Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende gen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 14:02

dejules schreef:
01 aug 2019, 11:58
(...)En dat proces is al lang bezig voor deze mensen nl zeer zware belastingdruk op hun arbeid, langer werken, uiterst lage pensioenen, hun spaargeld nodig om hun oude dag te financieren verdampt, deïndustrialisatie, ...
Dáár knelt het schoentje bij zo'n 'werker' als dejules: hij dacht rap 'binnen' te zijn - 3 jobs tegelijk, dus 3 x een inkomen; minstens 90 uren per week werken (wellicht vaak 120 uren per week gedraaid, toch? ) - maar dan kwam het inzicht. Een godverdomse ambtenaar sneed hem in zijn portemonnee. Nog liever gaf hij één nier en één long af, maar die ambtenaar hield niet af: poen afdokken moest hij.

Dan bleken die ambtenaren nog een beter pensioen te krijgen ook.

Groene afgunst, nijd, jaloezie, frustratie en razernij tov de ambtenaren werd zijn deel. Daar is serieus wat werk aan voor een zielenknijper.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 aug 2019, 14:51

Wil. schreef:
01 aug 2019, 14:02
Dáár knelt het schoentje bij zo'n 'werker' als dejules: hij dacht rap 'binnen' te zijn - 3 jobs tegelijk, dus 3 x een inkomen; minstens 90 uren per week werken
Met in de privé veel uren te werken wordt je niet rijk en zeker niet beloond.
In Duitsland val je pas vanaf een kwart miljoen € in de hoogste schijf (en betaal je 45% belastingen), in België al vanaf 34.000 euro (en betaal je 50% belastingen. Daar komt nog bijzondere bijdragen rsz en gemeenteataxatie van 7.5% bovenop).
Van elke 100 € die U bovenop die 34.000 € verdient houdt je maar 36 € over. 64 € gaat naar de leegloperij.
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... elastingen

Je kan beter in het onderwijs gaan werken : 20u/week en 4 maanden verlof.
U heeft ook 2 extra troeven : 1/ een benoeming voor het leven en 2/ een exuberant pensioen
U heeft dan zeeën van vrije tijd om via het nieuwe stelsel van flexijobs belastingvrij bij te verdienen à rato van 500 €/maand.
De ambtenarij is een staat binnen de staat geworden die de wetten vd politici opstelt in haar voordeel.
Ook dat is het verdriet van België.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 15:15

Neen dejules kort samengevat , je had geen kennis hoe loon wordt berekend en belastingen daar draait het om

Plus heeft niemand gevraagd dat je 90 uur per week moest werken , dat doe je uit eigen beweging .
En dat je veel hebt moeten afdragen heb ik ook gezegd is normaal je wordt er niet beloond 90 uren per week

Maar wil niet zeggen dat je op andere mensen moet uitwerken , is zeer laag .
Maar nu ineens mist ik dat hier geplaatst heb van SWT en berekeningen , krijgen we weer de volle lading .
Hier durf je bijna niks meer plaatsen want dan herbegin je weer .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 aug 2019, 15:31

dejules schreef:
01 aug 2019, 14:51
Wil. schreef:
01 aug 2019, 14:02
Dáár knelt het schoentje bij zo'n 'werker' als dejules: hij dacht rap 'binnen' te zijn - 3 jobs tegelijk, dus 3 x een inkomen; minstens 90 uren per week werken
Met in de privé veel uren te werken wordt je niet rijk en zeker niet beloond.
(...)
Je kan beter in het onderwijs gaan werken : 20u/week en 4 maanden verlof.
Zie je wel, spijt komt na de zonde. Maar of die schoolmeesters rijk gaan worden, dat betwijfel ik ook. :lol:

• by the way, waar blijft de N-VA in dit verhaal? :lol:

• Nog dit, dejules: waar blijven die nieuw geopende topics, zeg? Je daggemiddelde daalt pijlsnel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.