De Vlaamse strijdvlag op Pukkelpop

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2019, 13:58

Is er al een klacht ingediend door Anuna wegens die beschadigingen en doodsbedreigingen? Met de vele filmpjes die ongetwijfeld circuleren, na zulke ‘heldendaden,’ op Facebook, YouTube misschien(?), of andere sociale media moet het toch perfect mogelijk zijn deze daders te identificeren. Zeker voor de beschadigingen wie wat gedaan heeft. 🤔
Of was het toch maar weer de bedoeling om via deze vlaggen een zoveelste aanval op N-VA /(VB) te lanceren door............(vul zelf maar in) om een misgelopen verkiezing. Wie zal het zeggen.
Weer heeft links/Anuna zijn (haar) hand overspeeld.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 aug 2019, 14:09

Wat baten kaars en bril...inderdaad.
Wat voor moraliteit moet ik figuren als een de Roover, Francken en die NVA burgemeester van Hasselt toedichten die wel kunnen komen bleiten over een geel-zwarte "vod" ( met dank aan Homans) maar geen letter uit hun strot krijgen over bezopen extreem-rechts uitschot dat 's nachts jonge vrouwen komt bedreigen en met zeikflessen bekogelen? Is dit wat ze bedoelen met hun "warm Vlaanderen"? Dan kunt ge dat steken waar de zon niet schijnt.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2019, 14:26

Ja frits, loopt de klimaathype van links dan toch op zijn einde wegens het niet verhoopte succes? Welke sprongen maakt een kat weer die in het nauw zit......
.......strot krijgen over bezopen extreem-rechts uitschot dat 's nachts jonge vrouwen komt bedreigen en met zeikflessen bekogelen?
U moet toch weten dat een politieker daar geen uitspraken over mag doen wegens ’scheiding der machten’ bij een lopend onderzoek of is er dan toch geen klacht ingediend tegen dit ’extreem rechts uitschot’ zoals u ze noemt. Wat weerhoudt Anuna, of dan toch tenminste die ‘bezorgde vader’ van een minderjarige dochter om aangifte te doen?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 aug 2019, 14:35

Beste kerel, volgens mij heb jij nog nooit een popfestival en het verblijf op bijhorende campings gezien - ik wel namelijk. Ik heb ook meermaals in het donker dronkelappen horen en "zien" ruzie maken of iets van die strekking. Die figuren identificeren is een heel andere zaak 's anderdaags als de camping leegloopt en duizenden zich in alle richtingen verspreiden.
"Scheiding der machten" heeft geen bal te maken met het morele besef van fatsoenlijkheid dat vooraanstaande politici toch zouden mogen tonen. Dat gebral over die voddenvlaggen komt mij de keel uit als men niet eens de elementaire beleefdheid toont om iets over dat extreem-rechts tuig te zeggen dat 's nachts jonge vrouwen komt molesteren.
De aanwezigheid van Anuna De Wever om 22.30u in "The boiler room" - dat is één van de 8 podia - is volstrekt geen excuus voor de daden van dat vlaggenzwaaiende schorremorrie.
Ice

19 aug 2019, 14:52

frits1955 schreef:
19 aug 2019, 14:35
Beste kerel, volgens mij heb jij nog nooit een popfestival en het verblijf op bijhorende campings gezien - ik wel namelijk. Ik heb ook meermaals in het donker dronkelappen horen en "zien" ruzie maken of iets van die strekking. Die figuren identificeren is een heel andere zaak 's anderdaags als de camping leegloopt en duizenden zich in alle richtingen verspreiden.
"Scheiding der machten" heeft geen bal te maken met het morele besef van fatsoenlijkheid dat vooraanstaande politici toch zouden mogen tonen. Dat gebral over die voddenvlaggen komt mij de keel uit als men niet eens de elementaire beleefdheid toont om iets over dat extreem-rechts tuig te zeggen dat 's nachts jonge vrouwen komt molesteren.
Dan weet je vast ook dat op elk festival iedereen met een cameraatje rondloopt, jeweetwel dat iPhone gevalletje, en zogauw er wat te filmen valt, dag of nacht, dat ook meteen op internet/sociale media circuleert? :roll:
Dus die pisflessen waarmee anuna en co zogenaamd bekogeld werden: ook maar met een kilo zout nemen, anders was de groene gestapo reeds op jacht naar de extreem rechtse collaborateurs met een vlaamse leeuwenvlag van op de filmkes... :twisted:
Mede het feit dat er níks op film/foto staat én er geen aangifte wordt gedaan, sterkt het vermoeden dat het leugens zijn.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2019, 15:02

Beste Kerel, volgens mij heb jij nog nooit een popfestival en het verblijf op bijhorende campings gezien - ik wel namelijk.
Typisch begin bij u frits als u zich als linkse adept gepakt voelt. Ik heb meer popfestivals meegemaakt dan u denkt maar hier ben ik u zeker geen rekenschap voor verschuldigd.
Nergens, maar ook nergens is of zijn er filmpjes opgedoken, tenzij ik mij vergis natuurlijk, van die beschadigde tenten. Klachten wegens doodsbedreigingen, beschadigingen nada.
Jullie achterbakse linkse vlieger gaat weer niet op zoals verhoopt en daar is die kat weer die in het nauw zit. Triestig man, echt triestig.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 aug 2019, 15:03

Besmeuren van symbolen (al dan niet "leeuwen-vlaggen")

Wat zouden de Hindoes hebben gedacht, toen massa-moordenaar Adolf H. hun Swastika ging lenen
om er zijn extreme gedachtegoed achter te laten marcheren!?
QUOTE
De swastika, ook wel bekend als het hakenkruis, is een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een in de loop van de geschiedenis vaak gebruikt teken in allerlei culturen wereldwijd en staat in het algemeen voor levenskracht, geluk of heiligheid. Zo is het een van de heiligste tekens in het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het ook gebruikt in het boeddhisme. Het symbool (卐) komt echter ook voor op vroegchristelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege middeleeuwen.
EINDE CITAAT
Enne dan is er ook "de ganzenpas"....

De ganzenpas is een paradepas, een ceremoniële manier van marcheren.
Bij de ganzenpas wordt een gestrekt been naar voren omhoog gebracht, bijna horizontaal, en wordt een stap gemaakt waarbij de voet met kracht wordt neergezet.
De benen blijven gestrekt en buigen dus niet in de knieën.
In het Russische leger en bij de Griekse Garde wordt de ganzenpas gebruikt bij het wisselen van de wacht


Terwijl Adolf zijn troepen dat ook gebruikten... :twisted:

In Pruisen en Duitsland is de Stechschritt vanaf de 19e eeuw tot 1945 in gebruik geweest. Na de Tweede Wereldoorlog heeft de Nationale Volksarmee de Exerzierschritt nog tot 1990 gebruikt.
(De West-Duitse Bundeswehr heeft de ganzenpas niet gebruikt.)


In Noord-Korea moeten zelfs vrouwelijke militairen met zo'n dwaze passen paraderen.

Men zou al die dwazen beter een rondje laten zakkenlopen,
dan de hielen van een dictator af te likken.

Hobo
Fazal

19 aug 2019, 15:08

Hobo schreef:
19 aug 2019, 15:03

In Noord-Korea moeten zelfs vrouwelijke militairen met zo'n dwaze passen paraderen.

Hobo
Is waar, en belachelijk op de koop toe.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 aug 2019, 15:08

Typisch begin bij u frits als u zich als linkse adept gepakt voelt.
Beste jongen, wat jij denkt interesseert mij niet. Ik stoor me enkel aan politici - die ook mij vertegenwoordigen - die stom, blind en doof blijven voor het wangedrag van hun eigen stoottroepen en telkens de schuld bij anderen gaan leggen. Dit heeft niks met dat eeuwige "links" gemekker te maken maar alles met elementair fatsoen . Maar daarvoor moet ik aan een andere deur gaan aanbellen dan aan die van jullie soort. Mijn excuses.
.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2019, 15:24

Maar daarvoor moet ik aan een andere deur gaan aanbellen dan aan die van jullie soort. Mijn excuses.
Mijn deur zal altijd open gedaan worden frits voor ’eender welk soort’ dat aanbelt. Maar of ze ook allemaal binnen mogen is een andere discussie.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 aug 2019, 17:38

Gelukkig zullen we die deuren wel herkennen hé … aan de vlag aan de gevel 8O

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

22 aug 2019, 19:58

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/21 ... -welvaert/

Tom Van Grieken beroofde een jonge vrouw van de controle over haar data en privacy
De Pukkelpop-vlaggenhetze kreeg nog een vervelend staartje voor een jonge festivalgangster. Nadat ze op Instagram een filmpje had verspreid waarin te zien was hoe een vlag met de Vlaamse leeuw verbrand werd, kwamen de beelden ook bij Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken terecht. Hij verspreidde ze verder, waardoor het meisje bedolven werd onder haatberichten. "Ongezien" en "Trumpiaanse toestanden", noemt jurist Matthias Dobbelaere-Welvaert de actie van Tom Van Grieken. Alsook een "flagrante schending van de privacywet".

Dat een politicus zijn bekendheid en "fans" gebruikt om een toch vrij weerloze burger te identificeren en te bestoken, is ongezien

Voorbeeldfunctie : :?:

8O :evil: :evil:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

22 aug 2019, 20:04

gast43 schreef:
22 aug 2019, 19:58
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/21 ... -welvaert/

Tom Van Grieken beroofde een jonge vrouw van de controle over haar data en privacy
De Pukkelpop-vlaggenhetze kreeg nog een vervelend staartje voor een jonge festivalgangster. Nadat ze op Instagram een filmpje had verspreid waarin te zien was hoe een vlag met de Vlaamse leeuw verbrand werd, kwamen de beelden ook bij Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken terecht. Hij verspreidde ze verder, waardoor het meisje bedolven werd onder haatberichten. "Ongezien" en "Trumpiaanse toestanden", noemt jurist Matthias Dobbelaere-Welvaert de actie van Tom Van Grieken. Alsook een "flagrante schending van de privacywet".

Dat een politicus zijn bekendheid en "fans" gebruikt om een toch vrij weerloze burger te identificeren en te bestoken, is ongezien

Voorbeeldfunctie : :?:

8O :evil: :evil:
Dat is helemaal niet ongezien.
Dat is nu eenmaal de huisstijl van het Vlaams Belang: alles exploiteren en ontvlambaar maken wat in hun verhaal past.
Wie dat anno 2019 nog altijd niet inziet....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 aug 2019, 20:08

Wie dat anno 2019 nog altijd niet inziet....
Zo zijn er nog veel Lars, en niet alleen op Seniorennet :cry:
Ice

23 aug 2019, 01:29

gast43 schreef:
22 aug 2019, 19:58
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/21 ... -welvaert/

Tom Van Grieken beroofde een jonge vrouw van de controle over haar data en privacy
De Pukkelpop-vlaggenhetze kreeg nog een vervelend staartje voor een jonge festivalgangster. Nadat ze op Instagram een filmpje had verspreid waarin te zien was hoe een vlag met de Vlaamse leeuw verbrand werd, kwamen de beelden ook bij Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken terecht. Hij verspreidde ze verder, waardoor het meisje bedolven werd onder haatberichten. "Ongezien" en "Trumpiaanse toestanden", noemt jurist Matthias Dobbelaere-Welvaert de actie van Tom Van Grieken. Alsook een "flagrante schending van de privacywet".

Dat een politicus zijn bekendheid en "fans" gebruikt om een toch vrij weerloze burger te identificeren en te bestoken, is ongezien

Voorbeeldfunctie : :?:

8O :evil: :evil:
Wat een flauwekul weeral van een wauwelende linkiewinkie!
Als ik een quote maak van jóuw post en daarbij jouw nickname of naam waarmee jíj jouw account aanmaakte vermeld, dan schend ik je privacy terwijl ik enkel herhaal wat JIJ postte en daarop míjn mening geef?!
Mág ik dan nog wel een mening géven op een quote?!!!
Waar is míjn recht op vrije meningsuiting dan gebleven?
En dan is het ook nog MIJN schuld als anderen jou dan kritiek geven op wat jij postte? Dan 'intimideer' IK??
Belachelijk en van de pot gerukt, voor zulke rioolpraat moet weer de vuile leugenpers een platform bieden aan een worm om door misleidingen en valse beschuldigingen VB en Tom Van Grieken te kunnen uitspuwen.
Privacy betekent niet dat men zich moet verschuilen.
Privacy impliceert dat u, en enkel uzelf, steeds het recht bewaart om op éénder welk ogenblik een bepaalde publicatie weer in te trekken, en dus opnieuw "privé" te maken.
Van Grieken hernam de Instagram-verhalen op zijn eigen kanaal, en beroofde de jonge vrouw dus van de controle over haar data en privacy. Hij vermeldde haar volledige naam en "handle" (gebruikersnaam), en liet het verder maar over aan de massa volgers om de jonge vrouw te intimideren. En dat is wel degelijk een flagrante schending van de privacywet.
Hilarisch....deze nitwit beweert nu dus dat je een openbare post op internet terug 'privé' moet kunnen maken? Whoaaaaaa.....híj mag het eens proberen!
Ook beweert hij dat privacy níet het anoniem-blijven is, maar het recht op controle is.......kan het nog krankzinniger? 8O 8O

Deze "privacyactivist" kan zich beter bij het verhalenvertellen houden, daar kan ie naar hartelust zijn fantasie de vrije loop laten zonder mensen te irriteren met zijn hersenspinsels.

Van Grieken HERNAM, hij HERHAALDE wat deze muts zelf postte, er is dus helemaal GEEN sprake van beroving van controle over haar data en privacy!
Zíj postte VRIJWILLIG en OPENBAAR en daar mag eeníeder zijn vrije mening over geven.
Of mogen we nu al niet meer QUOTEN? Worden we nu al beroofd van onze vrije mening met de valse SMOES van privacy?! WTF?
matthias dobbelare-welvaert is een hypocriet van de bovenste plank en moet eens in de spiegel kijken met zijn grote mond vol ethiek en misbruik van begrippen zoals privacy om een politicus en zijn partij zwart te maken.
Lopen we straks allemaal met een digitale onzichtbare muilkorf rond, uit schrik aangevallen te worden door machtige politici?
Werd ze dan niet 'aangevallen' door de massa nádat háár eigen post als quote op de pagina van Van Grieken verscheen? Een 'machtige politicus' die de verkiezingen wint maar wordt uitgesloten van machtsdeelname...right! :roll:
Dat een politicus zijn bekendheid en "fans" gebruikt om een toch vrij weerloze burger te identificeren en te bestoken, is ongezien
En hoe deed hij dat? Met een pistool tegen het hoofd van elke 'fan', zeker? :roll:

Wat mensen aan reacties en vrije meningen geven op een overgenomen quote op de pagina van een politicus kun je de beheerder/eigenaar van die pagina niet en NOOIT verwijten, hij kan NIET verantwoordelijk gehouden worden voor reacties/meningen van anderen, dat heet overigens DISCLAIMER en dat staat op élke pagina over heel internet en zelfs in mails.
En dat hoort dobbelaere ook te weten? :evil: