N-VA wil gepensioneerden activeren

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

17 nov 2019, 13:25

Wat is xonofobe praat? :roll:
En wat betreft onder eigen naam posten: begin er dan eerst eens zelf mee, HORUS1 in plaats van anderen te verwijten wat je zelf doet? :evil:

Terug on topic: welke gepensioneerden hier zijn bereid om opnieuw te gaan werken in het kader van "activering" door nva?

Uiteraard om met hun kennis en ervaring een zegen te zijn voor de arbeidsmarkt?
Met een rits aan drogredenen en uiteraard énkel voor Vlámingen:
Werk is iets wat mensen bevrijdt, werk is iets wat mensen emancipeert, werk is iets wat mensen toelaat om hun talenten te ontplooien, werk is iets wat mensen toelaat om sociale contacten te leggen.
Werk geeft mensen zelfrespect en eigenwaarde.
Het is de verdomde plicht van deze Vlaamse Regering om alle Vlamingen te overtuigen om te gaan werken, om hun talenten te ontplooien, om hen daarin te ondersteunen en te versterken, en om dat ook voor gepensioneerden te doen.
Iemand?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 nov 2019, 13:35

Het zou wel kunnen; gebruik te maken van jong gepensioneerden met technische ervaring te gebruiken in het onderwijs.
Ice

17 nov 2019, 14:41

Inderdaad, maar dan wel uit vrije keuze en niet verplicht opgelegd door 'activering' met sancties als stok achter de deur door de politiek.
Dat zou overigens de druk op leerkrachten ook wat helpen te verlichten en meer praktijkkennis over het bedrijfsleven bijbrengen alwaar nu meer op theorie gefocust wordt.
Bovendien denk ik niet dat elke gepensioneerde erg happig is om voor een klas te staan met leerlingen waarvan er steeds meer gedragsproblemen vertonen en daar enkel zitten omdat ze leerplichtig zijn en geen interesse hebben in het vak.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 nov 2019, 14:49

:D Opmerking van Redpoppy waarschijnlijk niet gelezen?

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

17 nov 2019, 15:05

Horus1,

u blijkbaar ook niet :roll:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 nov 2019, 17:35

:D

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 nov 2019, 19:11

Laat maar Redpoppy, je gaat van MIJ geen last meer hebben. Voor de rest.....
dejules

20 nov 2019, 09:15

Langer werken? Slechts één op de tien Belgen ziet dat zitten
Het is echter niet alleen een kwestie van ‘kunnen’ en ‘willen’, er is ook nog zoiets als ‘mogen’ werken. “En daar blijkt een ander schoentje te wringen”, zegt Van Coillie. “Als je vraagt tot welke leeftijd mensen denken dat ze nog welkom zullen zijn op de arbeidsvloer, is meer dan vier op tien ervan overtuigd dat ze vóór hun 65ste zullen moeten vertrekken. Bij elk collectief ontslag zijn het de oudere werknemers die het eerst buitenvliegen. Zo ontstaat de indruk dat ouderen niet langer gewenst zijn op de werkvloer. Is het dan niet logisch dat mensen niet tot hun 65ste aan de slag willen blijven, laat staan nóg langer?”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191120_047 ... dat-zitten

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 nov 2019, 09:36

‘Een meerderheid van de werknemers in ons land (63 procent) geeft aan niet te kunnen werken tot de wettelijke pensioenleeftijd van 65 jaar. ’
Werd gevraagd aan werknemers die reeds jaren ziek thuis zitten?

’En nog meer Belgen geven aan niet te willen werken tot hun 65ste.‘
Werd gevraagd aan jongeren tussen de leeftijd van 18 tot 25 jaar die leven van een leefloon?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-b ... ~a588870d/

Wat wil ik hierbij zeggen:
Kranten die verwijzen naar een rapport zonder alle cijfers te plaatsen doen aan manipulatie en desinformatie, zoals ik hierboven wil aantonen. Men kan de bron vermelden zodat de kritische lezer zelf dit rapport zou kunnen lezen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 nov 2019, 09:43

Een zinnetje in het artikel dat zelden of nooit aan bod komt in de pensioendiscussie :

"Werknemers die hun job zinvol vinden, kunnen en willen wel langer werken. "

Overigens sluiten "niet kunnen werken tot" en "niet willen werken tot" elkaar niet uit. Het ene kan perfect volgen uit het andere.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

20 nov 2019, 09:58

voorn schreef:
17 nov 2019, 13:35
Het zou wel kunnen; gebruik te maken van jong gepensioneerden met technische ervaring te gebruiken in het onderwijs.
Die mensen gaan niet voor een aalmoes op hun kop laten zitten....
Ice

21 nov 2019, 07:43

Lars schreef:
20 nov 2019, 09:58
voorn schreef:
17 nov 2019, 13:35
Het zou wel kunnen; gebruik te maken van jong gepensioneerden met technische ervaring te gebruiken in het onderwijs.
Die mensen gaan niet voor een aalmoes op hun kop laten zitten....
Toch wel al in de horeca en in de handel?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/al ... ~a4e922c6/

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 nov 2019, 09:30

De kannibaal schreef:
15 nov 2019, 15:23
frits1955 schreef:
15 nov 2019, 13:44
Vinden jullie het niet een beetje ongepast te zitten speculeren hier over iemands eventueel overlijden?
Het is geen ongepaste of ongezonde nieuwsgierigheid maar eerder een uiting van leegte binnen een gezelschap. Hoewel ik de man persoonlijk niet ken, en wij zeker niet dezelfde overtuiging of mening deelden, vermis ik zijn dagelijkse boodschappen. Als ik het allemaal te samen zou tellen, uren leesplezier en ergernis. Ik heb hier al vele mensen zien verdwijnen, zonder enige afscheidsgroet of boodschap. Ik denk dan speciaal een SOF, Fokke, Oomski en vele anderen.
"Scriptores vivet in memoriam nostri"
oomski is weggepest geweest , Fokke vindt het hier allemaal maar chit-chat , SOF is verbannen geweest wegens één of andere cynische opmerking over een politieker.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

21 nov 2019, 09:49

ter info:

SOF werd uitgeschreven op eigen verzoek en is dus niet verbannen door Seniorennet.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 nov 2019, 09:56

redpoppy schreef:
21 nov 2019, 09:49
ter info:

SOF werd uitgeschreven op eigen verzoek en is dus niet verbannen door Seniorennet.
Jawel, nadat hij reeds verbannen was. Dat heb ik van hem persoonlijk vernomen.