Witte rook over de Vlaamse formatie...?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 aug 2019, 11:18

Als er geen obstakels meer uit de kast vallen wordt J.J. minister-president.

BDW leert niet; weer een zweedse coalitie , hij kan straks weer zitten bleiten dat de ander niet genoeg doen of niks willen doen.
We gaan naar zeer onrustige tijden. De Wever zal hem geen zorgen maken , blijkbaar is goed besturen geen noodzaak dit is een vorm van zelfverminking.
Dit is nu de letterlijke vertaling van het woord "vriendjespolitiek". samen lekker gezellig gaan tafelen en bedenken hoe ze de Vlaming nog net iets meer kunnen uitpersen.
De show van de verkiezingen moest omdat het in het wetboek stond, verval van politieke geloofwaardigheid op zijn best, eigen postjes eerst, de burger zal wel gehoorzamen trouwens wat kan hij anders??

Ben er van overtuigd nu gaat deze regering ons extra pijn doen als wraak op de verkiezingsnederlaag , we zullen het wel voelen. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 11:32

Welke coalitie had jij zelf in gedachten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 aug 2019, 11:44

wardje schreef:
10 aug 2019, 11:18
Als er geen obstakels meer uit de kast vallen wordt J.J. minister-president.

BDW leert niet; weer een zweedse coalitie , hij kan straks weer zitten bleiten dat de ander niet genoeg doen of niks willen doen.
We gaan naar zeer onrustige tijden. De Wever zal hem geen zorgen maken , blijkbaar is goed besturen geen noodzaak dit is een vorm van zelfverminking.
Dit is nu de letterlijke vertaling van het woord "vriendjespolitiek". samen lekker gezellig gaan tafelen en bedenken hoe ze de Vlaming nog net iets meer kunnen uitpersen.
De show van de verkiezingen moest omdat het in het wetboek stond, verval van politieke geloofwaardigheid op zijn best, eigen postjes eerst, de burger zal wel gehoorzamen trouwens wat kan hij anders??

Ben er van overtuigd nu gaat deze regering ons extra pijn doen als wraak op de verkiezingsnederlaag , we zullen het wel voelen. :twisted:
De formatie van "de laatste dans", kan er dan eindelijk aan beginnen. De lafaard danst niet mee, maar klemt zich vast aan de Antwerpse stoel. Waarschijnlijk hoopt hij dat er daar nog genoeg kiezers zullen overschieten, om hem bij de volgende verkiezingen nog in de stoel te houden. Het VB kan zich beginnen voorbereiden om de grootste Vlaamse partij te worden en een manier te zoeken om het cordon te doorbreken. En de burger kan zich beter voorbereiden op de volgende financiële onderdrukking. Ik verwacht de volgende spectaculaire stijging van de armoede.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 11:59

De kannibaal schreef:
10 aug 2019, 11:44
Ik verwacht de volgende spectaculaire stijging van de armoede.
Terzijde: Wanneer was de eerste ook al weer?

Om bij het onderwerp te blijven: BDW past best in Antwerpen. Daar heeft hij zich in eerste instantie toe verbonden. Hij zou daar dan ook moeten blijven. Het Vlaamse niveau wordt best geleid door iemand met wat politieke autoriteit zoals J.J.
Het mag voor mij ook iemand uit een andere partij zijn, maar dan iemand met Vlaamse roots die de problemen en de wensen van de Vlaamse kiezers onderkent en ter harte neemt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 12:11

Wil. schreef:
10 aug 2019, 11:59
Het Vlaamse niveau wordt best geleid door iemand met wat politieke autoriteit zoals J.J.
Dit is een vriendendienst.
Mijnheer Jambon zit verwikkeld in een vervelende en vooral dure vechtscheiding.
Als Vlaams minister-president verdient hij bijna 260.000 euro per jaar.
Dat geld is welgekomen want Mijnheer Jambon is bijna pensioengerechtigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2019, 12:15

"Als N-VA na de verkiezingen opnieuw de grootste partij wordt, dan wil voormalig vicepremier Jan Jambon premier worden. "

"N-VA-voorzitter Bart De Wever trekt op 26 mei de Vlaamse lijst in de provincie Antwerpen, met de ambitie om zelf Vlaams minister-president te worden als opvolger van Geert Bourgeois. Dat zei hij deze voormiddag op een persconferentie. "

Een masterclass " Hoe bedrieg ik het Vlaams kiezersheir".

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 aug 2019, 13:05

Wil. schreef:
10 aug 2019, 11:59
De kannibaal schreef:
10 aug 2019, 11:44
Ik verwacht de volgende spectaculaire stijging van de armoede.
Terzijde: Wanneer was de eerste ook al weer?

Om bij het onderwerp te blijven: BDW past best in Antwerpen. Daar heeft hij zich in eerste instantie toe verbonden. Hij zou daar dan ook moeten blijven. Het Vlaamse niveau wordt best geleid door iemand met wat politieke autoriteit zoals J.J.
Het mag voor mij ook iemand uit een andere partij zijn, maar dan iemand met Vlaamse roots die de problemen en de wensen van de Vlaamse kiezers onderkent en ter harte neemt.
De armoede stijging, niet die van de grafieken, maar diegene die men merkt op straat tussen de mensen, is U uiteraard ontgaan. Het is misschien beter om aan Uw verzorgers te vragen, om de stoel eens naar buiten te rijden tussen de mensen, dan krijgt gij een beetje voeling met de werkelijkheid.
Maar proficiat dat de NVA opnieuw de leiding heeft van de regering. De NVA is immers een partij bestaande uit ambtenaren, die steeds haar beslissingen neemt voor het welzijn van de ambtenaren. U hoeft zich geen zorgen meer te maken over de toekomst. De kleinkinderen van de Vlaamse generatie zullen de zware prijs betalen. De onderaannemers van de regering zijn al begonnen met de graafwerken om de put nog wat dieper uit te graven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 13:09

1. Wat je meent te herkennen als 'de werkelijkheid' is voor iemand anders weer geheel verschillend. Wat is dan de juiste werkelijkheid? Misschien die van veel waarnemers samen? Een statistische waarheid, dus.

2. N-VA voor de ambtenaren? Er loopt hier een waarzegger rond die beweert dat VOKA de baas is van de N-VA. Dat is toch geen ambtenarenbond?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 14:37

Wil. schreef:
10 aug 2019, 13:09


N-VA voor de ambtenaren? Er loopt hier een waarzegger rond die beweert dat VOKA de baas is van de N-VA. Dat is toch geen ambtenarenbond?
De N-VA voert alle vragen van Voka uit in regeringsbeleid behalve als het ambtenaren betreft. Maatregelen die voor ambtenaren gelden worden behandeld met respect voor verworven rechten, zijn langzaam uitdovend en niet van toepassing voor de huidige babyboomers, ... Vergelijk dat eens met oa bruggepensioneerden.
Dat zijn 2 maten en 2 gewichten, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 15:26

dejules schreef:
10 aug 2019, 14:37
Wil. schreef:
10 aug 2019, 13:09


N-VA voor de ambtenaren? Er loopt hier een waarzegger rond die beweert dat VOKA de baas is van de N-VA. Dat is toch geen ambtenarenbond?
De N-VA voert alle vragen van Voka uit in regeringsbeleid behalve als het ambtenaren betreft.
Voka en de ambtenarenbonden zijn water en vuur.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 17:55

Wil. schreef:
10 aug 2019, 15:26

Voka en de ambtenarenbonden zijn water en vuur.
Heeft de N-VA angst voor de ambtenaren vakbonden?
Of angst om in eigen voeten te schieten omdat ze zelf uit de ambtenarij komen, op een uitzondering na?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 18:27

Waarom zou Voka beste vriendjes willen zijn met ambtenaren. Tenzij het performante ambtenaren zijn, natuurlijk ! Dat verandert de zaak: die brengen geld in de staatsruif.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 18:49

Wil. schreef:
10 aug 2019, 18:27
Waarom zou Voka beste vriendjes willen zijn met ambtenaren.
U kunt via uw vriend de Wever een afspraak maken om het te vragen, toch?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

10 aug 2019, 20:40

Waarom zou Voka beste vriendjes willen zijn met ambtenaren. Tenzij het performante ambtenaren zijn, natuurlijk ! Dat verandert de zaak: die brengen geld in de staatsruif.

Brengen geld binnen denk je dat Wil met % in mindering te brengen zoals altijd .
Vriendjespolitiek zo kennen we ze allemaal .

https://www.voka.be/nieuws/n-va-populai ... ndernemers
Afbeelding


Zegt genoeg denk ik . Waar zit dan open vld :P :P

En als er morgen niet meer te rapen valt BINNEN de grote ondernemingen , wat doen ze dan lopen dat ze weg zijn .
En de kleine gemiddelde ondernemingen die melken ze uit . En de grote die laten ze met rust omdat ze weten wat er aan vast hangt 8O

Wacht maar onze geldbeugel zal nu wel krimpen , want zal nu zijn opmerking zijn in 2024 , sorry had verkeerd ingeschat zoals vorige :evil: Zijn mensen met twee gezichten waar je geen vat op krijgt , heb daar geen andere woorden voor .
Laatst gewijzigd door gast43 op 10 aug 2019, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 aug 2019, 21:00

dejules schreef:
10 aug 2019, 18:49
Wil. schreef:
10 aug 2019, 18:27
Waarom zou Voka beste vriendjes willen zijn met ambtenaren. Tenzij het performante ambtenaren zijn, natuurlijk ! Dat verandert de zaak: die brengen geld in de staatsruif.
U kunt via uw vriend de Wever een afspraak maken om het te vragen, toch?
Hoeft niet. Het is het bewijs uit het ongerijmde.
N-VA , de zogenaamde arm van Voka, dat de ambtenaren wil plezieren , tsss, tsss, tsss :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.