“De verantwoordelijkheid voor de impasse ligt bij de kiezers”

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jul 2019, 14:46

Schuldig door associatie. Een drogargument.
Ik beschuldig helemaal niemand - integendeel: de huidige generatie NVA'ers kan geen collaboratieverleden hebben. Dat een deel onder hen opgroeiden binnen families met een collaboratieverleden kan echter niet ontkend worden- ik stel dus enkel vast. In welke mate dat hun denken en doen beïnvloed heeft weet ik niet en jij ook niet. Bij Bruno De Wever zijn op een bepaald moment, na zijn ervaringen bij het NJV, de nationalistische schellen van de ogen gevallen en hij heeft steeds afstand bewaard tav dat soort van denken. Een deradicalisatie als het ware - het kan dus he :wink:
ij bent bij de pvda. De rode rakkers van de Amada waren allemaal pro Sovjet Unie en pro Mao. Dat zijn dictatoriale regimes/moordenaars. Dat zegt genoeg over jou.
Jammer maar helaas: die analogie klopt langs geen kanten. Mijn grootvader was geen handlanger van de maoïsten en mijn vader heeft in zijn hele leven geen enkele belangstelling voor welke vorm van politiek denken dan ook laten blijken. Ik heb nooit een "rode" jeugdbeweging van dichtbij gezien - ik heb een hekel aan massagedoe.Dus : ik ben opgegroeid in een gezin waarin politiek - links of rechts - geen gespreksonderwerp was. En dat in tegenstelling tot de kopstukken van de NVA. Weg dus met uw flutredenering .
En ja, ik weet het: je wil enkel een voorbeeldje geven van foutieve redeneervormen maar ze gaat in mijn geval niet op.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2019, 15:53

frits1955 schreef:
30 jul 2019, 14:46
Schuldig door associatie. Een drogargument.
Ik beschuldig helemaal niemand - integendeel: de huidige generatie NVA'ers kan geen collaboratieverleden hebben. Dat een deel onder hen opgroeiden binnen families met een collaboratieverleden kan echter niet ontkend worden- ik stel dus enkel vast. In welke mate dat hun denken en doen beïnvloed heeft weet ik niet en jij ook niet. Bij Bruno De Wever zijn op een bepaald moment, na zijn ervaringen bij het NJV, de nationalistische schellen van de ogen gevallen en hij heeft steeds afstand bewaard tav dat soort van denken. Een deradicalisatie als het ware - het kan dus he :wink:
Deradicalisering kan dus. Maar bij de andere is die deradicalisering nog niet op gang gekomen: dat is de implicatie van wat je schrijft. Dus tóch schuldig. Alleen, je spreekt het alleen maar onrechtstreeks uit.
ij bent bij de pvda. De rode rakkers van de Amada waren allemaal pro Sovjet Unie en pro Mao. Dat zijn dictatoriale regimes/moordenaars. Dat zegt genoeg over jou.
Jammer maar helaas: die analogie klopt langs geen kanten. Mijn grootvader was geen handlanger van de maoïsten en mijn vader heeft in zijn hele leven geen enkele belangstelling voor welke vorm van politiek denken dan ook laten blijken. Ik heb nooit een "rode" jeugdbeweging van dichtbij gezien - ik heb een hekel aan massagedoe.Dus : ik ben opgegroeid in een gezin waarin politiek - links of rechts - geen gespreksonderwerp was. En dat in tegenstelling tot de kopstukken van de NVA. Weg dus met uw flutredenering .
En ja, ik weet het: je wil enkel een voorbeeldje geven van foutieve redeneervormen maar ze gaat in mijn geval niet op.
Niet zo snel: het hoeft niet altijd binnen de familie of jeugdbeweging te zijn, hé, rode rakker. Gewoon bij de kliek van de Mao-aanbidders zijn en bij de mannen die op reis gingen naar Moskou, maakt jou schuldig door associatie. Net zoals FDW die de hand van Assad ging schudden: dus schuldig en ergo degenen die met FDW omgaan ook. Zo werkt dat toch?

Maar dat 'schuldig door associatie' een drogredenering is, dat wist ik al onmiddellijk. Jij nu ook (bijna) , merk ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

30 jul 2019, 16:32

Wie discrimineert er eigenlijk? De kiezer heeft de kaarten geschud en discrimineert niemand! De politieke partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige malaise en luisteren NIET naar het signaal van de kiezer, subsidies afnemen van de partijen tot er een stabiele regering is. Wie niet werkt....word ook niet betaald! :evil:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 18:59

Nachtbries ,

Wie discrimineert er eigenlijk? De kiezer heeft de kaarten geschud en discrimineert niemand! De politieke partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige malaise en luisteren NIET naar het signaal van de kiezer, subsidies afnemen van de partijen tot er een stabiele regering is. Wie niet werkt....word ook niet betaald! :evil:


Zo is het Nachtbries , er zijn in andere landen binnen de drie maand geen regering gevormd nieuwe verkiezingen . En willen ze niet meewerken buiten andere en betere . Zo gaat dat ook in bedrijven , maar hier worden ze langs alle kanten beschermd . En op de kop toe worden ze nog dik betaald . En dan zouden de burgers moeten inleveren wat hebben ze zelf al niet ver twist op die iets meer dan drie maanden :twisted: En dan spreken we nog maar over drie maanden en al die jaren en jaren ervoor en mensen opleggen , dan wordt ik echt boos . Zit er nog één te zwaaien in de bak , van is mijn fout niet en daar vliegen ook weer koppen rond , t'is nog niet gedaan !! Collegiale collega's noemen ze dat , en mekaar iedere dag de loef afsteken , zoiets moet je buiten schot zetten , die zouden niet meer mogen aantreden binnen de partij of regering !! Op staande voet buiten als die morgen vrijkomt .Zoiets dat is om miserie vragen , want die gaan dat er niet bij laten zoveel is duidelijk . Zo mannen komen op gepaste tijden naar buiten .Wat je hier onder leest .




https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~a1ee5a40/

Melikan Kucam spreekt vanuit de cel: “Theo Francken en ik hebben echt schoon werk geleverd”

Het Mechelse N-VA-gemeenteraadslid Melikan Kucam, die zich fors zou laten betalen hebben om migranten aan humanitaire visa te helpen, spreekt voor het eerst sinds zijn aanhouding begin dit jaar. Vanuit de gevangenis heeft hij een interview aan uiterst rechtse nieuwssite Sceptr gegeven. “Eindelijk kan ik nu weerwoord bieden.”

Politieke afrekening
Kucam maakt zich sterk dat hij het slachtoffer werd van een politieke afrekening. Daarbij noemt hij onder meer mensen die banden zouden hebben met CD&V. Maar ook Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld) moet het ontgelden. “Ik heb veel puzzelstukjes en beschuldig nog niemand, maar Somers is een sluwe vos”, klinkt het. “Zo ben je geboren, zo ‘word’ je niet. Hij was al maanden aan het rondstrooien dat hij de N-VA een goede loer ging draaien.”

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

30 jul 2019, 19:25

yep gast43 :wink: de blauwe smurfen zullen het nooit afleren he erg is dat alleen de burgers mogen het uitzweten inderdaad dank ze op staande voet af zonder bonus maar we kunnen dat dromen zeker ze zijn hier ook al zo corrupt zoals in Italie :mrgreen:
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 19:57

Nachtbries , dat is ook zo .
Wij kunnen ons alleen maar aan ergeren aan zo zaken .

Geen regering binnen de drie maand ( buiten)
Geen ontslagpremie en geen vergoeding .
Dat ze maar die wet toepassen .
En veel minder volk zou ook een optie zijn voor dat loon mogen ze dubbele shift werken !!
Nu denken ze ze kunnen ons toch niet van troon zetten !! Is er echt aan overgaan en dat op de kap
van belastingbetaler . Vind dat persoonlijk beetje spelen met de brave burgers heb daar geen andere woorden voor . En dan verhalen dat wij de schuld zijn . Was te verwachten dat zo ging uitdraaien zag je eraan komen tegen 26 mei . Zoiets zoals er nu aan toe gaat noem ik macht en machtmisbruik positie .

nachtbries
Lid geworden op: 04 nov 2004, 00:27
Locatie: kempen

30 jul 2019, 21:59

hoi gast43 :wink: ben het 100% met je eens prima gezegd !!!
dit kan inderdaad allemaal niet ons allen zo leegzuigen door hen die voor ons zouden moeten opkomen ?? :roll:
Daar wordt je boos van en we zijn niet de enige gast43 ze zullen wel zien hoe ze eindigen !!

nog een prettige avond :wink: nachtbries
I-Mac ,1tb ,outlook enz... tot horen of ziens

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 jul 2019, 23:17

Danke nachtbries voor jou ook fijne nacht .

En tot lees .
dejules

31 jul 2019, 00:53

Wil. schreef:
30 jul 2019, 15:53
rode rakker
Allez, eens een ander woordje dan "pakjessleper".
Bent U vuilgebekt door de opvoeding of door de partij waarin U zich beweegt?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2019, 09:24

Welk woordje stoort je? Rood? De kleur van je LSP-partij waar je graag wat weetjes sprokkelt over de N-VA (of was het over de ambtenaren?)
Pakjessleper is een samenraapsel van pakjes en sleper. Geen van al die woordjes staan gecatalogeerd bij de scheldwoorden

Ook over je eigen taal heb je nog wel wat te leren, Julleke.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 jul 2019, 09:48

Wil. schreef:
31 jul 2019, 09:24

Pakjessleper is een samenraapsel van pakjes en sleper.

Dat is zoals "leeg" en "loper", ook een samenraapsel, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2019, 10:26

Wanneer 'leegloper' voor een mens wordt gebruikt (een kapotte fietsband kan ook een leegloper zijn :wink: ) dan kan het door de lezer altijd worden geïnterpreteerd als een scheldwoord.

"U bent uitschot!" is altijd een persoonlijke belediging.

"Pakjessleper blijf bij je pakjes" is een sarcastische variatie op "schoenmaker blijf bij je leest" zoals ook "ambtenaar blijf aan je bureau" dat zou zijn. Ambtenaren, schoenmakers en pakjesslepers zijn alle drie mensen met respectabele beroepen, toch?

Die uitdrukkingen worden - naargelang hun toepassing - geklasseerd onder de term 'sarcasme' en dat hoort bij het aanvaarde taalgebruik. 'U bent uitschot' niet. Dat is een uitlating die enkel gedaan wordt door mensen die aan het einde van hun argumenten zijn; die geen verweer meer hebben tegen goed onderbouwde redenen; die hopeloos gefrustreerd zijn om nog iets te kunnen inbrengen tegen de sterkere bewijsvoering van de tegenspeler.

Dat was het geval toen jij je toevlucht hebt genomen tot het enige verweer dat nog lag te pruttelen in de groene brij van je diepste, jaloerse binnenste.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 jul 2019, 10:42

Wil. schreef:
31 jul 2019, 10:26
Wanneer 'leegloper' voor een mens wordt gebruikt (een kapotte fietsband kan ook een leegloper zijn :wink: ) dan kan het door de lezer altijd worden geïnterpreteerd als een scheldwoord.

In ons dorp wordt "leegloper" gebruikt voor luieriken.
U voelt zich aangesproken?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 jul 2019, 12:44

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... source=SIM

Bruno Tobback: 'Een bourgondische regering komt er niet'

Vlaams parlementslid en voormalig sp.a-voorzitter Bruno Tobback verzet zich tegen een eventuele Vlaamse coalitie van zijn partij met de N-VA en Open VLD.

Gaat u tegen zo een regering stemmen?
Tobback: 'Laat ons niet te veel op de zaken vooruit lopen, want ik denk niet dat zo een regering er ooit zal komen. Ik weet wel dat ik niet de enige ben binnen mijn partij die serieuze vragen stelt bij wat er aan de gang is.'

Wat hebben weer bijgeleerd vandaag Zero en dat zal niet meer veranderen en blijf bij mijn standpunt Regering vormen daar gaan wonderen moeten gebeuren , en dat zeg ik al van voor 26 mei .

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jul 2019, 15:34

Laat de Franstalige rode, blauwe, groene en oranje partijen samen met hun sympathisanten van boven de taalgrens een regering maken zonder de Vlaamse partijen. Dan kunnen ze deze laatste niet weeral de schuld geven dat het verkeerd uitdraait. BDW zou stom zijn moest hij in de huidige omstandigheden een regering willen maken. De vorige is al voor de helft gesaboteerd door Peeters, de volgende zal één tegen allen zijn en dus zal deze totaal vernietigd worden met enorme schade voor de NV-A en voor de Vlaamse Vlamingen, die gaan terug de voetveeg van de Francophonen worden zoals ze altijd al geweest zijn. Denk eraan dat noch de burger noch de economie van waarde is als de politiekers hun postje in het gedrang komt.
De zon is gratis voor iedereen