de knuppel in het hoenderhok ....!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 aug 2019, 11:40

over profitariaat kan jij wel meespreken uit eigen ervaring hé Dejules! Hoe lang al?
dejules

14 aug 2019, 11:42

Wil. schreef:
14 aug 2019, 11:38


We willen geldtransfers laten stromen naar mensen met wie we ons verbonden voelen. Ik wil geen geld laten stromen naar de Georgiërs.
U en uw echtgenote zijn netto-ontvangers van geboorte en zullen in die hoedanigheid sterven. Jullie hebben nooit geld laten stromen naar anderen. U draait de feiten om!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 aug 2019, 11:47

Ben jij dan nooit je gezever beu Dejules? Triest geval, dringend psychiatrische hulp heb jij nodig. Heb jij veel geluk dat dit hier anoniem is hé.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 aug 2019, 11:50

Dicksy schreef:
13 aug 2019, 20:42
Waarom zou BDW gokken op het heronderhandelen van de financieringswet.
Zonder een nieuwe overeenkomst (met voor Wallonië nog betere voorwaarden) zal er zelfs geen begin gemaakt worden van de opdeling van België 8)
dejules

14 aug 2019, 11:59

Waarom organiseren de bruinhemden geen grote mars voor Vlaamse onafhankelijkheid zoals bijvoorbeeld Catalanen, Schotten, ... wel deden?
Daar moet toch een reden voor zijn?

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

14 aug 2019, 13:03

dejules schreef:
14 aug 2019, 11:59
Waarom organiseren de bruinhemden geen grote mars voor Vlaamse onafhankelijkheid zoals bijvoorbeeld Catalanen, Schotten, ... wel deden?
Daar moet toch een reden voor zijn?
Het zou een belachelijk kleine mars worden, die zeer weinig indruk zou maken, want er is geen eenheid onder de Vlaamse stammen. Alleen een handvol Antwerpenaars en Oost-Vlamingen, maar die zijn ook al opgedeeld in zwarthemden en bruinhemden, en meer dan waarschijnlijk ontstaat er nu al een groep bruinhemden, die zich willen afscheuren.
In West-Vlaanderen zal het enthousiasme niet groot zijn, want een groot deel van de kuststrook is in handen van Fransen en Brusselaars en een hoop arme Vlaamse zakken, die als slaafjes werken in de horeca voor de Fransen en de Brusselaars.
De Limburgers kosten veel geld en zijn wij liever kwijt als rijk. De mensen van Vlaams Brabant voelen zich waarschijnlijk eerder aangetrokken tot Brussel en Wallonië.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 aug 2019, 13:21

Ha, het hoge woord is er uit. Het bezwaar tegen transfers heeft dus niet echt te maken met economische motieven maar met identiteit en taal.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2019, 13:39

dejules schreef:
14 aug 2019, 11:42
Wil. schreef:
14 aug 2019, 11:38


We willen geldtransfers laten stromen naar mensen met wie we ons verbonden voelen. Ik wil geen geld laten stromen naar de Georgiërs.
U en uw echtgenote zijn netto-ontvangers van geboorte en zullen in die hoedanigheid sterven. Jullie hebben nooit geld laten stromen naar anderen. U draait de feiten om!
Wij waren performante ambtenaren. Je weet wel, degenen die volgens jou geld in de staatskas brengen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2019, 13:43

frits1955 schreef:
14 aug 2019, 13:21
Ha, het hoge woord is er uit. Het bezwaar tegen transfers heeft dus niet echt te maken met economische motieven maar met identiteit en taal.
Natuurlijk heeft het daar ook mee te maken; ik heb dat nooit onder stoelen of banken gestoken ; niks 'hoge woord'. Maar economische motieven spelen ook een rol.

Jij was degene die om solidariteit met andere mensen vroeg. Ben je bereid om je solidariteit dan in de praktijk (=financieel en fiscaal) toe te passen op álle bevolkingen van de wereld die je solidariteit nodig hebben? Dat houdt in dat je blijft betalen tot al die anderen op jouw niveau van welvaart gekomen zijn (of jij op het hunne :wink: )
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 aug 2019, 14:17

Wil. schreef:
14 aug 2019, 13:39

Wij waren performante ambtenaren. Je weet wel, degenen die volgens jou geld in de staatskas brengen.
Nederland, het gidsland van de bruin- en zwarthemden zegt dat mensen in overheidsdiensten belastingseters zijn en dat je er best niet teveel van hebt.
Zij geven jaarlijks 40.000.000.000 € minder uit aan deze zooi.
Laatst gewijzigd door dejules op 14 aug 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

14 aug 2019, 14:20

Wil. schreef:
14 aug 2019, 13:43
Ben je bereid om je solidariteit dan in de praktijk (=financieel en fiscaal) toe te passen op álle bevolkingen van de wereld die je solidariteit nodig hebben? Dat houdt in dat je blijft betalen tot al die anderen op jouw niveau van welvaart gekomen zijn (of jij op het hunne :wink: )
U en uw echtgenote zijn netto-ontvangers van geboorte en zullen in die hoedanigheid sterven. Jullie hebben nooit geld laten stromen naar anderen. U draait de feiten om!
Jullie kunnen nooit solidair zijn met anderen. Wij moeten solidair zijn met jullie. Zonder die solidariteit sterven jullie de hongerdood!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2019, 14:58

Dag Julleke !
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 aug 2019, 18:05

Wil. schreef:
14 aug 2019, 14:58
Dag Julleke !
Dag "solidaire" netto-ontvanger!
dejules

14 aug 2019, 18:50

Wil. schreef:
14 aug 2019, 11:38

We willen geldtransfers laten stromen naar mensen met wie we ons verbonden voelen. Ik wil geen geld laten stromen naar de Georgiërs. Het zijn nochtans ook mensen. Maar ik heb er absoluut geen band mee (noch historisch, noch cultureel …) Met de Franstaligen heb ik evenmin een band. Er is een gedwongen band: we leven in hetzelfde land, maar ik heb die band nooit erkend als een 'organische' band.
Met Limburgers, West-Vlamingen heb ik die band wel.

Mensen hebben geen "nationale" band zoals U en die neo-nazi-kliek uit Antwerpen laten uitschijnen. Een rijke Marokkaan die zich in België komt vestigen gaat zich nooit tussen zijn landgenoten in een Brussels of Antwerps getto vestigen. Die zoekt andere rijken op, of die van Timboektoe of Sri Lanka komen maakt niet uit.
Soort zoekt soort is niet zomaar een gezegde! Het heeft NIETS met nationaliteit te maken.
Mensen vandaag hebben nauwelijks nog goede familiebanden zwijg stil dat ze goede banden hebben met toevallige landgenoten.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 aug 2019, 16:57

Jij was degene die om solidariteit met andere mensen vroeg.
Binnen de eigen landsgrenzen lijkt me dat logisch ja - zoals in andere federale staten zoals pakweg de VS of Duitsland waar er eveneens transfers zijn tussen de (bonds)staten die vaak een pak groter zijn dan die in ons land.
Ik lees dat jij wel aanzienlijke transfers wilt met Limburgers omdat die dezelfde taal spreken en binnen Vlaanderen wonen en quasi hetzelfde soort transfers niet wil met het zuidelijke deel van dit land omdat ze Frans spreken. Met Georgiërs heeft dat geen uitstaans.