Begrotingstekort loopt op tot 10 miljard

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 jun 2019, 14:46

Het leven zoals het is in het Vlaams parlement.

👉 Mijn loon bedraagt 6.964 euro per maand
👉 Zelfs als ik bij 30% van de plenaire zittingen onwettig (!) afwezig ben, krijg ik nog altijd 90% van mijn loon. Dat moet jij op je werk eens proberen.
👉 Een forfaitaire onkostenvergoeding van 2.131 euro. Per maand. Onbelastbaar. En ik moet daar geen bewijsstukken voor binnenbrengen.
👉 De beste hospitalisatieverzekering, helemaal gratis. Want dat kunnen parlementsleden blijkbaar niet uit eigen zak betalen. En gratis rijden met het openbaar vervoer.

Daarom dus dat alle "verkozenen des volks" vinden dat U boven uw stand leeft maar zijzelf natuurlijk niet.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 jun 2019, 15:47

Hier nog een kanjer - Vlaams Belanger Jan hangt al sinds 1995 in het pluche van de volksvertegenwoordiging en niemand weet wat hij daar eigenlijk uitgespookt heeft behalve de helft van de tijd dronken rondwaggelen en "Trut" roepen tegen een collega. Jan bolt het nu eindelijk af en...


Afbeelding
dejules

09 jun 2019, 17:25

frits1955 schreef:
09 jun 2019, 14:46
Het leven zoals het is in het Vlaams parlement.

👉 Mijn loon bedraagt 6.964 euro per maand
👉 Zelfs als ik bij 30% van de plenaire zittingen onwettig (!) afwezig ben, krijg ik nog altijd 90% van mijn loon. Dat moet jij op je werk eens proberen.
👉 Een forfaitaire onkostenvergoeding van 2.131 euro. Per maand. Onbelastbaar. En ik moet daar geen bewijsstukken voor binnenbrengen.
👉 De beste hospitalisatieverzekering, helemaal gratis. Want dat kunnen parlementsleden blijkbaar niet uit eigen zak betalen. En gratis rijden met het openbaar vervoer.

Daarom dus dat alle "verkozenen des volks" vinden dat U boven uw stand leeft maar zijzelf natuurlijk niet.
Een Vlaamse ambtenaar start met 35 verlofdagen.
5 jaar later is dat opgelopen tot 40 verlofdagen, het dubbele tov de privésector.
Het aantal burn-outs daar is 78% hoger dan in bedrijven waar men in 5 ploegen werkt.