Automobilist nergens zwaarder belast dan in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

13 jun 2019, 10:35

Taksen op voertuigen leverden staatskas vorig jaar meer dan 20 miljard op

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190613_04458025

De hoogste belastingdruk vd wereld en toch gigantische begrotingstekorten en een staatsschuld die out-of-control is.
Mijn stelling klopt nl wij kunnen geen 2.7 miljoen actieven die hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen en waarvan velen een dubbel pensioen krijgen, financieren. Dat is wiskundig onmogelijk.
Dit beleid zorgt uiteindelijk voor collectieve armoede.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

13 jun 2019, 13:13

Dejules .

Jij zit altijd te zeuren op pensioenen en ambtenaren iedereen van ons hebben toch hun bijdrage geleverd .


Waarvoor dienen de belastingen en sociale bijdrage 229 miljard euro . Voor jaar 2017
2018 is nog in de maak :roll:

84,1 MLJ (37%) sociale zekerheid ( En hier zit een bedrag in verwerkt van 47,9 milj ( 20,9%) pensioenen )
39,8 MLJ ( 17%) federale overheid
30,9 MLJ (14%) onderwijs
74,2 MLJ (32%) gewesten en gemeenschap .

En als je uitgebreider wilt gaat dan naar Bron Eurostat 2017 bron
En heb dat al tijdje thuis toegestuurd gekregen .
Fazal

13 jun 2019, 13:39

Dat neemt niet weg dat 'o.m.' automobilisten, nergens elders in Europa zo zwaar belast worden als hier!
MaLoReg

13 jun 2019, 13:57

Wij betalen voor alles de hoogste belastingen en hebben het minste inspraak.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 jun 2019, 16:04

Als je ziet dat wij in Europa het enige (kleine) land zijn met het meest regeringen , de slecht onderhouden wegen, de slechtste fietspaden, er 35 miljard euro uitgegeven gaat worden voor F 35 toestellen , de aankoop van nog enkele fregatten, een grote staatsschuld , wij daarbij nog het OCMW van Europa spelen, moet dat ons toch niet verwonderen dat we de kampioenen zijn van de belastingsdruk op de kleine man , de elite wordt met rust gelaten en gepamperd.
Zou nog een paar lijnen kunnen doorgaan maar ga er de brui aangeven , de politici wil en zal nooit het roer omgooien , graaien en de mens zand in de ogen strooien en wij moeten het machteloos ondergaan, maar in ons land gaat alles" koed" zou Di Rupo zeggen, maar moest alles serieus herverdeeld worden het zou nog veel beter zijn, maar ja :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

13 jun 2019, 17:42

Fazal

Mag ik eerlijk zijn , onze verzekering tegen over buitenland groot verschil .
Geef mij maar de onze .
Moet eens wagen huren buitenland , en de voorwaarden :?: , hopelijk dat je niks tegenkomt . :evil:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 jun 2019, 17:46

de politici wil en zal nooit het roer omgooien ,
Als je steeds voor dezelfde politici kiest zal er ook helemaal niks veranderen. Bij hoog en bij laag zitten jullie hier NVA & Co te verdedigen omdat ze wat zitten te roepen over migratie maar ondertussen zitten ze wel langs alle kanten in uw portemonnee. Je krijgt de politici die je verdient.
Fazal

13 jun 2019, 19:29

frits1955 schreef:
13 jun 2019, 17:46
de politici wil en zal nooit het roer omgooien ,
Als je steeds voor dezelfde politici kiest zal er ook helemaal niks veranderen. Bij hoog en bij laag zitten jullie hier NVA & Co te verdedigen omdat ze wat zitten te roepen over migratie maar ondertussen zitten ze wel langs alle kanten in uw portemonnee. Je krijgt de politici die je verdient.
De meerderheid heeft dit keer nochtans NIET voor dezelfde politici gekozen.
Maar wedden dat ondanks alles, alles toch hetzelfde zal blijven?
Het kan hoogstens nog verergeren, en dat zal ook gebeuren!
Fazal

13 jun 2019, 19:42

gast43 schreef:
13 jun 2019, 17:42
Fazal

Mag ik eerlijk zijn , onze verzekering tegen over buitenland groot verschil .
Geef mij maar de onze .
Moet eens wagen huren buitenland , en de voorwaarden :?: , hopelijk dat je niks tegenkomt . :evil:
Sorry gast43, dat is appels met peren vergelijken.
Een wagen huren in het buitenland, is die van een ander.
Als je hier een wagen huurt, zal je ook wel schrikken van de prijs.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 13:39

Fazal ,

Gaat niet over de prijs , maar de gevolgen ervan , heeft onlangs in de krant en media bereikt .

https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm
Fazal

14 jun 2019, 18:53

Ik heb menig keer een auto of motor gehuurd in het buitenland.
Ik heb een keer een klein ongeval gehad, en in fout. Hoekje van een bergwand meegenomen.
Maar persoonlijk geen gevolgen gehad. Ter plaatse aangegeven en nooit nog iets van gehoord.
Zelfs de borg heb ik teruggekregen, hetgeen ik al niet meer zo normaal vond. Was wel in Dubrovnik.
Maar ik neem wel aan dat er tussen de verschillende Eurolanden soms verschil in deze wetten kan zijn.
En dat kan voor de auto-huurder idd soms zware gevolgen hebben.
Dus goed opletten en goed tussen de regeltjes lezen, kan al heel wat leed voorkomen.
Versta je de taal niet goed genoeg, laat u dan helpen, eventueel door het hotelpersoneel.
Maar vergeet dan de fooi niet. :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 18:59

Fazal

Dat laatste mogen we nooit vergeten :wink: