Majeur probleem

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

28 mei 2019, 20:53

"Majeur probleem" dreigde De Wever aan de andere Vlaamse partijen als ze in een federale regering stappen. Dat zou dan een Vlaamse minderheidsregering zijn.
PVDA trekt zich hier alvast niets van aan.
Hoe zit het met de andere partijen?
In Terzake werd geopperd : "Indien de regeringsvorming lang blijft aanmodderen dan worden de bedrijfsleiders ongeduldig, er is het probleem vd hoge staatsschuld en de gevolgen voor hoge ratings, … U kunt toch niet verwachten dat die andere partijen meegaan in jullie strategie om het land te blokkeren?".
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk ik dat wij zowel Vlaams als federaal een regering krijgen zonder de flaminganten. Ik denk zelfs dat die dat niet erg vinden.
dejules

28 mei 2019, 21:02

dejules schreef:
28 mei 2019, 20:53
"Majeur probleem" dreigde De Wever aan de andere Vlaamse partijen als ze in een federale regering stappen. Dat zou dan een Vlaamse minderheidsregering zijn.
PVDA trekt zich hier alvast niets van aan.
Hoe zit het met de andere partijen?
In Terzake werd geopperd : "Indien de regeringsvorming lang blijft aanmodderen dan worden de bedrijfsleiders ongeduldig, er is het probleem vd hoge staatsschuld en de gevolgen voor hoge ratings, … U kunt toch niet verwachten dat die andere partijen meegaan in jullie strategie om het land te blokkeren?".
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk ik dat wij zowel Vlaams als federaal een regering krijgen zonder de flaminganten. Ik denk zelfs dat die dat niet erg vinden.
Uitgaande van bovenvermelde stelling en de flaminganten gaan samen oppositie voeren : is het mogelijk dat er een toenadering komt ts het Blok en de niet-voor-arbeiders-partij? Is het mogelijk dat er op korte of middellange termijn een fusie komt en er 1 partij ontstaat bijvoorbeeld de Forza Flandria? Of een alliantie ts de 2 partijen zoals de N-VA dat ooit deed als aanhangsel van de CD&V?