verlaten van het zinkende schip

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

20 jun 2019, 15:37

Het zinkende schip dat de naam van ons landje draagt, loopt nu toch stilaan vol.
Het water begint de machine kamer binnen te lopen en daarom sputteren de motoren binnen kort als er geen goede herstellers
zullen zijn dan zal het zo wie zo volgens mijn bescheiden mening gedaan zijn met het bootje.

De Kapiteins, luitenants, commandanten, enz.... verlaten in snel tempo het schip richting Europa of noem het de Luxe Kruisvaart.
Zopas gelezen dat de Eerste minister genoemd wordt voor de job van Voorzitter Europese Raad let wel gelezen hé.

Als oude mens zal ik nu volgens mij eens schrijven wat er de laatste 30j verkeerd is gelopen in dit land.

1) Men had nooit mogen "Moeder aan de haard afschaffen" men had moeten de kans geven aan de vrouwen of wel blijf je thuis om voor de kindjes te zorgen en bekom je "Moeder aan de haard vergoeding" ofwel ga je werken zonder "Moeder aan de haard vergoeding" Na 10j voor de kindjes gezorgd te hebben konden die vrouwen nog altijd nadien als ze zouden gewild hebben gaan werken. En toen zou er met dit systeem veel meer kinders geweest zijn dan nu en dus nu veel meer werkende mensen.
Maar neen men moest dit Systeem afschaffen onder druk van wie weet ik niet meer want de gelijkheid kwam dan op.In Duitsland alle vrouwen die werkten en die kinderen bekomen en er 10j voor gezorgd hebben thuis die bekomen nu 25 euro per maand en per kind bij hun pensioen al jaren is dat zo. Waarom kan dit niet of wil men dit niet in alle Europese landen "zal te gemakkelijk of moeilijk zijn zeker".

2) Had men dus ook 10tallen jaren geleden de mensen die ze wilden naar hier halen eerst getest op wat ze van diploma's hadden en welk werk ze al deden en ook hun gezondheid bekeken enz... dan zou er nu na al die jaren onder de bevolking zo geen misnoegdheid geweest zijn en nu komt er de misnoegdheid van de aankomende jeugd erbij en dit is nog erger.
Al die regerende ja knikkers van de voorbije jaren die misschien van hoger hand en van de "Globalisten" niet neen konden en mochten zeggen om de toestand onder controle te bekomen dit zijn en waren de hoofdrolspelers op dit zinkende schip. Die vertrekken dan nog met fantastische premies.

3) Al die shows wie mag dit en wie mag dat we leven nog altijd in een "democratie denk ik" en iedereen die verkozen is heeft op een verkiezingslijst gestaan, en als men verkiezingslijsten toelaat dan dienen die denk ik toch om iemand op te kiezen anders zijn ze er niet.
Nu nadien janken en zeveren dat diegene die gewonnen hebben de slechte zijn dan vraag ik mij af in welke "democratie" leven wij is het een "machtsdemocratie" of een "verkozen democratie". Mijn persoonlijk mening is al wie verkozen is heeft recht om macht uit te oefenen en al de rest is bij de verliezers en die willen niet of mogen niet of kunnen niet toegeven dat ze verloren hebben. Geef iedereen een kans doen ze het niet goed dan verdwijnen die dan toch terug automatisch . Maar ja de tegenstand van "De globalisten van Europa" zal wel enorm zijn. Je ziet wat er met die landen in Europa gebeurd die niet in de schreef lopen of blijven lopen ineens zijn het allemaal geen goede meer, landen als Polen, Hongarije enz... zijn prachtige landen, maar hun politiek past weeral niet meer in het plaatje van Europa, maar als Europa er voordeel kan uit halen dan staat men op de eerste rij.

Zo dit terug mijn persoonlijk mening ik zou nog uren kunnen verder schrijven maar 't zal voor een volgende keer zijn denk ik.

groeten wd
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.