Breaking België komt onder toezicht van Europa!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2019, 12:53

E.T. schreef:
23 nov 2019, 12:01
Lars schreef:
23 nov 2019, 10:38
... gisteren was ik nog 38, vandaag 45 ...
Dat gaat de verkeerde kant op Lars :wink:

Jij hebt geen schrik van GUTT hé. Waarschijnlijk omdat je niet weet wat er toen gebeurt is. Maar vele van de huidige senioren hebben hun ouders daar wel horen over vertellen ... En fraai was dat niet!
Ge moet het niet zover in de tijd terug zoeken. Check eens wat er in Griekenland na 2008 is gebeurd. Daar werd toen op dezelfde manier gefoefeld zoals dit nu hier het geval is.
dejules

24 nov 2019, 12:40

1. Vooreerst moet er op gewezen worden dat de economische groei, inflatie en rente binnen de eurozone de volgende jaren laag gaan liggen. Daardoor gaat men niet de middelen vinden om België te laten voldoen aan de Europese parameters van het tekort en de schuld.
3. De regeringen hebben te weinig structureel bespaard, wat een gevolg is van ideologische verschillen en het feit dat men politiek geen keuzes durft te maken.
Het ontsporingsverhaal van de openbare financiën zit vooral in de sociale zekerheid met voorop de nog steeds toenemende kost van de pensioenen. Door het feit dat de regeringen nooit een beslissing hebben durven - kunnen - willen nemen over de vervanging van het geldende repartitiestelsel door een kapitalisatiesysteem, blijft dit nog voor decennia 's de belangrijkste uitgavenpost.
7. De regeringsonderhandelaars mogen ook een oplossing zoeken op de vraag hoe we aan elektriciteit gaan geraken in 2025, bij het sluiten van de kerncentrales. Vooral stelt zich hier de vraag wie dat gaat betalen, rekening houdend met het feit dat we reeds een van de duurste facturen aan elektriciteit hebben in Europa.
8. De militaire aankopen van de regering Michel I voor 9,2 miljard euro moeten grotendeels betaald worden in deze legislatuur. Daar moet geld voor gezocht worden en dan staan we nog ver af van de vooropgesteld NAVO-norm van 2 procent van het BBP, die in 2024 zou moeten behaald worden. Komt daar nog bij dat de gezagsdepartementen, zoals justitie, federale politie enzovoort, allemaal klagen over budgettaire beperkingen.
10. Ten slotte zal er bijkomend geld op tafel moeten komen voor de Europese begroting door de brexit. Het vertrek van de grootste nettobetaler aan de EU en het nieuwe Meerjarig Financieel Kader gaat dit land, zonder besparingen in de EU-begroting, meer dan 1 miljard extra per jaar kosten.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/10-b ... 1574588208

Ik blijf herhalen : dit land heeft geen toekomst. De volgende jaren zullen vele honderdduizenden Vlamingen naar Nederland verhuizen. Dat land heeft zijn staatsfinanciën en zijn infrastructuur mooi op orde. De jonge Vlamingen zijn niet bereid om zich kapot te werken, zich kapot te laten belasten, langer te werken voor een zeer laag pensioen, ... om de boomers hun schulden en hun dubbele pensioenen te financieren.
Ice

24 nov 2019, 13:36

Ik blijf herhalen : dit land heeft geen toekomst. De volgende jaren zullen vele honderdduizenden Vlamingen naar Nederland verhuizen. Dat land heeft zijn staatsfinanciën en zijn infrastructuur mooi op orde. De jonge Vlamingen zijn niet bereid om zich kapot te werken, zich kapot te laten belasten, langer te werken voor een zeer laag pensioen, ... om de boomers hun schulden en hun dubbele pensioenen te financieren.
Dejules, volg je de politieke strubbelingen soms niet bij onze noorderburen?
Daar hebben ze niet enkel de klimaat crisis maar ook na CO2 crisis, de stikstof crisis en zelfs een onbestaande PFAS crisis wijsgemaakt, daar mag overdag enkel nog 100km/uur gereden worden op de snelwegen om 0,2% minder uitstoot te realiseren die teniet wordt gedaan door de toestemming om 's nachts wél nog 130km/uur te mogen rijden...overduidelijk weer bedrog ontmaskerd.... :roll:

De boeren worden met stikstof maatregelen verhinderd om nog voedsel te verbouwen, de veestapel wordt gehalveerd én het vee moet speciaal voedsel krijgen om minder stikstof uit te sch**ten...dat leidt onherroepelijk tot hongersnood op termijn, dat ziet een blinde nog wel aankomen...
Ze moeten állen van het rússische, propere aardgas af door de fracking van schaliegas en de aardbevingen in Groningen?? 8O

De nieuwe voorzitter van de ECB, christine lagarde, vindt overigens dat de Duitse en Nederlandse regering ‘niet echt de noodzakelijke moeite gedaan hebben’ om een begrotingsoverschot te voorkomen....VOORKOMEN!
Voor NL werd al een straf bepaald voor dit gezonde, financiële beleid: +60% verhoging van de jaarlijkse afdracht aan eu naar....13 miljárd euro en dat wordt, nét als in ons apenland, gehaald bij de autochtone, vergrijzende bevolking door stijgende energie/klimaat belastingen, inleveringen bij onderwijs, gezondheidszorg, sociale zekerheid?

De betogingen afgelopen weken gemist van de boze boeren, de boze bouwsector, boze leerkrachten op het Malieveld in Den Haag tegen de afbraakpolitiek van kabinet rutte?? :roll:
In NL is het even erg als hier, dat wordt immers onderling zo afgesproken in eu!!
Afbraak politiek van de sociale zekerheid voor elk welvarend eu-land.

En wacht maar, binnenkort komen onze politieke idioten ook met de verlaging van de snelheid naar 100km/uur met de smoes van vermindering co2 uitstoot.
Nét zoals rijbewijs met punten, verplichte gemeenschapsdienst voor werklozen, dát werd ook al ingevoerd in NL vóór het hier op tafel kwam, dat wordt allemaal bedisseld in eu en om beurt ingevoerd - telkens om de reactie vd bevolking te peilen, grenzen af te tasten zodat de volgende bende politieke dieven bij lauw verzet dezelfde rooftocht in eigen eu-land kan ondernemen.

Naar Nederland hoeven jonge vlamingen dus al niet te verhuizen alsook niet naar Duitsland, Frankrijk of de zuiderse eu-lidstaten (die intussen reeds straatarm gemaakt werden zoals vroeger de oostbloklanden waren) want het is in europa overal van datte!
Misschien nog naar islamitische- en oostbloklanden waar nu de economie floreert dankzij onze SZ en overheveling van onze welvaart? Zouden vlamingen daar welkom zijn? :roll:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

24 nov 2019, 14:09

@ mr dejules,
dagelijks lees ik met volle aandacht Uw berichtgeving, betreffende de hopeloze financiële toestand waarin wij als land verzonken zijn. Voor 90 tot 95 procent heeft U meestal gelijk. De dagelijkse beschrijving van ons noodlot heeft helaas een negatieve invloed op het gemoed van Uw lezers. De moed zakt ons letterlijk in de schoenen, en dagelijks wordt het moeilijker om ons te verplaatsen. Elke nieuwe bijdrage is een bijkomend stuk lood dat over onze onderbenen wordt geschoven. Vroeger keek ik in de namiddag als eens naar een show van Toon Hermans om mij een beetje op te beuren, maar dit biedt niet langer hulp. Om de dagelijkse wanhoop een beetje dragelijker te maken, ben ik sinds kort overgeschakeld op de inname van Alprozolam, en ik begon er stilaan terug boven op te komen. Plots sta ik oog in oog met een probleem dat U onvoldoende heeft aangesneden in Uw dagelijkse betoog. Alprozolam is niet meer beschikbaar in dit land tot januari als het een beetje meezit. Pfizer krijgt miljarden toegeschoven van onze regering, maar achter hun medicatie kunnen wij fluiten.
Voor U persoonlijk is het alvast een zekerheid dat enkel "de laatste reis" zonder retour, U een oplossing kan bieden. De reis dient misschien uitgesteld te worden tot latere datum, want de nodige medicatie is hier ook gerantsoeneerd. Beschikt U over een VPN account, dan kunt U uiteraard terecht op een Dark Internet Webshop.Gelet op Uw algemene gemoedstoestand kunt ge de sedatie stap overslagen en hoeft gij geen Midazolam aan te kopen. U heeft nood aan 2 gr natrium thiobarbital ( een zeldzaamheid op de Belgische markt) om in coma te geraken.
Juist op de moment dat Uw gij fleske naar binnen gaat slokken, komt gij misschien nog tot het besef dat het leven kostbaar is, en dat de problemen van dit land maar een hoop flauwe kul zijn, die wij gemakkelijk naast ons neer kunnen leggen.
dejules

24 nov 2019, 15:00

Ice schreef:
24 nov 2019, 13:36
Ik blijf herhalen : dit land heeft geen toekomst. De volgende jaren zullen vele honderdduizenden Vlamingen naar Nederland verhuizen. Dat land heeft zijn staatsfinanciën en zijn infrastructuur mooi op orde. De jonge Vlamingen zijn niet bereid om zich kapot te werken, zich kapot te laten belasten, langer te werken voor een zeer laag pensioen, ... om de boomers hun schulden en hun dubbele pensioenen te financieren.
Dejules, volg je de politieke strubbelingen soms niet bij onze noorderburen?
Daar hebben ze niet enkel de klimaat crisis maar ook na CO2 crisis, de stikstof crisis en zelfs een onbestaande PFAS crisis wijsgemaakt, daar mag overdag enkel nog 100km/uur gereden worden op de snelwegen om 0,2% minder uitstoot te realiseren die teniet wordt gedaan door de toestemming om 's nachts wél nog 130km/uur te mogen rijden...overduidelijk weer bedrog ontmaskerd.... :roll:

De boeren worden met stikstof maatregelen verhinderd om nog voedsel te verbouwen, de veestapel wordt gehalveerd én het vee moet speciaal voedsel krijgen om minder stikstof uit te sch**ten...dat leidt onherroepelijk tot hongersnood op termijn, dat ziet een blinde nog wel aankomen...
Ze moeten állen van het rússische, propere aardgas af door de fracking van schaliegas en de aardbevingen in Groningen?? 8O

De nieuwe voorzitter van de ECB, christine lagarde, vindt overigens dat de Duitse en Nederlandse regering ‘niet echt de noodzakelijke moeite gedaan hebben’ om een begrotingsoverschot te voorkomen....VOORKOMEN!
Voor NL werd al een straf bepaald voor dit gezonde, financiële beleid: +60% verhoging van de jaarlijkse afdracht aan eu naar....13 miljárd euro en dat wordt, nét als in ons apenland, gehaald bij de autochtone, vergrijzende bevolking door stijgende energie/klimaat belastingen, inleveringen bij onderwijs, gezondheidszorg, sociale zekerheid?

De betogingen afgelopen weken gemist van de boze boeren, de boze bouwsector, boze leerkrachten op het Malieveld in Den Haag tegen de afbraakpolitiek van kabinet rutte?? :roll:
In NL is het even erg als hier, dat wordt immers onderling zo afgesproken in eu!!
Afbraak politiek van de sociale zekerheid voor elk welvarend eu-land.

En wacht maar, binnenkort komen onze politieke idioten ook met de verlaging van de snelheid naar 100km/uur met de smoes van vermindering co2 uitstoot.
Nét zoals rijbewijs met punten, verplichte gemeenschapsdienst voor werklozen, dát werd ook al ingevoerd in NL vóór het hier op tafel kwam, dat wordt allemaal bedisseld in eu en om beurt ingevoerd - telkens om de reactie vd bevolking te peilen, grenzen af te tasten zodat de volgende bende politieke dieven bij lauw verzet dezelfde rooftocht in eigen eu-land kan ondernemen.

Naar Nederland hoeven jonge vlamingen dus al niet te verhuizen alsook niet naar Duitsland, Frankrijk of de zuiderse eu-lidstaten (die intussen reeds straatarm gemaakt werden zoals vroeger de oostbloklanden waren) want het is in europa overal van datte!
Misschien nog naar islamitische- en oostbloklanden waar nu de economie floreert dankzij onze SZ en overheveling van onze welvaart? Zouden vlamingen daar welkom zijn? :roll:
De problemen die Nederland nu aanpakt oa klimaat, vervuilde grondsanering, stikstof, ... die moeten wij ook nog aanpakken. Die enorme factuur komt bovenop de bovenvermelde opsomming.
dejules

24 nov 2019, 15:18

De kannibaal schreef:
24 nov 2019, 14:09
@ mr dejules,
dagelijks lees ik met volle aandacht Uw berichtgeving, betreffende de hopeloze financiële toestand waarin wij als land verzonken zijn. Voor 90 tot 95 procent heeft U meestal gelijk. De dagelijkse beschrijving van ons noodlot heeft helaas een negatieve invloed op het gemoed van Uw lezers.
Geachte Mijnheer De kannibaal,

Indien het gemoed van de lezers negatief beïnvloed wordt is het verkeerd om de schuld bij de boodschapper te leggen.
De lezers zouden beter kwaad zijn op de politici die verantwoordelijk zijn voor de puinhoop.
Ice

24 nov 2019, 16:19

dejules schreef:
24 nov 2019, 15:00
De problemen die Nederland nu aanpakt oa klimaat, vervuilde grondsanering, stikstof, ... die moeten wij ook nog aanpakken. Die enorme factuur komt bovenop de bovenvermelde opsomming.
En vergeet de luchtvervuiling en smog ook niet...we lopen toch immers ook al rond met mondmaskers zoals in landen die niet meedoen met de opkuis om het klimaat en de planeet te redden? :roll:

Nederland pakt enkel de portemonnee aan en de rechten af van hun eigen, vergrijzende bevolking met de smoezen van onbestaande crisissen, net zoals onze politieke lakeien doen...om beurten komen ze op de proppen met dezelfde leugens over onbestaande crisissen, dat ze onderling bedisselen in de illegale, onverkozen eu-praatbarak om hun bevolking met wurgregels onder totalitaire controle te krijgen door hen kaal te plukken.
Dit uit de eu-duim gezogen bedrog van onbestaande crisissen voor verarming door overheveling en áfbraak van de welvaart van onze eu-lidstaten werd meermaals ontmaskerd, gestaafd mét bewijzen
maar
daarover ging mijn reactie niet, wel over jouw voorspelling:
Ik blijf herhalen : dit land heeft geen toekomst. De volgende jaren zullen vele honderdduizenden Vlamingen naar Nederland verhuizen. Dat land heeft zijn staatsfinanciën en zijn infrastructuur mooi op orde..
Nederland is in hetzelfde bedje ziek en voert misdadig wanbeleid tegen eigen bevolking net zoals het afbraakbeleid belgië, daar hoeven vlamingen dus niet naar te verhuizen want dan komen ze van de regen in de drop!
dejules schreef:
24 nov 2019, 15:00
De lezers zouden beter kwaad zijn op de politici die verantwoordelijk zijn voor de puinhoop.
HUH?? Waarom beweer je dan dat wij de "problemen" die Nederland nu aanpakt oa klimaat, vervuilde grondsanering, stikstof, ... ook nog zouden moeten aanpakken?
Laten we eerst eens duidelijk stellen dat politici líegen, misleiden en crisissen verzinnen om deze puinhoop en vooral armoede net te veroorzaken, misschien? :roll:
dejules

24 nov 2019, 18:46

Ice schreef:
24 nov 2019, 16:19
Nederland is in hetzelfde bedje ziek en voert misdadig wanbeleid tegen eigen bevolking
Ik kan er met mijn volle verstand niet bij! Iedereen moet besparen maar in Noorwegen krijgt de premier 172.000 €, in Denemarken 206.000 €. Nederlands Minister-President Rutte krijgt 157.000 € inclusief vakantiegeld en JanJambon 253.000 € ... maar liefst 8.000 meer per maand!
De politiek in België EN OOK EN VOORAL IN VLAANDEREN dient enkel het belang van de politiekers!
Nederland heeft geen geschiedenis van beroepspolitici.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 nov 2019, 22:25

Ik lees al een een tijdje de bijdragen van dejules mee, lang voor dat ik hier een profiel had aangemaakt. Zijn bijdragen haalt hij uit betrouwbare bronnen, geen fake news, en dat siert. Je kan hierop op drie manieren reageren:

- je neemt gelaten aan wat de realiteit is
- je draait je hoofd weg van wat er op ons af komt en neemt een pilleke om ermee te kunnen lachen
- je reageert en verspreidt de boodschap dat politiekers oplossingen moeten brengen, zelfs als die nadelig zijn voor henzelf, nadelig voor hun broodheren en slippendragers, of voor hun partij.
dejules

25 nov 2019, 10:01

wardje schreef:
07 nov 2019, 13:46
Wat wilt ge?
We hebben de hoogste belastingen en toch slagen we er in om het grootste begrotingstekort te halen.
Als een recessie en rentestijging elkaar ontmoeten, volgt een catastrofe.
Voor België betekent dat een collectieve verarming op een schaal die niemand voor mogelijk hield!

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

25 nov 2019, 10:47


boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 nov 2019, 11:20

Waar is de meeste vervuiling of kust mijn voeten (.....)-land ? Waar ons steeds verdwijnende broodwinning zit.
De bazen daarvan ken ik niet of weet ik niet wonen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 nov 2019, 13:04

boeffer schreef:
25 nov 2019, 11:20
Waar is de meeste vervuiling of kust mijn voeten (.....)-land ? Waar ons steeds verdwijnende broodwinning zit.
De bazen daarvan ken ik niet of weet ik niet wonen.
Vlaanderen staat op de derde plaats in de wereld als het land met de grootste voetafdruk per persoon op het gebied van energieverbruik, vervuiling, etc... Die voetafdruk is het aantal vierkante meter dat een paard nodig heeft om zich van voedsel te voorzien voor het leveren van een bepaalde hoeveelheid energie ( paardekracht per uur als het ware ). Nummer één is Koeweit, nummer twee zijn de Emiraten als ik me niet vergis. België zelf staat op de vijfde plaats ( wat betekent dat Wallonië ons energieverbruik en vervuiling compenseert ).
Ice

25 nov 2019, 16:20

Fred1950 schreef:
25 nov 2019, 13:04
Vlaanderen staat op de derde plaats in de wereld als het land met de grootste voetafdruk per persoon op het gebied van energieverbruik, vervuiling, etc... Die voetafdruk is het aantal vierkante meter dat een paard nodig heeft om zich van voedsel te voorzien voor het leveren van een bepaalde hoeveelheid energie ( paardekracht per uur als het ware ). Nummer één is Koeweit, nummer twee zijn de Emiraten als ik me niet vergis. België zelf staat op de vijfde plaats ( wat betekent dat Wallonië ons energieverbruik en vervuiling compenseert ).
Dat is dan wel een héél korte lijst van de wereld waarbij hele continenten ontbreken.... :mrgreen:
Dan zou ik weleens willen weten wat de voetafdruk per persoon van vervuiling is in landen zoals India, china...Z-amerika etc...met een miljárdenpopulatie?
Waar ze reeds met mondmaskers rondlopen voor de smog en luchtvervuiling?
De vergelijking voor energieverbruik kan natuurlijk ook nog niet gemaakt worden waar energie/elektriciteit schaars is zoals in afrika, india, z-amerika enz...want dat hebben ze daar niet eens, nietwaar? :roll:

Trouwens: we BETALEN duur voor elk gebruik van energie, een básisbehoefte, mogen we het dan misschien gebruiken ook?? :evil:

Zoals de huichelaars van de verenigde criminelen ook weer komen zeuren:

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/v ... ~abad1c96/
De concentratie aan koolstofdioxide (CO2) liep op tot 407,8 deeltjes per miljoen.
Merk op dat nérgens wordt vermeld WAAR de zogenaamde metingen werden verricht??

De nieuwe recordconcentraties zijn vast gemeten in de regio's waar onze europese, vervuilende diesels als tweedehands voertuigen naar verscheept worden om nog 20 jaar te mogen vervuilen in landen die niet meedoen aan milieunormen.

Trouwens: hoe kunnen we nu verwachten dat de co2 uitstoot vermindert als er enkel door de politiek emissies worden aangekocht met belastinggeld om méér co2, 1 tón per emissie, te mogen uitstoten om de doelstellingen op papier te behalen?
Maar wíj, europa, zijn het meest vervuilend, wij zijn verantwoordelijk voor de vervuiling en alleen wíj kunnen de hele planeet redden, hé? :twisted: