N-VA weigert referendum

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 mei 2019, 12:02

dejules schreef:
29 mei 2019, 13:42
petrol schreef:
29 mei 2019, 13:02


Ooit heeft een corrupte PS bandiet de uitspraak gedaan 'het begrotingstekort is er vanzelf gekomen,en zal vanzelf weer weg gaan' !!
.
Onder bewind van de N-VA is het begrotingstekort zowel federaal als Vlaams verschrikkelijk ontspoord.
Waar blijft ge die leugens halen dejules????? Ik ben zeker dat je die zelf uitvind , schrijft, en dan zegt dat ge het ergens gelezen hebt.
https://nieuws.vtm.be/politiek/begrotin ... ste-9-jaar
De zon is gratis voor iedereen

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 mei 2019, 12:08

Juleke lijdt onder het NVA syndroom,dat is wel duidelijk.
Een gevaarlijk syndroom die zijn hersenpan steeds meer aantast.
Juleke is al niet meer in staat om puinhopen juist in te schatten.
dejules

30 mei 2019, 12:27

Idefix schreef:
30 mei 2019, 12:02

Waar blijft ge die leugens halen dejules????? Ik ben zeker dat je die zelf uitvind , schrijft, en dan zegt dat ge het ergens gelezen hebt.
De Europese Commissie stuurt België een forse waarschuwing over de begrotingscijfers.


https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 31772.html

U kunt De Wever geloven of de Europese Commissie maar laat mij er buiten!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 mei 2019, 12:53

Dejules ,

Er is werk aan de winkel en hoe gaan ze dat klaar krijgen tegen volgende week vrijdag :mrgreen:

Schuldprocedure
België heeft volgens de Commissie onvoldoende gedaan om de begroting structureel bij te sturen, ondanks de betere conjunctuur. Daardoor zakt de overheidsschuld onvoldoende snel.


De brief geeft België de mogelijkheid alle 'relevante informatie' door te geven over de kwaliteit van de begrotingscijfers die de Commissie nodig heeft voor haar oordeel. Dat antwoord moet wel op uiterst korte tijd - vrijdagavond - bij de Commissie zijn.

Gaat donderen bij elke partij :wink:
Heb papier van F.O.D hier bij mij liggen en daar staat duidelijk in waar geld naartoe gaat 229 miljard en dan de verdelingen daarbij . En dan zo schuldenberg , en dat gaat over 2017 , want 2018 zal nu aangekaart worden EU .
Ice

30 mei 2019, 15:33

dejules schreef:
28 mei 2019, 20:46
In Terzake vroeg Pieter-Jan De Smet of de N-VA een referendum wil houden in Vlaanderen om uit de impasse te geraken.
Jambon zag dat niet zitten.
Natuurlijk niet, dan wordt de politieke macht van de graaiers gebroken en krijgt het volk het voor het zeggen en moet de politiek ten dienste staan van de bevolking - dat ís overigens 'democratie' ....

Referenda, zelfs bíndende referenda, zijn wél nog wettelijk toegestaan en mogelijk maar daar wordt vast een stokje voor gestoken door de aankomende grondwetswijzigingen die wij niet mogen weten. :x