CD&V voorzitterskandidaat opent ogen van de pilarenbijters

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 okt 2019, 15:59

voorn schreef:
31 okt 2019, 12:40
Dan moeten die migranten schoolverlaters wel allemaal gaan werken.
In ons gebouw is dit een minderheid om niet te zeggen bijna geen vrouwen die met twee werken.
Als ik het vroeger goed begrepen heb, verdient gij bij door conciërge te spelen in het gebouw waar gij woont. Een conciërge wordt niet slecht betaald om weinig zelf te doen, want hij is meestal een meester in het delegeren aan anderen. Gij moet eens bedenken man, dat allemaal die vreemdelingen die daar wonen een deel van Uw loon betalen en Uw cliënteel is, dat gij hier voortdurend zit zwart te maken. Misschien kunt gij er zelfs eens aan denken om Uw eigen bijverdienste door te geven aan een van de mensen, die werkloos zijn. Met de beste wil van de wereld kan ik mij niet inbeelden dat een gepensioneerde uit de petrochemie het nodig heeft om bij te klussen als conciërge te midden van mensen die hij eigenlijk haat.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 okt 2019, 16:46

Ik ben geen concierge .Maar de technische medebeheerder van de VME ( vroeger de syndic genoemd; en dit voor 177 app)
Een job die enkel door een gepensioneerde kan gedaan worden op de hoogte van techniek.
Ge moet afspraken maken terwijl der anderen werken. En de facturen bij houden en betalen.
Veel doe ik zelf om de kosten te besparen voor de eigenaars.
Laatst gewijzigd door voorn op 31 okt 2019, 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

31 okt 2019, 16:51

voorn schreef:
31 okt 2019, 16:46
Ik ben geen concierge .Maar de technische medebeheerder van de VME
Een job die enkel door een gepensioneerde kan gedaan worden op de hoogte van techniek.
Ge moet afspraken maken terwijl der anderen werken.
Iedere eigenaar van een appartement is van rechtswege lid van de VME, toch?
Dat is onbezoldigd, toch?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 okt 2019, 17:11

DIe syndicussen worden wel betaalt. Weet hoeveel werk er is in een gebouw van 177 app
Alleen ik haal jaarlijks meer dan 200 mails en een grote telefoonrekening.
Offertes,aanvragen allerlei, vallen onder mijn bevoegdheid plus het onderhouds pers
En s'nacht opgebeld worden omdat iemand vast zit in de lift en geen 3 kwartier wil wachten op de firma
dejules

31 okt 2019, 17:56

voorn schreef:
31 okt 2019, 17:11
DIe syndicussen worden wel betaalt.
U bent onbezoldigd, toch?

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 okt 2019, 18:01

voorn schreef:
31 okt 2019, 16:46
Ik ben geen concierge .Maar de technische medebeheerder van de VME ( vroeger de syndic genoemd; en dit voor 177 app)
Een job die enkel door een gepensioneerde kan gedaan worden op de hoogte van techniek.
Ge moet afspraken maken terwijl der anderen werken. En de facturen bij houden en betalen.
Veel doe ik zelf om de kosten te besparen voor de eigenaars.
Het zou mij verwonderen dat op die 177 appartementen er geen enkele werkloze jonge technieker te vinden is die een ganse dag ter beschikking kan zijn , in zoverre daar ten minste een technieker voor nodig is, want meestal werkt men daar met onderhoudsfirma's. Ik vind het ten andere nog steeds schandalig, dat een gepensioneerde uit de petrochemie, de best betalende sector uit de industrie, de job steelt van een jongere werkloze. Een voorbeeld van wantoestanden op de Belgische arbeidsmarkt. De Vlaming moppert en betaalt de werkloosheidsuitkering van de migrant die geen job kan vinden, maar eigenlijk betaalt hij voor een inhalige senior die niet wilt stoppen met werken, om welke reden dan ook. Wraak roepende sociale toestanden. :oops: :oops:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 okt 2019, 18:14

Ge kent er geen ballen van.
De medebeheerder moet eerst en vooral eigenaar.zijn
Ten tweede zal die werkloze niet kontent zijn met mijn vergoeding en kan hij beter werkloos blijven.
En een technicus staat niet aan den dop.

Daarbij bent u al vergeten dat u 3 jobs deed? Was dat gratis en wat met de werkloze die de job miste?

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

31 okt 2019, 18:34

voorn schreef:
31 okt 2019, 18:14
Ge kent er geen ballen van.
De medebeheerder moet eerst en vooral eigenaar.zijn
Ten tweede zal die werkloze niet kontent zijn met mijn vergoeding en kan hij beter werkloos blijven.
En een technicus staat niet aan den dop.
Ik weet er alles van, want elk kwartaal liggen er hier rekeningen in mijn bus die moeten betaald worden voor de aalmoes waarvoor gij zo hard moet werken en het zal wel voldoende zijn dat gij zo gemotiveerd kunt blijven. In het wit is het juist genoeg om geen belastingen bij te moeten betalen, maar bij een dergelijke job valt er soms links en rechts nog eens zwart drinkgeld te rapen En oudere techniekers staan er met hopen aan de dop. En daarenboven voor de familie moet gij het ook niet doen. Luxe huizen verkopen om luxe appartementen te kopen. Ik denk dat de Vlamingen in ademnood geraken door de woeker ziekte. Meer respect voor de migrant in de toekomst, is hier niet misplaatst

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 okt 2019, 19:48

Daar de vergoedingen verschijnen in de boekhouding en afrekening van het gebouw en dit gecontrolleerd is door 2 commissarisen
Niks is dus mogelijk in, het zwart.
Ik betaal 30% op deze bijverdienste.
Dit jaar eindelijk een helper gevonden wegens medische reden

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 okt 2019, 19:48

Daar de vergoedingen verschijnen in de boekhouding en afrekening van het gebouw en dit gecontrolleerd is door 2 commissarisen
Niks is dus mogelijk in, het zwart.
Ik betaal 30% op deze bijverdienste.
Dit jaar eindelijk een helper gevonden wegens medische reden

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 nov 2019, 11:04

Dicksy schreef:
31 okt 2019, 14:22
… een studie wijst nochtans uit dat 7 op de 10 Vlamingen net niet tussen migranten willen wonen ...
Met meer dan 25% niet-EU inwoners hebben wij hier niks (meer) te willen 8)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 nov 2019, 11:20

Begin 2019 woonden er in het Vlaamse Gewest ruim 5.993.000 personen met een Belgische nationaliteit en bijna 596.000 personen met een buitenlandse nationaliteit. Het aandeel buitenlanders kwam daarmee op 9,0% van de totale bevolking.
Bijna 2 op de 3 van het totaal aantal buitenlanders heeft een nationaliteit van één van de landen van de Europese Unie . Dus 3% van buiten de EU.

Cijfers statistiek Vlaanderen - Uw "25% van buiten de EU" hebt ge blijkbaar uit Uw hoed zitten toveren :wink:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 nov 2019, 12:14

Afbeelding

Beste Frits ik tover, zoals je ziet, helemaal niks uit mijn hoed.
Der zijn dus nog steeds CVPers die de naakte cijfers willen blijven ontkennen …

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 nov 2019, 15:11

Ha, het ging enkel over Beringen? In mijn gemeente is dat 0,3% :wink:
Ice

01 nov 2019, 15:28

De kannibaal schreef:
31 okt 2019, 15:59
Als ik het vroeger goed begrepen heb, verdient gij bij door conciërge te spelen in het gebouw waar gij woont. Een conciërge wordt niet slecht betaald om weinig zelf te doen, want hij is meestal een meester in het delegeren aan anderen.
Gij moet eens bedenken man, dat allemaal die vreemdelingen die daar wonen een deel van Uw loon betalen en Uw cliënteel is, dat gij hier voortdurend zit zwart te maken.
Misschien kunt gij er zelfs eens aan denken om Uw eigen bijverdienste door te geven aan een van de mensen, die werkloos zijn.
Zelden zulke walgelijke verwijten gelezen en dan nog wel gestoeld op insinuaties die zelf kant noch wal raken.
Conciërges afschilderen als profiteurs...zeker door de voorbeelden van de nu vele migranten conciërges in sociale appartementsblokken? :mrgreen:
Jaloers op de peanuts bijverdienste van een gepensioneerde die zijn kennis inzet, níet als conciërge maar als technisch medebeheerder, voor kostenbesparing van mede-eigenaars? :roll:
Twijfelachtig dat veel vreemdelingen eigenaar zijn in de 177 appartementen, dat zijn immers hoofdzakelijk kansarme, kroostrijke en sociale gevallen waarvan de kosten vermoedelijk ook nog eens door het ocmw gedragen worden...

Maar soit, kannibaal: dus als vreemdelingen zich misdragen mag er geen kritiek geleverd worden op overlast/wantoestanden omdat ze, áls ze al eigenaar zijn zoals iedereen, bijdragen in de gemeenschappelijke kosten van hun appartementsgebouw want dan wordt je afgeschilderd als racist die vreemdelingen zwart maakt?
Je moet zwijgen en dankbaar zijn dat ze hun vanzelfsprekende plicht van bijdrage leveren en hun wangedrag er dan maar op de koop toe bijnemen of zelfs je bijverdienste afgeven aan technisch onbekwame werklozen omdat het vreemdelingen zijn?
Van discriminatie gesproken...
De kannibaal schreef:
31 okt 2019, 15:59
Met de beste wil van de wereld kan ik mij niet inbeelden dat een gepensioneerde uit de petrochemie het nodig heeft om bij te klussen als conciërge te midden van mensen die hij eigenlijk haat.
1. Voorn is dus al geen conciërge.
2. Jij hebt níet het recht om te bepalen wie het nodig heeft en al zeker níet wie mag bijklussen.
3. Je kunt zelfs het verschil niet maken tussen een wantoestand aanklagen en iemand haten, kritiek geven op wangedrag staat volgens jou gelijk met iemand haten omdat hij vreemdeling is, dat is tekenend voor racisten die anderen verwijten hoe ze zelf zijn, een kenmerk van hypocriete vreemdelingen/moslims en domme linkiewinkies.
Uiteraard wíl je dat verschil ook niet maken, dan kun je pogen om terechte kritiek op wantoestanden door vreemdelingen de mond te snoeren met de beschuldiging van vermeend racisme.
Zo doorzichtig en verwerpelijk.
De kannibaal schreef:
31 okt 2019, 15:59
Ik vind het ten andere nog steeds schandalig, dat een gepensioneerde uit de petrochemie, de best betalende sector uit de industrie, de job steelt van een jongere werkloze. Een voorbeeld van wantoestanden op de Belgische arbeidsmarkt. De Vlaming moppert en betaalt de werkloosheidsuitkering van de migrant die geen job kan vinden, maar eigenlijk betaalt hij voor een inhalige senior die niet wilt stoppen met werken, om welke reden dan ook.
Jonge, migrant werklozen vinden dat niet erg want die willen niet werken, die vinden het prima dat vlaamse gepensioneerden blijven werken tot ze doodvallen zodat zij in de hangmat kunnen blijven liggen met de lucratieve bijverdiensten zoals drugsdealen om dan overlast te verkopen en misdrijven te plegen waarvoor ze toch niet gestraft worden.

Maar laten we het eens over jou hebben, kannibaal: wat draag jij bij aan de maatschappij behalve gepensioneerde forumleden af te schilderen als racisten en onterecht te beschuldigen van jobs te stelen van jongeren die niet willen werken?

Cd&v benoemt nu eindelijk de mislukking van multikul/migratie, de schandalige discriminatie van vlamingen door voorkeuren van moslims/migranten waarvoor cd&v zelf mede-schuldig is door jarenlange pampering maar kannibaal wil, tegen beter weten in, blijven weerleggen door persoonlijke aanvallen voor wat nu zelfs niet meer kan ontkend worden door de politiek. :roll: