Raken aan het pensioensparen is een vertrouwensbreuk tegenover 2.5 miljoen Belgen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 jun 2019, 20:46

Dejules ,

Ambtenaren hebben die regels en wetten niet ingevoerd , daarvoor moet je hogere hand u gaan aanmelden .
Maar is toch niet fijn telkens op die mensen verhalen .

Een job daar kies je zelf voor ongeacht welke studierichting .
Zeg altijd leren mee omgaan met wat je krijgt .
Ieder heeft zijn bijdrage geleverd zowel op ons wedde & belastingen .
En die ambtenaren hebben dat evengoed ook gedaan .
En zelfstandigen ook .

En zij zijn de baas en daar kunnen we ons naar schikken in Brussel .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 jun 2019, 09:55

[quote=dejules post_id=4742676 time=1559458622 user_id=3
Dat fiscaal voordeel krijg je enkel als je werkt.
Wordt je werkloos of ga je met brugpensioen dan vervalt dat fiscaal voordeel.



[/quote]

ga je voor je 65 over op tak 22 dan kan je blijven aftrekken van de belastingtot 10 jaar
Ik heb zo een verzekering lopen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 jun 2019, 10:00

Je kan enkel aftrekken als je ook dat (belastings) jaar gestort hebt :!:

Niet iedereen is in de financiële mogelijkheid om jaarlijks +/- € 900 te sparen :(
dejules

03 jun 2019, 10:03

E.T. schreef:
03 jun 2019, 10:00
Je kan enkel aftrekken als je ook dat (belastings) jaar gestort hebt :!:

Niet iedereen is in de financiële mogelijkheid om jaarlijks +/- € 900 te sparen :(
Vervangingsinkomsten zoals ziekte, werkloosheid, invaliditeit, brugpensioen, … kan je NIET fiscaal in mindering brengen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 jun 2019, 13:08

Dejules ,

Vervangingsinkomsten zoals ziekte, werkloosheid, invaliditeit, brugpensioen, … kan je NIET fiscaal in mindering brengen. :evil:

Zoals voorn hier vermeld zijn andere voordelen na pensioen .
Je bent weeral niet mee .Als je 42 j of 45 jaar hebt gewerkt kun je dat verder betalen , is dat aftrekbaar .

https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ ... paren.aspx

Ga daar maar eens lezen .
dejules

03 jun 2019, 13:23

gast43 schreef:
03 jun 2019, 13:08
Dejules ,

Vervangingsinkomsten zoals ziekte, werkloosheid, invaliditeit, brugpensioen, … kan je NIET fiscaal in mindering brengen. :evil:

Zoals voorn hier vermeld zijn andere voordelen na pensioen .
Je bent weeral niet mee .Als je 42 j of 45 jaar hebt gewerkt kun je dat verder betalen , is dat aftrekbaar .

https://www.axa.be/ab/NL/particulieren/ ... paren.aspx

Ga daar maar eens lezen .
Het gaat hier over pensioensparen en gij komt af met tak 23.
Wie tussen 18 en 64 jaar oud is, komt volgens de wet in aanmerking voor het fiscaal voordeel van pensioensparen. Dat wil echter niet zeggen dat iedereen die binnen deze leeftijdsklasse valt, daar ook daadwerkelijk recht op heeft. Van dat belastingvoordeel kan je enkel genieten als je personenbelasting betaalt. Heb je geen belastbare inkomsten of blijven je inkomsten beneden het belastingvrije minimum, dan kan je het fiscaal voordeel van pensioensparen dus niet verzilveren. Dat is meestal het geval voor studenten, gepensioneerden met een laag pensioen en genieters van een vervangingsinkomen.
dejules

03 jun 2019, 13:36

voorn schreef:
03 jun 2019, 09:55






ga je voor je 65 over op tak 22 dan kan je blijven aftrekken van de belastingtot 10 jaar
Ik heb zo een verzekering lopen
Uw pensioen is (veel) hoger dan het belastingvrije minimum, toch?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 jun 2019, 18:20

Je kan dat verder doen Dejules tot u 75 Jaar ,

Je moet verder scrollen onderaan .op die site .

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 jun 2019, 19:16

Oei dat zal wel te lastig zijn scrollen tot onderaan. Die leest toch alleen maar de titels. En uiteraard moet je ooit wel gewerkt hebben :D, niet beweren dat je gewerkt hebt!
Fazal

03 jun 2019, 20:38

Nog maar eens naast de kwestie.
Wat brengt u eigenlijk naar hier Horus1???
En trouwens, niemand weet of jij wel gewerkt hebt.
Maar soit, het zijn onze zaken niet.
En het werk dat dejules heeft gedaan, zijn dan weer 'uw' zaken niet!
Ik geef wel toe, dat dejules een zaagske kan spannen, en daarin niet te evenaren is.
Maar dejules blijft wel bij het onderwerp. Jij daarentegen..., absoluut niet!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 jun 2019, 07:48

Fazal ik heb in ieder geval mijn volle 45 jaar gewerkt en dan nog in het bedrijf waar Dejules beweert gewerkt te hebben en jij? Hoeveel jaar heb jij bijgedragen? 45 jaar? Zal wel niet.Waarom geef je dezelfde opmerking niet aan Gast? Als mijn opmerkingen je irriteren, lees ze dan niet.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 jun 2019, 09:33

Horus1,

Waarom moet je mij daarbij betrekken .Mensen mogen ook opmerkingen geven als zij niet akkoord zijn .
Maar ik heb zo goed al jij mijn jaren gewerkt . En mijn bijdrage en belastingen betaald .
Fazal

04 jun 2019, 11:23

Horus1 schreef:
04 jun 2019, 07:48
Fazal ik heb in ieder geval mijn volle 45 jaar gewerkt en dan nog in het bedrijf waar Dejules beweert gewerkt te hebben en jij? Hoeveel jaar heb jij bijgedragen? 45 jaar? Zal wel niet.Waarom geef je dezelfde opmerking niet aan Gast? Als mijn opmerkingen je irriteren, lees ze dan niet.
Een kei in het uitdagen en insinueren.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 jun 2019, 14:12

Is dat zo Fazal? Dacht het niet, gewoon je eigen schrijfsels eens herlezen. Kan men veel uit opmaken. :D
En Gast sorry, maar was gewoon een verwijzing naar jou punt.
Fazal

04 jun 2019, 18:08

Ik wou hier geen aandacht meer aan besteden, maar Horus dwingt mij weer in de verdediging.
'Wààr' heb ik iemand uitgedaagd of iets geïnsinueerd? Laat maar zien man.

En trouwens, het gaat nu hierover: "Raken aan het pensioensparen is een vertrouwensbreuk tegenover 2.5 miljoen Belgen"! Probeer eens dieper in te gaan op 'dit' onderwerp, maar dat kan jij dus blijkbaar niet.
Wat ben jij toch een zielig manneke zeg. :roll: