Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende gen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 09:18

https://www.hln.be/de-krant/onze-opinie ... ~a0d6a391/

Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende generaties”

Dat heet dan overzomeren. De opdracht van het informateursduo is gisteren andermaal verlengd wegens gebrek aan succes. Johan Vande Lanotte (sp.a) en Didier Reynders (MR) zijn al aan de slag sinds 30 mei, de week na de verkiezingen. Hun nieuwe vervaldatum is 9 september, zowaar. In 1988, toch niet de prehistorie, fronste het land de wenkbrauwen toen Jean-Luc Dehaene aan koning Boudewijn dik drie maanden de tijd vroeg om een regering te vormen. ‘Sire, geef mij 100 dagen.’ Tegen 9 september zullen ook Vande Lanotte en Reynders ruim 100 dagen van de koning hebben gekregen. Niet meer van Boudewijn, zoals in 1988, maar van Filip. En niet om een regering te formeren, zoals Dehaene, maar om het staatshoofd te informeren. De uitzondering van toen is de regel geworden, de anomalie het nieuwe normaal. Boudewijn zou zijn land niet meer herkennen.

Wat ze wel vergeten bij te zeggen zijn , onze bijdrage dien we geleverd hebben al die jaren dat die bedoeld waren voor volgende generatie . Maar dat zijn ze vergeten , dan is de vraag wat hebben ze daar met gedaan ?
Op schoon verdiep kunnen ze daar heel goed uitleggen , en hun versteken , maar t'is niet verlopen zoals zou moeten zijn . En dat we dieper en dieper wegzakken dat weet iedereen van ons .

De vraag is wanneer gaan ze eens besparen bij de regering en politieker ? Hebben ze ook in kaart gebracht voor 26 mei ? daar merken we ook niets af .

Wat hebben we dan bijgeleerd vandaag (zero ) er komt niks nieuws op de proppen .Zeer negatieve zaken en dan is de vraag is haalbaar in de toekomst .

Ze mislopen iedere dag meer en meer , zowel binnenrijven van btw-inkomsten -taksen en belastingen
Zetten de mensen aan om alles te vernieuwen , blijkbaar brengt dat ook niet voldoende in laadje
Net zelfde met zonnepanelen
Zij hebben al zoveel besparing opgelegd ? de vraag is merken we daar iets van neen integendeel .
Wij zijn 2019 , wat hebben ze bereikt met medicatie ? we gaan erop achteruit , zij kunnen niet alles meer aanbieden naar de bevolking .
En ga zo maar door .
Er zijn landen binnen de drie maand geen regering ( Terug nieuwe verkiezingen ) vind dat niet toegelaten zo verder te handelen zoals ze nu bezig zijn .

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

30 jul 2019, 15:59

gast43 schreef:
30 jul 2019, 09:18
https://www.hln.be/de-krant/onze-opinie ... ~a0d6a391/

Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende generaties”

Dat heet dan overzomeren. De opdracht van het informateursduo is gisteren andermaal verlengd wegens gebrek aan succes. Johan Vande Lanotte (sp.a) en Didier Reynders (MR) zijn al aan de slag sinds 30 mei, de week na de verkiezingen. Hun nieuwe vervaldatum is 9 september, zowaar. In 1988, toch niet de prehistorie, fronste het land de wenkbrauwen toen Jean-Luc Dehaene aan koning Boudewijn dik drie maanden de tijd vroeg om een regering te vormen. ‘Sire, geef mij 100 dagen.’ Tegen 9 september zullen ook Vande Lanotte en Reynders ruim 100 dagen van de koning hebben gekregen. Niet meer van Boudewijn, zoals in 1988, maar van Filip. En niet om een regering te formeren, zoals Dehaene, maar om het staatshoofd te informeren. De uitzondering van toen is de regel geworden, de anomalie het nieuwe normaal. Boudewijn zou zijn land niet meer herkennen.

Wat ze wel vergeten bij te zeggen zijn , onze bijdrage dien we geleverd hebben al die jaren dat die bedoeld waren voor volgende generatie . Maar dat zijn ze vergeten , dan is de vraag wat hebben ze daar met gedaan ?
Op schoon verdiep kunnen ze daar heel goed uitleggen , en hun versteken , maar t'is niet verlopen zoals zou moeten zijn . En dat we dieper en dieper wegzakken dat weet iedereen van ons .

De vraag is wanneer gaan ze eens besparen bij de regering en politieker ? Hebben ze ook in kaart gebracht voor 26 mei ? daar merken we ook niets af .

Wat hebben we dan bijgeleerd vandaag (zero ) er komt niks nieuws op de proppen .Zeer negatieve zaken en dan is de vraag is haalbaar in de toekomst .

Ze mislopen iedere dag meer en meer , zowel binnenrijven van btw-inkomsten -taksen en belastingen
Zetten de mensen aan om alles te vernieuwen , blijkbaar brengt dat ook niet voldoende in laadje
Net zelfde met zonnepanelen
Zij hebben al zoveel besparing opgelegd ? de vraag is merken we daar iets van neen integendeel .
Wij zijn 2019 , wat hebben ze bereikt met medicatie ? we gaan erop achteruit , zij kunnen niet alles meer aanbieden naar de bevolking .
En ga zo maar door .
Er zijn landen binnen de drie maand geen regering ( Terug nieuwe verkiezingen ) vind dat niet toegelaten zo verder te handelen zoals ze nu bezig zijn .
Boven de stand leven - niet veralgemenen a.u.b.- Een groot deel van de Belgen, heeft nauwelijks voldoende om te overleven, en blijft verstoken van levensnoodzakelijke middelen.
Bespoedigen van een regeringsvorming; Zeer gemakkelijk op de lossen met een nieuwe wet: geen regering, geen inkomen? Tijdelijke overgangsregering -sterk beperken in de tijd, bevriezing van de uitgaven na een korte tijd. Maar probleem ; hiervoor zijn nieuwe wetten nodig, op te stellen door de huidige profiteurs, duus niet te realiseren.
Nieuwe verkiezingen en massaal stemmen op de PVDA, in Vlaanderen en Wallonie, zodat zij beschikken over een meerderheid.
Wij hebben gegarandeerd een regering op 2 maanden tijd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 16:07

De kannibaal schreef:
30 jul 2019, 15:59
Boven de stand leven - niet veralgemenen a.u.b.- Een groot deel van de Belgen, heeft nauwelijks voldoende om te overleven, en blijft verstoken van levensnoodzakelijke middelen.
Populisme. Het gaat over een klein deel van de belgen en in Vlaanderen een nóg kleiner deel.
Armoederisico in belgië: 15%
Ernstige materiële ontberingen: 5%
In Vlaanderen echter 2%

Factcheck

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 17:37

Wil. schreef:
30 jul 2019, 16:07

Populisme. Het gaat over een klein deel van de belgen en in Vlaanderen een nóg kleiner deel.
In de stad Antwerpen is maar 62,4 procent van de mensen tussen 20 en 64 jaar aan de slag.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180523_0352 ... rkloosheid

Is dat niet de stad van De Wever?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 jul 2019, 18:07

Hoeveel zijn daar vrouwen van allochtonen bij? En andere vreemdelingen.
Met 3 kinderen en meer kun je niet gaan werken.
dejules

30 jul 2019, 18:15

voorn schreef:
30 jul 2019, 18:07
Hoeveel zijn daar vrouwen van allochtonen bij? En andere vreemdelingen.
Met 3 kinderen en meer kun je niet gaan werken.
De stad Antwerpen heeft de grootste populatie ambtenaren.
Hoeveel witte mensen werken daar en hoeveel gekleurden?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 18:38

Vandaag, 09:18

https://www.hln.be/de-krant/onze-opinie ... ~a0d6a391/

Onze opinie. “Straks zal blijken dat dit land collectief boven zijn stand leeft, op kosten en ten koste van volgende generaties”

Dat heet dan overzomeren. De opdracht van het informateursduo is gisteren andermaal verlengd wegens gebrek aan succes. Johan Vande Lanotte (sp.a) en Didier Reynders (MR) zijn al aan de slag sinds 30 mei, de week na de verkiezingen. Hun nieuwe vervaldatum is 9 september, zowaar. In 1988, toch niet de prehistorie, fronste het land de wenkbrauwen toen Jean-Luc Dehaene aan koning Boudewijn dik drie maanden de tijd vroeg om een regering te vormen. ‘Sire, geef mij 100 dagen.’ Tegen 9 september zullen ook Vande Lanotte en Reynders ruim 100 dagen van de koning hebben gekregen. Niet meer van Boudewijn, zoals in 1988, maar van Filip. En niet om een regering te formeren, zoals Dehaene, maar om het staatshoofd te informeren. De uitzondering van toen is de regel geworden, de anomalie het nieuwe normaal. Boudewijn zou zijn land niet meer herkennen.


Beste Kannibaal in groen is wel door de krant niet doormij en hier onderaan komt van mij zelf .Mij moet je niks in mijn schoenen schuiven Kort maar krachtig ze moeten iemand de schuld geven bij de regering en daarmee is alles gezegd . Zij staan weer buiten schot zoals altijd :lol:


Wat ze wel vergeten bij te zeggen zijn , onze bijdrage dien we geleverd hebben al die jaren dat die bedoeld waren voor volgende generatie . Maar dat zijn ze vergeten , dan is de vraag wat hebben ze daar met gedaan ?
Op schoon verdiep kunnen ze daar heel goed uitleggen , en hun versteken , maar t'is niet verlopen zoals zou moeten zijn . En dat we dieper en dieper wegzakken dat weet iedereen van ons .

De vraag is wanneer gaan ze eens besparen bij de regering en politieker ? Hebben ze ook in kaart gebracht voor 26 mei ? daar merken we ook niets af .

Wat hebben we dan bijgeleerd vandaag (zero ) er komt niks nieuws op de proppen .Zeer negatieve zaken en dan is de vraag is haalbaar in de toekomst .

Ze mislopen iedere dag meer en meer , zowel binnenrijven van btw-inkomsten -taksen en belastingen
Zetten de mensen aan om alles te vernieuwen , blijkbaar brengt dat ook niet voldoende in laadje
Net zelfde met zonnepanelen
Zij hebben al zoveel besparing opgelegd ? de vraag is merken we daar iets van neen integendeel .
Wij zijn 2019 , wat hebben ze bereikt met medicatie ? we gaan erop achteruit , zij kunnen niet alles meer aanbieden naar de bevolking .
En ga zo maar door .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 19:58

dejules schreef:
30 jul 2019, 17:37
Wil. schreef:
30 jul 2019, 16:07

Populisme. Het gaat over een klein deel van de belgen en in Vlaanderen een nóg kleiner deel.
In de stad Antwerpen is maar 62,4 procent van de mensen tussen 20 en 64 jaar aan de slag.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180523_0352 ... rkloosheid

Is dat niet de stad van De Wever?
Ik had het niet over al dan niet aan de slag zijn, maar over armoede en ontbering (gedachten erbij houden, julleke. Er zijn werkzaamheden waar je niet voor moet nadenken (pakjes lopen vanzelf niet weg, hé) en andere waarvoor je je een beetje moet concentreren).

Zelfs met het vermaledijde Antwerpen erbij, komen we nog maar aan 2% mensen die in Vlaanderen in ontbering kennen. 5% in belgenland. "Een groot deel" volgens de kannibaal. Wel, hij mag 'een groot deel' van zijn wedde houden; dat hij het kleine deel maar uitdeelt aan die armen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 21:17

dejules schreef:
30 jul 2019, 18:15
De stad Antwerpen heeft de grootste populatie ambtenaren.
Hoeveel witte mensen werken daar en hoeveel gekleurden?
Antwerpen:
Inwoners eind '18: 523.000 ( bron )

Aantal ambtenaren en evolutie: nog 6.639 (daling van 10%)
d.w.z. 1,27% van de bevolking is ambtenaar


Afbeelding

Vergelijk even met Genk:
Inwoners: 66.227 ( bron )
Aantal ambtenaren: 995 (daling 13,1%)
d.w.z. 1,5% van de bevolking is ambtenaar.

Afbeelding

Er zijn in verhouding tot het aantal inwoners 18,4% méér dan in Antwerpen. Maar net zoals bij de overheidsschuld zal onze jules wel in nominale getallen rekenen zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jul 2019, 23:42

Wil. schreef:
30 jul 2019, 21:17

Antwerpen:
Inwoners eind '18: 523.000 ( bron )

Aantal ambtenaren en evolutie: nog 6.639 (daling van 10%)
d.w.z. 1,27% van de bevolking is ambtenaar


De cijfers die U hier copy paste betreft ambtenaren vd gemeentelijke ADMINISTRATIES (oa dienst bevolking, ...).
Uw bron is :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a9cc9f2f/

Dit geeft geen totaal beeld van alle andere ambtenaren in dienst bij die gemeente of stad.
U moet daar het OCMW-personeel bijtellen, de groendienst, de reinigingsdienst, containerpark/begraafplaatsen, gemeentelijke scholen, stedelijke ziekenhuizen, muziekschool, cultureel centrum, bibliotheek, buitenschoolse opvang, brandweer, straathoekwerkers, musea, politie, etc etc.
Ik kan U zeggen dat Genk na defensie de grootste werkgever van Limburg is.
Wat Antwerpen betreft :
Ik neem aan dat de totale tewerkstelling bij de stad Antwerpen incl alle andere diensten dan de administratie vele malen groter is dan die van het kleine Genk, toch?
Daarbij heeft Antwerpen als provinciehoofdstad en als grote zeehaven veel meer ambtenaren ; vanaf federaal (loodsen, douane, ...), Gewestelijk, Provinciaal... tot de laagste bestuurlijke entiteit en haar vele aanhangsels in de vorm van oa vzw's zoals natuurpunt tewerkgesteld dan het kleine Genk, toch?
Ik bedoel daarmee : het aantal Antwerpenaren dat in één of andere vorm tewerkgesteld is als ambtenaar of daaraan gerelateerd vele malen groter is dan uw referentiepunt Genk wat gunstig zou moeten zijn betreffende de werkloosheidscijfers, toch?
In deze context en wetende dat de zeehaven Antwerpen veel en veel meer tewerkstelling biedt dan een kleine provinciestad is het bijna onvoorstelbaar dat daar zo een gigantische werkloosheid bestaat.
Het wordt nog ziekelijk makender als je ziet dat Liège een hogere werkzaamheidsgraad heeft dan Antwerpen.
Indien ik de logica van de Vlaams-nationalisten zou bezigen dan moet ik zeggen dat de Antwerpenaar lui is.
Ik begrijp wel dat in deze sociale context er een enorme alcohol- en drugsproblematiek in deze vermaledijde stad bestaat, toch?

ps 1 : over werkloosheid gesproken : hebben ze Karina, de zus van Bart De Wever, al kunnen actiiveren of zit ze nog in haar caravan in de Waalse bossen verscholen?
ps 2 : met zoveel werklozen zit de helft vh personeel vd VDAB in Antwerpen. Ook positief voor de tewerkstelling, toch? En die betalen allemaal belastingen volgens Jomme, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 31 jul 2019, 09:01, 8 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 23:53

dejules schreef:
30 jul 2019, 23:42

Dit geeft geen totaal beeld van alle andere ambtenaren in dienst bij die gemeente of stad.
Breng maar eens een betere bron, daar wil ik wel even op wachten. Bellen blazen kan iedereen.

De beide steden zijn volgens dezelfde regels beoordeeld. Genk heeft een hoger percentage ambtenaren in dienst dan Antwerpen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 23:55

Karina, de zus van Bart De Wever (en bla, bla, bla)
Herlees misschien de titel van dit draadje eens, brave man :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 jul 2019, 00:00

Wil. schreef:
30 jul 2019, 23:53

Breng maar eens een betere bron, daar wil ik wel even op wachten. Bellen blazen kan iedereen.

Mijn beste, iedereen kan met cijfers olifanten laten vliegen en ambtenaren belastingen laten betalen.
U moet gewoon begrippen verwarren.
Een leraar, NMBS-er, etc gaan wij niet als ambtenaar beschouwen.
En een poetser of strijker met dienstencheques kunnen we met 1 pennentrek "tewerkgesteld in de private sector" noemen (kostprijs voor Vlaanderen in 2018 : 1.3 miljard €).
U kunt zelfs hoeren en drugdealers opnemen in het BBP.
Werk : ach : 1 uur per week is ook een job, toch?
U kunt zelfs massaal werklozen doen verdwijnen!
Een partij zoals N-VA die aaneenhangt met leugens heeft hier zijn speeltuin gevonden, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2019, 00:11

dejules schreef:
31 jul 2019, 00:00
Wil. schreef:
30 jul 2019, 23:53

Breng maar eens een betere bron, daar wil ik wel even op wachten. Bellen blazen kan iedereen.

Mijn beste, iedereen kan met cijfers olifanten laten vliegen en ambtenaren belastingen laten betalen.
Laat jouw cijfers dan maar eens proberen om olifanten in de lucht te krijgen. Je hebt blijkbaar niets? Dacht ik al.

Ben jij in feite masochistisch aangelegd, julio? Ik laat je hier dag na dag alle hoeken en kanten van het internet zien, je wordt door zowat iedereen als de lokale joker gezien en nog steeds denk je dat je ook maar iets zinnigs hebt aangedragen. :lol:

Wat zeggen ze daarvan in de groepssessies?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 jul 2019, 00:23

Wil. schreef:
31 jul 2019, 00:11

Laat jouw cijfers dan maar eens proberen om olifanten in de lucht te krijgen. Je hebt blijkbaar niets?
U moet niet bij mij zijn maar bij de Vlaams-nationalisten!
Die kunnen een gewest, een schotelvod groot, met 6.5 miljoen inwoners en met industriële tewerkstelling van 200.000 mensen uitroepen tot een economische grootmacht.