De leugens over werklozen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jul 2019, 17:31

Help, ik ben in de war (gebeurt wel vaker)

Dus per 100 Belgen zouden er voor een werkzaamheidsgraad van 80 % er 160 parttime bezig zijn + nog eens 20 die niks doen 8)

Sire, er zijn geen Belgen genoeg
Laatst gewijzigd door E.T. op 05 jul 2019, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

05 jul 2019, 17:34

Wil. schreef:
05 jul 2019, 17:15
er wordt wel degelijk berekend hoeveel mensen er zouden werken indien men alle deeltijds werkenden zou herleiden naar FT's.
De werkzaamheidsgraad (‘employment rate’) wordt door Eurostat gedefinieerd als de verhouding tussen het aantal tewerkgestelde personen en de totale bevolking binnen dezelfde leeftijdsgroep.
Een tewerkgestelde persoon is iemand die minstens 1 uur per week werkte voor een loon of een andere vergoeding tijdens de ‘referentieweek’.
Het begrip referentieweek brengt ons bij de manier waarop deze cijfers werden verzameld: de gegevens van Eurostat worden vergaard aan de hand van wekelijkse enquêtes in elk land van de EU.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 21:20

In 2016 zaten we op -afgerond- 69% voltijdse equivalenten. De bron staat erbij.
Nu in 2019 zitten we in Vlaanderen op meer dan 75% terwijl de EU pas volgend jaar het niveau van 73% vereist. Maar dan wel voor gans het land
We weten dus waar het kalf gebonden ligt.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 jul 2019, 23:15

Er wordt wel degelijk berekend hoeveel mensen er zouden werken indien men alle deeltijds werkenden zou herleiden naar FTE's.
Begrijpen wij die zin niet verkeerd? Ik ben bang dat jullie allebei gelijk hebben 8O 8O 8O

In tegenstelling wat gebruikelijk is, namelijk 2 halftijdse betrekkingen zijn 1 FTE, worden (door Eurostat) alle deeltijds werkende blijkbaar aangerekend als een voltijds equivalent

De ene FTE is de andere VTE dan toch niet :wink:

Dat het 'kalf' niet in Vlaanderen ligt weten we ook wel … Maar de verschillen tussen onze Vlaamse regio's zijn ook groot, wat als de solidariteit tussen stad en parking verloren gaat?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 00:59

E.T. schreef:
05 jul 2019, 23:15
Dat het 'kalf' niet in Vlaanderen ligt weten we ook wel … Maar de verschillen tussen onze Vlaamse regio's zijn ook groot, wat als de solidariteit tussen stad en parking verloren gaat?
Tot nu toe is er nog nergens een groepje opgedoken van meer dan 10 mensen dat erop aanstuurt om één van de Vlaamse provincies af te stoten.

Veel Vlamingen hebben een groot gevoel van onderlinge samenhorigheid en dat hebben we niet tegenover de Franstaligen in dit land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 jul 2019, 10:32

De lage cijfers voor Nederland is , dat daar de meeste vrouwen maar deeltijds werkt, hier Vlaanderen werken veel meer vrouwen fulltime dan in Nederland .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 10:39

denlowie schreef:
06 jul 2019, 10:32
De lage cijfers voor Nederland is , dat daar de meeste vrouwen maar deeltijds werkt, hier Vlaanderen werken veel meer vrouwen fulltime dan in Nederland .
Dat klopt. Wanneer je bijgevolg alle halftijdse jobs bijeenvoegt, dan kom je aan een veel lager aantal voltijdse jobs. Dát is wat er in het overzicht hierboven is gebeurd. Daarom staan we met Vlaanderen ook boven Nederland in die rangschikking.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jul 2019, 10:44

Tot nu toe
Er gaan steeds meer stemmen op om het Gemeentefonds te hervormen!
De "parking" wil zijn rechtmatig deel van de koek …

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 10:56

E.T. schreef:
06 jul 2019, 10:44
Tot nu toe
Er gaan steeds meer stemmen op om het Gemeentefonds te hervormen!
De "parking" wil zijn rechtmatig deel van de koek …
1. Ik kan tot nu toe niet in de toekomst kijken. :wink:
2. Krijgt 'de parking' dan niet zijn deel? We kunnen bijvoorbeeld misschien de ring rond Lier helemaal sluiten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jul 2019, 11:07

Beste Wil, je hebt blijkbaar de commotie rond de 'Mobi score' gemist afgelopen week. Tientallen burgemeesters (van alle partijen) uit kleinere plattelandsgemeenten o.a. uit de Westhoek en Limburg uiten terecht hun ongenoegen en eisen naast een echte verbetering van het openbaar vervoer een substantiële verhoging van hun aandeel uit dat Gemeentefonds.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 11:37

E.T. schreef:
06 jul 2019, 11:07
Beste Wil, je hebt blijkbaar de commotie rond de 'Mobi score' gemist afgelopen week. Tientallen burgemeesters (van alle partijen) uit kleinere plattelandsgemeenten o.a. uit de Westhoek en Limburg uiten terecht hun ongenoegen en eisen naast een echte verbetering van het openbaar vervoer een substantiële verhoging van hun aandeel uit dat Gemeentefonds.
Die verhoging van hun aandeel uit dat gemeentefonds gaat niet over "Antwerpen tegenover 'de parking'" maar wel over alle centrumsteden tegenover de landelijke gemeenten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jul 2019, 11:42

Werkzaamheidsgraad 2018
79,2 Nederland De Nederlandse vrouwen zijn nu dan allemaal fulltime ???
74,6 Vlaanderen
73,1 EU28
69,7 België

- Werkzaamheidsgraad: het aandeel van de werkende personen in de totale bevolking van een bepaalde leeftijdsgroep, volgens de bepalingen van het Internationaal Arbeidsbureau.
- Iemand wordt als werkend beschouwd indien hij of zij in de referentieweek minstens een uur betaalde arbeid heeft verricht.
- De gegevens zijn schattingen gebaseerd op een enquête. Bijgevolg moet rekening gehouden worden met een onzekerheidsmarge.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 jul 2019, 11:44

"Antwerpen tegenover 'de parking'"
Ik heb het nergens over Antwerpen ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 11:57

E.T. schreef:
06 jul 2019, 11:42
Werkzaamheidsgraad 2018
79,2 Nederland De Nederlandse vrouwen zijn nu dan allemaal fulltime ???
74,6 Vlaanderen
73,1 EU28
69,7 België
Ik zie niet direct waarom de Nederlanders ineens zo hoog scoren.
Wat in elk geval duidelijk blijft is de hoge score van Vlaanderen vergeleken bij BHG (=niveau Griekenland) en Wallonië. De toestand zal nog verbeteren nu de opwaartse tendens bij de 55+ groep zich blijft doorzetten:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 jul 2019, 15:04

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/04 ... -te-halen/

Tientallen miljarden nodig om Vlaamse klimaatdoelen te halen: "Hoog tijd dat iedereen zich de omvang realiseert"
Als Vlaanderen tegen 2030 35 procent minder CO2 wil uitstoten in vergelijking met 2005, moet het elk jaar tussen de 3 en de 12 miljard euro investeren. Dat zegt de SERV, de Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen waarin werkgevers en vakbonden samen zitten.

We schatten dat in de Vlaamse bouwsector direct 250.000 arbeidskrachten nodig zijn om alle woningen energiezuinig te maken

Zijn jobs in de maak , kunnen ze dat opvullen , en zijn de leugens van de baan :mrgreen:
En hou dan ook meteen jullie geldbeugel bij de hand .
Of ze deze scenario gaan waarmaken wat op de planning staat is andere zaak
en niet alleen arbeidskrachten voor de bouw, maar ook voor andere doeleinden wat te maken heeft met klimaat komen er nog jobs bij 8O :roll: :evil: