De leugens over werklozen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 jul 2019, 18:48

Recordaantal werklozen zonder uitkering

https://www.tijd.be/nieuws/archief/reco ... 73838.html

Mensen die deeltijds werken krijgen geen aanvullende werkloosheidsuitkering meer.
Schoolverlaters worden niet of hoogstens kort toegelaten tot werkloosheidsuitkeringen.
Vele tienduizenden werklozen werden/worden geschorst door de VDAB, Forem of Actiris.
Veel werklozen werden doorverwezen naar het OCMW of zijn zich gaan verschuilen in een ziekteuitkering.
Bijna 700.000 mensen hebben een ziekteuitkering waarvan 425.000 die onafgebroken langer dan 1 jaar ziek zijn!
De werkloosheidscijfers die je van de regering te horen krijgt zijn niet de echte cijfers.
Zij geven alleen de vergoede werklozen dwz die met een uitkering maw valse cijfers.
Vandaag is bijna de helft vd werklozen ONvergoed!
Als er weinig werklozen zijn dan krijg je een negatieve loonvorming dwz bedrijven moeten steeds meer loon betalen om een werkzoekende aan zich te binden en die bedrijven zijn daartoe zelden bereid. Hierdoor kunnen bedrijven niet uitbreiden of moeten ze zelfs opdrachten weigeren of zelfs delokaliseren. Maw, negatief voor het bedrijfsleven en natuurlijk slecht voor de staatsinkomsten.
Hoe los je dat op?
Je kan werkloosheid beperken in tijd. De N-VA wil mensen gedurende een loopbaan van 45 jaar slechts 2 jaar een werkloosheidsuitkering toekennen. Het gevolg is dat werklozen wanneer hun 2 jaar "op" zijn alle jobs aanvaarden bijvoorbeeld deeltijdse jobs, onderbetaalde jobs, jobs die op 100 km of meer vd woonplaats liggen.
De vraag is of die mensen die jobs ook gaan invullen want als je 100 km enkel moet rijden om een slecht betaalde deeltijdse job te doen dan moet je toch goed gek zijn om dat te doen. Waarschijnlijk schiet je er nog op in.
Laatst gewijzigd door dejules op 04 jul 2019, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 jul 2019, 19:13

Weet u wanneer er pas overgegaan word tot uitsluiten van de werkloosheid?

Dan heeft men al meer dan één maal kans gehad om te gaan werken !

Ik ken per toeval iemand die bemiddelaar is bij de VDAB, het is voor zeer velen een echt drama om te moeten gaan werken .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Fazal

04 jul 2019, 20:09

Maar het is nog een veel groter drama voor werkwilligen die ondanks alles aan geen werk geraken.
Je mag nog zo werkwillig zijn, een werkgever aanvaardt niet zomaar iedereen.
En kan iemand hem ongelijk geven ...? Ik niet.
Maar het is dan wel een feit dat er altijd werkwillige werklozen zullen zijn die geen werk vinden.
Want als men de oh zo verhoogde werkgelegenheidscijfers moest geloven, dan zouden er geen werklozen meer mogen zijn.
dejules

04 jul 2019, 20:24

denlowie schreef:
04 jul 2019, 19:13


Ik ken per toeval iemand die bemiddelaar is bij de VDAB, het is voor zeer velen een echt drama om te moeten gaan werken .
Het ergste voor de VDAB-ambtenaren is dat alle werkzoekenden hun uitkering verliezen want dan zijn zij overbodig.
Het grootste drama voor de VDAB-ambtenaren is dat men dan hun ambtenarenstatuut afneemt en zij moeten gaan werken in de privé.
dejules

05 jul 2019, 00:25

denlowie schreef:
04 jul 2019, 19:13
Weet u wanneer er pas overgegaan word tot uitsluiten van de werkloosheid?

VDAB te laks? “We hebben vorig jaar de uitkering van meer dan 11.000 mensen geschorst”

https://www.gva.be/cnt/dmf20190524_0442 ... -geschorst

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 09:10

... en daardoor zijn velen van hen dan toch maar aan het werk gegaan. De werkzaamheidsgraad is immers gestegen tot 76% in Vlaanderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 jul 2019, 09:48

Wil. schreef:
05 jul 2019, 09:10
... en daardoor zijn velen van hen dan toch maar aan het werk gegaan. De werkzaamheidsgraad is immers gestegen tot 76% in Vlaanderen.
Als iedereen aan het werk is, dan moet het geld toch binnenstromen?
Hoe komt het dat de sociale zekerheid een tekort heeft van 1.45 miljard Euro?
Hoe komt het dat de begroting voor 2019 een tekort vertoont van 12.6 miljard Euro?
Hoe komt het dat de nominale schuld onder 4.5 jaar N-VA-bewind met 72.000.000.000 Euro is toegenomen?
Hoe komt het dat wij al 6 jaar op rij de laagste economische groei van alle Oeso-landen kennen?
Liegen en bedriegen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 11:19

Vlaanderen kan de toestand in Wallonië niet veranderen en evenmin in BHG. Dat zou pas kunnen indien we het infuus wordt weggenomen waaraan de hangmatpatiënt hangt.

In Vlaanderen is de werkzaamheidsgraad hoger dan wat de EU tegen 2020 van ons verwacht. We moeten echter niet bij de pakken blijven zitten en streven naar 80% werkzaamheidsgraad, zodat we bij de absolute top van Europa komen. Dat zou tegelijk onze pensioenen ook veilig stellen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jul 2019, 11:41

Dat zou tegelijk onze pensioenen ook veilig stellen.
Maar niet met al die nep-banen waarop haast geen / of weinig sociale bijdragen worden aangerekend.
dejules

05 jul 2019, 12:11

Wil. schreef:
05 jul 2019, 11:19


In Vlaanderen is de werkzaamheidsgraad hoger dan wat de EU tegen 2020 van ons verwacht.
Muyters was 10 jaar minister van werk in 2 Vlaamse regeringen.
Onder zijn beleid werd de sector poetsen en strijken met dienstencheques factor 5 hoger dan de volledige chemische sector.
Zo 1 job in de poets en strijk kost de belastingbetaler jaarlijks 108.000 Euro per poetser (Planbureau en NBB).
De jobs die bijdragen aan de schatkist blijven in snel tempo verdwijnen.
Uw werkzaamheidsgraad kunt ge in uw reet stoppen. Ze berekent hoeveel mensen minstens 1 uur per WEEK werken, telt zieken mee en kijkt niet of het om gesubsidieerde jobs gaat zoals poetsen met dienstencheques/ambtenarij/etc.
Zo'n parameter is waardeloos.
Laatst gewijzigd door dejules op 05 jul 2019, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

05 jul 2019, 12:15

Wil. schreef:
05 jul 2019, 11:19
Vlaanderen kan de toestand in Wallonië niet veranderen
Werkloosheidscijfers per provincie juni 2019:

Antwerpen: 7,32%
Limburg: 5,98%
Oost-Vlaanderen: 5,76%
Vlaams-Brabant: 4,88%
West-Vlaanderen: 4,40%

Antwerpen heeft een wereldzeehaven en de meeste ambtenaren en andere gesubsidieerde jobs van Vlaanderen.
Toch heeft het de meeste werklozen.
Hun werkzaamheidsgraad is veel lager dan die van Luik.
Wilt de N-VA zooi die voornamelijk uit Antwerpen komt eens in de spiegel kijken want jullie zijn het Wallonië van Vlaanderen.
Als ge wilt afsplisen, ok.
Wordt een stadstaat.
Wij zijn de transfers naar jullie kotsmoe.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 jul 2019, 12:46

En die cijfers over Luik waar zijn die? Tja en over leugens ed ben jij wel de beste om over mee te leuteren he, zie maar "langer werken en arm sterven". Juist of dat je zelf zo goed scoort.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 14:42

dejules schreef:
05 jul 2019, 12:11
Wil. schreef:
05 jul 2019, 11:19


In Vlaanderen is de werkzaamheidsgraad hoger dan wat de EU tegen 2020 van ons verwacht.
Muyters was 10 jaar minister van werk in 2 Vlaamse regeringen.
Onder zijn beleid werd de sector poetsen en strijken met dienstencheques factor 5 hoger dan de volledige chemische sector.
Zo 1 job in de poets en strijk kost de belastingbetaler jaarlijks 108.000 Euro per poetser (Planbureau en NBB).
De jobs die bijdragen aan de schatkist blijven in snel tempo verdwijnen.
Uw werkzaamheidsgraad kunt ge in uw reet stoppen. Ze berekent hoeveel mensen minstens 1 uur per WEEK werken, telt zieken mee en kijkt niet of het om gesubsidieerde jobs gaat zoals poetsen met dienstencheques/ambtenarij/etc.
Zo'n parameter is waardeloos.
Ooit van FTE gehoord, julleke?

76% werkzaamheidsgraad. Het gevolg daarvan? Vacatures die met moeite of niet ingevuld geraken.

Hier schijnt de zon alweer. Daar nog altijd niet zeker? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 jul 2019, 15:33

Wil. schreef:
05 jul 2019, 14:42

Ooit van FTE gehoord
De werkzaamheidsgraad rekent niet in FTE.
Ze kijkt wie minstens 1 uur per week werkt.
U krijgt dat maar niet in uw betonkop, Jomme.
ps de 700.000 zieken zijn ook gerekend bij de "werkenden".

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 17:15

dejules schreef:
05 jul 2019, 15:33
Wil. schreef:
05 jul 2019, 14:42

Ooit van FTE gehoord
De werkzaamheidsgraad rekent niet in FTE.
Spijt me, julio, maar er wordt wel degelijk berekend hoeveel mensen er zouden werken indien men alle deeltijds werkenden zou herleiden naar FT's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.