Federale regering......

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 dec 2019, 17:48

voorn schreef:
16 dec 2019, 17:39
Paars-Groen
Veel beloven en weinig geven laat de zotten in vreugde leven
Dat hebben alle kleuren al gedaan, en ze blijven het telkens opnieuw doen, en tegen beter weten trappen we er telkens in....... :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

16 dec 2019, 20:57

mira schreef:
16 dec 2019, 00:10
DelaVega schreef:
15 dec 2019, 23:32
Er wordt door seniorennet censuur toegepast.
Vulgaire teksten worden inderdaad verwijderd DelaVega.
Mira, ik begrijp je, hoor. :wink:
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

16 dec 2019, 22:25

Op een moeras kunt ge niks bouwen, dat moet ge eerst droogleggen. Anders zakt het weg, verdwijnt het, ook de vele inspanningen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 dec 2019, 14:37

De arrogantie van de PS druipt er af.
Informateurs niet meer nodig.
Zij stellen een premier met een plan te nemen of te laten.
Voor mij kunnen ze den boom in en achter de 8 milliard uit Vlaanderen kunnen ze fluiten.
Laat maar nieuwe verkiezingen komen. Ze zullen verschieten met wie ze nog kunnen onderhandelen.
dejules

17 dec 2019, 15:06

voorn schreef:
17 dec 2019, 14:37
De arrogantie van de PS druipt er af.
Informateurs niet meer nodig.
Zij stellen een premier met een plan te nemen of te laten.
Voor mij kunnen ze den boom in en achter de 8 milliard uit Vlaanderen kunnen ze fluiten.
Laat maar nieuwe verkiezingen komen. Ze zullen verschieten met wie ze nog kunnen onderhandelen.
Vergeet de PS eventjes.
Neem dat De Wever akkoord gaat om federaal mee te regeren :
1/ die regering moet de zwaarste bezuinigingen doorvoeren die een Oeso-land ooit moest ondergaan (incl leegaankopen, Oosterweel en andere noodzakelijke investeringen meer dan 23 miljard € oftewel 8.000 € per gezin per jaar minder inkomsten.
2/ de N-VA verloor reeds 500.000 kiezers
3/ als de N-VA die enorme besparingen gaat doorvoeren wordt zij electoraal afgeslacht
4/ het Vlaams Belang wordt slapend rijk en eet de N-VA op.
Besluit : De Wever gaat nooit federaal besturen. Dat betekent het einde van zijn partij (lees zijn inkomstenbron).

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 dec 2019, 15:41

Federale regering.
Gisteren vernomen uit de mond van de vice-voorzitter MR dat de Walen het zat zijn om als “Untermenschen” door de Vlamingen behandeld te worden. Pardon ?
Vandaag vernomen uit de mond van Rudi Demotte (PS-kopstuk en pre-informateur) dat een regering met PS en NV-A onmogeljk is. Wanneer men nu weet dat de PS “incontournable” is voor een regeringsvorming vloeit daaruit voort dat Demotte zegt dat de NV-A niet kan meeregeren.
België heet een democratie te zijn. Heet. Welnu, in een democratie geldt de regel “One man, one vote”. (Met dien verstande dat het woordje man hier staat voor persoon, met andere woorden m/v)
Dit houdt tevens in dat elke stem van eender welke burger evenwaardig is, zodanig dat de volksvertegenwoordiging een quasi exact beeld weergeeft van het kiesgedrag van die burgers. Als we nu zien hoe dat in België toegepast wordt, krijgt men een totaal ander beeld. Nemen we de groene partijen als voorbeeld. Ecolo, 416.452 stemmen en 13 zetels ; Groen, 413.836 stemmen en 8 zetels. De PS haalde in mei 641.623 stemmen en 20 zetels en wordt hierdoor dus incontournable. Het VB met een dikke 800.000 stemmen wordt straal genegeerd en de NV-A met een miljoen stemmen ongeveer, is dus NIET incontournable volgens de Belgische “democratie”.
Hieruit mag men besluiten dat een stem voor een Vlaamse partij niet 1 is maar 0,75 en een stem voor een Waalse niet 1 maar 1,25 betekent. Wie zijn dan die “Untermenschen” ?
Als bovendien iedereen dan ook via de laatste verkiezingen heeft vastgesteld dat beide landsgedeelten er een totaal verschillende mening op nahouden qua klemtonen in het beleid (en dan laat ik de laatste peiling nog buiten beschouwing), dan is het toch klaar en duidelijk dat hier geen oplossing mogelijk is ? Althans geen oplossing waarbij beide landsgedeelten min of meer genoegdoening krijgen. Men hoeft werkelijk geen Vlaams- of Waals-Nationalist te zijn om dit in te zien.
Bij het zien van een dergelijke patstelling en ik zou een Belgicist zijn, wat ik bij de baard van de profeet – zijn naam weze geprezen – niet ben, ik zou het confederalisme gul omarmen zodat ik mijn nostalgie kan koesteren en tentoon spreiden tijdens de matchen van de Rode Duivels en met juichkreten en vlagjesgezwaai optreden wanneer de koning op het balkon verschijnt. En niet te vergeten, een flinke B naast mijn nummerplaat...
dejules

17 dec 2019, 16:03

figaretto schreef:
17 dec 2019, 15:41

Gisteren vernomen uit de mond van de vice-voorzitter MR dat de Walen het zat zijn om als “Untermenschen” door de Vlamingen behandeld te worden. Pardon ?
Pardon?
Jean-Luc Crucke, MR-ondervoorzitter haalt uit naar N-VA: "Heb er genoeg van dat men ons als Untermenschen behandelt omdat we Walen zijn".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/16/crucke-mr/

Jean-Luc haalt uit naar De Wever en niet naar de Vlamingen!
Jean-Luc stamt uit een Vlaamse familie die de armoede en de honger in Vlaanderen ontvlucht is om een beter bestaan op te bouwen in Wallonië. Deze mensen hebben keihard gewerkt en hebben nooit aan het infuus van de Belgische schatkist gehangen! Mijnheer De Wever wel! Heel zijn leven reeds!
U kunt zeggen dat een deel van de familie van Mijnheer De Wever ook naar Wallonië gevlucht is en dat klopt.
Echter, Karina is niet naar Wallonië vertrokken om te werken maar om zich te verstoppen voor de VDAB en om haar uitkering niet te verliezen!
Mijnheer De Wever haalt naar iedereen uit die niet werkt of niet vermogend is : de Walen, de werklozen, de huisvrouwen, de zieken en invaliden, de Berbers, de Marokkanen, de vakbonden, de gepensioneerden, ...
Dat is typisch voor populisten nl iemand is de schuld voor de problemen die hij niet kan oplossen.
De mensen hebben hem ondertussen door! Die man heeft geen oplossingen. Die valt altijd in herhaling nl "Het is de schuld van ...". In het bedrijfsleven moeten problemen opgelost worden en De Wever is daar niet toe in staat. Hij zou reeds lang ontslagen zijn !
De waarheid heeft haar rechten!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 dec 2019, 16:49

"Er zijn zaken die je niet zegt. Ik heb er genoeg van dat men ons als 'Untermenschen' behandelt omdat we Walen zijn."
Dit zijn de letterlijke woorden. Hij richtte die wel naar NV-A maar hield het bij "men" (mijn cursivering). Indien hij NV-A of De Wever persoonlijk had bedoeld, had hij dat wel gezegd.
De rest van uw bijdrage is een aanklacht aan het adres van de partij en haar voorzitter. Dit kan en mag natuurlijk want dit is een politiek forum maar verandert niets aan de inhoud van mijn schrijfsel.
dejules

17 dec 2019, 18:39

figaretto schreef:
17 dec 2019, 16:49
"Er zijn zaken die je niet zegt.
Hoeveel individuen, bevolkingsgroepen, religies, etc heeft De Wever reeds beledigd?
De laatste weken noemt hij de inwoners van Wallonië opnieuw "passieve mensen": "De nota van Magnette is een miljardentransfer van actieve, productieve mensen naar passieve mensen."
Wanneer heeft De Wever ooit actief bijgedragen aan de welvaart van dit land?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 dec 2019, 19:31

Zolang als hij al burgemeester is van Antwerpen en zijn haven
De enige grote werkende motor van België
Maar als het aan de groenen ligt zal de fossiele productie stokken in de wielen worden geschoven.
dejules

17 dec 2019, 20:10

voorn schreef:
17 dec 2019, 19:31
Zolang als hij al burgemeester is van Antwerpen en zijn haven
De enige grote werkende motor van België
Antwerpen heeft de grootste werkloosheid van Vlaanderen ONDANKS ZIJN ZEEHAVEN!
Zelfs Luik heeft een grotere werkzaamheidsgraad!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 dec 2019, 20:12

dejules schreef:
17 dec 2019, 18:39
figaretto schreef:
17 dec 2019, 16:49
"Er zijn zaken die je niet zegt.
figaretto zegt dit niet. U citeert een fragment uit een citaat van de MR-politicus die ik aanhaalde.
U bent altijd uitgenodigd om de zaken en de cijfers, die ik wèl zeg, te weerleggen.
(En aan bashing van politici die me niet liggen doe ik niet mee.)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 dec 2019, 00:37

dejules schreef:
17 dec 2019, 20:10
voorn schreef:
17 dec 2019, 19:31
Zolang als hij al burgemeester is van Antwerpen en zijn haven
De enige grote werkende motor van België
Antwerpen heeft de grootste werkloosheid van Vlaanderen ONDANKS ZIJN ZEEHAVEN!
Zelfs Luik heeft een grotere werkzaamheidsgraad!
:thumbsup:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 dec 2019, 09:52

Antwerpen heeft de grootste werkloosheid van Vlaanderen ONDANKS ZIJN ZEEHAVEN!
Ondanks de dichtbevolkte provincie ontbreekt waarschijnlijk het juiste profiel bij de werklozen.
dejules

18 dec 2019, 10:19

voorn schreef:
18 dec 2019, 09:52

Ondanks de dichtbevolkte provincie ontbreekt waarschijnlijk het juiste profiel bij de werklozen.
Het meest gezochte profiel in Vlaanderen is poetsers met dienstencheques. Dit kost jaarlijks 3.1 miljard € aan belastinggeld. Deze sector is de grootste sector van Vlaanderen met bijna 150.000 poetsers. De regering noemt dat "tewerkstelling in de private sector".
Nu, wat U schrijft komt neer op de bevinding van alle economen nl dat werkloosheid voornamelijk te maken heeft met de mismatch op de arbeidsmarkt. Door een werkloze productie-arbeider van 55+ zijn uitkering te beperken in tijd los je het tekort aan werfleiders, it-cers, wiskundeleraars, bio-ingenieurs, etc niet op. En een master in sinologie laten poetsen is ook geen goed idee.
ps Boris gaat vol voor een harde Brexit : voor Antwerpen betekent dat extra 8.000 werklozen erbij!