De Wever verdedigt niet alle Vlamingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 nov 2019, 18:31

Ice schreef:
26 nov 2019, 17:37
Het klopt níet dat de werkenden nu ons pensioen betalen...of wáar hebben wíj 45 jaar belastingen en SZ bijdragen voor betaald, denk je? Toch ook voor ons pensioen?
TOCH NIET ICE
Dit is België hé

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

26 nov 2019, 19:48

E.T. schreef:
26 nov 2019, 18:31
Ice schreef:
26 nov 2019, 17:37
Het klopt níet dat de werkenden nu ons pensioen betalen...of wáar hebben wíj 45 jaar belastingen en SZ bijdragen voor betaald, denk je? Toch ook voor ons pensioen?
TOCH NIET ICE
Dit is België hé
Inderdaad, toch niet!
Dit is niet alleen in België zo. Ook Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland (gedeeltelijk...), ... hebben dit omslagstelsel (repartitiestelsel).
dejules

26 nov 2019, 19:53

freemate schreef:
26 nov 2019, 16:09
Inderdaad, wie denk je die je pensioen betaald .... de werkende, en deze die ondernemen.
Wie denk je die de zieken, gehandicapten,werklozen betaald ?
Nooit waren er meer mensen aan het werk dan vandaag (zogezegd).
70% van de actieven krijgen hun loon rechtstreeks of onrechtstreeks uit de schatkist.
Ik heb geen zin meer om het begrip netto-ontvanger nog eens uit te leggen.
Van degenen uit de privésector zijn ook heel veel die via doelgroepkortingen nauwelijks bijdragen, velen werken deeltijds (brengt ook niks op), doen studentenjobs of flexijobs (brengt ook niets op), ...
De waarheid is dat hoe meer mensen aan het werk zijn hoe minder de sociale zekerheid gespijsd wordt.
Besluit : met inkomsten uit arbeid kunnen wij onze sociale zekerheid niet in stand houden.
Er moet dus een alternatieve financiering komen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

26 nov 2019, 20:02

Ice schreef:
26 nov 2019, 18:07
....
Het fiscale voordeel door aftrek is overigens enkel voor de werkgéver, geen werknemer kan zijn bedrijfswagen of salariswagen fiscaal inbrengen.
Dát fiscale voordeel werd federaal beslist zodat werkgevers voordeel kregen én tegelijk minder loon zouden moeten uitkeren, 2x winst dus én ook nog voor de roverheid: later minder pensioen uitkeren door het lagere loon.
....
Ik vrees dat u iets vergeet. Geen winst voor roverheid , alleen voor de werkgevers. De roverheid krijgt minder belastingsgeld en RSZ door de lagere lonen en betaalt ook nog eens de subsidies aan de bedrijven : 2 x verlies. Maar goed, wat kan de roverheid dat schelen, de belastingbetaler betaalt dat sowieso, ook al door die fantastische tax shift.
dejules

27 nov 2019, 09:11

petrol schreef:
26 nov 2019, 02:08
De sluwe PS met Magnette op kop neemt de domme Vlamingen voor de zoveelste keer te grazen. :lol: :lol: :lol:
Rechts: “We kunnen de begroting niet overlaten aan links.”

"Rechts slaat ongeziene miljardenkrater in begroting*

Rechts: “We kunnen de begroting niet overlaten aan links.”
Ice

27 nov 2019, 13:23

hovel schreef:
26 nov 2019, 19:48
Inderdaad, toch niet!
Dit is niet alleen in België zo. Ook Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland (gedeeltelijk...), ... hebben dit omslagstelsel (repartitiestelsel).
Het omslagsysteem is ponzifraude, ingevoerd door socialistische regeringen.
Dat is ene put vullen door een andere put te graven omdat ze smijten met ons geld ipv te beheren.
Iedereen die ooit gewerkt heeft, heeft immers bijgedragen voor zijn wettelijk pensioen waarvoor hij de réchten opbouwde door arbeid.
Het omslagsysteem werd ingevoerd door sossen nadat de inkomsten voor de pensioenen van de werkende bevolking al volledig opgesoupeerd waren: we schuiven de hete patat maar door naar de volgende generatie zoals ze nu nóg steeds doen, dan kunnen ze blijven verspillen én ook nog de bevolking de schuld geven!

Voor vergrijzing van de bevolking werd al DERTIG JAAR gewaarschuwd, wétende dat bij vergrijzing de verhouding verandert tussen (minder) werkenden en (meer) gepensioneerden en er dus meer inkomsten nodig waren OF in hún overheidsuitgaven en verspillingen moest gesneden worden en dat heeft de politiek verzuimd - schúldig verzuim en nalatigheid.
Bovendien doet de politiek er zelf nog een schep bovenop door de druk op SZ op te voeren met talloze, nutteloze subsidies/premies voor bedrijven en werkgevers om oa werklozen aan te werven waarvan dan hun lonen voor népjobs gedeeltelijk ook nog eens uit dezelfde belastingpot/SZ worden betaald===>onhoudbare situatie en opzettelijke afbraak van rechten en SZ.

Politici kijken niet verder dan de termijn van hun graaipost en elk voor hun eigen achterban, de financiën, het bestuur van het land en welzijn van de bevolking zal hen worst wezen. :x
Ice

27 nov 2019, 13:25

Fred1950 schreef:
26 nov 2019, 20:02
Ik vrees dat u iets vergeet. Geen winst voor roverheid , alleen voor de werkgevers. De roverheid krijgt minder belastingsgeld en RSZ door de lagere lonen en betaalt ook nog eens de subsidies aan de bedrijven : 2 x verlies. Maar goed, wat kan de roverheid dat schelen, de belastingbetaler betaalt dat sowieso, ook al door die fantastische tax shift.
Nee, nee, Fred, ook winst voor de roverheid: electorále winst en wat dacht je van langer werken tot 67 jaar, dat compenseert de minder inkomsten door lager loon én dan ook nog eens minder pensioen voor een kortere periode? Dubbel winst..
De belastingbetalers betalen hier álles en voor alles maar krijgen er steeds minder voor terug en zelfs al niet meer waar ze recht op hebben. :evil:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

27 nov 2019, 22:54

Ice schreef:
26 nov 2019, 18:07
Lars schreef:
26 nov 2019, 14:34
De salariswagen als loon(voordeel) lijkt mij een fiscale aangelegenheid, geen mobiliteitsissue, die volgens mij wel op federaal niveau wordt bepaald.
Strikt genomen behoort de onderhandeling voor loonpakket met of zonder bedrijfs-/salariswagen enkel tussen werkgéver en werknémer met een rechtsgeldig arbeidscontract en CAO-voorwaarden per sector....daarmee heeft de wetgever zich verder niet te bemoeien.

Het fiscale voordeel door aftrek is overigens enkel voor de werkgéver, geen werknemer kan zijn bedrijfswagen of salariswagen fiscaal inbrengen.
Dát fiscale voordeel werd federaal beslist zodat werkgevers voordeel kregen én tegelijk minder loon zouden moeten uitkeren, 2x winst dus én ook nog voor de roverheid: later minder pensioen uitkeren door het lagere loon.

Met de zesde staatshervorming en meer autonomie is mobiliteit wel degelijk een Vlaamse bevoegdheid geworden of zit een vlaamse minister voor mobiliteit er dan voor spek en bonen bij misschien?
Wel hebben ze ook weer voor mobiliteit 'vergeten' om federaal budget mee over te hevelen zodat ze daarvoor ook nog maar eens de Vlaamse belastingbetaler komen bestelen.
Natuurlijk zijn bedrijfswagens of salariswagens, (élk vervoer?) onlosmakelijk verbonden met "mobiliteit" maar heeft met de (federale) fiscaliteit bitter weinig te maken tenzij als voordeel voor de werkgevers.
Laat het fiscale voordeel nu net de reden zijn van de overvloed aan salariswagens> het mobiliteitsprobleem is daar een gevolg van.
Je verwart de oorzaak met het gevolg, vriend...
Ice

28 nov 2019, 02:49

Het mobiliteitsprobleem blijft toch hetzélfde als al die mensen met een salariswagen dan een eigen wagen moeten kopen... Of moeten ze dan opeens niet meer gaan werken?! :roll:
Oorzaak en gevolg?? 8O Door fiscale voordelen voor werkgevers zijn er teveel auto's van hun werknemers op de weg?

Lars de slimme heeft dé oplossing gevonden voor het mobiliteitsprobleem: schaf al de salaris-/bedrijfswagens af, dan hoeft niemand nog te gaan werken....Hahaha.. :twisted:

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

28 nov 2019, 13:55

Ice schreef:
28 nov 2019, 02:49
Het mobiliteitsprobleem blijft toch hetzélfde als al die mensen met een salariswagen dan een eigen wagen moeten kopen... Of moeten ze dan opeens niet meer gaan werken?! :roll:
Oorzaak en gevolg?? 8O Door fiscale voordelen voor werkgevers zijn er teveel auto's van hun werknemers op de weg?

Lars de slimme heeft dé oplossing gevonden voor het mobiliteitsprobleem: schaf al de salaris-/bedrijfswagens af, dan hoeft niemand nog te gaan werken....Hahaha.. :twisted:
Neen.
Vertrekkende vanuit een foute stelling is al wat daaruit volgt appel aan mijn kl*ten.

Bronnen:
https://www.bruzz.be/mobiliteit/een-op- ... 2019-03-25
https://www.knack.be/nieuws/belgie/wann ... 42903.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/16 ... erdwijnen/
Ice

28 nov 2019, 14:50

Het is jouw stelling... :roll: ....een appel aan je kl*ten? Zal een raar zicht en erg ongemakkelijk zijn.. :mrgreen:
Lars schreef:
28 nov 2019, 14:01
Laat het fiscale voordeel nu net de reden zijn van de overvloed aan salariswagens> het mobiliteitsprobleem is daar een gevolg van.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

28 nov 2019, 16:38

hovel schreef:
26 nov 2019, 19:48
E.T. schreef:
26 nov 2019, 18:31
Ice schreef:
26 nov 2019, 17:37
Het klopt níet dat de werkenden nu ons pensioen betalen...of wáar hebben wíj 45 jaar belastingen en SZ bijdragen voor betaald, denk je? Toch ook voor ons pensioen?
TOCH NIET ICE
Dit is België hé
Inderdaad, toch niet!
Dit is niet alleen in België zo. Ook Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland (gedeeltelijk...), ... hebben dit omslagstelsel (repartitiestelsel).
Frankrijk mag je schrappen. Daar hebben de werknemers alsook de zelfstandigen(ondernemers) hun eigen zogezegd RSS en idem voor wat de pensioenen betreft. Soms zelfs nogeens onderverdeeld bv ambtenaren, privé, zelfstandige handel, zelfstandige artisan, enz...
Dit zou aan het veranderen zijn.
Ook in andere landen blijken er verschillen te zijn naargelang hun cultuur.

Ik zou ook willen opmerken dat het Belgisch systeem maar een belachelijk iets is, niettegenstaande de Belgen verschrikkelijk dwepen met hun stelsel. Maar zo is het in ieder land, dacht ik.

Voor mijn part moet ik geen RSZ noch pensioen, daar heb il altijd zelf willen voor zorgen. Maar moet wel de wet naleven zoals iedereen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.