De Vod

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jul 2019, 18:12

Een nieuwe vlag? Niet meer nodig: kosten op 't sterfhuis. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 jul 2019, 23:06

Gisteravond Terzake bekeken ?? Daarin gaf de moderator die boerinnetrut tot twee maal de gelegenheid om zich te verontschuldigen . Zij vertikte het gewoon . Hoe crapuleus-schijnheilig kunde nu zijn . Eerst een hand drukken en een dure eed gaan zweren met de Koning ( die toch onze driekleur dekt ), daarna de Belgische vlag een vod noemen . Een vlag waarvoor indertijd zoveel soldaten zijn gesneuveld . Een grapje ...? 8O Dat vrouwmens is het niet waard om deze hoge functie te bekleden .!!!
In Terzake verwees men ook naar zo een perikel (sic) van ene Sigrid Backe, maar die had toen achteraf wel zijn excuses aangeboden . Je kan zoveel een confederalist zijn als je maar wil, zolang Belgie niet gesplitst is blijft onze drie-kleur heilig in het vaandel .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2019, 00:50

werewoef schreef:
03 jul 2019, 23:06
(...) de Belgische vlag een vod noemen . Een vlag waarvoor indertijd zoveel soldaten zijn gesneuveld .
Er is geen één soldaat gestorven voor die vlag. Vroeger zei men dat het om elke morzel gronds ging, maar ook dat was zever. Het ging om vrijheid en zelfstandigheid en dát is nu precies wat die vod niet vertegenwoordigt. Integendeel, ze is een symbool van bevoogding.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

04 jul 2019, 07:50

Wij hebben zo'n ding niet in huis. Moest ik ne goeie sportman geweest zijn hadden we er misschien eentje. Al was het maar om rond onze nek te slagen omdat het zo cool oogt.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2019, 10:46

Een nieuwe vlag? Niet meer nodig: kosten op 't sterfhuis.
Ik denk dat ze er nog wel vele jaren zal hangen. Zou het confederalisme echt het einde zijn van de Belgische vlag?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2019, 11:08

Gisteravond Terzake bekeken ?? Daarin gaf de moderator die boerinnentrut tot twee maal de gelegenheid om zich te verontschuldigen . Zij vertikte het gewoon . Hoe crapuleus kunde nu zijn

Ook onze grote vriend Theo draaide wat schijnheilig rond de pot … Hij vond het wel amusant 8O

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 jul 2019, 11:09

miel schreef:
04 jul 2019, 07:50
Wij hebben zo'n ding niet in huis. Moest ik ne goeie sportman geweest zijn hadden we er misschien eentje. Al was het maar om rond onze nek te slagen omdat het zo cool oogt.
Ik heb dat ook niet in huis.
Wel een Vlaamse Leeuw, die ik me jaren geleden heb aangeschaft bij het Belang.
Die ligt helaas mooi opgevouwen in de schuif.
Misschien ben ik een watje, maar die durf ik niet uithangen aan de gevel.
Voor je het weet heb je tegenwoordig een baksteen door de ruit of een kras in je auto.
Toegebracht door verdraagzaam links.
Ik vraag me trouwens af of er geen deurmatten bestaan in de Belze driekleur.
Dat zou ik me direct aanschaffen.
Ondank is 's werelds loon

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 jul 2019, 11:18

Voor mij is elke lap stof een vod ! Belachelijk dat " de pers " al dagen aan een stuk dit voorval aan het uitvergroten is....ook het glaasje te veel komt terug onder de aandacht ! :evil:
Afbeelding

Dweil met de driekleur is wel in de handel ! Dit was nog niet geweten door de correcten ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2019, 11:20

Wel een Vlaamse Leeuw, die ik me jaren geleden heb aangeschaft bij het Belang.

Ben je zeker dat het niet de Limburgse vlag is :lol:

Voor je het weet heb je tegenwoordig een baksteen door de ruit of een kras in je auto. Toegebracht door verdraagzaam links

Geloof je dat nu echt? En hoe weten zij dat die leeuw er hangt omdat je NVA-er of een Belanger bent?
Laatst gewijzigd door E.T. op 04 jul 2019, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 jul 2019, 11:21

Zelfs verhuisdekens......
Afbeelding
Doe wel en zie niet om !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 jul 2019, 11:34

Elke burgemeester draagt bij officiële gelegenheden de driekleurige sjerp :lol: :lol: :lol:
Ook die van de NVA

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2019, 11:58

Opgepast slechts 2 laagjes; weinig samenhang, scheurt gemakkelijk :wink:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 jul 2019, 12:00

Wil. schreef:
04 jul 2019, 11:58
Opgepast slechts 2 laagjes; weinig samenhang, scheurt gemakkelijk :wink:
:lol: :lol: :lol:
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 jul 2019, 13:15

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201907 ... 727102648

Theo Francken (N-VA) wil praten met PS ... maar niet zeggen of Belgische vlag een vod is of niet

N-VA boegbeeld Theo Francken wil met de PS rond de tafel zitten om een federale regering te vormen. Dat zei hij woensdagavond in Terzake. “Wat ik van de PS verwacht, is dat er een gesprek plaatsvindt.”

Wat hadden ze nu verwacht dat hij op die vraag zou geantwoord hebben , die wijzen dat af net als Homans .
Bewijst nogmaals dat ze veel mogen zeggen maar dat je dat niet doet als politieker ? We weten dat ze niet koningsgezind zijn de partij . En dat is zo mee alles .Net zelfde over de partijen ik verwacht ik verwacht , de andere partijen weten ook wat hun te wachten staat , en dat ze gaan moeten volgen wat zij voorstellen :mrgreen: Ze gaan nooit gedacht hebben minder ( stemmen ) op 26 mei en daar wringt schoentje .
Daarom zeg ik heel stil aan overkant . En als zou verkeerd aflopen Regering vormen ,gaan ze wel de schuld op ander verhalen .Zoals altijd .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

04 jul 2019, 16:38

E.T. schreef:
04 jul 2019, 10:46
Een nieuwe vlag? Niet meer nodig: kosten op 't sterfhuis.
Ik denk dat ze er nog wel vele jaren zal hangen. Zou het confederalisme echt het einde zijn van de Belgische vlag?
En als ze de strepen horizontaal hangen......... :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.