven doen deze verworpenen niet. Nooit!
Ik heb het inderdaad over de man die zich ging profileren als NVA-er, de deur op zijn neus kreeg en direct een rechtzetting gaf, dat hij niks met politiek te maken had, maar de kern van de zaak is U precies ontgaan. Over de houding van het personeel op de foto valt uiteraard weinig te zeggen. De VB jongens zien er uit als zelfbewuste predikanten van Scientology. Zijt gij de Noord Koreanen al vergeten die verplicht moesten huilen bij de dood van hun grote leider.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 mei 2019, 18:00

Net wat ik zei.
Maar je zegt helemaal niks over hetgeen ik hier nu al de hele dag zit aan te halen. Steeds maar zijsprongetjes maken naar zaken die niks met het onderwerp te maken hebben. De laatste dagen verkeerde ik echt in de mening dat de Ware Vlamen er nu echt voor gingen gaan. Nog nooit hebben separatistische partijen zoveel stemmen gehaald. Na decennia lang liggen bleiren over onafhankelijkheid, splitsing en confederatie is het momentum er.Nu.
Wat blijkt: ze weten het niet. Na het gebleir komt men niet verder dan verwijzen naar een grijs verleden toen de Warandegroep,rijk Vlaanderen knus bij elkaar, probeerde de separatistische partijen op de troon te krijgen. Maar hoe een confederatie er in werkelijkheid moet uitzien...en vooral moet functioneren. Noppens. En straks weer verongelijkt zitten memmen omdat in Wallonië al bijna een Paars-Groene as op de been is die ook federaal zal willen meespelen - in Brussel is het al een feit. Beste Vlaams Belangers: ge kunt er vergif op innemen dat jullie de zwarte piet toegespeeld zullen krijgen van De Wever want " de anderen willen niet met jullie samenwerken".
En als het anders zal lopen zal dat een gigantische surprise zijn. :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

31 mei 2019, 19:20

kannibaal probeer eens hetzelfde te realiseren als Mr Torfs, en geef dan eens een reactie te geven!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2019, 21:57

frits1955 schreef:
31 mei 2019, 18:00
Net wat ik zei.
Nog nooit hebben separatistische partijen zoveel stemmen gehaald. Na decennia lang liggen bleiren over onafhankelijkheid, splitsing en confederatie is het momentum er.Nu.
Wat blijkt: ze weten het niet.
Er wordt nu in alle politieke praatprogramma's openlijk over confederalisme / onafhankelijkheid / splitsing gesproken. Sommigen verklaren het voor onmogelijk, anderen zien het best zitten.

Naargelang wat er met de economie van dit land gebeurt, kan het zomaar zijn dat de scheiding wordt ingeleid. En onweer zie je op een wolkenfoto niet altijd aankomen; het is er ineens en onverwachts. Laat maar komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 jun 2019, 09:46

Gisteren op TV twee proffen die zich afvroegen of de 'fatamorgana' van het confederalisme dezelfde is als die van de 'brexit' … :arrow: … onbereikbaar en de gewone man nog verder de woestijn in!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

01 jun 2019, 11:17

Horus1 schreef:
31 mei 2019, 19:20
kannibaal probeer eens hetzelfde te realiseren als Mr Torfs, en geef dan eens een reactie te geven!
Ik heb persoonlijk niks tegen Mr Torfs. Ik kies hem zuiver als voorbeeld omdat hij zichzelf de stempel van Vlaams nationalist heeft gegeven. Maar Uw reactie bewijst dat gij niks weet over de essentie van de zaak; over de manier waarop de bevolking en de politici binnen een Staat worden gemanipuleerd. Als het U stoort moogt gij van mij Torfs vervangen door de KBC, maar het is een minder geschikt voorbeeld, daar get gedrag van deze groep reeds wordt geleid door de Big4.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

01 jun 2019, 12:46

Uiteraard weet jij alles over de essentie en is de rest van ons te dom om er ook maar iets van te begrijpen. Bedankt voor het compliment. Kan dus met een gerust hart mijn siësta aanvangen.
Iemand die denkt slimmer te zijn dan een ander......

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

07 jun 2019, 14:06

Hier vind je nog wat lees- en discussievoer :

https://www.vlaamsparlement.be/over-het ... -plichten
Scrollen aub


Ik heb er één enkel artikel, maar m.i. beslist een mooie, tegen gekomen:

Titel 10. Rechten van gewezen leden na afloop van de ontvangst van een uittredingsvergoeding

Hoofdstuk 1. Gewezen leden zonder voldoende bestaansmiddelen [Daar plaats ik vraagtekens bij ? ? ?]

Artikel 47
Een gewezen Vlaams volksvertegenwoordiger die onmiddellijk na het verstrijken van de periode waarin hij een uittredingsvergoeding van het Vlaams Parlement ontving over onvoldoende bestaansmiddelen beschikt kan bij de voorzitter van het Vlaams Parlement een gemotiveerde aanvraag voor ondersteuning indienen.

Het Bureau beslist over het gevolg dat aan de aanvraag wordt gegeven, na onderzoek van de bestaansmiddelen van het gewezen lid.

:mrgreen:
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

07 jun 2019, 16:34

federaal krijgen we den el Roepio terug met het VLD vrouwtje als premier

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

08 jun 2019, 07:47

popov1 schreef:
07 jun 2019, 16:34
federaal krijgen we den el Roepio terug met het VLD vrouwtje als premier
De PS kankerpartij zal Rutten doodknuffelen.
Indien VLD in dit PS avontuur stapt worden ze helemaal van de kaart geveegd.
dejules

08 jun 2019, 09:00

petrol schreef:
08 jun 2019, 07:47

Indien VLD in dit PS avontuur stapt worden ze helemaal van de kaart geveegd.
Alle traditionele partijen zullen vd kaart geveegd worden.
Wij gaan de zwaarste sanering tegemoet sedert het ontstaan van België.
Geen enkele partij zal dat overleven.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jun 2019, 10:44

Alle traditionele partijen zullen vd kaart geveegd worden.


Reken daar de NV-A ook al maar bij...