Begroting 3,8 miljard ontspoord sinds val regering

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2019, 14:23

Wil. schreef:
09 aug 2019, 12:38
Dan moet het justitie zijn die de 'performante ambtenarij' vormt?
Zij zijn degenen die de geld in de staatskas doen belanden, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 aug 2019, 14:38

Horus ik vraag me dit ook al maanden af.
Leeglopers,bruinhemden,racisten , collaborateurs en nog meer fraais heeft hij al vernoemd
En dit gewoon om opzettelijk te iriteren van god en klein pierke.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2019, 14:53

De scheldwoorden komen eruit alsof hij lijdt aan Gilles de la Tourette. Misschien is dat wel zo? En bovendien stelt hij dat anderen 'vuilgebekt' zijn.
Welk vogeltje hier zingt, weten we stilaan :roll:
Zou het kunnen dat iemand dat écht doet terwijl hij niet beneveld is en bij zijn (volle? nu, ja ...) verstand?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

09 aug 2019, 15:13

Sinds gisteren morgen de verbeten strijd van deze 2 hitsige jongelingen verder werd onderhouden is de overheidsschuld gestegen met ongeveer 33.000.000 milj euro. Het is dus een verspilling aan energie zolang Bart de Wever rustig zijn gangetje gaat zonder zich om iets druk te maken. Weg met Bart de Wever, weg met de NVA. Er is dringend werk aan de winkel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2019, 15:16

De kannibaal schreef:
09 aug 2019, 15:13
Weg met Bart de Wever, weg met de NVA.
Zou ik ook wel eens willen; het schijnt dat BDW een goede gids is om je te vergezellen naar de roots van de Europese beschaving. Samen op weg met de betrouwbare gids. Het lijkt me wel wat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 aug 2019, 17:12

Wil. schreef:
09 aug 2019, 15:16

het schijnt dat BDW een goede gids is
Schijn bedriegt.
De man verloor 72.000 voorkeurstemmen en zijn partij bijna 300.000 kiezers.
Mensen houden niet van valse schijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2019, 17:54

BDW heeft zijn partij van vlak boven de waterlijn naar de hoogste toppen geleid. Dat er dan een terugval volgt, valt te begrijpen. Hij zal wel de basisprincipes sterker in de verf moeten zetten: Vlaamse zelfstandigheid en de migratiepoort helpen sluiten, hoewel dat een plicht is voor de Europese leiders.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 aug 2019, 17:56

De kannibaal schreef:
09 aug 2019, 15:13
Sinds gisteren morgen de verbeten strijd van deze 2 hitsige jongelingen verder werd onderhouden is de overheidsschuld gestegen met ongeveer 33.000.000 milj euro. Het is dus een verspilling aan energie zolang Bart de Wever rustig zijn gangetje gaat zonder zich om iets druk te maken. Weg met Bart de Wever, weg met de NVA. Er is dringend werk aan de winkel.
Daar de regering zelf ontslag heeft genomen, zouden ze in feite geen loon meer mogen krijgen, en ze zouden zelfs niet kunnen gaan stempelen,maar nu lopen ze vrolijk in het fabriekje rond te huppelen wachten ze af wie de afval gaat opruimen, voor de regering die zogezegd in lopende zaken zit veranderd er niks, hun loon wordt toch doorgestort, dus drukken ze op de pauze knop,want de waalse broeders hebben dat ook gedaan, al zeker tot 15 augustus,en dan zien ze wel, dus dat kan nog maanden duren voor ze gaan weten wie met wie in bed gaat liggen,ook de CD& V maakt zich zorgen , dus roepen ze het politieke bestuur samen,ze willen weten of ze een postje hebben of niet.
Maar BDW weet nog niet wat te doen met de regering, maar denkt al aan 2024,want de vrees voor een afstraffing zou wel eens kunnen,wat is wijsheid, met of zonder VB of PVDA, of verder doen met de kramikkige regering van voor de verkiezing.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tw ... ~ad2ef0ae/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

09 aug 2019, 18:50

Wil. schreef:
09 aug 2019, 17:54
BDW heeft zijn partij van vlak boven de waterlijn naar de hoogste toppen geleid.
Elke partij is in Vlaanderen de grootste geweest.
Je had Verhofstadt, Stevaert, Leterme en zelfs het Vlaams Blok!
Kiezers zijn volatiel geworden.
Nu hebben ze iets "nieuw" geprobeerd nl een partij die grote veranderingen beloofde.
Uiteindelijk was dat "nieuwe" niet meer dan oude wijn in nieuwe zakken. De N-VA is gewoon de oude Volksunie maar dan het rechtse gedeelte. De harde kern heeft een familiale stamboom met een zwart verleden. Dezelfde rancuneuze mensen met een haat tegen alles wat niet uitgesproken Vlaams is maw Vlamingen die van België houden worden ook uitgekotst.
Als een kwart vd kiezers uw partij verlaten heeft dan kan je toch zeggen dat het experiment mislukt is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2019, 19:47

In '69 won Eddy Merckx te Tour met 17 minuten voorsprong.
In '70 won hij de Tour met slechts 12 minuten voorsprong.

Een achteruitgang van 5 minuten! Dat is -29%; zowat het verlies van de N-VA.
De loser!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 aug 2019, 22:34

Het verlies van de democratische regerende partijen is overal.
De opkomst van een hoop vluchtelingen schokt de kiezers.
De jan met de pet kan het niet volgen. OOK IK NIET[/b

In ons gebouw zijn zeker 8 families aangeland die door het OCMW geplaatst zijn.
Op de vlucht voor oorlog of politieke strekking.
Deze mensen zitten daar leukweg al proberen sommigen te integreren op taal gebied.
Enkele hooggeschoolden hebben werk.
Toch hoor je mensen vragen stellen
Hoe komen die aan een luxe appartement
Wie betaald dat?
Moet ik als syndicus nu nog hun taal leren.
Ik leg hun wel uit dat ze hun godsdienst kunnen beleven maar in alle stilte
Tot nu toe geen problemen en dank voor de hulp van Marokkanen en Turken dier hier eigenaar zijn
Alleen de Polen zijn een probleem.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 aug 2019, 22:41

In de tijd van Sabena zijn einde zat de zwarte kas vol van de piloten. Na 't einde was die kas verdwenen.
Dat is uw Brussel en wat daar vertoefd.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
dejules

10 aug 2019, 08:07

Wil. schreef:
09 aug 2019, 19:47
In '69 won Eddy Merckx te Tour met 17 minuten voorsprong.
In '70 won hij de Tour met slechts 12 minuten voorsprong.

Een achteruitgang van 5 minuten! Dat is -29%; zowat het verlies van de N-VA.
De loser!
De verkiezingsnederlaag van de N-VA was historisch. Nooit eerder verloor een partij in 1 verkiezing een kwart van haar kiezers.
U gaat daarbij uit vd veronderstelling dat dat verlies eenmalig is.
Echter, U kunt niet analytisch denken.
3 weken na de federale verkiezingen van 26 mei werd de N-VA volledig weggevaagd in Bilzen waar de gemeenteraadsverkiezingen moesten overgedaan worden.
In 2012 had de N-VA nog 12 zetels.
In 2018 nog 6.
In 2019 (de verkiezingen moesten overgedaan worden) nog 3.
Die partij bestaat de facto niet meer. Een groot aantal gemeenteraadsleden heeft de partij de rug toegekeerd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 10:03

Nationale verkiezingen en de verkiezingen in boerengat Bilzen :roll:

Merckx won zijn volgende tour maar verloor meer dan een kwart van de voorsprong die hij in 69 had. Nooit gezien.
Merckx verloor kort daarna een criterium ergens in een boerengat in de Vlaanders.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 10:20

Wil. schreef:
10 aug 2019, 10:03
Nationale verkiezingen en de verkiezingen in boerengat Bilzen :roll:

https://nieuws.vtm.be/politiek/bart-de- ... google.be/