Buslaadpalen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 nov 2019, 19:14

Vandaag in 't Vlaams parlement en gisteren in de krant en op twitter de soap over het ontbreken van laadpalen in Gent t.h.v. Ghelamco & Blaarmeersen. Het is ondertussen duidelijk dat zowel minister Peeters als de Lijn boter op hun hoofd hebben en dat minister Demir geen idee heeft met wat ze bezig is.
Vaststellen dat samenwerking met de plaatselijke besturen absoluut noodzakelijk is en ondertussen het stadsbestuur schofferen … Haar gedrag op de sociale media krijgt zeker nog een staartje.

Wat echter een veel groter probleem is dat blijkbaar niemand lijkt te beseffen dat zo'n laadpaal ook moet aangesloten zijn op 't elektriciteitsnet. En voor een bus is dat niet zomaar een draadje van 3 x 2,5 mm² :wink:

Niemand in 't halfrond dacht eraan dat de nutsbedrijven in deze ook en een redelijk belangrijke partner zijn :!:

De lijn koopt een elektrische bus inclusief de laadapparatuur, de gemeente schenkt de grond of de Lijn koopt/huurt particulier. Of er voldoende kabels in de grond liggen vraagt zich blijkbaar niemand af, nog wie het verbruik gaat betalen ...

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 nov 2019, 20:53

E.T. schreef:
20 nov 2019, 19:14
Of er voldoende kabels in de grond liggen vraagt zich blijkbaar niemand af, nog wie het verbruik gaat betalen ...
Dit telt evengoed voor de electrische auto's.......

Men probeert de bevolking te pushen om electrische wagens te kopen, maar het is niet met hier en daar enkele laadpalen te plaatsen dat men een hele vloot wagens gaat opladen........
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 nov 2019, 21:50

E.T. schreef:
20 nov 2019, 19:14
Vandaag in 't Vlaams parlement en gisteren in de krant en op twitter de soap over het ontbreken van laadpalen in Gent t.h.v. Ghelamco & Blaarmeersen. Het is ondertussen duidelijk dat zowel minister Peeters als de Lijn boter op hun hoofd hebben en dat minister Demir geen idee heeft met wat ze bezig is.
Op 200 meter afstand van Ghelamco is er een aansluitingspunt met het 36 kV midspanningsnetwerk ( nabij Amcor NV ) en pal aan de Blaarmeersen is er ook één ( 36 kV en 12 kV )

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

20 nov 2019, 22:02

Fred1950 schreef:
20 nov 2019, 21:50
Op 200 meter afstand van Ghelamco is er een aansluitingspunt met het 36 kV midspanningsnetwerk ( nabij Amcor NV ) en pal aan de Blaarmeersen is er ook één ( 36 kV en 12 kV )
Je hebt heus geen départ cabine nodig om een laadpaal aan te sluiten.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
Ice

21 nov 2019, 07:33

E.T. schreef:
20 nov 2019, 19:14
....De lijn koopt een elektrische bus inclusief de laadapparatuur, de gemeente schenkt de grond of de Lijn koopt/huurt particulier. Of er voldoende kabels in de grond liggen vraagt zich blijkbaar niemand af, nog wie het verbruik gaat betalen ...
Je mag twee keer raden waar ze die hele financiering zullen gaan halen...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ru ... ~ab246cbd/

Oa: "ruim 80.000 patiënten zullen tot 600€ meer uit eigen zak moeten betalen"...dat is al een begin? :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 nov 2019, 10:51

Charlie Maru schreef:
20 nov 2019, 20:53
… nog wie het verbruik gaat betalen ...
Dit telt evengoed voor de electrische auto's
De gewone openbare oplaadpalen werken met een betaalkaart. Uw eigen betaalkaart hé :wink:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 nov 2019, 10:55

@Fred & Michel
Daarom dus dat ik schrijf dat het duidelijk is dat zowel minister Peeters als de Lijn boter op hun hoofd hebben en dat minister Demir geen idee heeft met wat ze bezig is.

En laat het stad ertussen uit hé voor een laadpaal is geen omgevingsvergunning vereist (cf. oud minister Weyts)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

21 nov 2019, 18:13

Installatie betaald zijn eigen .
Maar wat is dan probleem ( Euro's) dat ze niet bezitten om de palen te plaatsen .
Net als de bussen die er ook niet zijn , want in België zijn we altijd achteruit op alles tegen over andere landen .