Puinhoop N-VA veel groter dan gedacht

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

27 jun 2019, 10:50

Tekort in sociale zekerheid loopt op tot 1,45 miljard euro

Volgens een bron dicht bij het dossier heeft de regering de impact van haar maatregelen op het vlak van opbrengsten overschat en is ook de impact van de besparingen verkeerd ingeschat.
“Kortom, de uitgaven liggen hoger dan verwacht en de inkomsten lager dan verwacht”, zegt de bron aan Le Soir.
Ook de economische groei, de laagste van alle OESO-landen was veel lager dan geschat.
En de pensioenuitgaven waren veel hoger dan gecalculeerd.

Ook de perspectieven voor 2020 zijn weinig rooskleurig. Op dit moment is sprake van een stijging van de inkomsten met 2,7 miljard euro en een uitgavenstijging van 3,3 miljard euro.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/te ... ~ae056928/

De volgende regering staat voor een onmogelijke opdracht nl de zwaarste sanering in de Belgische geschiedenis van de overheidsfinanciën.
Dit zal regeringspartijen onder de kiesdrempel kunnen duwen.
Maw, politieke zelfmoord.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jun 2019, 11:35

Wat ga je er tegen doen (Niks)
En dat er grote puinhoop op ons afkomt is niet meer van vandaag dat is lange tijd bezig .
Op naar volgende .
T'is heel stil aan overkant , hebben te hard geroepen voor 26 mei :mrgreen:
Lijken komen naar boven zoals ik heb gezegd voor 26 mei .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jun 2019, 11:39

Het rechtse beleid heeft over heel de lijn gefaald, ze hebben zichzelf en ons belogen. Er is heel vaak op gewezen dat de impact van hun maatregelen op het vlak van opbrengsten overschat zijn en ook de impact van de besparingen verkeerd ingeschat werden. Zelfs de pensioenuitgaven werden misberekend. Maar 't was nie waar hé, jobs-jobs-jobs, weet je nog. :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jun 2019, 11:58

E.T.

Dat zeg ik al poosje , maar niemand geloofde het .
Maar wie mag op de blaren zitten in de toekomst , de bevolking ze moeten het ergens vandaan halen .
Je kan de mensen zoveel wijs maken dat je wilt , maar vroeg of laat komt dat toch allemaal naar boven .
Trouwens blijf het herhalen berekening maken voor de toekomst heeft geen zin wat niemand kan dat voorspellen .
Is grote puinhoop dat ze achter laten voor volgende regering als die er komt , en die gaan er ook niks kunnen van maken , dat duurt jaren eer ze dat te boven komen . Zie naar klimaat , is ook niet in orde .
Hou mijn hart vast voor 2020 NMBS . Want daar hoor je niks van .
Maken altijd fouten in hun berekening , hoeveel komen er nog .
Je kan één fout maken en rechtzetten , maar dit is niet meer normaal .
dejules

27 jun 2019, 12:03

gast43 schreef:
27 jun 2019, 11:58
E.T.


Maar wie mag op de blaren zitten in de toekomst
De toekomst?
België staat vandaag reeds onder verhoogd toezicht!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jun 2019, 12:08

Misschien moet Vlaanderen dan toch maar zelfstandig worden …
Confederalisme nu … Want bij een splitsing van België zijn al die problemen voorbij … NOT

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jun 2019, 12:23

Dejules ,

Dat wist ik al dat zo ging uitdraaien . Triest .
dejules

27 jun 2019, 12:40

E.T. schreef:
27 jun 2019, 12:08
Misschien moet Vlaanderen dan toch maar zelfstandig worden …
Confederalisme nu … Want bij een splitsing van België zijn al die problemen voorbij … NOT
De laatste confederatie was ts Servië en Montenegro. Opgeheven in 2006. Een confederatie is nooit levensvatbaar, de geschiedenis heeft dat geleerd. Blijft splitsing over. Europa aanvaardt dat niet wegens Catalanen, Friesen, Bretoenen, etc etc etc.
Uiteindelijk blijft België bestaan!
De N-VA weet dat ook maar wil haar bestaansrecht niet verliezen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jun 2019, 17:20

E.T. schreef:
27 jun 2019, 12:08
Misschien moet Vlaanderen dan toch maar zelfstandig worden …
Confederalisme nu … Want bij een splitsing van België zijn al die problemen voorbij … NOT
Tja, ET, jij bent de Koning van de Nekkletsers. Gisteren ging het zo:
Er zijn meerdere Europese landen die heel veer meer (in % BBP) uitgeven aan hun sociale zekerheid
Klopte natuurlijk langs geen kanten.

Vandaag zou Vlaanderen geen baat hebben bij een splitsing van het land. :roll:

Wat zal het morgen zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

27 jun 2019, 17:46

"T'is heel stil aan overkant , hebben te hard geroepen voor 26 mei "
Tùùrlijk is het stil! Ik kom nog steeds niet bij van het lachen! Hetgeen NVA aan stemmen heeft verloren is mooi in het rechtse kamp gebleven, maar hetgeen jullie rode broeders hebben verloren is gewoonweg foetsie! En Julleke, over cijfers kan je zoveel l#ll#n als je wil, het zijn de resultaten jongen, de verhoging van de pensioenen b.v., inderdaad het aantal jobs dat er zijn bijgekomen en ga zomaar door. En ja, wat dat 'stil' betreft, wélke commentaar moet een mens nu geven op jullie kinderachtig gebrabbel? :wink: :wink: :wink:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 jun 2019, 18:03

Het gat in de sociale zekerheid zou dit jaar oplopen tot 1,45 miljard euro. Dat schrijft Le Soir. De krant somt een aantal oorzaken op, gaande van een te optimistische initiële begroting, tot lagere groeicijfers en een regering die in de touwen hangt.

Woehaaaaa het komt uit de krant van Walonistan !!
Het is dankzij diezelfde Walen dat de sociale zekerheid al jaaaaaaren ontspoort.

De minkukels van Le Soir zouden beter hun dom bakkes houden i.p.v. van zulke onzin uit te kramen.

Rioolgazet !!

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

27 jun 2019, 18:31

Jocky kan je nu toch niet ontkennen , dat niet stil is aan de overkant .

Lach ook in mijn binnenste :mrgreen: . Dat soap is bij de regering dat lijkt er beter op .
En lach me ook rot dat ze al boos zijn dat ze ernaast pakken postjes vandaag gehoord ,
en nu in de wandelgangen vandaag dat V.B. er ook naast pakt , oke is wel allemaal tijdelijk kan nog veel veranderen , dat zijn nu de twee grootste partijen , Ga maar eens luisteren naar afspraak vandaag .
SPELEN daar ook kat en muisspel . Die mensen vragen hun ook af hopelijk doen ze nog ander werk .
zijn dan twee jonge mensen die aanwezig waren van boven de 30 jaar .( Afspraak)
Van Peel nv-a dacht is in de chacos de zondag in de zevende dag kan niet meer stuk zo zie je maar , dat snel kan keren en dat je nooit zekerheid hebt .

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20190627/
Laatst gewijzigd door gast43 op 27 jun 2019, 21:12, 4 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jun 2019, 20:22

Het gat in de begroting en het gat in de sociale zekerheid lossen er niet door op.
Wie gelooft dat er geen tekorten meer zijn na de splitsing kletsen inderdaad uit hun net ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2019, 11:03

E.T. schreef:
27 jun 2019, 20:22
Het gat in de begroting en het gat in de sociale zekerheid lossen er niet door op.
Wie gelooft dat er geen tekorten meer zijn na de splitsing kletsen inderdaad uit hun net ...
Neen, E.T.? Hoe weet jij dat? Over welke bedragen gaat het? We kennen het begrotingstekort en we kennen de grootte van de jaarlijkse transfers.

Wanneer we het boeltje splitsen, dan blijft in het slechts denkbare geval nog de helft van het tekort voor rekening van Vlaanderen, zeg maar 6 miljard (in feite veel minder, want de Vlaamse begroting heeft tov ons bbp een miniem tekort). De jaarlijkse transfer vanuit Vlaanderen is veel groter.

Maak jij je berekening nu ook eens?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 jun 2019, 11:07

Helemaal juist Wil; na de splitsing zijn er in de toekomst geen (in 't beste geval) of minder transfers meer.
MAAR het HUIDIG tekort blijft gewoon bestaan en moet DRINGEND opgelost worden :|

Herbekijk even 'De prijs van de stilstand' (Canvas-De afspraak 27/6) die prof is echt geen linkse hoor
Laatst gewijzigd door E.T. op 28 jun 2019, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.