Breaking België komt onder toezicht van Europa!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 nov 2019, 11:25

Lars schreef:
20 nov 2019, 11:17

"We moeten van Europa besparen!" dat hoor ik al sinds de regering De Haene...
Impact op mijn dagelijks leven: 0.00000%
Hoeveel rente brengt uw spaarboekje op?
Inflateert uw spaargeld niet?
Hoeveel voordelen heb jij als ambtenaar reeds moeten inboeten?
Kan jij nog op vervroegd pensioen, tbs, ...?
Wordt uw pensioen nog steeds over de laatste 5 jaar berekend?
Tot welke leeftijd moet jij werken?
...
U bent gemiddeld 35 jaar jonger dan de meeste forumleden.
Ik denk dat jij nog dikwijls grote ogen gaat opentrekken vooraleer je ze definitief sluit.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

20 nov 2019, 12:40

dejules schreef:
20 nov 2019, 11:25
Lars schreef:
20 nov 2019, 11:17

"We moeten van Europa besparen!" dat hoor ik al sinds de regering De Haene...
Impact op mijn dagelijks leven: 0.00000%
Hoeveel rente brengt uw spaarboekje op?
Inflateert uw spaargeld niet?
Hoeveel voordelen heb jij als ambtenaar reeds moeten inboeten?
Kan jij nog op vervroegd pensioen, tbs, ...?
Wordt uw pensioen nog steeds over de laatste 5 jaar berekend?
Tot welke leeftijd moet jij werken?
...
U bent gemiddeld 35 jaar jonger dan de meeste forumleden.
Ik denk dat jij nog dikwijls grote ogen gaat opentrekken vooraleer je ze definitief sluit.
Voor je nieuwe vragen stelt, zou je ook op mijn vragen kunnen antwoorden.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

20 nov 2019, 12:43

dejules schreef:
20 nov 2019, 11:25
Lars schreef:
20 nov 2019, 11:17

"We moeten van Europa besparen!" dat hoor ik al sinds de regering De Haene...
Impact op mijn dagelijks leven: 0.00000%
Hoeveel rente brengt uw spaarboekje op?
Inflateert uw spaargeld niet?
Hoeveel voordelen heb jij als ambtenaar reeds moeten inboeten?
Kan jij nog op vervroegd pensioen, tbs, ...?
Wordt uw pensioen nog steeds over de laatste 5 jaar berekend?
Tot welke leeftijd moet jij werken?
...
U bent gemiddeld 35 jaar jonger dan de meeste forumleden.
Ik denk dat jij nog dikwijls grote ogen gaat opentrekken vooraleer je ze definitief sluit.
Omdat ik van goede wil ben, zal ik op uw vragen antwoorden:
- Neen, ik heb geen spaargeld an sich.
- Al 2x een herberekening in mijn nadeel van mijn toekomstig pensioen.
- Neen.
- Neen.
- 67.
dejules

20 nov 2019, 12:55

Lars schreef:
20 nov 2019, 12:40


Voor je nieuwe vragen stelt, zou je ook op mijn vragen kunnen antwoorden.
Vanaf nu antwoord ik op geen enkele topic van U!
Ik vraag mij trouwens af wat iemand van 38 jaar op een seniorenforum komt doen?!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

20 nov 2019, 17:12

dejules schreef:
20 nov 2019, 12:55
Lars schreef:
20 nov 2019, 12:40


Voor je nieuwe vragen stelt, zou je ook op mijn vragen kunnen antwoorden.
Vanaf nu antwoord ik op geen enkele topic van U!
Ik vraag mij trouwens af wat iemand van 38 jaar op een seniorenforum komt doen?!
Het was dan ook een confronterende vraag, Jules.
Ik besef dat nu pas.

Waar haal je dat trouwens dat ik 38 jaar zou zijn??

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

21 nov 2019, 10:39

dejules schreef:
20 nov 2019, 12:55
Lars schreef:
20 nov 2019, 12:40


Voor je nieuwe vragen stelt, zou je ook op mijn vragen kunnen antwoorden.
Vanaf nu antwoord ik op geen enkele topic van U!
Ik vraag mij trouwens af wat iemand van 38 jaar op een seniorenforum komt doen?!
Ik hoop dat het waar is. Een mens van middelbare leeftijd die interesse voelt voor hetgeen de ouderen denken. Hiervoor zou er een prijs moeten uitgeloofd worden en sennet zou moeten proberen om meer jongeren aan te trekken. Het is frustrerend voor die mensen om deel te moeten nemen aan een gesprek tussen een hoop oude en versleten mopperaars, maar wij kunnen beiden iets van mekaar leren.
Over het toezicht van Europa. Als men de stoot van Malta nog eens gaat herhalen, dan gaat gij als rijke man slapen, en dan staat ge s'anderdaags op en is Uw koopkracht er 30 procent minstens op achteruit gegaan. In Griekenland is het niet zonder slag of stoot gegaan, maar het resultaat was uiteindelijk hetzelfde. De Brexit heeft er natuurlijk voor gezorgd dat men minder gemakkelijk zal grijpen, naar de grote middelen. De situatie van Frankrijk en Italië is zeker al niet veel rooskleuriger als de onze, maar het gaat hier om mensen die weten hoe ze uiting moeten geven aan hun gevoelens, veel minder handelbare schapen als bij ons het geval is. Als volksopstand er voor zorgt dat FR of IT door het volk gedwongen, uit de Unie stapt, dan is het gedaan met de Unie. Daarenboven mag men niet vergeten, dat als het leven 30 % duurder wordt bij ons, de Europese ambtenaar als eerste deelt in de slagen. Wij hebben van onze eigen politici toch al geleerd dat ze niet gemakkelijk in hun eigen voeten schieten.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

21 nov 2019, 18:20

De vraag is wat is er mis mensen die jonger zijn ,forum is toch voor iedereen .
Of is dat hier ook niet toegelaten ? Wij kunnen toch van beide leren .

Omdat niet past bij de persoon in kwestie ? daar gaat het denk ik meeste om !!
Telkens mensen de mond snoeren .T'is hier soms wikken en wegen wat je typt
zeer fijne bedoening , daar moeten dan de jongere van leren 8O :evil: :evil: :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 nov 2019, 18:37

In een team werken moet men ook van een oudere leren.
Al zijn erbij waar ge niks van kunt leren en die alleen aan hun pensioen denken.
25 jaar jongeren op de vloer opgeleid en telkens het zelfde maar met evenveel plezier.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 nov 2019, 05:29

Yeah right breaking news !!
België komt voor de elvendertigste keer op het Europees strafbankje waar tandeloze honden vanuit hun grote Europese barak schor liggen te blaffen.

Hilarisch !!
dejules

23 nov 2019, 09:51

petrol schreef:
23 nov 2019, 05:29
Yeah right breaking news !!
België komt voor de elvendertigste keer op het Europees strafbankje waar tandeloze honden vanuit hun grote Europese barak schor liggen te blaffen.

Hilarisch !!
In maart 2013 kwam Cyprus in de aandacht van de economische wereldpers door de financiële onrust die er onder de bevolking heerste. De Cyprioten waren kwaad omdat de regering van Cyprus in samenspraak met de Eurogroep besliste om een taks op spaargeld op te leggen. Deze beslissing om Cyprus van het failliet te redden, werd stiekem op een zaterdag genomen, terwijl de banken gesloten waren en het internetbankieren geblokkeerd was. Hierdoor had een bankrun van verontwaardigde Cyprioten geen kans. Een algemene bankrun had een absolute chaos in het land kunnen veroorzaken. Door financiële beperkingen op te leggen aan de bevolking vermeed de EU samen met Cyprus een verergering van de situatie. Hierdoor werd duidelijk dat het veilige, zekere karakter van een spaarrekening relatief is. Kan de EU zomaar een taks op spaargeld opleggen?
Ja, zij kan dat.
Zo speelden de banken dus een stiekem spelletje met de overheid en was de bankrun van de Cyprioten niet efficiënt. De Cyprioten konden met andere woorden hun spaarrekeningen niet leeg halen om veilig te stellen. De banken die normaal gezien open waren, sloten hun deuren en het internetbankieren werd stilgelegd. Veel bewoners van dit zonnige eiland waren dan ook woedend dat ze voor ze het goed en wel beseften een percentage van hun spaargeld kwijt waren geraakt aan de staat. Je kan je dus de vraag gaan stellen of Cyprus een voorbeeld zou kunnen zijn van andere Europese landen, wat meteen de vraag op de voorgrond brengt van de veiligheid van spaargeld in de landen van de Europese Unie.
Heeft België angst voor dat strafbankje.
Zeker weten. België wil haar aandelen in Proximus, Belfius, ... NU snel verkopen om het begrotingstekort en de staatsschuld terug te dringen.
Zij is vandaag tot alles bereid : zo heeft Vlaanderen het ambtenarenstatuut de facto afgeschaft en als het moet gooien ze morgen honderdduizenden ambtenaren op straat en halveren ze hun pensioenen. Als het moet worden uitkeringen gehalveerd of zelfs stopgezet.
Weet U waarom : als morgen operatie Gutt wordt opgezet dan kan geen enkele politieker nog veilig over straat lopen.
U kunt "hilarisch" lachen zoveel U wilt, de realiteit is wat ze is. Landen op het strafbankje betalen veel meer intresten op de internationale markten en bij een zware economische crisis betalen die woeker intresten. En dan staat Gutt om de hoek op de loer!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 nov 2019, 10:04

dejules schreef:
23 nov 2019, 09:51
petrol schreef:
23 nov 2019, 05:29
Yeah right breaking news !!
België komt voor de elvendertigste keer op het Europees strafbankje waar tandeloze honden vanuit hun grote Europese barak schor liggen te blaffen.

Hilarisch !!
In maart 2013 kwam Cyprus in de aandacht van de economische wereldpers door de financiële onrust die er onder de bevolking heerste. De Cyprioten waren kwaad omdat de regering van Cyprus in samenspraak met de Eurogroep besliste om een taks op spaargeld op te leggen. Deze beslissing om Cyprus van het failliet te redden, werd stiekem op een zaterdag genomen, terwijl de banken gesloten waren en het internetbankieren geblokkeerd was. Hierdoor had een bankrun van verontwaardigde Cyprioten geen kans. Een algemene bankrun had een absolute chaos in het land kunnen veroorzaken. Door financiële beperkingen op te leggen aan de bevolking vermeed de EU samen met Cyprus een verergering van de situatie. Hierdoor werd duidelijk dat het veilige, zekere karakter van een spaarrekening relatief is. Kan de EU zomaar een taks op spaargeld opleggen?
Ja, zij kan dat.
Zo speelden de banken dus een stiekem spelletje met de overheid en was de bankrun van de Cyprioten niet efficiënt. De Cyprioten konden met andere woorden hun spaarrekeningen niet leeg halen om veilig te stellen. De banken die normaal gezien open waren, sloten hun deuren en het internetbankieren werd stilgelegd. Veel bewoners van dit zonnige eiland waren dan ook woedend dat ze voor ze het goed en wel beseften een percentage van hun spaargeld kwijt waren geraakt aan de staat. Je kan je dus de vraag gaan stellen of Cyprus een voorbeeld zou kunnen zijn van andere Europese landen, wat meteen de vraag op de voorgrond brengt van de veiligheid van spaargeld in de landen van de Europese Unie.
Heeft België angst voor dat strafbankje.
Zeker weten. België wil haar aandelen in Proximus, Belfius, ... NU snel verkopen om het begrotingstekort en de staatsschuld terug te dringen.
Zij is vandaag tot alles bereid : zo heeft Vlaanderen het ambtenarenstatuut de facto afgeschaft en als het moet gooien ze morgen honderdduizenden ambtenaren op straat en halveren ze hun pensioenen. Als het moet worden uitkeringen gehalveerd of zelfs stopgezet.
Weet U waarom : als morgen operatie Gutt wordt opgezet dan kan geen enkele politieker nog veilig over straat lopen.
U kunt "hilarisch" lachen zoveel U wilt, de realiteit is wat ze is. Landen op het strafbankje betalen veel meer intresten op de internationale markten en bij een zware economische crisis betalen die woeker intresten. En dan staat Gutt om de hoek op de loer!
Wow, prachtig verzonnen verhaaltje van Doc Doom.
Laat Gutt maar komen.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

23 nov 2019, 10:14

gast43 schreef:
21 nov 2019, 18:20
De vraag is wat is er mis mensen die jonger zijn ,forum is toch voor iedereen .
Of is dat hier ook niet toegelaten ? Wij kunnen toch van beide leren .

Omdat niet past bij de persoon in kwestie ? daar gaat het denk ik meeste om !!
Telkens mensen de mond snoeren .T'is hier soms wikken en wegen wat je typt
zeer fijne bedoening , daar moeten dan de jongere van leren 8O :evil: :evil: :evil:
@gast43,

het forum is voor +45 niet voor iedereen dus.Behalve in sommige gevallen ,dus ook voor studenten die een speciale toelating hebben ivm. hun studies voor hun thesis ed.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet
dejules

23 nov 2019, 10:27

petrol schreef:
23 nov 2019, 10:04


Wow, prachtig verzonnen verhaaltje van Doc Doom.
Laat Gutt maar komen.
Eergisteren heeft de Directeur-Generaal van de sociale zekerheid op Twitter opgeroepen om de 150.000 poetsers en strijkers met dienstencheques terug OOGLUIKEND in het zwart te laten werken omdat ze die niet kunnen betalen. Ondertussen zijn er gisteren 2 wetsvoorstellen ingediend om de werkloosheidsuitkeringen degressief en beperkt in tijd te maken (ééntje door de N-VA en het andere door Open VLD), de Senaat af te schaffen, Belfius en Proximus te verkopen, ...
De afschaffing vh ambtenarenstatuut wordt besproken in het parlement, bij de regeringsformatie alsook een eenheidspensioen ...
U heeft totaal geen besef van de precaire toestand van de NV België!
ALLES is nu in een stroomversnelling aan het komen!

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

23 nov 2019, 10:38

dejules schreef:
23 nov 2019, 10:27
petrol schreef:
23 nov 2019, 10:04


Wow, prachtig verzonnen verhaaltje van Doc Doom.
Laat Gutt maar komen.
Eergisteren heeft de Directeur-Generaal van de sociale zekerheid op Twitter opgeroepen om de 150.000 poetsers en strijkers met dienstencheques terug OOGLUIKEND in het zwart te laten werken omdat ze die niet kunnen betalen. Ondertussen zijn er gisteren 2 wetsvoorstellen ingediend om de werkloosheidsuitkeringen degressief en beperkt in tijd te maken (ééntje door de N-VA en het andere door Open VLD), de Senaat af te schaffen, Belfius en Proximus te verkopen, ...
De afschaffing vh ambtenarenstatuut wordt besproken in het parlement, bij de regeringsformatie alsook een eenheidspensioen ...
U heeft totaal geen besef van de precaire toestand van de NV België!
ALLES is nu in een stroomversnelling aan het komen!
Een beetje zoals mijn leeftijd, gisteren was ik nog 38, vandaag 45.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2019, 12:01

Lars schreef:
23 nov 2019, 10:38
... gisteren was ik nog 38, vandaag 45 ...
Dat gaat de verkeerde kant op Lars :wink:

Jij hebt geen schrik van GUTT hé. Waarschijnlijk omdat je niet weet wat er toen gebeurt is. Maar vele van de huidige senioren hebben hun ouders daar wel horen over vertellen ... En fraai was dat niet!