Groene postjes

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2019, 18:19

Wanneer de verliezende partijen de grote winnaar van de verkiezingen bij voorbaat uitsluiten, dan zegt dat iets over hún democratisch gehalte. In de democratische ranking gaan ze een paar plaatsen achteruit. Hoort er niet gestreefd te worden naar een zo groot mogelijke invulling van wat de kiezer heeft laten weten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 aug 2019, 18:45

Die zitten sinds 26 mei zowat elke dag collectief te geilen op postjes in een Vlaamse regering.
Misschien toch een beetje kort door de bocht. VB heeft nu zijn momentum om eindelijk eens deel te kunnen uitmaken van het beleid. Bij de volgende verkiezingen is het misschien terug naar af zoals het al altijd geweest is met het VB. Zij zijn geen constante en zullen altijd het alternatief zijn voor de mensen die hun onvrede over de politiek willen spuien. PvDA is (mogelijk) hetzelfde lot beschoren als VB.
Van mij mogen ze Van Grieken formateur maken - eens kijken of hij dan het "sociale " deel van het VB programma in de praktijk zal brengen. Ik denk dat ik het antwoord al ken :wink:
Een redenering die ook opgaat voor Mertens van de PvDA. Zij behoren toch ook tot de ‘grote’ winnaars van de verkiezingen of niet?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 aug 2019, 19:22

Zij behoren toch ook tot de ‘grote’ winnaars van de verkiezingen of niet?
Je moet geen halve seconde twijfelen dat Mertens & Co hun sociale voorstellen op tafel zullen leggen - dat was trouwens hun voorwaarde om deel uit te maken van een regering. Maar voor de PS is de PVDA zowat de grootste vijand en elk voorstel van Mertens werd afgeschoten - zodus niets. Postjes en machtsgeilheid spelen volstrekt geen rol bij de PVDA; enkel het programma telt. Als je zonder de grote krachtlijnen van je programma toch in een regering gaat zitten en niks kunt klaarmaken van je programma doe je aan kiezersbedrog.
Verder moet je mijn opmerking over het VB niet te negatief begrijpen - ik ben steeds een tegenstander van het cordon geweest . Maar de tweespalt in het VB is nu toch open en bloot op tafel komen liggen: Van Grieken en de jongere garde die wel wil en de clan rond De Winter die dat zoveel mogelijk saboteert. Het is in wezen heel simpel: gooi moreel verachtelijke figuren als een De Winter en Van Langenhoven aan de deur en ik durf te wedden dat het VB wel een kans krijgt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 aug 2019, 19:33

Het is in wezen heel simpel: gooi moreel verachtelijke figuren als een De Winter en Van Langenhoven aan de deur en ik durf te wedden dat het VB wel een kans krijgt.
Dat zal niet genoeg zijn, er lopen daar (o.a. in Aalst en omstreken) wel meer donker bruine jongens rond. En ook waar, het zal nooit genoeg zijn 8O
Afwachten op 2024 :?:
Laatst gewijzigd door E.T. op 08 aug 2019, 19:53, 3 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 aug 2019, 19:40

Postjes niet meer dan dat en de schrik voor 2024 wat hun te wachten staan bij Nv-a
ondertussen blijft de teller maar stijgen 8O
Maar als nog lang zal duren gaan ze wel afgerekend worden zoveel is duidelijk , rede de mensen blijven dat niet slikken wat er nu aan de hand is rekening houden van december tot nu ? regering in lopende zaken .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190808_04550802

Waarom nieuwe verkiezingen niet ondenkbaar zijn en vooral de PS daar baat bij zou hebben
Vandaag om 18:15

De federale onderhandelingen blijven als een slagschaduw boven de Vlaamse hangen. Zo moet een aantal partijen vrezen voor een electorale afslachting bij nieuwe federale verkiezingen.

Heb ik al voor 26 mei gezegd nieuwe verkiezingen :P :lol:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 aug 2019, 14:12

BDW weet niet meer van welk hout pijlen te maken,of toch maar wat zakjes snoep uitdelen.......
Afbeelding
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

12 dec 2019, 17:07

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... gle.com%2F

Zo een bekwaam politicus !!! bekend van radio en TV en alle media .... en nog geen jobke gevonden waar hij het kan uitleggen !

Zijn ontslagvergoeding van Vlaams parlement :
Wouter Van Besien € 97 427,00
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

13 dec 2019, 23:00

Die een Magnette of een andere Waal op de franstalige tv zenders, daar worden les flamands steeds maar zwart gemaakt, ze haten ons.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 dec 2019, 23:03

Niet "les flamands" maar vooral de duivel van Antwerpen