Iemand nog bezig met Brexit ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 okt 2019, 00:08

En nog kan dat in het water vallen omdat het door het Britse parlement moet geraken.
Ik verwacht lange files aan de douane.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 okt 2019, 08:57

Ik verwacht lange files aan de douane.
Als u daar alle dagen passeert kan dat inderdaad frustrerend zijn.
dejules

18 okt 2019, 10:39

Dicksy schreef:
18 okt 2019, 08:57
Ik verwacht lange files aan de douane.
Als u daar alle dagen passeert kan dat inderdaad frustrerend zijn.
U zat elke dag 4 uur op de trein naar uw "werk". Dat moet ook frustrerend geweest zijn, toch?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 okt 2019, 12:04

dejules schreef:
U zat elke dag 4 uur op de trein naar uw "werk". Dat moet ook frustrerend geweest zijn, toch?
Helemaal niet, anders had ik het niet gedaan. Ik zat niet in de file en er waren geen ‘douaneposten.’

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 okt 2019, 14:34

dejules schreef:
18 okt 2019, 10:39


U zat elke dag 4 uur op de trein naar uw "werk". Dat moet ook frustrerend geweest zijn, toch?
Toch fenomenaal hoe hij eender welk onderwerp kan herleiden naar "de ambtenaren" en hun "werk". Bemerk die aanhalingstekens bij het woordje werk, echt subliem. Ik wou eigenlijk eens proberen met een niet voor de hand liggend onderwerp zoals bvb Termietenheuvels in de Kalahari Woestijn en dan afwachten hoe hij de link naar zijn favoriete onderwerp zal leggen. "Zal", want hij kan dat zeker. :roll:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 okt 2019, 15:07

In het Namibische deel van de Kalahari zijn het de lokale ambtenaren die de termietenheuvels lokaliseren en in hun oorspronkelijke vorm proberen te behouden. Ja toch?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 okt 2019, 15:18

😂👍

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 okt 2019, 15:54

Ja, frits 1955, graag had ik nog wat verder geborduurd over dit toch wel ernstig onderwerp, maar ik vrees dat we hierdoor het item van boeffer aan het verbrodden zijn. :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 okt 2019, 17:27

Vind het toch wel verwonderlijk dat 1 individu zolang een forum kan terroriseren door altijd dezelfde en ieder item te laten verzuren, zonder er hier wordt ingegrepen? Ongelooflijk, een zinnige uitleg is hier niet voor te vinden, tenzij ddie persoon...Maar om met de Brexit verder te gaan, niet alleen zullen er lange wachttijden aan de grenzen zijn, de Britten gaan terug naar hun voedselbonnen, zoals ze deze lange jaren na de 2de oorlog dienden te gebruiken.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 okt 2019, 17:37

Waarschijnlijk kunnen wij hier weinig zinnigs schrijven alvorens het Britse Lagerhuis volgende zaterdag zijn zegje heeft gedaan. Stemmen ze in met het voorstel, dan zie ik weinig kwade gevolgen ; verwerpen ze het, dan blijft de molen verder draaien.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 okt 2019, 17:52

Maar om met de Brexit verder te gaan, niet alleen zullen er lange wachttijden aan de grenzen zijn, de Britten gaan terug naar hun voedselbonnen, zoals ze deze lange jaren na de 2de oorlog dienden te gebruiken.
Die lange wachtrijen komen er alleen omdat Europa dat wilt, als ze met transit documenten werken, zijn er geen wachtrijen,alles draait om in en uitvoer, en de nodige vergunningen, als de EU producten blokkeert door de vergunning in te houden, zoeken ze zelf de moeilijkheden aan de grens ,in Zwitserland zijn er geen "lange" wacht rijen, en die zijn ook niet bij de EU, men gaat met een transit document verder door naar BV Italië,nog nooit moeilijkheden gehad, er gaat een douane zegel op de vrachtwagen en in Italië gaat die er terug af,eenvoudig en simpel.
Die EU pipo's zijn dwarsliggers ,en ze doen er alles aan om de brexit te laten mislukken, het gaat om hun lui lekker leven,want ze weten goed dat als het met de Britten gaat , er nog zullen volgen, en dan hebben ze gedaan met spelen.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 okt 2019, 18:08

figaretto schreef:
18 okt 2019, 17:37
Waarschijnlijk kunnen wij hier weinig zinnigs schrijven alvorens het Britse Lagerhuis volgende zaterdag zijn zegje heeft gedaan
Inderdaad maar ik kan u nu al vertellen dat net zoals senioren voor of tegen Trump zijn er senioren zijn die voor of tegen Europa zijn. Wat daarbij opvalt is dat, dat vaak dezelfde zijn 8)

Ik geloof nooit dat de Britten uiteindelijk gelukkig gaan zijn. Het interesseert Boris geen fluit of hij het gewone werkvolk verarmt, hij rijd voor zijn rijke vriendjes.

@Tokkio, natuurlijk zijn er aan de Zwitserse grens geen wachtrijen … Er is daar "vrij verkeer" van mensen en goederen. En dat laatste wil den Boris niet hé

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

18 okt 2019, 18:21

E.T. schreef:
Ik geloof nooit dat de Britten uiteindelijk gelukkig gaan zijn.
Of ze gelukkig gaan zijn zal van persoon tot persoon afhangen. Dat ze er beter van gaan worden is momenteel nog koffiedik kijken en dat zal de toekomst moeten uitwijzen maar ik hoop het en gun het hun van ganser harte.
Als steun aan die Britten die toch niet gelukkig zouden gaan zijn geef ik hierbij een link die verschenen is op dit eigenste forum. Misschien helpt het hen.

https://www.seniorennet.be/Magazine/art ... ukkig-zijn

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 okt 2019, 20:23

E.T. schreef:
18 okt 2019, 18:08
Inderdaad maar ik kan u nu al vertellen dat net zoals senioren voor of tegen Trump zijn er senioren zijn die voor of tegen Europa zijn. Wat daarbij opvalt is dat, dat vaak dezelfde zijn 8)
Die zin is me niet erg duidelijk : zoals hij daar staat kan hij betekenen dat iemand voor Trump is en tegen Europa, of omgekeerd. Dezelfde persoon dus. De zin kan ook geïnterpreteerd worden als iemand die zowel voor Trump en voor Europa is of in beide gevallen tegen. Waarschijnlijk bedoelt ge dat senioren die tegen Trump zijn, vaak tegen Europa en die voor Trump zijn, vaak ook voor Europa.
Dat is allemaal mogelijk maar ik denk dat er ook heel wat senioren zijn met een genuanceerde mening over zowel Trump als over Europa. Anderzijds heb ik zelden iemand gehoord of gelezen die tegen Trump is maar daar toch met enige nuance over communiceert.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 okt 2019, 22:06

Een genuanceerde mening over Trump? Een man die zelf nog geen schijn van nuance vertoont? Volgen jullie eigenlijk wel wat die kerel dag na dag uitspookt? Iemand die de Turken carte blanche geeft om de Koerden aan te vallen en vervolgens diezelfde Turken gaat afdreigen met het "vernietigen " van de Turkse economie? Iemand die de Koerden "ergere terroristen" dan IS noemt nadat de Amerikanen 5 jaar met die Koerden hebben samengewerkt? Iemand die tegen de Italiaanse premier Mattarella zonder verpinken zegt dat de banden tussen de VS en Italië terug gaan tot het Romeinse Rijk? Je moet de beelden eens bekijken - de totale verbijstering op het gezicht van de dienstdoende tolk spreekt boekdelen... Een man die na 1000 dagen in het Witte Huis méér dan 12.000 leugens en verdraaiingen verteld heeft. Van zo'n figuur kan je toch gewoon geen genuanceerd beeld ophangen.