Begrotingstekort loopt op tot 10 miljard

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

06 jun 2019, 08:54

Het begrotingstekort loopt volgend jaar op tot 9,6 miljard euro of 2 procent van het bruto binnenlands product (bbp).
Dat blijkt vandaag uit nieuwe cijfers van het Planbureau, die De Tijd kon inkijken.
Als de volgende regering de doelstellingen van regering-Michel respecteert, moet ze voor bijna 9 miljard euro besparen en/of nieuwe belastingen zoeken bij de opmaak van de begroting 2020.
België mikt op een tekort van zo’n 1 miljard euro volgend jaar en een begrotingsevenwicht in 2021.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~a39c9942/

Vreemd toch? Bijna iedereen is zogezegd aan het werk. De economie draait op toeren en de rente heeft nog nooit zo laag gestaan.
De belastingdruk is de hoogste van de wereld.
En aan de pensioenen voor de mensen die economisch actief zijn moeten ze bijna niks uitgeven want die zijn het laagste van alle ontwikkelde landen.
De N-VA ging alles veranderen.
Maar het is nog nooit zo erg geweest met de financiën als nu!
dejules

06 jun 2019, 09:16

Voor de verkiezingen had Vlaanderen 1 miljard op overschot, een dag later, 600 miljoen tekort. Over kiezersbedrog van N-VA gesproken...
dejules

06 jun 2019, 09:18

En omdat ze zo goed gewerkt hebben allemaal een uittredingsvergoeding van 450.000€.
dejules

06 jun 2019, 09:32

Toevallig valt met dit onrustwekkend bericht een ander bericht in de kranten te lezen nl :
"Belgische spaarboekjes nooit zo vol".
Komt er een (gedeeltelijke) confiscatie van spaartegoeden van de Belgische burgers?
Mensen die economisch actief waren/zijn krijgen het laagste pensioen van alle ontwikkelde landen.
Zij hebben hun spaartegoeden nodig om hun oude dag te financieren.
Zouden ze durven?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 jun 2019, 10:33

dejules, bedankt voor uw zoveelste negatief en zwartgallig bericht. Ik heb het genoegen om u te melden dat dit het laatste is dat ik van u ga lezen. In uw taalgebruik blijvend wens ik u het slechtste....Content nu????
De zon is gratis voor iedereen
dejules

06 jun 2019, 10:45

Idefix schreef:
06 jun 2019, 10:33
dejules, bedankt voor uw zoveelste negatief en zwartgallig bericht.
Voor positief nieuws moet U op de FB-page van de N-VA gaan.
Hoewel, vandaag wordt operatie Overlord herdacht, de landing in Normandië en de val vh 3de rijk.
Tevens het begin vh einde vd collaborateurs.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jun 2019, 10:49

het begin vh einde vd collaborateurs.
De Endlösung van de ambtenaren???? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 jun 2019, 11:08

Wil. schreef:
06 jun 2019, 10:49
het begin vh einde vd collaborateurs.
De Endlösung van de ambtenaren???? 8O
De ambtenarij is een staat binnen de staat geworden georganiseerd zoals de maffia.
Indien die blijven vasthouden aan hun privileges dan gaan wij collectief ten onder.
De ambtenarij terugdringen tot normale proporties en normale verloning heeft niets te maken met "Endlösung" maar met gezond staatsmanschap.
ps De collaborateurs zaten in het kamp vd "Endlösung".
ik voel mij verbonden met de geallieerden.
U ook?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jun 2019, 11:35

Dat is de ware kracht van de verandering.
Zo lang we meer uitgeven dan ontvangen zal dit nooit stoppen.
Aan degenen die dachten dat men zwaar 'belast' werd tijdens de regering Michel zal vlug de ontnuchtering komen. Er zijn helemaal nog geen structurele ingrepen gebeurt, geen echte maatregelen die pijn doen, men heeft het geluk dat de rente laag staat, anders had de markt de regering gedwongen om in te grijpen.
Het zou me niet verwonderen moesten ze binnenkort het spaargeld van de mensen aanslaan om het gat te dichten.
Vergeet niet dat migratie ons 20 miljard per jaar kost , scholen bijbouwen, wegen overvol, in veel steden gezinnen met 8 kinderen zijn geen uitzondering waarvan de ouders meestal niet werken , gevangenissen overvol , uitkeringen voor die mensen , sociale woningen bijbouwen , en vergeet niet dat die mensen 23 miljard naar hun thuisland sturen , zo kan je uren doorgaan met de ondergang van Belgie .
Wat baten kaars en bril als de politici niet besparen wil! :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jun 2019, 12:08

wardje schreef:
06 jun 2019, 11:35
Dat is de ware kracht van de verandering.
Zo lang we meer uitgeven dan ontvangen zal dit nooit stoppen.
Aan degenen die dachten dat men zwaar 'belast' werd tijdens de regering Michel zal vlug de ontnuchtering komen. Er zijn helemaal nog geen structurele ingrepen gebeurt, geen echte maatregelen die pijn doen,
Gelijk heb je! Die regering was compleet ondergraven door 'de mol ' Kris Peeters en zijn cd&v. BDW had vooraf aangekondigd dat we door de zure appel zouden moeten heen bijten, maar dat is nauwelijks gebeurd. Maar de zwaartekracht kun je niet blijven ontkennen.

Vlaanderen staat er goed voor. Wallonië en Brussel zijn rampzalig. De mix van dit alles, belgië, staat geblinddoekt op de rand van een trapladdertje. Misschien is het wel goed dat er eens iemand goed op zijn gezicht tottert zodat het lichtje begint te branden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

06 jun 2019, 16:06

dejules schreef:
06 jun 2019, 09:32
Toevallig valt met dit onrustwekkend bericht een ander bericht in de kranten te lezen nl :
"Belgische spaarboekjes nooit zo vol".
Komt er een (gedeeltelijke) confiscatie van spaartegoeden van de Belgische burgers?
Mensen die economisch actief waren/zijn krijgen het laagste pensioen van alle ontwikkelde landen.
Zij hebben hun spaartegoeden nodig om hun oude dag te financieren.
Zouden ze durven?
Daar zijn ze toe in staat, als is het maar om hun onverantwoorde fikse uitredende vergoedingen mee te betalen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

06 jun 2019, 16:17

wardje schreef:
06 jun 2019, 11:35
Dat is de ware kracht van de verandering.
Zo lang we meer uitgeven dan ontvangen zal dit nooit stoppen.
Aan degenen die dachten dat men zwaar 'belast' werd tijdens de regering Michel zal vlug de ontnuchtering komen. Er zijn helemaal nog geen structurele ingrepen gebeurt, geen echte maatregelen die pijn doen, men heeft het geluk dat de rente laag staat, anders had de markt de regering gedwongen om in te grijpen.
Het zou me niet verwonderen moesten ze binnenkort het spaargeld van de mensen aanslaan om het gat te dichten.
Vergeet niet dat migratie ons 20 miljard per jaar kost , scholen bijbouwen, wegen overvol, in veel steden gezinnen met 8 kinderen zijn geen uitzondering waarvan de ouders meestal niet werken , gevangenissen overvol , uitkeringen voor die mensen , sociale woningen bijbouwen , en vergeet niet dat die mensen 23 miljard naar hun thuisland sturen , zo kan je uren doorgaan met de ondergang van Belgie .
Wat baten kaars en bril als de politici niet besparen wil! :twisted:
Daarop kan men niet besparen! Compleet uitgesloten! Dat is een utopie!
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jun 2019, 17:16

Vraag mij af als een regering zo'n tekort heeft, wat dan met het garantiefonds voor banken bij een nieuwe crisis ?
Je kan geen geld halen uit een lege doos. België is een land die financieel niet meer bestuurbaar is door al die regeringen die we hebben.
Niet te vergeten, de kosten van de vergrijzing blijven jaar na jaar oplopen tot en met 2040. Het blijft dus nog 20 jaar dweilen met de kraan open. Een minimumpensioen van 1.500 euro was dus louter een verkiezingsbelofte waar we nooit nog iets van zullen horen. Wat had je gedacht!!
Eeuwige transfers naar Wallonie en Brussel, 8 overheden en massa 's mensen op onze sociale zekerheid die er nooit toe hebben bijgedragen.
En de verantwoordelijken voor dit gat in de begroting, willen dezelfde regering op poten zetten.
Zou die 10 miljard niet overeenkomen met die 10 miljard die deze regering aan de werkgevers cadeau gegeven heeft zonder tegen verplichtingen? Die hebben die dus gewoon dankbaar in ontvangst genomen en hun aandeelhouders grotere dividenden uitgekeerd. :twisted: :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 jun 2019, 17:35

Vergeet niet dat migratie ons 20 miljard per jaar kost
Waar haal jij die belachelijke som? Even kijken naar 2016 en 2017 - in de nasleep van de grote vluchtelingencrisis dus...

...De federale overheid neemt van het totale bedrag voor 2016 1,13 miljard euro op zich. Het gros van de uitgaven gaat naar de opvang in de asielcentra (626,3 miljoen euro), de gezondheidszorg voor vluchtelingen (52,7 miljoen) en de administratie- en personeelskosten (194,6 miljoen). Er wordt ook 57,6 miljoen euro in rekening gebracht voor de Europese vluchtelingendeal met Turkije. Vlaanderen voorziet in 151,7 miljoen euro, voornamelijk voor onderwijs, taallessen en inburgering. In 2017 zakken de kosten opnieuw, naar 971 miljoen euro voor het federale niveau en 91,7 miljoen voor Vlaanderen....

Het gaat dus om een bedrag dat zowat een twintigste deel is van uw 20 miljard he Wardje. Ik weet wel dat iedereen die hier iets post over asielzoekers en migratie er telkens een miljardje bijlapt maar men moet een beetje ernstig blijven.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jun 2019, 17:54

Het rekenhof heeft berekend dat één asielzoeker bvb bij vzw Synergie per dag 74 euro kost, dat is gemiddeld
2255 euro per maand of 27.068 euro per jaar. Wetende dat het gemiddeld pensioen amper 1200 euro bedraagt, zijn dat hallucinante cijfers.
Bij dit bedrag zijn dan nog niet de justitiële, medische, administratieve kosten meegerekend.
De magistraten, dokters en ambtenaren dienen ook betaald te worden.